Last news in Fakti

30 Ноември, 2016 10:19 11 666 16

BMW, Daimler, Ford и VW с обща мрежа електростанции

  • bmw-
  • daimler-
  • ford-
  • vw-
  • зарядна станция-
  • електростанция-
  • електромобил
BMW, Daimler, Ford и VW с обща мрежа електростанции - 1

Концерните BMW, Daimler и Volkswagen обединяват усилията си в създаването на съвместна мрежа от станции за зареждане на електромобили. Мащабният план предвижда изграждането на няколко хиляди обекта в Европа.

Компаниите вече са подписали меморандум за сътрудничество. Целта е още догодина Старият континент да бъде покрит с 400 електростанции, а към 2020-а броят им да достигне хиляди.

Общата мрежа ще работи по европейския стандарт CCS (Combined Charging System). Това предполага използването на най-разпространените в момента конектори за зареждане на електромобили. Максималната мощност на електростанциите ще достига 350 кВтч.

Според участниците в новото обединение по-голямата гъстота на зарядните устройства по основните пътни артерии на Европа ще облекчи съществено експлоатацията на електромобили и ще увеличи популярността им на пазара. Целта е да се преодолеят опасенията на шофьорите, че акумулаторите ще се изтощят преди достигането на надежден пункт за зареждане.

Неотдавна Audi, BMW и Daimler обявиха друг съвместен проект. Трите компании ще развиват стандарта 5G, който ще позволи на колите да общуват помежду си и да си взаимодействат с обекти от инфраструктурата. Партньори в инициативата са също Ericsson, Huawei, Intel, Nokia и Qualcomm.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 некойси

    4 3 Отговор
    И така, тези които се кълнеха в "модерните дизели" и смятаха че ще пребъдат още поне 1-2 века сега започнаха да правят електрички.
    Обаче за да е по-гадно на конкурентите вече стъпили на пазара от поне десетилетие и на нас като крайни потребители вероятно няма да се съобразят със съществуващите стандарти ами ще измислят собствени куплунги за зареждане.
  • 2 Лупи

    7 4 Отговор
    Много ще ми е интересно, кой в България може да си позволи да даде 50 000 лв за нова електричка и след 7 години още 20 000 лв за нова батерия? Да питат някой "Готов ли си да дадеш 50 000 лв за кола и веднага след, като я получиш да почнеш да заделяш по 250 лв на месец за сигурната смяна на батерията със задължително нова след 7-8 години?". И допълнителен въпрос, дали са готови да рискуват пълно изгаряне при всяка катастрофа, която засегне батерията лежаща почти под цялата кола?
    После да ги попитат на изпроводяк, какво мислят за съхранението на милиардите батерии, които ще се произвеждат и тия дето ще се хвърлят, като им отпадне гаранцията и влиянието им върху околната среда.
    Разбира се някъде в бъдещето, когато следващия Томас Едисон изобрети революционна батерия, която има 200-300 години експлоатационен живот и се обслужва лесно у дома и не е изключително токсична и леснозапалима, тогава няма съмнение всички ще караме само електромобили.

    Коментиран от #3, #6, #8, #9, #12

  • 3 гост

    2 1 Отговор

    До коментар #2 от "Лупи":

    Там където има съхранение на енергия, там е и опасно. Няма безопасни батерии, евентуално оловните, но никой пък не иска да ги ползва вече и поради теглото. Нявсякъде си има риск:
    - бензин: лесно преносим, но и много лесно запалим, това, че хората са се научили да го ползват без сериозни аварии не значи, че не са експлоадирали заедно с коли те си, а и все още продължава да става това.
    - водород: безопасен когато е затворен, но под много високо налягане, аварии винаги могат да станат
    - батерии: безопасни докато са годни, след като започнат да се разпадат или бъдат наранени може да експлоадират или да се запалят
    Засега чудо няма.
  • 4 солнечньй

    2 1 Отговор
    кви батерии ви плашат? другите "хора" вече помпат директно от слънцето ве алоуу!
    http://fakti.bg/world/212826-teleskop-na-nasa-ulovi-izvanzemni-da-kradat-slancheva-energia-video
  • 5 Минус

    3 1 Отговор
    Не знам какво сте нацъкали минусчета на "Лупи", но човека е абсолютно прав - в бг форумите е пълно с отявлени привърженици на електро автомобилите. Тези въпросни привърженици, въобще замисляли ли са се някога от къде б България народа с 600 левовите заплати ще изтърже пари за нов електромобил?
    Всички прекрасно знаем, че у нас се карат 95% коли "втора ръка, ноФ Фнос", което напълно обезсмисля колите задвижвани на ел. енергия. След 10 - 15 години, натерията със сигурност ще е за смяна, но кой в България ще отдели 20 000 само за нея?
    Так че моля Ви, преди да пишете пълни безобразия за абсолютно не приложимите у нас електро автомобили, първо МИСЛЕТЕ!!!

