52 857 33

Mercedes извади най-мощния си дизел

Радослав Славчев

Компанията Mercedes-Benz анонсира разработката на своите нови двигатели, с които ще се оборудва флагмана на марката S-Klasse. Става дума за по-мощни бензинови шест- и осемцилиндрови мотори, както и за най-мощният дизел в историята на Mercedes.

Новият четирилитров битурбо V8 двигател

Рестайлинговата S-Klasse ще бъде достъпна с четирилитров V8 с два турбокомпресора, в който са използвани технологии от суперкара Mercedes-AMG GT, както и от наточения Mercedes-AMG E 63. Новият осмак ще замени досегашния 4.7 литров мотор и ще е малко по-мощен и същевременно по-икономичен.

Шестцилиндровият мотор с електрически компресор

Обновената S-Klasse ще е се оборудва и с бензинов шестцилиндров мотор, като характерното за него е, че разполага с електрически нагнетател. Последният функционира благодарение на 48-волтова електрическа система. Подобна схема бе интегрирана за първи път в наточеното Audi SQ7.

Най-мощният шестцилиндров дизелов агрегат на Mercedes-Benz

Най-интересен за специалистите обаче е новият дизелов мотор, който се оказва най-мощният дизел в цялата история на марката. Става дума за шестцилиндров редови двигател, който има мощност 312 конски сили. Този мотор ще замени досегашния V6 с мощ 257 коня.

Дизеловият агрегат е с изцяло алуминиев цилиндров блок, стоманени бутала и с последователна система на нагнетяване. Налична е и функция за изменение на фазите на газоразпределение. Обновената S-Klasse ще дебютира през лятото на следващата година.



Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • Бай Тошо
    Отговор
    1 11:55  31.10.16
    Най-мощния дизел на марката е S 420 CDI (320 Hp) от преди 7 години
  • Papi
    Отговор
    2 12:08  31.10.16
    Става дума за 6 цилиндров

    Коментиран от #13, #17

  • фори
    Отговор
    3 12:45  31.10.16
    Стоманени буталаа ?
  • HAHAHA
    Отговор
    4 12:46  31.10.16
    Рестайлинговата S-Klasse ще бъде достъпна с четирилитров V8 ?!?! ..... хахахахах

    Коментиран от #5


  • Марто
    Отговор
    5 12:50  31.10.16

    До коментар #4 от "HAHAHA":

    Е кое му е смешното? V-образен с работен обем четири литра. А по повд буталата - ДА - стоманени са. Четох и в английските издания.
  • 6 13:54  31.10.16
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Димитров
    Отговор
    7 13:54  31.10.16
    Осем цилиндровият е 306 коня така или иначе :)

    Коментиран от #12

  • 8 15:01  31.10.16
    Този коментар е премахнат от модератор
  • PIRANHA
    Отговор
    9 15:27  31.10.16
    Всичко добре, но как този дизел ще се конкурира с М550d на БМВ, като за най-мощен дизелов двигател, при това от БЕНЦ, ние си изграждаме представи за нещо много по-мощно или по-добро от представеното до сега от конкуренцията в лицето на БМВ, а тук това не е така и е жалко...

    Коментиран от #11

  • BRABUS
    Отговор
    10 15:54  31.10.16
    Ха ха смях
  • гостенче
    Отговор
    11 16:22  31.10.16

    До коментар #9 от "PIRANHA":

    Жалко е дори да си помислиш да сравниш най-високия клас на Мерцедес с 5-та серия на БМВ, та била тя и М. Това БМВ неможе дори да се доближи до този Мерцедес с изключение на ускорението му от 0 до еди колко си. Той просто няма за цел да се конкурира с това БМВ, защото по рождение е над него.

    Коментиран от #24

  • neon
    Отговор
    12 16:22  31.10.16

    До коментар #7 от "Димитров":

    Е какви глупости пишат....МБ имат дизел 326кс от преди 9години......
  • Георги-Симеонов
    Отговор
    13 16:26  31.10.16

    До коментар #2 от "Papi":

    Папи не става въпрос само за 6 цил. от уикипедиа
  • onq s konq
    Отговор
    14 18:16  31.10.16
    Всъщност Европа преминава не след дълго изцяло на електромобили и тая разработка на дизела се прави изключително за дивите племена от покрайнините.А "дивите племена" сме ние и румънците.
  • Комунист
    Отговор
    15 18:40  31.10.16
    Алуминиев цилиндров блок...малко кофти..

