31 447 47

Сбогом на камионите ЗиЛ

Радослав Славчев

От завода на ЗиЛ в Москва излезе последния камион в историята на марката. Това е ЗиЛ 4327Т. Екземплярът е произведен още през септември тази година, когато ЗиЛ празнува своята 100-годишнина от основаването си, но чак сега напусна завода.

Камионът е направен в пресово-заваръчния цех на компанията, който е един от малкото, продължаващи работа до ден-днешен. Интересното е, че последният камион ЗиЛ няма да бъде оставен в музея.Продаден е като стандартна бройка, а купувач е трамвайното депо "Казани". Никаква табелка, оказваща, че това е последната бройка, не е поставена на камиона. ЗиЛ е най-старото автомобилостроително предприятие в Русия.

Той е основан още преди революцията - през 1916 година. Сега, на бившите площадки на завода ще бъде построен луксозен жилищен комплекс. Единствено подразделението, произвеждащо леки автомобили и познато като цех №6 АМО ЗиЛ, продължава работа.



Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • ония
    Отговор
    1 06:14  23.12.16
    тъжна история ....
  • Ония мръхляч
    Отговор
    2 06:25  23.12.16
    Дядо ти и бащаткоти къв камион конструираха ве? Те създаваха себе си след войната и създаваха и нас. Та от магарищари станахме #37 В света по ефективно развиваща се икономига. България днес дори и моливи не произвежда, седнал на брата славянин да се подиграва.

    Коментиран от #3

  • Гад
    Отговор
    3 07:11  23.12.16

    До коментар #2 от "Ония мръхляч":

    Извади си главата от г.за и се огледай бре - 2016 сме.
  • Евлампи
    Отговор
    4 07:36  23.12.16
    За Русобалт чували ли сте?

  • Енцо Ферари
    Отговор
    5 09:21  23.12.16
    ЗА 100 ГОДИНИ КАЗАЧОЦИТЕ НЕ МРЪДНАХА И САНТИМЕТЪР В ПРОИЗВОДСТВОТО НА ТАЗИ БРАКМА ... тъжна история ...

    Коментиран от #21

  • Киро
    Отговор
    6 09:44  23.12.16
    Нищо тъжно няма - това е законът на конкуренцията! Произвеждаш боклуци? Рано или късно фалираш. Простичко. После идва розовия чичко с кръглите очилца, прави едно заводче и показва как се прави тая работа.

    Коментиран от #22

  • Гого
    Отговор
    7 09:54  23.12.16
    Кво толкова и и други автомобилни компании фалираха като Saab!

    Коментиран от #8

  • гост
    Отговор
    8 10:03  23.12.16

    До коментар #7 от "Гого":

    Saab смени собствениците си и сега съществува и се развива под друго име в най-перспективната област на автомобилостроенето - електромобили . Само патентите на Saab стигат за няколко такива "мастити" руски "производители , които както е написано най-ценното което имат е парцела на завода !!!!
  • некойси
    Отговор
    9 10:34  23.12.16
    Малко тъжно, да. Лесно е да се спре и развали нещо работещо. Трудно е да се започне ново. На същия принцип работи държавата ни от десетилетия.

    Коментиран от #14

  • Къньо
    Отговор
    10 10:34  23.12.16
    Жалко за тези майстори! Сега в какво чудо на руската техника ще вложат безценните си умения придобити при производството на тези талиги?
  • jullliann72
    Отговор
    11 11:31  23.12.16
    Законът на конкуренцията:Щом произвеждаш боклуци рано или късно фалираш.А защо китайците никога не фалират а произвеждат най-големите боклуци в Света???Въпрос с повишена трудност.

    Коментиран от #12, #13

  • Не е точно така
    Отговор
    12 12:07  23.12.16

    До коментар #11 от "jullliann72":

    Китайците не произвеждат боклуци. Ти си купуваш най-евтините боклуци с ниско качество за това смяташ че произвеждат боклуци
  • Киро
    Отговор
    13 12:25  23.12.16

    До коментар #11 от "jullliann72":

    Китайската стока е 2 типа: - в производството има само китайци - резултат - боклуци, но евтини. - в производството участва белия човек - тогава има и качествени стоки. А простата разлика с Рашка - хората в Китай работят яко, крадат технологии, мислят как да поевтинят производството, за да са конкурентноспособни и дори стоката да е с лошо качество, поне е безумно евтина. А хората в Рашка пият, работят неефективно (извън военния комплекс, може би), технологиите са им от преди половин век и чакат държавата да ги спонсорира. Това е "тънката" разлика.
  • Киро
    Отговор
    14 12:35  23.12.16

