10 002 16

Тест на Ford Edge

Ангел Харизанов

Ford реши да отговори на постоянно повишаващото се търсене на кросоувъри, като освен малките Ecosport и Kuga, сега, с Edge се насочва към по-големите класове.Конкуренцията там също е ожесточена, но един от най-старите производители на автомобили е успял да отличи автомобила с богато стандартно оборудване, което включва всички системи за безопасност и дизайн повлиян от американските му събратя. Размерите му не могат да го причислят към европейските класове, но може да бъде поставен между BMW X3 и X5, като повече се приближава до X5. На пътя той се разпознава изключително лесно, като при тестовете много от шофьорите се обръщаха или ни следваха, за да разберат "какво е това чудо".

Екстериор
Както споменахме, Edge е взел похвати от типичните американски пикапи и големи SUV-та, като първо впечатление прави голямата радиаторна решетка в голямата предница на автомобила. От там се пренасяме към сравнително широките отвори на калниците, липсата на скосен покрив, страничната линия и дългите за такъв автомобил надвеси, които визуално го доближават до много по-големи машини. Задната част обаче, е по-семпла и има европейски вид. И фаровете, и стоповете използват модерната LED технология. Ако искате да се отличите от тълпата и сте фенове на американските автомобили, това е един добър избор.

Интериор
Тук ще бъдем по-обстойни, защото автомобилът има много позитиви. Ергономичност а вътре е отлична и всички приборни уреди са леснодостъпни, като волана е същият използван и в другите модели на компанията. Ръчната спирачка е електронна и това е довело до по-изчистена и използваема централна конзола. Изработката на седалките и тапицерията не отстъпва на автомобилите от по-високите класове и предлага повечето им удобства, като опционално седалките могат да имат и обдухване, и отопление, като отоплението важи и за задните седалки, воланът и предния прозорец. Мултимедията е лесна за употреба и всичко важно от нея може да бъде изкарано на малкия дисплей на таблото.

Нещото, което ни направи най-силно впечатление е мястото на задната седалка и реглажа на наклона на облегалките. То е сравнимо по обем с това на лимузини като S-Klasse на Mercedes и седмата серия на BMW и буквално можете да се разлеете, като височината е най-добрата в класа. Панорамният покрив е значителен по обем и има автоматичен сенник, като предната част се прибира назад. Обема на багажника достига 1847 литра при спуснати седалки, което също го отправя при лидерите в класа.

Обърнато е много внимание и на шумоизолацията - едно от най-важните неща за добър комфорт. Акустично предно стъкло, ламинирани предни странични стъкла, шумоизолация на възловите места - калниците и пода, както и активен контрол на шума, който посредством аудиосистемата и точни вълни, намалява шума на двигателя. При магистрална скорост, шума в купето е минимален и много лесно автомобилът може да ви подлъже с колко километра в час се движите. Стандартната аудиосистема е с добри показатели, а за по-претенциозните се предлага и Sony с общо 12 високоговорителя и субуфер.

Двигател
Edge се предлага в Европа само с 2.0-литров дизелов TDCi двигател с две нива на мощност - 180 и 210 конски сили, като по-слабия е бъде оборудван с шестстепенна ръчна скоростна кутия, а по-мощния е само с шестстепенна автоматична с двоен съединител PowerShift. Предвиденият заводски разход е 5.8 литра. Старт-стоп системата е бъде стандартна за модела. Управляваният от нас автомобил бе този с 210 конски сили, като ускорението му е прилично, но без да включваме думата "спорт" в него. Разходът му се въртеше около 9 литра, но карането ни бе провокативно, за да видим колко ще е максимума, а и автомобилът все още бе в разработка. Поради завидните си размери и тегло, въртящия момент от 450 нютонметра, не е това, което се иска на мнозина. Ускорението им от 0 до 100 е съответно 9.9 и 9.4 секунди.

Ходови характеристики
Автомобилът има стандартно интелигентно задвижване на четирите колела, което реагира мигновено на пътните условия - само за 16 милисекунди може да предава до 100 процента от въртящия момент към моста с най-голямо сцепление. Стандартно Edge е снабден с адаптивно управление, което променя режима си на работа според скоростта. Поведението му е стегнато и без клатушкане, като наподобява това на много по-спортно ориентираните модели от сегмента. Автомобилът е построен върху модулната платформа на Mondeo, Galaxy и S-MAX, като на това отдаваме отчасти доброто пътно поведение. Мостовете са изцяло нови и е обърнато особено внимание за задния - повечето компоненти са алуминиеви и е работено върху намалението на вибрациите.

