17 027 9

Палачите на немската автоиндустрия

Георги Касабов

Преориентацията на германските компании към производство на електромобили ще коства работата на хиляди служители. Под въпрос е и бизнесът на стотици доставчици на части и компоненти, отбелязва Deutsche Welle в анализ за бъдещето на една от ключовите индустрии в най-автомобилната държава в Европа.

Предстоят тежки времена за немските производители на коли. От инвазията на електромобилите ще пострадат не само заводите за двигатели с вътрешно горене, а и множество компании, специализирани в изработката на бутала, гарнитури, изпускателни системи и скоростни кутии.

Професор Фердинанд Дуденхьофер, който оглавява Центъра за автомобилни изследвания (CAR) в Университета Дуйсбург-Есен, изчислява, че вятърът на електрическата промяна поставя под въпрос над 75 000 работни места във фирми доставчици. Институтът за автомобилна промишленост (IFA) в Нюртинген-Гайслинген пък допуска, че между 20% и 30% от малките и средни фирми просто ще фалират, а до 2025 г. работата си в немската автоиндустрия ще изгубят над 100 000 души.

Основната причина за мрачните прогнози е обстоятелството, че в електромоторите има пет пъти по-малко детайли, отколкото в двигателите с вътрешно горене. Това според повечето германски специалисти изисква спешни мерки срещу отрицателните последствия от техническата революция.

Вече не липсват и призиви за радикални промени. Михаел Брехт, председател на съвета на работниците в Daimler, предлага концернът да прекрати поръчките на електромотори от Bosch. Фердинанд Дуденхьофер пък настоява в Германия спешно да започне производството на акумулаторни батерии.

Повечето немски експерти са единодушни, че Германия е проспала масовото навлизане на електромобилите, но шансове за възвръщане на загубените позиции все още има. Daimler вече разполага със завод за батерии за електромобили, а Volkswagen бърза да построи такава фабрика.

Заводът на Daimler за йон-литиеви батерии

Шефът на VAG Матиас Мюлер обаче сякаш обобщава ситуацията най-красноречиво: "Предпочитахме да купуваме йон-литиеви акумулатори от тези, които разбират най-много от тях. За съжаление немските производители действително подцениха тази технология".



Още по темата

  • Volkswagen уволнява 30 хил. души

    Volkswagen уволнява 30 хил. души

    23 000 служители на Volkswagen в Германия ще бъдат съкратени като част от план за оптимизиране на разходите, съобщава Reuters. До 2025 г. немският ...
    21.11.2016
    15 779
    14

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • Реалист
    Отговор
    1 19:25  23.11.16
    Дори да е електричка, предпочитам го с емблемата на БМВ а не китайско

    Коментиран от #4

  • дтктлъулъиол
    Отговор
    2 19:52  23.11.16
    по стара българска традиция от немското по добро няма и е разбираемо преди 20години имаше само лади 2 мерцедеса и 20 VW и 1 хонда и гледат ладите и москвичии 1 VW от де да видят японско та от тогава е думата за немското но в бизнеса е друго те не работят за 20 000 човека чакащи евтин нов внос та за това е статията:)

    Коментиран от #6

  • ТЕСЛА
    Отговор
    3 20:56  23.11.16
    Това се нарича естествен подбор.Крайно време е немските боклуци да се махат от пазара или да се продават на истинските им цени,то и без това в заводите им работят само от Турци,а външната им продукция се произвежда в Китай.
  • гост
    Отговор
    4 21:01  23.11.16

    До коментар #1 от "Реалист":

    Ами електромобилите засега губят под 3% от цената си годишно и не се очаква да се увеличи на повече от 6-7% , така че ако досега си карал 10 годишно БМВ , ще трябва да изчакаш за 20-тина годишно или просто да смениш марката , а и никой не може да гарантира , че и те няма да са китайски дотогава , както вървят нещата

  • аутобиз
    Отговор
    5 23:31  23.11.16
    "Жълтите" коли ще са вводещи, всичко е при тях - заводи за батерии, електроника, инженери и т.н. Вече според парите и качеството най- отгоре японски после корейски и китайски. За съжаление европейските производители, ще са догонващи и в неизгодна позиция. Американците и те историята помни Форд Т които е наводнил с масовки пазара и така да се каже поставил основите на масовото производство на коли с ДВГ нещо което днес прави Тесла с електрическите, но ще се появят нови играчи и нищо чудно и Тесла, като Форд да стане един посредствен ороизводител, а фирми като Тойота, Хонда и дори китайски да доминират. А в Германия дреме им на Али, Хасан и Махмуд за качеството!
  • Косачката
    Отговор
    6 00:11  24.11.16

    До коментар #2 от "дтктлъулъиол":

    Я ела и виж как канадците и янките си умират за немски автомобили, и не говоря за хлопел...Мерцедес, БМВ и Ауди са сред най-предпочитаните марки на пазара. Вози се в градския транспорт и не се пъни като глист на буца за неща които очевидно не са ти ясни.
  • onq s konq
    Отговор
    7 00:20  24.11.16
    Ше се напълнят пътищата с тия евтини ел. сапунерки и БГ става като Запада-няма 200+ с БМВ-то!
  • антрашпиц
    Отговор
    8 10:37  24.11.16
    Дреме ми на антрашпица колко работни места ще загубят германците.Ние данеби да пръщим от работни места...Светът се движи напред и електричките са бъдещето а не някви си там вмирисани дизлаци....
  • ШВАА
    Отговор
    9 14:09  24.11.16
    УМРЕЛИТЕ ШВАБИ,ДОКАТО СТИГНАТ ЯПОНЦИТЕ,ИМА ОЩЕ ХЛЯБ ДА ЯДАТ!

Напиши коментар:


Публикувай