35 132 29

БГ токов удар за Tesla

БГ токов удар за Tesla
Радослав Славчев

Tesla Motors безспорно нанася сериозни удари над бензиновата, дизеловата, хибридната, а и на електрическата конкуренция. С човек, като Илон Мъск зад волана, и с продуктова гама, която съвсем наскоро бе разширена с още един ключов модел - кросоувърът Model X. Кола, която в най-мощното си изпълнение P90D (преди съвсем новата P100D), разполага с близо 200 к.с. повече от Cayenne Turbo S, и чието зареждане „догоре“ струва около 20 лв. За сравнение, резервоарът на Cayenne гълта над 230 лв., а по отношение на динамиката, P90D има какво да каже: 0-100 км/ч за под 3,5 секунди. Изумително.

БГ токов удар за Tesla

Но, тук не става въпрос за сравнение между Porsche и Tesla, а за последния за 2016 г. проект на Art Studio Vilner, изпълнен именно на базата на Model X P90D. Амбициозна задача, особено когато собственикът - човек, който притежава още две коли от марката - е искал допълнително обезшумяване на интериора. Екипът на ателието остава изумен от сериозната заводска изолация на колата, но въпреки това успява да отдели тотално салона в акустичен аспект, от случващото се на пътя. Това определено е най-тихата Tesla в света.

БГ токов удар за Tesla

Основен цветови акцент в интериора е тюркоазният цвят, който може да се асоциира пряко с „цвета на електричеството“. Той е представен от предпазните колани и кантовете на стелките, като още по-електрически мотив представляват графиките имитиращи пистите на печатните електронни платки. Такива в тюркоаз и с бродираното V на Vilner, са качени на седалките, в областта под подглавниците, като същия мотив, но в черно, е изобразен на гърбовете на предните две седалки. „Електрически писти“ в тюркоазен цвят са бродирани дори от долната страна на козирката на таблото.

БГ токов удар за Tesla

Vilner оставят положеният в завода карбонов пакет непокътнат, като разширяват присъствието на въглеродния композит с детайли по екстериора. От него са изработени предният лип, корпусите на огледалата и задният спойлер, който е получил и T лого с фин, тюркоазен кант. Още една препратка в „цвета на електричеството“, свързваща екстериора със салона, са боядисаните спирачни апарати. Те могат да бъдат видени зад 20-инчовите джанти, които Vilner преобразява в цвят Dark Plutonium Silver.

БГ токов удар за Tesla

И накрая, разбира се, чантата. Няма специален проект на Vilner, който да не бива предаван с комплимент, сак изработен от същите висококачествени материали, вложени в автомобила. Фина кожа, логото на Tesla Motors избродирано с тюркоазен конец, бродерия с „електронните писти“ и презрамка в унисон с предпазните колани, завършваща с карбонови катарами. Без съмнение това е най-ексклузивната Tesla, не само в България.

БГ токов удар за Tesla

ТТ данни
2016 Tesla Model X P90D, 0 куб. см, два ел. мотора, 762 к.с., 967 Нм, едностепенна автоматична, двойно задвижване, 90 кВтч батерия, пробег 413 км, 2440 кг.

БГ токов удар за Tesla


Още по темата

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • др Ливайн с големите уши
    Отговор
    1 12:36  13.12.16
    На тоя собственик дето мрази всякакви звуци нямаше ли да му е по лесно и изгодно да си купи един шлемофон и да си кара с него :))) Това на електрокар да те дразнят шумовете си е сериозна работа. По скоро трябваше да му я изолират от вредни електромагнитни излъчвания :)

    Коментиран от #3

  • Боб
    Отговор
    2 13:05  13.12.16
    Не знам как във всички издания пишат за Вилнер. Явно цакат яко! Това са пълни аматьори с много пари, които дават на други ателиета да им вършат работата. Искат някой цалостен проект и една торба пари - и готово. Аз лично съм питал за нормални неща: дали може да ми сложат отопление в седалката, монтират ли дневни светлини...всичко отказват! Дай им 50 бона и една кола за 200 обаче и са царе!!!
  • гост
    Отговор
    3 13:31  13.12.16

    До коментар #1 от "др Ливайн с големите уши":

    Рекламата на Ролс Ройс гласеше доколкото си спомням : " единствения шум в салона , който ще чуете е тиктакането на бордовия часовник ( механичен естествено ) . И все пак освен от мотора и трансмисията има шумове от гуми , вятър и околна среда , така че електрокар или не има какво да се изолира , а обикновено интелигентните хора не се кефят на "якия звук" на ДВГ

    Коментиран от #9, #15

  • Чочо
    Отговор
    4 13:40  13.12.16
    Абе тези хора не могат ли да произвеждат коли за обикновените граждани. За какво ми е кола с 762 к.с, карбонов пакет,тюркоазен кант, предпазните колани завършваща с карбонови катарами и тем подобни, която ще струва най-малко половин милион. Няма да участвам в състезания от Формула Е, искам кола за превоз на пътници и багаж.

