3 691 4

Електрически офроудър в Рали Дакар

Ангел Харизанов

През следващата календарна година шампионатите с електрически автомобили ще са общо 2 - Formula E и Electric GT, но те ще се провеждат по пистите и там средата е сравнително контролируема. Друг електрически представител обаче, ще се впусне в най-тежкото автомобилно състезание на земята - Дакар.

Той е създаден от испанската електрическа компания Acciona и не е нещо сензационно, но не това е целта в тежкото рали, което пресича почти цяла Южна Америка. Електромобилът е наречен El Acciona 100% EcoPowered и разчита на мотор с мощност от 335 конски сили и цели 800 нютонметра, като захранването идва от 150 милиамперчасова батерия.

Интересното тук е, че автомобилът не използва четири електромотора, а разчита на конвенционално задвижване на четирите колела, което използват всички машини с двигатели с вътрешно горене, като мощността се пренася през шестстепенна секвенциална скоростна кутия.

Това ще бъде третия старт на компанията в рали Дакар, но предишните два опита не достигат до приключване на дългото 9 хил. километра внушително препятствие, което ще стартира на 2-ри януари. Целта на компанията е да докаже, че рали Дакар може да бъде завършено, без да е нужно отделянето на вредни емисии.



Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • фен (гост)
    Отговор
    1 08:09  28.12.16
    Със 150 милиамперчасова батерия ,може само да послушат радио в пустинята ;)))

    Коментиран от #2

  • гост (гост)
    Отговор
    2 09:50  28.12.16

    До коментар #1 от "фен":

    :) точно, но откъде да знае, че има разлика между мАч и Ач. Други интересни данни: пробег от 350км, тегло 2,3т. Интересно защо няма соларен панел на покрива, поне малко електричество може да спечели в пустините. Миналата година са ги дисквалифицирали понеже навигацията им показала друг маршрут, не са се състезавали цяло състезание.
  • Хахаха (гост)
    Отговор
    3 10:42  28.12.16
    Дори батериите на телефоните са по мощни,дайте малко по сериозно с новините
  • Чичу Ади (гост)
    Отговор
    4 16:15  28.12.16
    Не всеки може да е компетентен във всички сфери. Има си грешка, но не това е най-важното. Странно ми е, защо използват един електромотор и задвижване през скорости, кардани, диференциали, полуоски... 2,3 тона са прекалено много за ел. автомобил. Догодина няма да се изненадам, ако Мъск похарчи някой долар и да пусне Х-а в ралито. Малко е в противоречие с антирекламната кампания която водят, но щом се решиха да направят пистов шампионат, защо не и в ралито да се пуснат. Тъй като целите им винаги са най, то няма да се цели само завършване.

Напиши коментар:


Публикувай