Китайскията компания NextEV, чийто отбор се състезава във Formula E, представи официално първия си цивилен електромобил. Nio EP9 има мощност от 1 мегават (1 360 к.с.) ще бъде произведен в тираж от 6 бройки.
Новият електрически хиперкар е разработен в сътрудничество със състезателните инженери от отбора на NextEV. Въпреки че се води лицензирано за движение по пътищата за общо ползване, купето отговаря на всички изисквания за безопасност в категорията FIA LMP1, в която участват най-бързите прототипи от сериите "Льо Ман".
От NextEV твърдят, че при скорост от 240 км/ч аеродинамиката на Nio EP9 генерира двойно повече притискателна сила, отколкото болидите от Формула 1 - 2.5 тона. Електромобилът издържа странично ускорение от 2.53 G, а надлъжните натоварвания достигат 3.3 G.
Купето от въглеродни нишки се задвижва от четири електромотора (по един на всяко от колелата), захранвани от два блока от йон-литиеви батерии. Те се зареждат за 45 минути, но могат и да се заменят с вече заредени за не повече от 8 минути.
Nio EP9 тежи 1 735 кг, с 200 повече от LaFerrari и McLaren P1. Ускорението от 0 до 100 отнема 2.7 сек. - колкото най-мощната Tesla Model S. Американският електромобил обаче е далеч от максималната скорост на китайския (312 км/ч) при сходен автономен пробег от около 425 км.
Инженерите на NextEV твърдят, че Nio EP9 вече е поставил рекорд за коли на ток на "Нюрбургринг" с време 7:05,12. Абсолютният рекордьор Porsche 918 е по-бърз само с 8 секунди, но китайците тепърва ще трябва да доказват твърдението си.
Цената на Nio EP9 не се съобщава официално. От екипа, разработил мегаватовия автомобил, обаче признават под сурдинка, че себестойността на всяко купе е около $1.2 млн.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 YAMAHA
Коментиран от #2
14:47 22.11.2016
2 гост
До коментар #1 от "YAMAHA":
Е каква да е цената за "серия" от 6 броя , изработени на ръка от инженери с по три висши поне и без нито един детайл от друга кола . Само че китайците никога не работят на загуба по примера на ВАГ с Вейрон например , който има по 6,5 милиона ЗАГУБА на кола , а тя с нищо не е по-добра от тая примерно15:16 22.11.2016
3 Мършата
16:03 22.11.2016
4 Kristian
18:05 22.11.2016
5 CHINA WILL RULE
19:29 22.11.2016
6 Gost
06:26 23.11.2016
7 Made in China
Коментиран от #8
13:51 23.11.2016
8 гост
До коментар #7 от "Made in China":
Ами погледни го така , при пистовите състезания опита на отбора и фините настройки имат значение не по-малко от данните на колата , а Порше имат на тая писта над 60 години опит и знаят наизуст всеки сантиметър при всякакви условия . А китайците стъпват на нея за пръв път и дават само 8 секунди изоставане . Искаш ли да се хванеш на бас до 1-2 години максимум кой ще е по-добрия , освен ако Порше не направи по-добра "електричка" , което за този срок е почти невъзможно15:27 23.11.2016