  • Morgoth
    Отговор
    5 13:46  13.12.16
    Значи все пак имало повече от един в България. Прекрасна машина, само цената и е малко солена, а в наши условия е доста трудно с поддържката при най-близък сервиз на 1500км.
  • незнайко
    Отговор
    6 13:49  13.12.16
    Никой не обръща внимание, на открояващите се 3 задни садалки, които в много други автомобили ги няма в този вид. Това предполага голяма ширина на електромобила. Циганското кичене никога не ни е било чуждо - Вилнер. Това да се чудиш как да изкараш пари от нищо е тяхно верую. Това го мисли и коментиращия номер 2.
  • Клошарски
    Отговор
    7 14:03  13.12.16
    Те това е за мен ,кой ще ми я подари ?
  • Гаргаляцов
    Отговор
    8 14:26  13.12.16
    Другари, Тесла е сериозен автомобил, но има ли някакви недостатъци? Ако няма, защо не се продава в милионни тиражи?
  • др Ливайн с големите уши
    Отговор
    9 14:26  13.12.16

    До коментар #3 от "гост":

    Добре че определи Фердинант Порше, Енцо Ферари, Феручо Ламборгини, Еторе Бугати, Уйкям Харли и много други на "НЕинтелигентни" !!!

    Коментиран от #16

  • ЪЪЪЪ
    Отговор
    10 14:59  13.12.16
    разполага с близо 200 к.с. повече от Cayenne Turbo S ????

    Коментиран от #11

  • гост
    Отговор
    11 17:21  13.12.16

    До коментар #10 от "ЪЪЪЪ":

    А не е ли , 762 срещу 521 , даже с 241 повече , а и 967 Нм срещу 720 Нм и то от 0 до максимални обороти и естествено под 3,5 с срещу 5,2 за Порше , за разход и "поддръжка" да не говорим , а на всичко отгоре Поршето е по-скъпо , даже този от статията с всичките изгъзици ако го сметнеш за 10 г. ще излезе наполовина на Поршето , а ще струва два пъти повече на старо
  • ХойБай
    Отговор
    12 18:27  13.12.16
    Ако искаха еко кола да я бяха направили евтина и масова... На ЕКО-то отдавна му се е... м..та!
  • Д-р Менгеле
    Отговор
    13 18:51  13.12.16
    Това ми звучи като "българската" кола на Росен някой си от Русе. Взел един Лотус Ексидж, сложил му двигател и скоростна кутия от Корвет, излял от фибростъкло нови калници и БУМ ШАКА ЛАКА- готов български автомобил. Вилнер претапицирали няколко елемента, добавили малко кич в стил Шекер махала и БУМ- най-безшумната Тесла в света... Това от Гинес ли го одобриха, или си е по презумпция "най", щом е наше? За селянина с колеле Гаргамелцов- в милионен тираж се продава, просто не могат да смогнат с производството. Непроизведените автомобили са разпродадени за следващите няколко години. Ако не знаеш, автомобилите не ги произвежда Хари Потър. За сега Тесла имат само един завод, който има някакъв капацитет. След 5-6 години със сигурност ще могат да изкарват милиони тиражи, като гледам как се инвестира в развитието на Тесла.
  • гост
    Отговор
    14 19:24  13.12.16
    Ако тази кола я покажат на НТ сигурно ще се хвани за главата и много ще се смее. Два ел.двигателя по 381к.с при него един от 80к.с тук батерия 90кВч срещу 3,6кВч и променлив генератор с динамо и никакви батерии по 1.5 т. Има там електроника и много мозък за да получи нужните параметри. Така че докато не разберат как се прави "вълновия влак" на НТ ще возят дълго излишно тегло.
  • нтгнтг
    Отговор
    15 19:48  13.12.16

    До коментар #3 от "гост":

    Не си много запознат с рекламата за Ролс Ройса
  • Спиро
    Отговор
    16 20:04  13.12.16

    До коментар #9 от "др Ливайн с големите уши":

