23 380 13

Пет класики, които поскъпнаха значително

Ангел Харизанов

Днес ще ви отведем към култовите години и няколко автомобила, които освен, че се превърнаха в колекционерски гордости, поскъпнаха значително в последно време. Машините на четири колела са доказали, че някои от тях могат да бъдат значително по-доходни от редица финансови инструменти.

Едно от малкото Porsche-та с предноразположен двигател - 944, бе леко противоречив модел, но по-добрите Turbo варианти се харесаха на много хора и точно те гонят небосклона. Докато първите бройки от стандартния модел са на цена от само 6-7 хил. лева, то Turbo-тата в отлично състояние достигат до потресаващите 100 хил.

Следва една малка баварска играчка, която определено промени играта - BMW 2002ti. Този модел стартира световния успех на монхенци и следите му продължават и до днес със 2-ра серия, която ще споменем и в следващия ни материал. Цената на това бижу започва от 12 хил. за най-изтезаваните екземпляри, преинава към 40 хил. за тези в добро състояние, а Turbo версията със 170 конски сили достига до колосалните 200 хил. лева.

Един от първите модерни автомобили на италианците от Ferrari - F355, вече започва да преминава към класиките. Това е и един от първите автомобили на компанията с бърза автоматична скоростна кутия. В интерес на истината, F355 никога не е бил много евтин, но сега е скочил до небето - цената му стартира от 110 хил.лева, достига до 250 хил. за отлични бройки от кабриото Spider и по-суровия GTS и преминава тази граница с полусъстезателния Challenge.

Ако не сте фенове на бързото каране, а предпочитате спокойното, но класно возене, то кабриото на Mercedes-Benz - SL от поколението R107 е един от любимците ви, но и на много други хора по света. Цената на тази красота започва от 11 хил. лева за неугледните и по-стандартни автомобили, като средното ниво е около 50-60хил лева, но достига до внушителните 180 хил. лева за най-запазения и пълен с екстри автомобил. 

И достигаме до рекордьора в тук - единия от участниците в златните години на DTM - BMW E30 M3. Освен, че го няма на пазара и намерихме много малко обяви за него, автомобилът стартира от цели 90 хил. лева и достига до над 200 хил за най-добрия екземпляр от по-късната и по-мощна Evo весия на модела. Това е и може би най-печелившия за покупка автомобил, като цената му се очаква тепърва да поскъпва. 
 



Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • Джими
    Отговор
    1 09:46  22.10.16
    С изключение на Мерцедеса и Ферарито другите с извинение са таралясници които никога няма да имат стойност по висока от кг желязо!

    Коментиран от #9, #10

  • Msux
    Отговор
    2 10:10  22.10.16
    Поршето и Ферарито са ок, ама БМВ-тата не мязат на нищо. Не започвайте сега как М3 е легенда и т.н. факт е , че подобна кола (нормално Е30) може да се вземе за 1000 лева и изглежда почти по същия начин и изглежда демоде от всякъде. Дори ще ме е срам да го карам. Като видя интериора на 30 годишно бмв ми липсва само сламата. Знам, че ще бъда нападнат от фенчетата на марката, но не мога да си кривя друшата , интериора прилича на свинска кочина, екстериора е толкова отвратителен и остарял, че изглежда направо налудничаво да караш такава кола. А като технически данни Голф/Сивик/Рено от тез спортните по 200 коня ще го направят диво.

    Коментиран от #8, #11

  • 3 10:22  22.10.16
    Този коментар е премахнат от модератор
  • винтидж
    Отговор
    4 10:31  22.10.16
    Джими и Msux, няма никакво значение, какво мислите вие, а какво мисли пазара за тези коли. И аз не харесвам БМВ, но факт е че посочените модели започват да се ценят много и цените им скочиха неимоверно. Към тах бих добавил и 6-ци, 7-ци и 8-ци от първите такива серии. И ретро стойността не се определя от нивото на оборудване , качеството на материалите и изработката, нито от конските сили, а от много други фактори. Явно и на двама ви тази материя ви е далечна, затова си пазете коментарите за Голф/Сивик/Рено и пр. "бегачки" и "уникати"!

  • Христо Шуманов
    Отговор
    5 11:07  22.10.16
    Това си заслужава хиляди пъти повече от БМВ-то , от едни години са , но едното наистина изглежда демоде, а другото има перфектна класическа линия.

    Коментиран от #6

  • крантата
    Отговор
    6 11:20  22.10.16

    До коментар #5 от "Христо Шуманов":

    BMW пускат нов модел и след 5 години вече изглежда крайно неактуален, това им е проблема. Мерцедес си залагат на финната линия и тя е актуална и след 20 години. Това е било винаги така.

    Коментиран от #12

  • E30
    Отговор
    7 14:39  22.10.16
    то хубавото на E30 е че изглежда много ретро и ако караш такова минаваш за пенсионер, щото ако караш E36 всички си мислят че си лице от ромски произход

    Коментиран от #13

  • тъйва
    Отговор
    8 11:42  23.10.16

    До коментар #2 от "Msux":

    мноо ти МЯЗАА да ръсиш простотии...начи сички мязат убау, ама бемеветата са нааайубаи
  • hellmaker
    Отговор
    9 10:51  24.10.16

    До коментар #1 от "Джими":

    С извинение - наистина,ама наистина не разбираш от коли.И мнението никога няма да има по-висока стойност от един пост.
  • hellmaker
    Отговор
    10 10:55  24.10.16

    До коментар #1 от "Джими":

    Ти чете ли статията или само си приказваш?? Най -скъп е точно БМВ е30... и това ужасно те дразни :)
  • hellmaker
    Отговор
    11 11:04  24.10.16

    До коментар #2 от "Msux":

    Най-красиви са 355 и 944,а Е30-ката има стабилна класическа линия.Нещо,което консуматорите,т.е. тези които не разбират от коли,няма как да проумеят и им се струва "налудничаво". А колкото до "Голф/Сивик/Рено с по 200к.с... не знам каква конкуренция са. От тези години не съм чувал да са с такива коне и да са печелили изобщо в DTM. А БМВ там са рекордьори.
  • hellmaker
    Отговор
    12 11:19  24.10.16

    До коментар #6 от "крантата":

    Много ти се ще да е така,нали... Само ,че трябва м-а-а-алко поне да поразгледаш в историята моделите на 2те марки. Този Мерцедес си е един лъснат,луксозен.. кошник. Хрома не го прави модерен.Факт!Това е било винаги така.
  • hellmaker
    Отговор
    13 11:26  24.10.16

    До коментар #7 от "E30":

    Да.Това е типичното ,чалгарско мислене - е30 било много ретро,а е36-м...лско. Ние сме си коне с капаци и това е. Грам не се замисляте в много по-големи държави ,как така не мислят като вас. Над 200 000 лв за тоз състезателен кошник..ее а, мани ги. Нали,Голф маниако? Тъмно син,1.9 ТД и бегом по чалготеките.Колко сме велики... тикви.

Напиши коментар:


Публикувай