23 Ноември, 2016 17:22 17 612 9

Палачите на немската автоиндустрия

  • автоиндустрия-
  • електромобили-
  • германия
Палачите на немската автоиндустрия - 1

Преориентацията на германските компании към производство на електромобили ще коства работата на хиляди служители. Под въпрос е и бизнесът на стотици доставчици на части и компоненти, отбелязва Deutsche Welle в анализ за бъдещето на една от ключовите индустрии в най-автомобилната държава в Европа.

Предстоят тежки времена за немските производители на коли. От инвазията на електромобилите ще пострадат не само заводите за двигатели с вътрешно горене, а и множество компании, специализирани в изработката на бутала, гарнитури, изпускателни системи и скоростни кутии.

Професор Фердинанд Дуденхьофер, който оглавява Центъра за автомобилни изследвания (CAR) в Университета Дуйсбург-Есен, изчислява, че вятърът на електрическата промяна поставя под въпрос над 75 000 работни места във фирми доставчици. Институтът за автомобилна промишленост (IFA) в Нюртинген-Гайслинген пък допуска, че между 20% и 30% от малките и средни фирми просто ще фалират, а до 2025 г. работата си в немската автоиндустрия ще изгубят над 100 000 души.

Основната причина за мрачните прогнози е обстоятелството, че в електромоторите има пет пъти по-малко детайли, отколкото в двигателите с вътрешно горене. Това според повечето германски специалисти изисква спешни мерки срещу отрицателните последствия от техническата революция.

Вече не липсват и призиви за радикални промени. Михаел Брехт, председател на съвета на работниците в Daimler, предлага концернът да прекрати поръчките на електромотори от Bosch. Фердинанд Дуденхьофер пък настоява в Германия спешно да започне производството на акумулаторни батерии.

Повечето немски експерти са единодушни, че Германия е проспала масовото навлизане на електромобилите, но шансове за възвръщане на загубените позиции все още има. Daimler вече разполага със завод за батерии за електромобили, а Volkswagen бърза да построи такава фабрика.

Палачите на немската автоиндустрия
Заводът на Daimler за йон-литиеви батерии

Шефът на VAG Матиас Мюлер обаче сякаш обобщава ситуацията най-красноречиво: "Предпочитахме да купуваме йон-литиеви акумулатори от тези, които разбират най-много от тях. За съжаление немските производители действително подцениха тази технология".


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Реалист

    5 5 Отговор
    Дори да е електричка, предпочитам го с емблемата на БМВ а не китайско

    Коментиран от #4

  • 2 дтктлъулъиол

    5 6 Отговор
    по стара българска традиция
    от немското по добро няма
    и е разбираемо преди 20години
    имаше само лади 2 мерцедеса и 20 VW и 1 хонда
    и гледат ладите и москвичии 1 VW
    от де да видят японско
    та от тогава е думата за немското
    но в бизнеса е друго
    те не работят за 20 000 човека
    чакащи евтин нов внос
    та за това е статията:)

    Коментиран от #6

  • 3 ТЕСЛА

    18 2 Отговор
    Това се нарича естествен подбор.Крайно време е немските боклуци да се махат от пазара или да се продават на истинските им цени,то и без това в заводите им работят само от Турци,а външната им продукция се произвежда в Китай.
  • 4 гост

    2 1 Отговор

    До коментар #1 от "Реалист":

    Ами електромобилите засега губят под 3% от цената си годишно и не се очаква да се увеличи на повече от 6-7% , така че ако досега си карал 10 годишно БМВ , ще трябва да изчакаш за 20-тина годишно или просто да смениш марката , а и никой не може да гарантира , че и те няма да са китайски дотогава , както вървят нещата
  • 5 аутобиз

    5 1 Отговор
    "Жълтите" коли ще са вводещи, всичко е при тях - заводи за батерии, електроника, инженери и т.н. Вече според парите и качеството най- отгоре японски после корейски и китайски. За съжаление европейските производители, ще са догонващи и в неизгодна позиция. Американците и те историята помни Форд Т които е наводнил с масовки пазара и така да се каже поставил основите на масовото производство на коли с ДВГ нещо което днес прави Тесла с електрическите, но ще се появят нови играчи и нищо чудно и Тесла, като Форд да стане един посредствен ороизводител, а фирми като Тойота, Хонда и дори китайски да доминират. А в Германия дреме им на Али, Хасан и Махмуд за качеството!
  • 6 Косачката

    4 5 Отговор

    До коментар #2 от "дтктлъулъиол":

    Я ела и виж как канадците и янките си умират за немски автомобили, и не говоря за хлопел...Мерцедес, БМВ и Ауди са сред най-предпочитаните марки на пазара. Вози се в градския транспорт и не се пъни като глист на буца за неща които очевидно не са ти ясни.
  • 7 onq s konq

    2 4 Отговор
    Ше се напълнят пътищата с тия евтини ел. сапунерки и БГ става като Запада-няма 200+ с БМВ-то!
  • 8 антрашпиц

    2 0 Отговор
    Дреме ми на антрашпица колко работни места ще загубят германците.Ние данеби да пръщим от работни места...Светът се движи напред и електричките са бъдещето а не някви си там вмирисани дизлаци....
  • 9 ШВАА

    5 1 Отговор
    УМРЕЛИТЕ ШВАБИ,ДОКАТО СТИГНАТ ЯПОНЦИТЕ,ИМА ОЩЕ ХЛЯБ ДА ЯДАТ!