5 746 8

Китайци кроят шапка на Porsche 918

Георги Касабов

Китайскията компания NextEV, чийто отбор се състезава във Formula E, представи официално първия си цивилен електромобил. Nio EP9 има мощност от 1 мегават (1 360 к.с.) ще бъде произведен в тираж от 6 бройки.

Новият електрически хиперкар е разработен в сътрудничество със състезателните инженери от отбора на NextEV. Въпреки че се води лицензирано за движение по пътищата за общо ползване, купето отговаря на всички изисквания за безопасност в категорията FIA LMP1, в която участват най-бързите прототипи от сериите "Льо Ман".

От NextEV твърдят, че при скорост от 240 км/ч аеродинамиката на Nio EP9 генерира двойно повече притискателна сила, отколкото болидите от Формула 1 - 2.5 тона. Електромобилът издържа странично ускорение от 2.53 G, а надлъжните натоварвания достигат 3.3 G.

Купето от въглеродни нишки се задвижва от четири електромотора (по един на всяко от колелата), захранвани от два блока от йон-литиеви батерии. Те се зареждат за 45 минути, но могат и да се заменят с вече заредени за не повече от 8 минути.

Nio EP9 тежи 1 735 кг, с 200 повече от LaFerrari и McLaren P1. Ускорението от 0 до 100 отнема 2.7 сек. - колкото най-мощната Tesla Model S. Американският електромобил обаче е далеч от максималната скорост на китайския (312 км/ч) при сходен автономен пробег от около 425 км.

Инженерите на NextEV твърдят, че Nio EP9 вече е поставил рекорд за коли на ток на "Нюрбургринг" с време 7:05,12. Абсолютният рекордьор Porsche 918 е по-бърз само с 8 секунди, но китайците тепърва ще трябва да доказват твърдението си.

Цената на Nio EP9 не се съобщава официално. От екипа, разработил мегаватовия автомобил, обаче признават под сурдинка, че себестойността на всяко купе е около $1.2 млн.



Още по темата

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • YAMAHA
    Отговор
    1 14:47  22.11.16
    Всичко е супер само цената малко не ми бендисва ама на черен петък с 99% намаление ще я купя!

    Коментиран от #2

  • гост
    Отговор
    2 15:16  22.11.16

    До коментар #1 от "YAMAHA":

    Е каква да е цената за "серия" от 6 броя , изработени на ръка от инженери с по три висши поне и без нито един детайл от друга кола . Само че китайците никога не работят на загуба по примера на ВАГ с Вейрон например , който има по 6,5 милиона ЗАГУБА на кола , а тя с нищо не е по-добра от тая примерно
  • Мършата
    Отговор
    3 16:03  22.11.16
    Ако от 89-та насам бяха на власт ГЕРБ и Бойко Борисов сега щяхме да сме богата и развита държава и сега и ние можеше да си позволяваме такива коли! Колкото до колата, искам да тупна вътре , да хапна тънки резънчета беконче и сланинка, осоленки и наръсени от бачковска чубрица и тънка, тънка мастичка 50 грама, вътре в която две маслинки. Че после леко да си наведа туловището вляво и така мощно и сърдито да се изпръцкам, че да ми избръжди дупката на аналното отверстие! После да надуя дива и знойна ретро чалга на 200 дицибела и ГАЗ ГАЗ ГАЗ.....
  • Kristian
    Отговор
    4 18:05  22.11.16
    Mnogo yako

  • CHINA WILL RULE
    Отговор
    5 19:29  22.11.16
    Тия МАКС до 10 години са задминали и корейците и японците в автомобилостроенето, гаранция.
  • Gost
    Отговор
    6 06:26  23.11.16
    Малиииии какви глупости прочетох.
  • Made in China
    Отговор
    7 13:51  23.11.16
    Значи да видим дали съм разбрал....има 1360к.с, повече притискане от болит от формула 1 , ускорява до 100 за 2.7 сек и е с приблизително 100 кг по-тежко от Porsche 918 и е с цели 8 секунди по-бавно на Нюрбургринг? Нещо не е наред ,уж повече притискане и много повече мощност пък 8 секунди....

    Коментиран от #8

  • гост
    Отговор
    8 15:27  23.11.16

    До коментар #7 от "Made in China":

    Ами погледни го така , при пистовите състезания опита на отбора и фините настройки имат значение не по-малко от данните на колата , а Порше имат на тая писта над 60 години опит и знаят наизуст всеки сантиметър при всякакви условия . А китайците стъпват на нея за пръв път и дават само 8 секунди изоставане . Искаш ли да се хванеш на бас до 1-2 години максимум кой ще е по-добрия , освен ако Порше не направи по-добра "електричка" , което за този срок е почти невъзможно

Напиши коментар:


Публикувай