    До коментар #9 от "некойси":

    Къде е "нещото работещо", дето е спряно? Проста икономическа логика (не се изисква много акъл, за да се схване) - ако нещо наистина работи ефективно (тоест, носи печалба), то НЕ се спира. Ако нещо се прави по соц модел - да се произвежда нещо, без значение, че генерира загуби, то рано или късно приключва курса! И за разни тикви, дето блянуват по боклуците от соца, икономиката е като природата - оцеляват само по-добрите. Това е основата и на прогреса и еволюцията.
  • Кобрата
    Отговор
    15 12:51  23.12.16
    Честно да си кажа, ЗИЛ-овете може да не са луксозни и хубави камиони, тежко е да караш такъв камион и си е мъчение, всеки би предпочел нещо хубаво с тих двигател и хидравлика, но тези камиони (ЗИЛ) напомнят за едни отминали времена и като ги видя усещам една носталгия, може да е смешно, но това е камион с история, возил съм се в такъв, не е нещо особено, но пък до някъде има тръпка... Но така е, всяко начало си има и край!

    Коментиран от #16, #29

  • Киро
    Отговор
    16 13:05  23.12.16

    До коментар #15 от "Кобрата":

    Само да ти кажа, че ЗИЛ имат хидравлика. Аз съм карал ЗИЛ в казармата. Не го бъркай с ГАЗ-ка!

    Коментиран от #32

  • Иван
    Отговор
    17 13:38  23.12.16
    Няма по-красив звук от ЗИЛовия V8.
  • стоян георгиев
    Отговор
    18 13:49  23.12.16
    само ги вижте на снимката ,дали ви приличат на хора работещи в прецизно високотехнологично производство?за мен тва е група за колене на прасе и снимката е направена след като вече са загряли!
  • Нафарфорий
    Отговор
    19 14:49  23.12.16
    Да ви напомня, че Зиловия V8 Е ВЗАИМСТВАН ОТ GMC аз и затова го харесвам!!!!!!!!!!!!

    Коментиран от #20

  • трололюбец
    Отговор
    20 15:15  23.12.16

    До коментар #19 от "Нафарфорий":

    То какво руско не е "заимствано" или по-точно откраднато от запада , включително както наскоро се изясни и руската "гордост" АК-47 , уж "измислена" от впияндурчен шлосер докато спял , а в действителност дело на Хуго Шмайзер , част от военните "трофеи" . Те затова си и останаха с технологии от 40-50 години , щото могат само да крадат
  • ПОДКОВАВАЛИ КОНЯ А ЖАБАТА И ТЯ ИСКАЛА
    Отговор
    21 16:02  23.12.16

    До коментар #5 от "Енцо Ферари":

    ТИЯ ЗИЛОВЕ И ГАЗКИ ПОСТРОИХА ТУЙ ДЕТ С ВАШТЕ МЕРЦЕДЕСИ И МАНОВЕ 50 Г. РАЗВАЛЯТЕ А НИИИИИЩО НЕ СТЕ НАПРАЙЛИ.

    Коментиран от #47

  • ДРУГА КУЛТУРА ИЛ РАЗБИРАШ
    Отговор
    22 16:10  23.12.16

    До коментар #6 от "Киро":

    ЗНАЙШ ЛИ ЧЕ ЕВРЕИТЕ И НЯКОИ ВЕЛИКИ СТРАНИ ФАЛИРАТ ТОЛКОВА КОЛКОТО СИ ИСКАТ И НАЙ ВАЖНОТО В ТОЧНИЯ МОМЕНТ.ТОГАВА ВИЙ СЕ ЧУДИТЕ КО СТАА И ТЪРСИТЕ ЧЕНЧ БЮРО САМ ДЕТ НЕ ЗНАЙТЕ ЧЕ КЪТ КУПУВАТЕ ИЛИ ПРОДАВАТЕ СЕ СТЕ ВЪТРЕ.А РУСКОТО ЧУКЧЕ ВИ ОТГОВАРЯ У МЕНЯ НЕТ НИЧЕВО НИ ДЕНГИ НИ АВТОМОБИЛь НО ЕТА ЗА МЕН НЕ ВАЖНА.ДЛЯ МЕНЯ ВАЖНА ЧТО У МЕНЯ НЕТ СТРЕС КАК У ВАС ДЕМОКРАТИ.