    Коментиран от #10, #13

  • 6 Ник

    0 0 Отговор

    До коментар #2 от "Лупи":

    Просто бързат да изпреварят Алън Мъск. Той обяви тази програма за Европа преди около година- две, като идеята е станциите да стигнат чак до нас. Монополистите разбраха, че са изтървали контрола. - Холандия, Белгия и Скандинавските страни вече са пълни с "електрички" поради облекченията за паркиране и годишният данък автомобил. В Холандия например за дизел той вече надхвърля 2000 евро. Така онези които от години ни налагат все по- ниско качество на все по-високи цени схванаха, че пазара не може да се контролира така както им се иска. Те не могат да догонят толкова бързо Тесла и единственият им полезен ход е да създадат мрежата и после да го "гонят" .
    Иначе за България все по- често виждам Тесли по пътищата с Българска регистрация. (Може да са втора ръка, но ги има). Скоро говорих с мой познат от Тойота по друг повод, но той също ми сподели, че Тойота готвят сериозни промени в двигателите, като от дизелите вероятно ще останат само на най- големите модели.

    Коментиран от #7

  • 7 Въпрос

    1 0 Отговор

    До коментар #6 от "Ник":

    А замислял ли си се колко много са облекченията за електричките и дали те могат да стоят вечно????

    Това си е една голяма субсидия която все някога ще спре, и тогава ще дойде реалната конкуренция и ще видиш че дори нещата и в така прехваленият запад могат да се обърнат.
  • 8 Mupo

    1 0 Отговор

    До коментар #2 от "Лупи":

    Батериите които масово се ползват към момента са литий йон. Повечето производители дават 8 години гаранция. Гаранцията е че на 8-та година максималния капацитет на батерията е не по - малко от 80% процента от този като нова. Налага се подмяна на батерията само ако тя се повреди непредвидено. Ако няма повреда капацитета трябва да намалява плавно и не се налага подмяна, просто трябва да се съобразяваш с по - кратката автономия. При повреда батерията не се изхвърля. В специализиран сервиз може да се смени дефектния елемент след, което да се ползва пак. Когато капацитета, който задържа стане прекалено малък, батерията подлежи на рециклиране в много голяма степен. След 8 години цената би трябвало да е 1/3 от сегашната. С две думи нещата не са толкова черни, просто заплатите в БГ идват малко ниски за 50 000 левова градска кола и освен това да имаш друга за дълги пътувания...
  • 9 Неееее

    1 0 Отговор

    До коментар #2 от "Лупи":

    Лупи, защо не погледнеш колко нови коли се продава на годишна база в България и след това в Германия?

    Може пък да ти светне че само теб те вълнува какво се случва в БГ!
  • 10 гост

    2 0 Отговор

    До коментар #5 от "Минус":

    Мислим за това коментираме. В момента цените на достъпните електрически коли са към 60х.лв. Или приблизително по 5х.лв на година или 400лв месечно. Ако получаваш безплатно паркиране в града, не плащаш стотици левове данъци и зареждането ти е на нощна тарифа (2лв на 100км) или пък безплатно какво се получава? Защо всеки си мисли, че да караш кола трябва да я притежаваш лично? В световен мащаб лизинга е водещ, спираш да плащаш вноските и не си ангажиран към загуба на стойност, батерии, продажби и т.н. Но лизинга в България е робовладелски, не е нормален както е на Запад, и като се добави и престарелите данъчни норми и облекчения се получава принуда да НЕ СЕ карат нови коли. Кой печели от това? Вносителите на стари. Кой губи? Оторизираните представителства и най-вече гражданите опушвани като пуйки с канцерогени. Смяташ ли, че това е нормално и немислещо?