    Коментиран от #16, #18

  • тошибиян
    Отговор
    16 19:18  31.10.16

    До коментар #15 от "Комунист":

    един от последните двигатели на нафта не му трябва да изкара много щото кой ше пазарува електри4ките след 5 10 годин макс
  • Mercedes-Benz
    Отговор
    17 20:23  31.10.16

    До коментар #2 от "Papi":

    Не не става въпрос за 6 цилиндров, а просто са си сбъркали в статията: "Най-интересен за специалистите обаче е новият дизелов мотор, който се оказва най-мощният дизел в цялата история на марката." Марката има къде къде по-мощни дизели, камиони например, че даже и танкови двигатели правят. По-правилно щеше да е да се каже "в гамата на модела", но и тогава нямаше да е прав автора, защото най-мощният дизел наистина е S 420/450 CDI с 320 коня, който се монтираше в старата с S-class W221. Както и да е, това са подробности... Иначе всичко много добре звучи само това смаляване на кубатурата кому е нужно, S500 и S63 AMG вече ще са 4 литрови смешна история... поне моделните означения да сменят, като ще се правят на много "екологични".
  • Mercedes-Benz
    Отговор
    18 20:45  31.10.16

    До коментар #15 от "Комунист":

    Каскет, то и предишния V6 дизел беше с алуминиев блок пък няма проблем, карат си по 500-600 хил. км без проблем че има и с по-голям пробег в Горубляне и Дупница. Инак знам че вие шумкарите признавате само чугуна като материал, понеже икономиките, в които властвахте или властвате нямат капацитета да произведат модерен композит, който да издържа на големи натоварвания! Ае със здраве!

    Коментиран от #20, #21

  • прост
    Отговор
    19 20:51  31.10.16
    Какво се чудите толкова - всички тръгнаха по тоя път - намаляване обема на двигателите и турбини.. Даунсайзингът явно е завладял и МБ - по-малък обем и 2 турбини на дизелите. Това е...това правят сега производителите..
  • аааааааа
    Отговор
    20 20:54  31.10.16

    До коментар #18 от "Mercedes-Benz":

    Бухахахааааа!
  • кроко
    Отговор
    21 23:02  31.10.16

    До коментар #18 от "Mercedes-Benz":

    Така е ве, те ракетите и самолетите им са с чугунени двигатели и работят на твърдо гориво! И не е много вярно, че нямал проблем предишния V6 дизел - има с греенето, когато е в кошове на малките модели, което си е следствие от широчината щото е V6 и е по-широчък от редови шестак, от това че е дизел с турбота и интеркулери и тръболяци; и от използвания материал, от коефициента на топлотдаване на алуминия. Ама трябва малко поне да си учил нещо в училище за да можеш да вържеш 2+2, та коментара ти да звучи адекватно.

    Коментиран от #22

  • 22 23:13  31.10.16
    Този коментар е премахнат от модератор
  • До всички
    Отговор
    23 05:43  01.11.16
    Защо спорите за нещо което никога няма да имате или като го имате хората ще летят с колите си.Ама това е комплекса на циганина мерджан,бмве ако може червен.В краен случай циганско ферари(калибра червена) и на газчица чи то тоз джимбин мноо скъп бе.да си ги карате със здраве новите осма употреба казани.
  • PIRANHA
    Отговор
    24 09:55  01.11.16

    До коментар #11 от "гостенче":

    Като прочетеш поста ми още веднъж, ще разбереш, че не сравнявам БМВ 5 серия с еС Класа, сравнявам двата двигателя и да този на БМВ едва ли само според мене е така е по-добрия от двата.
  • Random Chovek Ot Ulitsata
    Отговор
    25 11:18  01.11.16
    Не знам защо хората сравняват BMW с Mercedes, защото BMW има за цел повече мощност, а Mercedes има за цел да караш с клас и стил, S-Klasse няма за цел да е състезателен автомобил, а луксозен и защото BMW има повече сили има толкова идиоти на улицата (има изключения, но предимно е пълно с идиоти), който карат неразумно
  • корса
    Отговор
    26 12:46  01.11.16
    "Публикувано във факти.бг: Налична е и функция за изменение на фазите на газоразпределение." Ох, горките, тази система работи в Хонда от 1986г. ЖалКО ЗА германчетаТА!

