Преориентацията на германските компании към производство на електромобили ще коства работата на хиляди служители. Под въпрос е и бизнесът на стотици доставчици на части и компоненти, отбелязва Deutsche Welle в анализ за бъдещето на една от ключовите индустрии в най-автомобилната държава в Европа.
Предстоят тежки времена за немските производители на коли. От инвазията на електромобилите ще пострадат не само заводите за двигатели с вътрешно горене, а и множество компании, специализирани в изработката на бутала, гарнитури, изпускателни системи и скоростни кутии.
Професор Фердинанд Дуденхьофер, който оглавява Центъра за автомобилни изследвания (CAR) в Университета Дуйсбург-Есен, изчислява, че вятърът на електрическата промяна поставя под въпрос над 75 000 работни места във фирми доставчици. Институтът за автомобилна промишленост (IFA) в Нюртинген-Гайслинген пък допуска, че между 20% и 30% от малките и средни фирми просто ще фалират, а до 2025 г. работата си в немската автоиндустрия ще изгубят над 100 000 души.
Основната причина за мрачните прогнози е обстоятелството, че в електромоторите има пет пъти по-малко детайли, отколкото в двигателите с вътрешно горене. Това според повечето германски специалисти изисква спешни мерки срещу отрицателните последствия от техническата революция.
Вече не липсват и призиви за радикални промени. Михаел Брехт, председател на съвета на работниците в Daimler, предлага концернът да прекрати поръчките на електромотори от Bosch. Фердинанд Дуденхьофер пък настоява в Германия спешно да започне производството на акумулаторни батерии.
Повечето немски експерти са единодушни, че Германия е проспала масовото навлизане на електромобилите, но шансове за възвръщане на загубените позиции все още има. Daimler вече разполага със завод за батерии за електромобили, а Volkswagen бърза да построи такава фабрика.
Шефът на VAG Матиас Мюлер обаче сякаш обобщава ситуацията най-красноречиво: "Предпочитахме да купуваме йон-литиеви акумулатори от тези, които разбират най-много от тях. За съжаление немските производители действително подцениха тази технология".
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Реалист
Коментиран от #4
19:25 23.11.2016
2 дтктлъулъиол
от немското по добро няма
и е разбираемо преди 20години
имаше само лади 2 мерцедеса и 20 VW и 1 хонда
и гледат ладите и москвичии 1 VW
от де да видят японско
та от тогава е думата за немското
но в бизнеса е друго
те не работят за 20 000 човека
чакащи евтин нов внос
та за това е статията:)
Коментиран от #6
19:52 23.11.2016
3 ТЕСЛА
20:56 23.11.2016
4 гост
До коментар #1 от "Реалист":
Ами електромобилите засега губят под 3% от цената си годишно и не се очаква да се увеличи на повече от 6-7% , така че ако досега си карал 10 годишно БМВ , ще трябва да изчакаш за 20-тина годишно или просто да смениш марката , а и никой не може да гарантира , че и те няма да са китайски дотогава , както вървят нещата21:01 23.11.2016
5 аутобиз
23:31 23.11.2016
6 Косачката
До коментар #2 от "дтктлъулъиол":
Я ела и виж как канадците и янките си умират за немски автомобили, и не говоря за хлопел...Мерцедес, БМВ и Ауди са сред най-предпочитаните марки на пазара. Вози се в градския транспорт и не се пъни като глист на буца за неща които очевидно не са ти ясни.00:11 24.11.2016
7 onq s konq
00:20 24.11.2016
8 антрашпиц
10:37 24.11.2016
9 ШВАА
14:09 24.11.2016