5 852 8

Китайци кроят шапка на Porsche 918

Китайци кроят шапка на Porsche 918
Георги Касабов

Китайскията компания NextEV, чийто отбор се състезава във Formula E, представи официално първия си цивилен електромобил. Nio EP9 има мощност от 1 мегават (1 360 к.с.) ще бъде произведен в тираж от 6 бройки.

Новият електрически хиперкар е разработен в сътрудничество със състезателните инженери от отбора на NextEV. Въпреки че се води лицензирано за движение по пътищата за общо ползване, купето отговаря на всички изисквания за безопасност в категорията FIA LMP1, в която участват най-бързите прототипи от сериите "Льо Ман".

От NextEV твърдят, че при скорост от 240 км/ч аеродинамиката на Nio EP9 генерира двойно повече притискателна сила, отколкото болидите от Формула 1 - 2.5 тона. Електромобилът издържа странично ускорение от 2.53 G, а надлъжните натоварвания достигат 3.3 G.

Купето от въглеродни нишки се задвижва от четири електромотора (по един на всяко от колелата), захранвани от два блока от йон-литиеви батерии. Те се зареждат за 45 минути, но могат и да се заменят с вече заредени за не повече от 8 минути.

Nio EP9 тежи 1 735 кг, с 200 повече от LaFerrari и McLaren P1. Ускорението от 0 до 100 отнема 2.7 сек. - колкото най-мощната Tesla Model S. Американският електромобил обаче е далеч от максималната скорост на китайския (312 км/ч) при сходен автономен пробег от около 425 км.

Инженерите на NextEV твърдят, че Nio EP9 вече е поставил рекорд за коли на ток на "Нюрбургринг" с време 7:05,12. Абсолютният рекордьор Porsche 918 е по-бърз само с 8 секунди, но китайците тепърва ще трябва да доказват твърдението си.

Цената на Nio EP9 не се съобщава официално. От екипа, разработил мегаватовия автомобил, обаче признават под сурдинка, че себестойността на всяко купе е около $1.2 млн.



Още по темата

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • YAMAHA
    Отговор
    1 14:47  22.11.16
    Всичко е супер само цената малко не ми бендисва ама на черен петък с 99% намаление ще я купя!

    Коментиран от #2

  • гост
    Отговор
    2 15:16  22.11.16

    До коментар #1 от "YAMAHA":

    Е каква да е цената за "серия" от 6 броя , изработени на ръка от инженери с по три висши поне и без нито един детайл от друга кола . Само че китайците никога не работят на загуба по примера на ВАГ с Вейрон например , който има по 6,5 милиона ЗАГУБА на кола , а тя с нищо не е по-добра от тая примерно
  • Мършата
    Отговор
    3 16:03  22.11.16
    Ако от 89-та насам бяха на власт ГЕРБ и Бойко Борисов сега щяхме да сме богата и развита държава и сега и ние можеше да си позволяваме такива коли! Колкото до колата, искам да тупна вътре , да хапна тънки резънчета беконче и сланинка, осоленки и наръсени от бачковска чубрица и тънка, тънка мастичка 50 грама, вътре в която две маслинки. Че после леко да си наведа туловището вляво и така мощно и сърдито да се изпръцкам, че да ми избръжди дупката на аналното отверстие! После да надуя дива и знойна ретро чалга на 200 дицибела и ГАЗ ГАЗ ГАЗ.....
  • Kristian
    Отговор
    4 18:05  22.11.16
    Mnogo yako

  • CHINA WILL RULE
    Отговор
    5 19:29  22.11.16
    Тия МАКС до 10 години са задминали и корейците и японците в автомобилостроенето, гаранция.
  • Gost
    Отговор
    6 06:26  23.11.16
    Малиииии какви глупости прочетох.
  • Made in China
    Отговор
    7 13:51  23.11.16
    Значи да видим дали съм разбрал....има 1360к.с, повече притискане от болит от формула 1 , ускорява до 100 за 2.7 сек и е с приблизително 100 кг по-тежко от Porsche 918 и е с цели 8 секунди по-бавно на Нюрбургринг? Нещо не е наред ,уж повече притискане и много повече мощност пък 8 секунди....

    Коментиран от #8

  • гост
    Отговор
    8 15:27  23.11.16

    До коментар #7 от "Made in China":

    Ами погледни го така , при пистовите състезания опита на отбора и фините настройки имат значение не по-малко от данните на колата , а Порше имат на тая писта над 60 години опит и знаят наизуст всеки сантиметър при всякакви условия . А китайците стъпват на нея за пръв път и дават само 8 секунди изоставане . Искаш ли да се хванеш на бас до 1-2 години максимум кой ще е по-добрия , освен ако Порше не направи по-добра "електричка" , което за този срок е почти невъзможно

Напиши коментар:


Публикувай