В помощ на шофьора са много системи, като започнем от адаптивните светлини, които мигновено предвиждат условията и се намаляват при появата на автомобил в насрещното платно на движение. Широкоъгълна камера в предницата на автомобила ни помага при излизане от паркомясто или пресечка със слаба видимост, като това е валидно и за задната част на автомобила. Продължаваме и със системите за напускане на лентата, разпознаване на пътните знаци, което работи заедно с круиз контрола и за предотвратяване на челен сблъсък, както и първия в сегмента асистент за превенция на сблъсък и засичане на пешеходци, работещ от 8 до 180 км/ч. Предните колани на автомобила имат ограничение на натоварването, а за задните се предлага и надуване, което да разпределя натоварването при инцидент. От своя страна, купето на автомобила е усилено, като това и всичките изброени по-горе екстри, са довели до покриване на стандартите на Euro NCAP за 2016-та.

Цената на автомобила започва от 85.900 лева при малкия двигател с ръчната скоростна кутия и достига до 94.400 лева за по-мощния двигател с автоматичната скоростна кутия и ниво на оборудване Titanium. Допълнителните екстри не са огромно количество, но спортния салон с обдухване на седалките, определено си заслужава.

 
 



Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • 2dw
    Отговор
    1 07:35  03.11.16
    за тия пари поне баня с тоалетна да има
  • гошо
    Отговор
    2 09:00  03.11.16
    то цялото е едно голяма тоалетна
  • xxx
    Отговор
    3 09:18  03.11.16
    "Цената на автомобила започва от 85 900 лв" За Форд??? Вие луди ли сте бе хора?!
  • rocky
    Отговор
    4 09:35  03.11.16
    Карайте си 100 годишните кенефи и не се обаждайте... Гроздето е кисело...

    Коментиран от #6


  • мм84
    Отговор
    5 10:28  03.11.16
    Хубава кола, но на неоправдано висока, поне според мен, цена. Времето ще покаже дали ще се наложи на пазара. На тази цена има богат избор на нови СУВ.
  • Balboa
    Отговор
    6 10:30  03.11.16

    До коментар #4 от "rocky":

    То, нали ти пък караш чисто нова кола от "премиум марка" ХО ХО ХО ХО! Карай си кочината на форд и остави на благородните хора да се наслаждават на Мерседес Бенц и компания!
  • гост
    Отговор
    7 10:39  03.11.16
    Чудесен SUV!
  • Капитана
    Отговор
    8 10:44  03.11.16
    Не изглежда лошо Форда,но цената му е доста висока.До около 65-70 хил.лв може да се закупят Японски сувове от марките Тойота Рав4,Новата Мазда-СХ5,Новата Хонда СРВ.В пъти по добри машини от фордовете и доста по идържливи и НАЙ-ВАЖНОТО!!! После тези всички Японки които изброих много лесно могат да се продадат като станат на 5-6 години и не се обезценяват толкова,а Форда си остава вечно твой,няма продаване после.Погледнете вторичния пазар на Форд Куга,няма кой да ги купи.

    Коментиран от #14

  • Гоуст
    Отговор
    9 10:46  03.11.16
    Добре, че има баламурници в България да продължават да си приказват приказките за форд, та цените им да падат,а ние да купуваме и да караме качествени и евтини за поддръжка коли.... пък вие си карайте тройките от 90-те с тройно по-скъп ремонт

    Коментиран от #11

  • Julio
    Отговор
    10 10:46  03.11.16
    Малко смело е да го бутнат на цена на Ленд Крузър...
  • xxx
    Отговор
    11 10:57  03.11.16

    До коментар #9 от "Гоуст":

    Глупости пишеш! Форд отдавна не са евтини за поддръжка коли!
  • дасsad
    Отговор
    12 12:08  03.11.16
    Форд с решетка от Хюндай за 100 хиляди лева?! Тия имат чувство за хумор :D
  • xxx
    Отговор
    13 12:30  03.11.16
    Всичко пластмаса и за тая цена капака над двигателя и той от гадна евтина пластмаса, изглежда така все едно е сложен колкото да е без хич. най добрия е продадения Форд , да му мисли собственика :)
  • куга
    Отговор
    14 21:01  03.11.16

    До коментар #8 от "Капитана":

    само дето равчето, цх5 и сереви са от класа на Форд Куга, а струват колкото Еджа, който е от по-високия клас и от японските марки в тоя клас цените отиват до небесата
  • Никола
    Отговор
    15 23:37  03.11.16
    знаем багажника със спуснати седалки , обаче в нормално положение няма данни , а габаритите на този СУВ са м/у Х3 и Х5 или там някъде ?! Иначе на тази цена в България е непродаваем !!!
  • Гост
    Отговор
    16 21:09  04.11.16
    Хюндай Санта фе с всички екстри 7 местен с обдухване на седалките и подгряване струва 87000лв

Напиши коментар:


Публикувай