Last news in Fakti

30 Декември, 2016 05:30 85 692 38

Чудовищният кариерен самосвал Liebherr T 282B

  • liebherr-
  • t 282b
Чудовищният кариерен самосвал Liebherr T 282B - 1
Чудовището, което виждате на снимките се произвежда на части, транспортира се до мястото, на което ще работи и се досглобява там ръчно. Огромният му двигател разполага с 20 цилиндъра, а работният му обем е 90 литра. Харчи по 170 литра гориво на час и никога няма да получи разрешение за използване в цивилната пътна мрежа. Това е Liebherr T 282B.Чудовищният кариерен самосвал Liebherr T 282B
Този кариерен самосвал се появява на бял свят през пролетта на 2008 година и струва $5 млн. Тежи 592 тона, а дължината му е 14.5 метра. Широчината и височината са съответно 9.8 и 7.4 метра. Резервоарът за гориво побира 4 730 литра, а мощността на двигателя достига 3 650 к.с.Чудовищният кариерен самосвал Liebherr T 282B

Самият дизелов мотор на Liebherr T 282B тежи 10.5 тона, но благодарение на неговата мощ огромният самосвал може да развие максимална скорост от 64.4 км/ч. Гумите му са с височина 4.05 метра и една от тях струва колкото чисто нов Corvette Grand Sport. А за Liebherr T 282B са нужни шест!


Поставете оценка:
Оценка 4 от 1 гласа.


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 браво

    57 1 Отговор
    А най-важното...?? Колко кубика товари ..няма ли да кажете

    Коментиран от #3, #4, #13, #23

  • 2 гост

    35 2 Отговор
    не съм на 100% сигурен, ама мисля, че двигателя му захранва електрически генератор, който пък задвижва колеата...затова и разхода на тези машини се дава на час, а не на км.

    Коментиран от #10, #35

  • 3 Виктор

    9 1 Отговор

    До коментар #1 от "браво":

    "400 short tons (363 t)"

    Освен липсващата информация имат и някои неточности по дадената такава... Примерно: даденият работен обен на двигателя и мощността не съответстват - едното не е вярно. Това е мощността на V18 78l двигателя.
  • 4 Сибирь

    25 15 Отговор

    До коментар #1 от "браво":

    Рекордът го държи БелАЗ с 503 тона
  • 5 Nqmq

    1 23 Отговор
    Като гледам е четери гуми не със шест.

    Коментиран от #6, #7, #8

  • 6 Гост

    16 0 Отговор

    До коментар #5 от "Nqmq":

    Задните са двойни
  • 7 Виктор

    6 0 Отговор

    До коментар #5 от "Nqmq":

    Погледни пак.
  • 8 Ал Купоне

    6 0 Отговор

    До коментар #5 от "Nqmq":

    Задните гуми са двойни = https://www.youtube.com/watch?v=qaPzLuqq70c
  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 гост

    11 2 Отговор

    До коментар #2 от "гост":

    всичко де що не е предвидено за асфалт се мери по разход на час. Кросови мотори, атв и бъгита имат часови брояч, а не километраж.
  • 11 Гост

    34 11 Отговор
    Хайде сега всички природнозащитници къде са? питам къде са?
    колко метал и материали са нужни за едно такова нещо? колко щети са нанаесли на природата за да се изкопаят? после колко изкопан товар ще превози това нещо и той пак е щета, язва за природата? Колко гориво ще изразходва? колко щети е нанесло на природата това гориво, за да се добие и използва? и това е една машина. Колко хиляди подобни машини работят всеки час и всяка минута в света, за да дълбаят рани в природата? После излизат някакви фалшиви изкуствени еко-норми затормозяващи крайния потребител.

    ако нещо е вредно да се забрани и точка. да се търсят други методи и средства.... но не им харесва нито на природозащитниците , на никой. всеки иска нова кола и на 2 години всичко да му е ново , но накрая всички са природозащитници.

    това , че у тях е чисто ..... означава , че някъде по света е мръсно.
    нищо не се губи.
    за да светне при едни , трябва да угасне при други. Незабравяйте и бъдете искрени със себе си и света!

