48 300 9

Грешката на VW с Karmann-Ghia

Радослав Славчев

Най-емблематичните автомобили на Volkswagen - Beetle и Microbus - вече не са това, което бяха в миналото. Beetle се прероди като съвременен автомобил и определено загуби позициите си, а същото се очаква да се случи и с Microbus.

Една дъщерна компания на VW, наречена Karmann-Ghia, вече няколко пъти се опитва да създаде подобен култов автомобил, който да е със спортна насоченост, но да се прави на шаси на евтин Volkswagen.

В началото опитите изглеждат доста обещаващи, но с течение на времето нещата поутихват. А днес на Volkswagen едва ли му е до възраждане на тази марка, защото концернът си има достатъчно други проблеми. От Karmann-Ghia обаче до скоро не се отказваха.

Първоначално Karmann-Ghia има идея да създаде спортно изглеждащ автомобил, но без каквито и да било претенции за пърформънс. И го прави. Акцентът е върху външността на колата, формите на която се помнят и до днес.Впоследствие Volkswagen пуска доста голяма моделна гама с обозначението Ghia, в която влизат автомобили като Scirocco, Porsche 914, Corrado и даже Eos. Те обаче не са пълноценни аналози на първообраза.

Затихващите функции на Karmann-Ghia продължават до 1974 година, когато производството е спряно окончателно. От тогава до днес компанията създава няколко концепции, но те така и не стигат до серийно производство.

Всички прототипи са близки до стила на Karmann-Ghia, а първият се появява през 1991 година. Името му е Karmann Idea, а самата кола представлява неголям роудстър, много сходен по дизайн с Mazda MX-5.По-късно, през 1997 година се появява Karmann AFS. Абревиатурата се разшифрова като Aluminum Foam Sandwich, а конструкцията представлява сандвич от алуминиеви сплави със специални пеноматериали в средата.

Концепцията е създадена с цел да бъде демонстрирана именно тази иновация. Прототипът е построен наполовина, за да може да се види новата конструкция. Готовата половина обаче не очарова публиката, защото е очевиден ъпдейт на оригиналния модел и на практика не показва нищо ново в дизайнерско отношение.Две години по-късно, през 1999-а, Karmann вадят трети прототип. Той е наречен Karmann Coupe и е показан в две разновидности - купе и кабриолет. Стилистичните детайли отново са същите, но като цяло формите са по-модерни.

Автомобилът е построен на платформата на Golf, New Beetle и Audi TT. Дизайнът този път е очарователен, но ръководството на VW прави грешка и така и не решава да пусне колата в серийно производство. Вместо нея започва да налага оказалият се недотам успешен модел Eos.

А новият Karmann-Ghia щеше да е по-евтин близнак на Audi TT и можеше спокойно да яхне вълната на нарастващия интерес към New Beetle. От тогава до днес Karmann си живурка под шапката на VW, но определено не се чувства добре. Дали ще има нов опит за нейното възраждане предстои да разберем.



Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • Караиванов
    Отговор
    1 11:27  14.11.16
    Това е страхотна марка и наистина е голяма грешка от страна на VW, че не се опитват да я възродят.
  • корса
    Отговор
    2 11:33  14.11.16
    Ако се бяха обърнали към японците, отдавна да са на американския и азиатския пазар! Ама нали си жувуркали под шапката на ваг-.н*та!
  • гост 1
    Отговор
    3 12:43  14.11.16
    Karmann Ghia е най-красивият модел на Volkswagen за всички времена ! Няма смисъл да го осъвременяват, VW имат нещо готово само един по нов двигател, по напудряне на каросерията и е готов !!!
  • Отговор
    4 13:33  14.11.16
    Как да се чувства добре Карман, след като ВАГ имат невероятната дарба да убиват всичко готино и иновативно, за сметка на баналната и скучна конфекция. Карман-Джиа и костенурката са единствените готини и емоционални коли излезли под тяхната шапка и те ги затриха, направиха някво бледо копие на костенурката. Рационалното мислене не е лошо, но тяхното граничи с бездушно сектантство......

    Коментиран от #5


  • Опън
    Отговор
    5 18:26  14.11.16

    До коментар #4 от " ":

    Голф 5-цата също е страхотна. Направо си е супер. Всъщност не си съвсем прав - Вагена е създал доста иновативноконсервативни форми. При тях нещата са на час по лъжичка - доктор Пийх го е пласирал като мото. Не са лоши вагените, ами зависи какво търсиш? Според мен Каравелле, въпреки консервативната си форма е доста добре направена машина- традииционно вагонче, заоблени форми и голям обем отвътре.
  • Крилья Советов
    Отговор
    6 22:16  14.11.16
    "Грешката" на Фолксваген не се знае изобщо дали е грешка! Това са хиляди инженери, мениджъри, счетоводители, дизайнери... Те ли са сгрешили или на някой нещастен български псевдожурналист му се иска да е така?! А? Кое ли е по-вярното?! Имайте предвид, че става дума за нова марка, за инвестиции, за нови производствени модели, процеси на изработка и разходи за налагането й. Колко от вас ще си купят автомобил от новата марка? Колко неуспешни модела има Фолксваген? А ако не се купува?! Знаете ли, че "Смарт" е марка на "Мерцедес"? А знаете ли колко губи "Мерцедес" от производството на всеки един "Смарт"? Знаете ли защо "Фоксваген" се отказа да обновява "Фаетон"? А защо "Мерцедес" се отказаха от производството на самостоятелен автомобилен бранд "Майбах" и го върнаха като продължение на моделната гама на "Ес-класе"? Точно тук е разковничето на проблема! Някои от вас стискат зъби и размахват юмруци що "Фолксваген" не пуснали "Карман-Гиа". Обаче хората насреща са умни и прагматични и работят с прогнози - какъв потенциал има новата марка да се продава и каква печалба ще донесе. Отделно, смятайте какви пари е да се налеят като инвестиции, да се проектира, да се планира, да се започне производство и естествено най-важния момент - кога инвестицията се изплаща и донася печалби. Не се изказвайте каруцарската, г-да автомобилни лаици с масова марка отпреди 15 години...

    Коментиран от #7

  • Кибик
    Отговор
    7 21:37  17.11.16

    До коментар #6 от "Крилья Советов":

    Приятелю, може да погледнем на казуса по два начина. Вариант 1, не всичко е пари, колите могат да бъдат начин на живот, вдъхновение, оргазъм. Вариант 2, бакалския, купувачите идват в шоурума да гледат Карман-Гиата, малко помечтаят, а накрая купуват някой от скучните модели на фирмата.
  • Един
    Отговор
    8 15:50  19.02.17
    Единствената фирма на която свалям шапка е шведската SAAB прави ли са здрави и качествени коли,когато маркетинга е показал че са скъпи и нямат печалба са се отказали,фалирали са вместо да правят евтина конфекция! Който иска има достатъчно писано в нета и второ,Хенри Форд е казал "Всеки път, когато видя Alfa Romeo, правя само едно нещо - свалям си шапката" VAG не правят автомобили а просто бизнес,няма душа,няма емоция....Вече няма и качество....
  • Мики Рурк
    Отговор
    9 20:42  28.09.17
    Моделът Джия е наистина страхотен! В Ню Йорк все още има доста автомобили в движение от този модел!Когато Вагените спират модела от производство, излиза Cobra, а на по-късен етап и Wiessmann с двигател от бмв м5, за жалост нито един от следващите модели не отговарят на първоначалния вид,за това и се разделят с Джия-та!

Напиши коментар:


Публикувай