    Коментиран от #27

  • Илк0
    Отговор
    27 14:57  01.11.16

    До коментар #26 от "корса":

    Каква Хонда? Тук говорим за хубави коли, не за Хонда.
  • Тодор Иванов
    Отговор
    28 15:15  01.11.16
    Мерцедес се отказаха от V8 дизелите, защото ако не сте забелязали времената се промениха. В момент, в който EK е вдигнала мерника на дизеловите мотори като цяло, хвърлянето на пари за създаване на ново поколение V8 дизел е самоубийство, дори и да пропуснем факта, че такъв двигател по никой начин не може да покрие Евро 6 еко нормата. Относно BMW и техния дизелов двигател с 3 турбота - за мен това е пълна глупост. Дизеловия двигател в днешно време е достатъчно скъп и усложнен без да се добавят 9 излишни турбини. Аз бих стоял далеч от подобни болници след като им изтече гаранцията. И успех на ентусиастите, които ще си вземат кола с тоя надут двигател на 200 000+ км. Ще имат резервирано паркомясто пред кварталния сервиз.
  • Dulgiq1111
    Отговор
    29 16:52  01.11.16
    Или караш бенц или си бастун :)

  • Martin
    Отговор
    30 21:15  01.11.16
    Или си с S-класа, или си без класа. Това е положението.
  • Бг инж
    Отговор
    31 21:15  01.11.16
    Всички говорят и спорят за някакви неща,аз от тази статия разбрах едно Мерцедес използват в най новият си двигател система която Ауди вече са използвали.Но да кажем на слука на новия двигател с горивата по нашите бензиностанции.

    Коментиран от #32

  • Бай Шиле
    Отговор
    32 21:24  01.11.16

    До коментар #31 от "Бг инж":

    Какво са използвали Ауди? 48V бордова мрежа? Ел. компресор? Това не са идеи, родени в главата на Ауди инженери, палячо. Това са идеи, родени от инженерните екипи на Bosch, LEONI и още няколко други поддоставчици от автомобилната индустрия. Сега тези технологии поетапно ще се въведат в моделите на всички немски марки.
  • ТеодорМ
    Отговор
    33 23:39  01.11.16
    И тез взеха да намалят, че много взе да им идва нанагорно с тези Евро норми и ниска мощност от 250к.с. И да ниска за купе с тегло празно над 2200кг с не много естри и по една меча лапа гума. Евро нормите както на много хора е ясно, са едно много трудно постижимо представяне на колата, което е уеднаквено за всички и е с цел сранение между всички. Казвам всички, защото няма как да сравниш 1,1 безин 70к.с. с 300к.с. дизел ако нещата не се случват много бавно в теста. Та по тази причина производителите се налагат да намалят обема, защото само така могат да се доближат до 1,1 двигателя и при мноооого бавен режим на действие (ускорение, чакане на място и сравнително ниска скорост на извънградско) успяват да докарат до разход 5-6 и вредни емисии до така заветните 100г/км. Това че реалния разход върви към 7-8 и даже си щастлив от това е съвсем друг въпрос. Това че подобен автомобил със 150к.с. вместо 300 ще харчи 9-10 реално, пак никой не го отчита (говоря за Евронормите, реално ползвателите го отчитат). Ха пример, Чисто новия ни 7-местен ВАН с 4х4 и 1960кг празен, почти 5метра дълъг и с само 150к.с., реален разход 7,25 (5,6 по каталог, Евро 6) за 10 000км, не може да се сравни с малкия ни хеч, тежащ 1300кг, 4,4метра и 126к.с., като със същото каране прави разход 6-6,1(5,6 по каталог, Евро 4) и по-бърз във всяко едно утношение, 0-100, от 80-120 и където и да е. И двата са дизел. Така че мощ за тази тежка машина трябва, ама като трябва и Евро 6-7, ще нама

Напиши коментар:


Публикувай