    Коментиран от #23

  • бай този
    Отговор
    23 16:52  23.12.16

    До коментар #22 от "ДРУГА КУЛТУРА ИЛ РАЗБИРАШ":

    Ну, самае главна если имеет Лосион для вани все будет хорошо. жалко за работние места,

    Коментиран от #24

  • ПОНЯТНА ИЛИ НЕТ
    Отговор
    24 18:01  23.12.16

    До коментар #23 от "бай този":

    НЕТ ПРОБЛЕМ.Я УМРУ АРМИЮ ИДьот ВПИРьоД ГДЕ АНА ХАЧИТ.
  • мъжкар
    Отговор
    25 18:27  23.12.16
    ЗИЛ може да не съществува като марка защото просто самите руснаци така са преценили.Те имат достатъчно добри камиони в лицето на КАМАЗ УРАЛ и т.н.Ако съществуването на тази марка беше основополагащо за руската икономика щяха да се налеят пари за нови разработки там.А за това че руснаците крадяли технологиине мога да се съглася.Като говориме за кражби така прехвалените ХАмериканци крадат не по-зле от руснаците.Да не забравяме че вамерика има много учени от чужбина а технологиите от втората световна война от Германия те също краднаха доста добре от там.

    Коментиран от #46

  • Съгласен съм с ония мръхляч
    Отговор
    26 18:53  23.12.16
    Нямаше как да подмина този път, чел съм, но никога не съм коментирял, браво на ония мръхляч за изказването. Гледам как всеки се оплаква от всеки и от всичко, но никои нищо не прави, както по горните коментари само ревете опсъждате неща които не разбирате, опсъждате други държави, а никои не гледа в България колко са мързеливи всички и никои нищо не прави. Всеки гледа да избяга в София да седне в тпъл и уютен стол и да си свирка "град държава"
  • Коста
    Отговор
    27 19:12  23.12.16
    Одавна съм им казал сбогом на винкелите с гуми
  • Бидона
    Отговор
    28 20:09  23.12.16
    Добри машини бяха ЗИЛовете.В казармата карах 2 години такъв страхотен камион!
  • Бидона
    Отговор
    29 20:14  23.12.16

    До коментар #15 от "Кобрата":

    Кобра, личи си ,че като пикаеш още дрънкаш!Ако беше достатъчно голям за да си карал ЗИЛ, щеше да знаеш,че като е нов двигателя не се чува в кабината!Въздушни спирачки, хидравлика все луксове!
  • ооооо
    Отговор
    30 20:21  23.12.16
    Тоя в ляво кърти мивки! Страшен чепик вади.
  • аааааааа
    Отговор
    31 20:25  23.12.16
    Мурзилки, страшен номер ви спретнаха евреите с тая революция от 1917-та.. Още не можете да се оправите.. Че и ние покрай вас..

    Коментиран от #39

  • Казарма
    Отговор
    32 21:35  23.12.16

    До коментар #16 от "Киро":

    Зил 157 няма и е голяма мъка да се маневрира с него. Зил 130 и 131 е друга бира.
  • reigan
    Отговор
    33 22:25  23.12.16
    тия цървули освен да се напиват с одеколон и почистващи препарати друго не могат,България преди 1944г произвеждаше всичко и построи институции,университети,болници и индустрия от нулата а кумунетата и техните г.золизци русофилите дори не успяха да го боядисат а разграбиха всичко
  • Кракра
    Отговор
    34 22:42  23.12.16
    Абе нали бяха най-яките камиони това, минавали отвсякъде, нямали чупене, американските и западноевропейските бракми не можели на малкия пръст да им стъпят, здравствуйте братушки, Россия сильнее всех, Путин - наш лидер... Айде бе, русофилистиците, дето нямате нищо руско у дома си, коментирайте!
  • Руската машина
    Отговор
    35 23:09  23.12.16
    Не мога да разбера българина! Плюва, че новите технологии не стрували и старото си е по-добро, сега пък технологиите са стари и затова фалирали... Стига малоумщина! Тея ЗиЛ-ове ще минат през дърво и няма да го усетят!

    Коментиран от #36

  • трололюбец
    Отговор
    36 23:16  23.12.16

    До коментар #35 от "Руската машина":

    И дървото няма да ги усети , щото вече са призраци , каквато е и цялата руска "икономика" , ако махнеш петрола и газта , а точно това предстои

    Коментиран от #37

  • ДРЪН ДРЪН
    Отговор
    37 07:41  24.12.16

    До коментар #36 от "трололюбец":