    Разбрах го "Гост" какво иска да каже.:) Не е така, както си го разбрал. Въпроса не е към създателите а към потребителите.
  • Електрошок
    Отговор
    17 23:01  13.12.16
    Гледам ги и тук в БГ ги карат...но ми е интересно какво ще правят собствениците след 5 години, когато батериите изведнъж ще започнат да падат от 70% на 20 примерно:)

    Коментиран от #18, #19

  • гост
    Отговор
    18 00:05  14.12.16

    До коментар #17 от "Електрошок":

    Точно така ще стане , ама след 4-5 пъти по 5 години , а междувременно първите 8 ще са в пълна гаранция , а вторите 8 ще са съвсем малко по-зле , ама пак ще си късат всякакви ДВГ "премиуми" и ще харчат на ГОДИНА колкото Поршето на седмица , та верно шок ще получиш
  • гост
    Отговор
    19 00:09  14.12.16

    До коментар #17 от "Електрошок":

    А и забравих , след 10-тина години новите батерии ще струват колкото на Поршето гумите , та ако искаш можеш да си ги сменяш напролет и наесен , като гумите де , не че ще има някаква "нужда"

    Коментиран от #20

  • айде ве
    Отговор
    20 00:29  14.12.16

    До коментар #19 от "гост":

    Нострадамус пасти да яде :))) Ти си за КАНАЛ 2000 - Маг Тесла хахах А на Вилнер шевовете, колко ще изкарат ???

    Коментиран от #23

  • гошо
    Отговор
    21 07:28  14.12.16
    ДОКАТО ИМА ГОРИВА И РЕВ НА ДВИГАТЕЛИ АЗ ЕЛЕКТРОКАР НЯМА ДА КАРАМ!!!!!!!! ЕЙ СА ШЕ СИ ЗАПАЛиМ СКРОМНОТО S6 И ЩЕ СЕ ИЗКЕФЯ!!! А КОЛЕГАТА С еНТЕЛИГЕНЦИЯТА ДА СКАЧАТ В ТРОЛЕЯ!!!!!

    Коментиран от #24

  • Ivan S
    Отговор
    22 09:53  14.12.16
    Ииии автомобила отива в Пловдив !!! На г-н Тобиев честито! Поне е разбрал, че от бензин пари се изкарват, но в бензин няма смисъл да се вкарват.

    Коментиран от #28

  • гост
    Отговор
    23 10:39  14.12.16

    До коментар #20 от "айде ве":

    Вилнер изобщо не ме интересува , а за Нострадамус и канал 2000 явно ти си специалиста , но за батериите можеш и сам да видиш в статистиките (сам си ги намери , да не кажеш , че съм ги изфабрикувал) , че за последните 4-5 години цената е паднала от 350-360 долара за квч на 120-130 долара , а производството се е увеличило само с 50-60% . А само Гигафабриката ще го увеличи двойно , а има и други , така че всички очакват цени от 50-70 долара за квч , което значи 100 квч (Тесла Х 100РД ) батерия 5-7000 долара !!! Ако не знаеш колко струват гумите и джантите на Поршето мога да ти кажа ,че от някои марки са доста повече

  • гост
    Отговор
    24 10:55  14.12.16

    До коментар #21 от "гошо":

    Ще караш каквото ти се разреши или ще си го караш на село , ама от тия села с по 7-8 жители , щото в по-големите ще ти го приберат ! Както сигурно си чул , вече масово се спират пърделниците от движение в градовете , а пък тия "чипосаните" и с махнати гърнета от догодина ще имат големи изненади в България , " вервай ми " както викате у ваше село
  • ХЮЙ СМАДЪР
    Отговор
    25 15:26  14.12.16
    Най- грозната, тъпа и безполова кола на света. Всичките да изгорят. Боклук!!!
  • Марин
    Отговор
    26 16:38  14.12.16
    Като няма пари за батерии има мачта и платна за попътен вятър на половин цена
  • Елементарно
    Отговор
    27 19:45  14.12.16
    Реклама на ,,Вилнер” . Нищо повече ...
  • Отомото
    Отговор
    28 19:57  14.12.16

    До коментар #22 от "Ivan S":

    Явно е доволен, щом след седана направи и джипа. :)
  • Никой
    Отговор
    29 21:53  16.12.16
    Вместо да се радвате че в тая държава все още има световноизвестни фирми, които осигуряват работни места и вършат нещо, вие плюете без изобщо да сте запознати. Интересно ми е вие какво сте постигнали.

Напиши коментар:


Публикувай