12 640 9

Китайско Volvo атакува Европа догодина

Георги Касабов

Lynk & Co, новосъздадената марка на китайския производител Geely, чиято собственост е Volvo, представи първия си модел. Кросоувърът 01 е построен на модулната платформа, която ще залегне в основата на Volvo XC40, съобщава Autocar.

Технически подробности за новия китайско-шведски автомобил все още не се съобщават. По непотвърдена информация Lynk & Co 01 ще се оборудва с 1.5- и 2.0-литрови три- и четирицилиндрови двигатели на Volvo. Ще има и хибридна версия с възможност за зареждане на батериите от битовата мрежа.

Разработеният в Швеция кросоувър е дълъг 4 530, широк 1 855 и висок 1 654 при междуосие от 2 730 мм. Това го прави 114 мм по-къс, 31 мм по-тесен и 59 мм по-нисък от сегашното Volvo XC60. Шведът има и по-дълга с 44 мм база.

Lynk & Co 01 има мултимедийна система с постоянна връзка с интернет и облачните услуги на компанията. Моделът получава също отворен интерфейс за програмиране на приложения, който позволява на разработчици да пишат собствени програми за информационно-развлекателния комплекс на колата.

Според Mashable новият кросоувър ще разполага и с възможност за обмен на цифрови ключове за централното заключване и стартиране на двигателя. Това ще позволи на собственика да съобщава на приятелите и роднините си когато не ползва автомобила, за да могат да го карат и те.

Продажбите на Lynk & Co 01 започват догодина. Първоначално моделът ще се предлага в Китай, а след това ще се появи и в Щатите и Европа. От Geely смятат, че това ще бъде първият китайски автомобил, продаван в големи количества на територията на ЕС.

Lynk & Co крои мащабни планове за разширяване на гамата. След 01 китайско-шведският производител ще пусне още два хибридни модела с логичните имена 02 и 03.



Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • незнайко (гост)
    Отговор
    1 12:02  20.10.16
    Браво на китайците, знаят от кого да вземат и да произвеждат.
  • Yamaha (гост)
    Отговор
    2 13:46  20.10.16
    Ха Е като знаят защо са взели тогава от волво?
  • onq s konq (гост)
    Отговор
    3 14:41  20.10.16
    Читавите джипове почват от 280-300 коня нагоре,защото си тежат около 2,5 тона.И не разбирам как се купува кола с 3 цилиндъра вместо с 6 и няма да се забележи при отваряне на капака че половината ги няма!
  • asdasd (гост)
    Отговор
    4 15:41  20.10.16
    Взимат от волво, защото са собственици на Волво. Тоест взимат от себе си или не взимат от никой и....и.
  • гост (гост)
    Отговор
    5 17:00  20.10.16
    При положение, че притежават марката и компанията няма как да не вземат.
    Факт: Китай се развива точно заради това, заради държавната политика на кооперации, а инвеститорите се зибиват за растеж от двуцифрени суми макар да са наясно, че след 5г технологията им ще бъде открадната и ще имат конкуренция с тяхната крадена техника. Правят го за пари, за краткотрайно облагодетелстване. Там има всичко, все едно отиваш на зеленчуковия пазар за домати, а не на някоя ливада.
    Но в Китай реките не са сини, а червени и кафяви, през половината година въздуха в големите градове е опасен за дишане, колите са на пропусквателен режим заради замърсяването. Звучи ли добре като място за живеене?
  • мелез (гост)
    Отговор
    6 17:43  20.10.16
    Някаква не лоша кръстоска между новата Киа Спортидж, Ситроен Кактус, Р. Ровър и Нисан Джук на платформата на Волво.
  • хе хе (гост)
    Отговор
    7 18:16  20.10.16
    '.аси името за автомобил - "Lynk & Co"- звучи, като някаква хонконгска адвокатска фирма :)

    "Кво караш ве?
    - Линк и Ко !
    - 'Ко каза 'ко ???

    :)))
  • Киро (гост)
    Отговор
    8 10:44  21.10.16
    Поредния боклукчив китайчок!

    Евтини таралясници за евтини потребители!
  • гого (гост)
    Отговор
    9 23:43  21.10.16
    Волво са най яките автомобили на света, само някои японски им се конкорират.

Напиши коментар:


Публикувай