Официалната легенда относно създаването на този нов за компанията автомобил гласи, че идеята за Note принадлежи на млад дизайнер, който се готвел да става баща. По този повод освен радостните чувства, в него напирали и разни тревоги. Една от тях била, че за в бъдеще управлявайки моторно превозно средство ще трябва да се лиши от възможността да се изживява като “уличен хулиган”, тъй като е ясно, че за едно семейство е нужен автомобил от друг тип. Така той се заема с нелеката задача да създаде компромисен за него, а и за много като него, вариант. В състояние на лека дапресия нахвърля първите ескизи на возило от т.нар. субкомпактен клас, но със знак “+”. Нещата по веригата се задвижват и не след дълго автомобилът става факт. Наречен е Note и вече се продава и у нас. След теста, който направихме, трябва с чисто сърце да признаем, че сме склонни да повярваме на тази трогателна история.
Моделът се предлага с два бензинови 1.4- и 1.6-литрови двигателя и с един 1.5-литров дизелов мотор. Изпробваният от нас Note бе оборудван с най-малкия бензинов агреат, а нивото му на екипировка е Visia.
Екстериор
Ако сте обърнали внимание на снимките, няма как да не сте забелязали необичайните задни светлини. Те са с форма на бумеранг, започват от средата на купето, стигат до горната му част и продължават по тавана. Че решението е оригинално, няма спор. Досега автомобил с емблемата на Nissan не е бил оборудван с подобни “стопове”. Да му мислят застрахователите обаче при една евентуална градушка. Иначе отпред агресията е подсилена от радиаторната решетка, която прилича много на тази на хитовия SUV Murano. От друга страна, видът на Note не е толкова хищен, тъй като цялостната форма на предните светлини е заимствана от сладурската Micra. Фаровете обаче са по-големи, а хубавото е, че изпъкналата им част дава възможност на водача да вижда по-добре предните габарити на автомобила. Отстрани формата е капковидна, но в задната част е ясно пресечена от авангардните “стопове”. С други думи, екстериорът на Note е оригинален, като наред с това се виждат и елементи, причисляващи модела към марката.
Интериор
Основното достойнство на Note е в задната част на салона. Въпреки че колата е изградена на удължената платформа на Micra/Clio, там е изключително просторно, а мястото за краката е подобно на това на седан от горния сегмент на средния клас. Цялата задна седалка може много лесно да се движи напред-назад, като диапазонът е 160 мм. Това е измислено с цел да се освобождава допълнително място за багаж или да се увеличи комфортът на пасажепите отзад в зависимост от желанието и потребностите на пътуващите. Багажникът е с т.нар. двойно дъно, което е още едно от рационалните решения. Резервното колело се намира под второто дъно на товарния отсек. Този и още много интересни подходи превръщат Note в изключително функционален еднообемен автомобил. Жабки, джобове и ниши се намират както на обичайните, така и на доста необичайни места, като под предните седалки например.
Един от недостатъците е сравнително малкият размер на предните седалки, който при по-дълго пътуване е причина за дискомфорт. Креслата обаче са снабдени с добра странична поддръжка и са ергономични. Още един минус по отношение на комфорт е по-слабата шумоизолация на пода - факт, вследствие на който шумът от гумите се чува доста отчетливо в купето. Сглобката обаче е на много високо ниво, а използваните материали изглеждат дори по-скъпи отколкото са. Уредите са сравнително информативни, като изключим факта, че водачът не може да следи непрекъснато температурата на охладителната течност. Чак когато тя превиши определените градуси на таблото, светва червена лампа.
Двигател и ходови характеристики
Най-малкият бензинов мотор не предлага завидна динамика, но е икономичен и ни изненада приятно. Пъргъв е от старт, на висока скорост оборотите остават в нормите и най-важното е доста икономичен. Разработен е от японски инженери и отговаря на стандарта Euro 4. Според специалистите 1.6-литровият агрегат подхожда повече на Note. Нас обаче ни хареса цялостната работа на тествания автомобил. Изключително лек и приятен за управление, причина за което са отличният усилител на волана, лекият педал на газта и перфектната работа на спирачната система. Добре синхронизираната с работата на двигателя механична трансмисия също има заслуга за удоволствието от карането.
Возията не е много мека, даже може да се каже, че е твърда, но за сметка на това стабилността в завои е отлична. С други думи “бащата-състезател” ще е доволен.
Цена
На пръв поглед изглежда по-висока от тази на алтернативите и наистина е. Но за тези пари получавате значително по-богато базово оборудване, качествена сглобка и прецизно японско возило за непораснали мъже.