    КЪТ СА НИЩО И ПРИЗРАЦИ ЩО ВСИЧКИ ИМПЕРИАЛИСТИ ИСКАТ МНООООГО ДА НАЛАПАТ ТВА НИЩО ААААА. ЩОТО ПРОДАЖНО ТЕ СА НЕЩОООООО И ТО ГОЛЯМО АМА ДРЕБНАВИ СОПОЛАНКОВЦИ ДЪНЕЩИ ДЮНЕР И ХОТ ДОГ СЪС ЗАДНИЦИ КАТ ЖЕЛЕ НИВГА НЕ ЩЕ ПРОУМЕЯТ ЗА КВИ ДЯВОЛИ БАЧКА ДЯВОЛИ РАЗБИЛИ МИРА ПО СВЕТА С ЦЕЛ ИКОНОМИЧЕСКО ЗАРОБВАНЕ .
  • Анонимен
    Отговор
    38 08:44  24.12.16
    Жалко,страхотен камион,дано остане Краз
  • СЕ ША БУКСУВАТЕ НА ЗАДЕН ХОД
    Отговор
    39 09:50  24.12.16

    До коментар #31 от "аааааааа":

    БЕЗПОМОЩНО БРАТЧЕ ВИНАГИ СЕ ПАЗИ И ПОДПОМАГА ОТ ПО ГОЛЕМИЯ БРАТ .САМО ЧЕ ВИЙ ПЛЮХТЕ НА БРАТ СИ И СЕ НВРЯХТЕ ПРИ ГЕЙНАЦИИТЕ ПИШМАН ДОВЕДЕНИ БРАТЧЕТА
  • неутрален
    Отговор
    40 12:37  24.12.16
    до Русофобите: Камаз имат 20 титли от рали ДАКАР за 25години?!! Има още10-ки примери за това,както и в обратната посока!!

    Коментиран от #41

  • трололюбец
    Отговор
    41 13:06  24.12.16

    До коментар #40 от "неутрален":

    И с какво му помогнаха титлите , да не би да си вдигна продажбите или качеството на серийните модели , щото състезателния има общо с тях колкото каруца с космически кораб . Да не говорим , че двигателите му не изпълняват никакви норми и са забранени във всички нормални държави
  • ГАЗ
    Отговор
    42 17:21  24.12.16
    Всички русофоби на боклука ;)
  • гост
    Отговор
    43 17:23  24.12.16
    Като няма да коментирате нормално поне престанете с русофобските си изказвания, защото вече ставате банални и нетърпими!

  • БИЯЧЪТ на УБО - ДС
    Отговор
    44 17:30  24.12.16
    Абе , русофобите, това,което беше построено у нас след 9.9.1944г до 10.11.1989г. беше построено с помощта и на братския съветски съюз Много товарни автомобили съветско производство участвуваха втранспортирането на машини, матвриали, съоръжения и човешки ресурс в много труднодостъпни райони, но най-вече ЗиЛ и Молотовка се движеха навсякъде . Някои ще кажат, ами КРАЗ-овете,МАЗ-овете ? Те имаха по-голяма товароносимост, но бяха и са по-бавноподвижни ? Всичко ,което днес имаме като републиканска пътна мрежа,жилищни и обществени сгради,язовири,каскади , напоителни канали и пр. се осъществи благодарение именно на тия мощни ,бързоподвижни за времето си и много издръжливи камиони ! Карах ЗиЛ , ГАЗ , КАМАЗ! Ако ще возя голям товар на дълго разстояние предпочитам КАМАЗ по няколко. причини , но за редовна , нормална селскостопанска работа или работа в строителството предпочитам ЗиЛ!!!Ако имах достатъчно финансови средства бих си купил един чисто нов ЗиЛ и щях да карам и да си пея !...
  • Хо Ши Мин
    Отговор
    45 18:20  24.12.16
    на снимката от дясно на ляво: комсомолския секретар партийния секретар бригадира и .......тримата бачкьори. Да живее СССР!
  • не пия одеколон
    Отговор
    46 03:43  27.12.16

    До коментар #25 от "мъжкар":

    Мъжкарче, задаваш ли си въпроса защо многото учени от чужбина отиват в западните държави, а не при любителите на одеколона? Защо като погледна във всички аспекти в ежедневието на обикновения човек от строителни материали и обзавеждане, през битовата и компютърно-комуникационната техника, през обществен и индивидуален транспорт, медицинска апаратура, та до дрехи и аксесоари не откривам абсолютно нищо руско? И ако си го зададеш, можеш ли да си отговориш?
  • Скания
    Отговор
    47 23:02  12.05.17

    До коментар #21 от "ПОДКОВАВАЛИ КОНЯ А ЖАБАТА И ТЯ ИСКАЛА":

    ЗИЛ и Камаз и маз и Краз и т.н. са все боклуци и барутарници в 21в. сме бе човек!

Напиши коментар:


Публикувай