    Коментиран от #11

  • 11 Минус

    0 1 Отговор

    До коментар #10 от "гост":

    Много си прав за лизинга в бг, колега, но аз говоря принципно.
    Все пак живеем в тази държава и правилата тук са такива.
    Пазарът на нови коли е смешен, нещата с лизинга едва ли скоро ще се променят, а електричките по 60 000 лева са безумно скъпи за нашия стандарт. 400 лева на месец, с 600 - 700 лева заплата, нали се досещаш що за абсурд е това.
    Единствения вариант си остава чисто нова кола ноФ Фнос на 14 г. и "реални" 165 000 км (действителни 368 000 км.).
    Батерията - пълен фалит, чисто нова такава - 20 000 лева, а самата кола струва след 14 г. 7000 лева.
    Абсурдът е пълен,а невъзможността за електричка си остава!
    Дълго още у нас ще се търкалят бензинките и дизеларките.........

    Коментиран от #14

  • 12 гост

    1 0 Отговор

    До коментар #2 от "Лупи":

    Кучетата лаят , кервана си върви . Колкото и да повтаряш като латерна същите глупости и лъжи , няма да станат истина , нито ще впечатлиш хората които мислят с главите си , а не със задниците . Петрола умря и това го знаят най-добре арабите и руснаците , дето вече половин година се дърлят за някакви си 1 милион барела дневно , а още следващата година ще трябва да намалят добива с още толкова . А че електромобилите ще дойдат в България много скоро не се съмнявай , Дачия вече подготвя завода и цената ще е мнооого далече от 50000 лева .
  • 13 некойси

    1 0 Отговор

    До коментар #5 от "Минус":

    Да кажем че и аз съм от тия, но пък за това имам проект в гаража, който може да се увенчае с успех. Нямам нужда скъпа и вносна компания да ми произведе електромобил за който да платя 50к.
  • 14 гост

    4 0 Отговор

    До коментар #11 от "Минус":

    Ясно е, че няма как с ниска заплата да караш електричка, ала Рено например, след приспадане на държавните субсидии в Гермиания струва 13х.евро и батерия на лизинг от 50евро месечно. Което е 26х. лв и 100лв лизинг на батерия. Ако има свестен лизинг то тогава Дачия, Фиат, Форд и Опел ще се предлагат за 99-199лв месечно, което е напълно достъпно за заплата от 600-700лв. Точно с такива заплати много хора теглят заеми и дават по 5-10х.лв за коли, които започват да ремонтират от самото начало на покупка, давайки още хиляди левове.
    И най-важното е: колата не е за хора без пари.
  • 15 mediator37

    0 1 Отговор
    Защо си мислите, че като смените ДВГ-то с електромотор и край, повече за нищо няма да плащате и животът е песен. Остават едни и същи 75% от таралясника, за които плащаш като поп:
    -купе- ръждясва и го нагъваш в мантинелите;
    -ходова част , гуми, амортисьори, носачи, спирачки;
    -електроника, АВС, парктроник, климатик, аудио, навигация;
    -юридическо обслужване на колата- каско, винетка, ГО, техн. преглед, местен данък- ППС.
    Не било по тикви, ами по кратуни. Все същия ще го лапаме, вервайте ми !
  • 16 TMC

    3 0 Отговор
    Загледайте се 1 електромобил колко държи на бой при катастрофи и после ще си говорим за безопасност ! Вие му мислете с пластмасовите резервоари и торпедото LPG или метан отзад, дето помита всичко при челен.

    https://www.youtube.com/watch?v=9_Abd7EiSBs

    http://www.ecars.bg/blogs/elektromobili-1/1623-tesla-model-s-mozhel-i-da-leti

    А за след "10-15 години" не берете гайле! Първо и сега не струва 20 бона, второ няма да е сегашната li-ion технология и трето, най-важното - всеки полу до среднограмотен може да си сметне за срока колко 2 нови коли ще е спестил от гориво, ремонти и бъдещи еконалози. Електромобилът започва да се изплаща от ден 1, а ДВГ дръгела започва да се надплаща от ден едно, докато разходите по него не достигнат един-два (и повече) пъти началната цена.

    Но така или иначе всичко гореказано е безпредметно, предвид това, че машина отделяща смъртоносни газове в градовете насред хората е само въпрос на време да отпадне генерално от сцената :)