Nissan Note 1.4 16V Visia
|
Плюсове
|
1. Ефектна комбинация от функционална еднообемна кола и агресивно настроена малолитражка. 2. Икономичен и пъргав агрегат. 3. Авангардна визия, която не се отразява на практичността на амтомобила. 4. Изключителен простор в купето за автомобил от този клас. |
Минуси
|
1. Недобра шумоизолация на пода. 2. Малки предни седалки. 3. Частична слаба динамика. 4. Неинформативен индикатор за температура на охладителната течност. |
Nissan Note 1.4 16V Visia
|
Технически характеристики
|
|
Двигател
|
Редови четирицилиндров
четири клапана на цилиндър |
Работен обем
|
1 386 куб. см.
|
Максимална мощност
|
65 Kw/88 к.с. при 5 200 об./мин.
|
Максимален въртящ момент
|
128 Нм при 3 200 об/мин.
|
Скоростна кутия
|
механична, петстепенна
|
Степен на сгъстяване
|
9.9:1
|
Маса на единица мощност
|
12.4 кг/к.с. (16.8 кг/Kw)
|
Габарити:
дължина, мм широчина, мм височина, мм |
4 083 1 690 1 550 |
Междуосие
|
2 600
|
Маса, кг
|
1 092
|
Допустимо натоварване, кг
|
454
|
Обем на багажника,л.
|
280 - 1 332
|
Вместимост на резервоара, л
|
46
|
Разход на гориво: |
7.9 л/100км
5.3 л/100км 6.3 л/100км |
Ускорение:
от 0 до 100 км/ч, сек |
13.1
|
Максимална скорост
|
165 км/ч.
|
Гуми
|
185/65 R 15
|
Спирачки:
отпред отзад |
дискови барабанни |
Цена на автомобила
|
|
Цена/лв. | 26 990 |
Базово оборудване
|
ABS, EBD, четири въздушни възглавници, електро-магнитно усилване на волана, климатик, централно заключване с дистанционно управление, предни ел. стъкла (автоматично за водача), борд компютър, аудио система - CD + четири високоговорителя и антена, асиметрично делима задна седалка, декоративни тасове, енерго-абсорбиращи брони, предпазни колани с пиротехнически механизъм отпред, имобилайзер, ISOFIX система за закрепване на детско столче, трета стоп светлина, ел. блокировка на задните врати за деца, регулиране на волана по височина, кора на багажното отделение, регулиране на подглавницити във височина за всички места, осветление в салона и багажното отделение, оборотомер, датчик за външна температура, ел. регулиране на фаровете по височина от мястото на водача, сгъваема предна пасажерска седалка, тонирани стъкла, трета стоп светлина, честачка на задното стъкло с интервал, брони в цвета на автомобила, и др.
|
Гаранция
|
3 години или 100 000 километра пробег
12 години срещу пробивна корозия 3 години на лаковото покритие 5 години безплатна пътна помощ |
Цените са за България с включени мита, такси и ДДС
|
Nissan Note 1.4 16V Visia
|
|
АЛТЕРНАТИВИТЕ
|
|
FORD FUSION
|
|
Работен обем
|
1 388 см3
|
Мощност
|
59 кВт/80 к.с. |
Максимален въртящ момент
|
124 Нм при об/мин 3 500
|
Габарити, мм
|
4020/1708/1503
|
Ускорение
|
14.0 сек
|
Максимална скорост
|
163 км/ч
|
Разход на гориво:
Градско Извънградско |
8.3 л/100 км 5.4 л/100 км |
Цена на модела Comfort с ДДС:
|
23 446 лв.
|
Цени на някои екстри:
|
|
ABS
|
серийно
|
Еърбег, 2 бр. |
серийно
|
Климатик
|
серийно
|
OPEL MERIVA
|
|
Работен обем
|
1 364 см3
|
Мощност
|
66 кВт/90 к.с. |
Максимален въртящ момент
|
125 Нм при об/мин 4 000
|
Габарити, мм
|
4042/1694/1624
|
Ускорение
|
13.8 сек
|
Максимална скорост
|
168 км/ч
|
Разход на гориво:
Градско Извънградско |
8.3 л/100 км 5.3 л/100 км |
Цена на модела Enjoy с ДДС:
|
26 423 лв.
|
Цени на някои екстри:
|
|
ABS
|
серийно
|
Еърбег, 2 бр. |
серийно
|
Климатик
|
1 711 лв.
|
Радослав СЛАВЧЕВ
[email protected]
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 divcho
15:43 08.09.2011
2 Аз съм
01:59 17.07.2020