15 Октомври, 2016 07:15 11 374 9

Едни от последните икони на ръчните скорости

Не се сещаме за нещо по-добро от видео с няколко спортни автомобила в тази съботна сутрин, които всъщност са едни от последните представители на ръчните скорости. Разнородния избор на carfection включва достъпни представители на предното предаване, 4х4 и задното, както и един супер спортен автомобил, като ние имахме възможноста да изпробваме способностите на два от тях.

Първият е англичанина MINI JCW Challenge - 231 конски сили и 320 нютонметра идващи от новия 2.0-литров двигател, но с много по-твърди настройки на окачването и нови джанти в пакетът Challenge, както и по-отворена изпускателна система. Припукващ, стилен и оригинален мъник, който е способен да разплаче много по-скъпи и мощни автомобили на пистата и извън нея, като същевременно се е доказал с времето.

Вторият съвсем скоро попадна в нашите ръце - Ford Focus RS. За него автоматични скорости, дори и не се предвиждат. Мощноста от 350 конски сили и 440 нютонметра идваща от 2.3-литровия EcoBoost се разгръща плавно и автомобилът има тонове сцепление, като поведението му на пътя е по-близо до това на автомобил със задно предаване. Този автомобил ни кара почти да забравим за съществуването на култовите Evo и WRX STi.

Третия идва от Германия и най-бързото определение за него е малкото братче на GT3. Предпочитанията на феновете към Cayman GT4 са значителни и определено е един от бестселърите. Това е лесно обяснимо - шест ръчни скорости, атмосферни 385 конски сили от 4.0-литровия боксер и много от триковете на GT3 - предният мост, спирачките, както и джантите. Тук обаче, разпределението на тежеста е много по-добро, защото двигателя е средноразположен. 

Последният четвърти е нещо много ценно и рядко - Aston Martin V12 Vantage S. Амосферен 12-цилиндров 6.0-литров двигател с мощност от предостатъчните 571 конски сили и 620 нютонметра и седем ръчни скорости с обратна подредба - машина за пуристи със звук и присъствие, които трудно могат да бъдат дупликирани. Интересното за него, е че независимо от ръчната или автоматичната скоростни кутии, ускорението е едно и също - 3.7 секунди от 0 до 100.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Янко

    1 1 Отговор
    Никога не съм харесвал автомобили с автоматични скорости.За мен ръчната скоростна кутия си остава най вълнуваща и безаварийна.

    Коментиран от #2, #3

  • 2 Гост

    2 0 Отговор

    До коментар #1 от "Янко":

    Абе карай 3-4 часа дневно в задръствания и ще те питам дали не харесваш автомата.
    То и аз съм с ръчка, но следващата ми кола ще е задължително автоматик. Понякога наистина ме заболява кракът да натискам съединителя като се забия в някое задръстване из София.
  • 3 гост

    1 0 Отговор

    До коментар #1 от "Янко":

    Спокойно, скоро въобще няма да има скоростна кутия , да не говорим пък за съединител
  • 4 5gear

    0 2 Отговор
    Автоматиката е за аматьорите...и за жена ми, дето не обича много да се затормозява с мислене. ;)
  • 5 Христо

    0 0 Отговор
    Ръчката си е ръчка. Една кола си купих автомат с нагласата да я преправя. Автомата здаде багажа след някоядруга простотия зимата и влезнах във филма. За рециклиране на автомата ми искаха 2500лв. Ръчката ми легна на същата цена почти, но трбваше много четене из форумите, много запознанства с тунери... сега си имам турбо бензинка със скорости от дизел... при всяко пътуване се сещам през какво съм минал и не съжалявам грам. Който иска да си кара автомата и да се прави на разбирач.
  • 6 Гост

    2 0 Отговор
    Чудя се изобщо как зрял човек, ще предпочете ръчката за градско шофиране.
    Като ви чете човек, ще си помисли, че или сте пубери или карате само на село!
    Автомата бил за аматьори, все едно вие излизате да шофирате само на професионални състезания!
    То за това сме с почти 1000 загинали всяка година, защото всеки си мисли, че като излезе на пътищата, трябва да се прави на голям "професионалист" и да избива комплекси!!!

    Коментиран от #7

  • 7 Bobi

    1 0 Отговор

    До коментар #6 от "Гост":

    Бих ти сложил още плюсове , обаче нама как ! За всекидневно каране автоматика е мноооооого по-добър , за пистата пак се използва автомат в болшинството от шампионатите . Формула 1 е пример ! Ръчните скорости са ОК , но само за спортно каране , ама човек когато иска да отиде до магазина или на работа трябва ли да се състезава , или ...... Просто питам , не че нещо
  • 8 Bobi

    0 0 Отговор
    а заглавието " Един от последните икони ..... " ми звучи като " а жената и той е " .......мойта кола е един от ............ няма значение
  • 9 Мършата

    0 0 Отговор
    Аз съм на ръчна, ама мисля че автоматика е яко, щото ръчките ми писнаха от трактора. Знаете ли как се сменят 24 скорости напред и 12 назад. Съсипаха ме. И това цял ден. Само псувам и проклинам. Това е съсипия!