11 835 3

BMW E30 като никое друго

Георги Касабов

Днес добре запазените баварски тройки от поколението E30 вече не са много и твърде вероятно скоро ще добият статуса на класики. През 80-те години на миналия век обаче моделът е просто нов автомобил с огромен потенциал за доработки и прилична цена, което го прави подходящ за огромен брой разнообразни проекти.

През 1985 г. от заложбите на E30 решава да се възползва немската компания Vestatec, която вече си е изградила име на света на тунинга със своите аеродинамични пакети и нестандартни каросерийни панели. Ателието рядко се занимава с доработка на силови агрегати, но при създаването на Magnum специалистите му раздават напълно.

Както личи от снимките, в спортното купе не е останало много от E30. Автомобилът има изцяло нова предница, подчертано вдъхновена от Porsche 924, и задница с характерните за онези години жалузи.

Странният допълнителен капак на задното стъкло има само декоративни функции. Багажникът под него се отваря напълно нормално. Погледнат отстрани обаче, Magnum лесон може да бъде объркан с третото поколение на Ford Mustang (1979-1993).

Vestatec Magnum (1985)

Ford Mustang (1979-1993)

Собствена разработка на Vestatec са дори джантите. В салона има нови седалки, спортен волан и скоростен лост.

Най-интересен обаче е двигателят. Под предния капак се крие агрегат на друга немска компания. Носи името Hartge H35 и както подсказва индексът, има работен обем 3.5 литра.

Моторът развива 250 к.с. и заради липсата на каквито и да било електронни помощници задният мост започва да се пързаля при всяко по-смело потегляне.



Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • Иванчо
    Отговор
    1 12:20  22.11.16
    Развалили хубавата работа...
  • Е30
    Отговор
    2 15:54  22.11.16
    E30 е най-добрата визия на БМВ, развалили са модела яко!
  • БМВ маняк
    Отговор
    3 18:13  22.11.16
    Това един вид е по-старият модел на 840 и 850

Напиши коментар:


Публикувай