12 632 18

Диференциал с повишено триене за Lada

Радослав Славчев

Най-мощният и най-бърз вариант на Lada Kalina - NFR, получи диференциал с повишено триене. Любопитното в случая е, че иновацията не доведе до промяна в цената на наточената Lada.

Иначе, според руските специалисти, механическата блокировка на диференциала ще доведе до по-добра управляемост, а така също и до по-добра "обратна връзка" с водача. Като цяло "спортната езда" ще е далеч по-приятна, коментират от компанията.

Освен това иновацията ще помогне по-ефективно да бъде реализиран максималният въртящ момент, особено на хлъзгави настилки. Lada Kalina NFR се оборудва с 1.6-литров 16-клапанов двигател, разполагащ с мощност от 136 конски сили.Максималният въртящ момент е 154 Нм, като той се предава на предните колела през петстепенна механична скоростна кутия. Всичко това, заедно с новия диференциал с повишено триене, позволява на Kalina NFR да ускорява от 0 до 100 км/ч. за време от 9.2 секунди.

Максималната скорост на наточената Kalina е 205 км/ч. Модификацията се отличава още от стандартната версия по усилените спирачни механизми, модернизираното и по-спортно окачване, както и с пренастроеното си кормилно управление.

Външно на очи се набиват различен аеродинамичен обвес, по-големи въздухозаборници и 17-цоловите лети джанти. В бъдеще се очаква появата и на още по-мощен вариант, който ще има на разположение 180 коня.



Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • Десислав Попов (потребител)
    Отговор
    1 07:56  20.12.16
    Малииий,каква бегачка!
    Сега остава да направят драг състезание срещу основните противници:
    -Москвич Алеко
    -ЗАЗ 968
    -Лада 2105 и т.н.
    После ще очакваме с интерес тестове и състезания на Нюрбургринг срещу тези противници.

    Коментиран от #8

  • Кольо (гост)
    Отговор
    2 08:54  20.12.16
    диференциал с повишено виене...
  • Дядо поп (гост)
    Отговор
    3 09:15  20.12.16
    И нито дума за най-големия враг за руските коли-корозията,
    преборена ли е,или на 7-мата година собственика да гласи
    кърпене на купето.

    Коментиран от #5

  • Батко (гост)
    Отговор
    4 09:16  20.12.16
    Аман от разбирачи които през живота си явно не са виждали такова нещо.
  • хамчо (гост)
    Отговор
    5 09:31  20.12.16

    До коментар #3 от "Дядо поп":

    Точно руските коли са доста по-издръжливи от западните откъм корозия.

    Коментиран от #6, #7

  • Реалист (гост)
    Отговор
    6 10:03  20.12.16

    До коментар #5 от "хамчо":

    За сметка на дебелината на ламарината ли са по устойчиви? Или лекуват ръждата с ... боя. Поредната глупава изцепка на ширпотребата в рашка. Ако не си имал такава кола не знаеш каква мъка е. Технологично са в 60-те години на 20 век. Тая кола НЕ СПИРА - в Германия след тестовете препоръката беше ДА СЕ ЗАБРАНИ ЗА ВНОС защото не може да спира заради калпави спирачки.

    Коментиран от #17

  • Краси (гост)
    Отговор
    7 10:04  20.12.16

    До коментар #5 от "хамчо":

    Кефя се на странното ти чуство за хумор! Вероятно си виждал руски возила само в ретро музея във Варна.

    Коментиран от #12

  • Поп Десислав (гост)
    Отговор
    8 10:29  20.12.16

    До коментар #1 от "Десислав Попов":

    Господи помилуй!
  • onq s konq (гост)
    Отговор
    9 10:39  20.12.16
    С лосион в кръвта руснака ще прави чудеса на пътя с тая машина

    Коментиран от #10

  • Сас конят (гост)
    Отговор
    10 10:44  20.12.16

    До коментар #9 от "onq s konq":

    Не впрягай коня пред каруцата.
  • asdf (гост)
    Отговор
    11 11:02  20.12.16
    Е трябва да има причина никой да не ги купува извън русия.
  • Очевидец (гост)
    Отговор
    12 11:14  20.12.16

    До коментар #7 от "Краси":

    Аз съм виждал хиляди и на живо, даже съм карал няколко. И също смятам, че трябва да имаш сериозно чувство за хумор, за да наречеш някоя от тях "кола"...

    Коментиран от #13

  • Лада (гост)
    Отговор
    13 11:19  20.12.16

    До коментар #12 от "Очевидец":

    Господи помилуй
  • Шляхтиц (гост)
    Отговор
    14 12:11  20.12.16
    Господин Журналисте, моля Ви разберете техническата същност на проблема и тогава пишете статии. ДИФЕРЕНЦИАЛ С ПОВИШЕНО ТРИЕНЕ....до сега, слава богу, не съм срещал такова творение на техниката, а може да се каже, че съм в бранша. Съществуват автоматични, самоблокиращи се диференциали, които се задействат автоматично при голяма разлика в ъгловите скорости на лявото и дясното колела и извеждат автомобила от затруднените условия и предотвратява поднасяне на автомобила и излизане от пътя. Това става с ВИСКОЗНИ съединители, подобни на тези, с които се управляват танковете. Тези съединители изравняват при необходимост ъгловите скорости на колелата и повишават устойчивостта и управляемоста на автомобила. В никакъв случай тези диференциали не намаляват мощността на двигателя с ПОВИШЕНОТО си триене. Изравняват ъгловите скорости на колелата, а предаваната мощност се запазва. Пиша това по повод писанията на журналисти, които пишат за консумирана електроенергия в хиляди волтове, а за електрическо напрежение в хиляди ватове.

    Коментиран от #15

  • шокаритет (гост)
    Отговор
    15 12:16  20.12.16

    До коментар #14 от "Шляхтиц":

    Има, има такива диференциали.П.далите са с такива, и с задно предаване.
  • Borislav Popov (гост)
    Отговор
    16 13:01  20.12.16
    Явно всички тук само от Лади разбират! То и за Дачия така се говореше - но сега масово ги купуват!
  • Баткото (гост)
    Отговор
    17 13:26  20.12.16

    До коментар #6 от "Реалист":

    Това са глупости ... Повече от 50% от акциите на лада се контролитат от Рено-Нисан.
  • oxo (гост)
    Отговор
    18 16:52  20.12.16
    Аз имам Лада Нива на 12 години и още няма една ръжда по нея, а е уличница. Май тук пишат доста хора , които не са имали нито един Руски автомобил. Не казвам че са върхът на технологиите, но си имат свойте достойства. Не всеки може да си позволи скъпа кола.

Напиши коментар:


Публикувай