8 060 16

Atlas изправи рамене

Георги Касабов

След месеци подгряване на публиката и слухове Volkswagen представи най-голямото си SUV на церемония в Лос Анджелис. С дължина над пет метра Atlas, който почти до последно се подвизаваше из новините с името Teramont, ще заеме мястото над Touareg в гамата на немския производител.

В основата на новия седемместен кросоувър лежи модулната платформа MQB, на която са построени доста по-скромният като габарити Tiguan и повечето модели на VW с предно предаване, включително Skoda Kodiaq. Чешкият всъдеход има сходна конструкция, но изостава с близо 40 см на дължина.

На първо време Atlas ще се предлага само с два бензинови двигателя. Базовият TSI има четири цилиндъра, обем 2.0 литра и мощност 238 к.с. (241 DIN). Смело обаче може да се прогнозира, че лъвският пай от поръчките ще се пада на 3.6-литровия VR6 с 280 коня (284 DIN).

Изборът от трансмисии също не предвижда много алтернативи. И двете версии ще се оборудват само с осемстепенен автоматик Aisin, който ще задвижва предните колела. Двойно предаване с муфа Haldex от пето поколение ще бъде достъпно само за шестцилиндровата версия.

Модерен щрих в традиционно сдържаното оформление на салона внасят изцяло цифровият приборен панел, заимстван от новия Passat, и мултимедията със сензорно управление и интегрирани Apple CarPlay, Android Auto и MirrorLink. Atlas ще може да се поръча със система за следене на пътната маркировка, адаптивен круиз контрол, функция за екстрено спиране и асистент за автоматично паркиране.

Седалките най-отзад се сгъват и разгъват на ръка, а диванът на втория ред може да се мести напред-назад, за да освободи достъп до тях. Пътниците в багажника обаче няма да страдат от липса на удобства. За тях са предвидени както поставки за чаши, така и 12-волтови розетки.

Atlas ще се произвежда в завода на Volkswagen в Чатануга, щата Тенеси. Близнак на модела ще се сглобява локално и в Китай. Според американски медии цените ще стартират от $30 000 - почти двойно по-евтино от Touareg. Продажби в Европа засега не се планират.

 



Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • МSux (гост)
    Отговор
    1 11:10  28.10.16
    Че то първия Таурег от преди 13-14 години изглежда по-добре по отношение на интериора.
  • Ник (гост)
    Отговор
    2 11:14  28.10.16
    Прилича ми на преработено купе от "Гранд Чероки" с табло на "Голф" и седалки от "Тоаран ", А задният отсек ми прилича конструктивно на "Кади" ....
  • Хайко (гост)
    Отговор
    3 11:37  28.10.16
    Публикувано във факти.бг: Двойно предаване с муфа Haldex от пето поколение ще бъде достъпно само за шестцилиндровата версия.
    Да си купиш SUV(цуф) без 4х4 е абсолютна простотия. Пари на вятъра..
    А това новото е доста грозновато от вън!! Вътре е добре!

    Коментиран от #14

  • Дедо Шишарко (гост)
    Отговор
    4 11:38  28.10.16
    Имам чувството ,че във ваг.ната работят най некадърните конструктори, и този туч го доказва за пореден път!
  • фЕН (гост)
    Отговор
    5 11:51  28.10.16
    Отвън изглежда много добре. Отвътре е пълна скръб.
  • Димитър Колев (гост)
    Отговор
    6 11:52  28.10.16
    Като го погледна и ми се приисква да си прережа вените от скука.
  • 656 (гост)
    Отговор
    7 12:10  28.10.16
    В профил и задник си е Гранд Чероки, от пред си е по голяма Дачия Дъстер, централната конзола с тази влъбнатина седи гадно а над нея таблото ме кефи със своята изчистеност .......4,5 от 6
  • Николай (гост)
    Отговор
    8 12:24  28.10.16
    Типичен дизаин за американския пазар, тежък "muscle" тип ... но къде е всъщност "народният автомобил" в случая?! А след "Дизелгейт" не са си и помислили да слагат дизел, въпреки че това туловище ще върви най добре с добре известните им 3.0 и 4.2 ТДИ...
  • Шваба (гост)
    Отговор
    9 13:20  28.10.16
    поредния паркетинг-кенеф на швабите
  • Julio (гост)
    Отговор
    10 15:47  28.10.16
    Всъщност е гениално да пуснат на Щатският пазар това чудо. Огромна евтина кола. Новият шеф може и да се окаже по-читав от измамника...
    Нема 4х4 но практически клиента получава повдигнато пълноразмерно комби (7 места) по американски стандарт за съвсем приемлива сума...
  • БУК (гост)
    Отговор
    11 17:36  28.10.16
    Това е новата Дачия Дъстър.
  • кроко (гост)
    Отговор
    12 22:48  28.10.16
    Каква е тая муфа?
  • Гост (гост)
    Отговор
    13 05:47  29.10.16
    Туарега изглежда много по добре и от вътре и от вън.
  • И те така те (гост)
    Отговор
    14 20:58  29.10.16

    До коментар #3 от "Хайко":

    На 90% от потребителите на СУВ , двойно предаване не им трябва. По почистен път се движиш и само с предно. Другите 10% си купуват Форд Ф150 или Тойота Ленд Крузър. За Америка говоря, от лични наблюдения
  • VW JETTA VR6 (гост)
    Отговор
    15 10:24  30.10.16
    Предните фарове доста ми приличат на VW Jetta от онези старите, модел 90-та, само където тези са малко по-широки!
  • WoW (гост)
    Отговор
    16 11:40  30.10.16
    Това в Америка ще стане хит!

Напиши коментар:


Публикувай