    Коментиран от #12

  • 12 хамалин

    16 3 Отговор

    До коментар #11 от "Гост":

    ами тогава -давайте на робите по една кошница и да носят-ще трябват грубо около 120 000 шерпи-разбирай-екологични робчета да заместят само едно такова камионче-екологично,а!даже робчетата и не ги хранят-копаят ги в направените изкопи и след 120000000години стават на нов петрол-да живее бъдещото земно -или извънземно-поколение-ще има отново нефт-от хора.НЕ СПЪВАЙТЕ ПРОГРЕСАІТОЙ ЩЕ УНИЩОЖИ ЗЕМЯТА,НО СЛЕД ТОВА НЯКОЙ ОТНОВО ЩЕ Я УНИЩОЖИ ! ТОВА Е БЪДЕЩЕТО-ДОРИ И ДА НЕ ви СЕ ИСКА !!! СКЕПТИЧЕН КОМЕНТАР,НО ТОВА Е ГОРЧИВАТА ИСТИНА
  • 13 Калчо Василев

    4 0 Отговор

    До коментар #1 от "браво":

    ами никой не чете и не търси
    Maximum dump height 12,9 m / 42'3"
    Truck loading height 7,4 m / 24'4"
    Passes to fill (given a 1,8 t/m3 density at 95% bucket fill
    factor) - 6 passes
  • 14 Бай Тошо

    12 0 Отговор
    И е доста икономичен за това който мъкне, пада се под литър гориво на пренесен тон на час
  • 15 Дядо поп

    16 1 Отговор
    Превозва 363 тона за 170 литра разход на час т.е. по
    0.463 литра на тон за час,няма нищо по-икономично от
    това освен влаковете,ама те са друга бира.

    Коментиран от #20

  • 16 анонимен

    30 0 Отговор
    Идеалната машина за зимно извънградско каране в България – можеш в права линия да стигнеш до всеки град :-)
  • 17 Народна Милиция

    14 1 Отговор
    Аз имам два такива.С единия ходя да пия кафе с другия...нищо не правя.
  • 18 гост

    24 0 Отговор
    Мечтая си да го подкарам разкрачен между двете платна на Цариградско, и тогава дори черните G-класи вежливо ще ми отстъпват предимство :-)
  • 19 Liebherr

    3 4 Отговор
    На мен ми е интересно как се транспортира подобно чудовище. Може да се натовари на кораб, но как ще стигне до пристанището? Сигурно се разглабя поне кофата, кабината и гумите, иначе биха трябвали два успоредни влекача и няма никакъв шанс да мине през тунел или под мост.

    Коментиран от #21

  • 20 Факти

    7 1 Отговор

    До коментар #15 от "Дядо поп":

    Дядо попе сметките се правят на литър на тон километър.
    Или иначе казано количество гориво изразходвано за транспорт на товар на определено разстояние.
  • 21 One

    16 1 Отговор

    До коментар #19 от "Liebherr":

    Всичко се вози отделно гуми,кош,шаси,двигател,генератор и т.н.
    Дори понякога коша се заварява на място.
    Веднъж сглобен камиона си умира в мината.

    Подобно е и с булдозерите,челните товарачи и големите багери товарещи тези камиони.

    Лидер в това оборудване са Komatsu и Caterpillar.
    Liebherr са по скоро разпространени в Европа заради протекции нещо подобно на ВАГ групата при колите.

    Коментиран от #26

  • 22 техник

    5 0 Отговор
    само гумите струват 0,5 милиона долара работи 24 часа без прекъсване необходима техника екотата да го д.....т
  • 23 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 24 Патето Яки

    3 3 Отговор
    За колко ли секунди вдига 100км.
    Ако е по бавен от лада нива кво правим с класациите.

    Коментиран от #27

  • 25 Morgoth

    15 5 Отговор
    С 16 цилиндъра и обем от 65 литра БелАЗ 75710 е с 4600 конски сили.
    По размери и вместимост двата самосвала са идентични, но пък белаза струва два пъти по-малко.
  • 26 Ал Купоне

    3 3 Отговор

    До коментар #21 от "One":

    Да, но Liebherr освен такава техника произвежда още и всякакви чешити кранове, куло, портални, а и най мощния автокран е също техен, докато Komatsu и Cat са по слаби в това отношение.
    http://masterok.livejournal.com/1276891.html

    Коментиран от #28

  • 27 555

    9 0 Отговор

    До коментар #24 от "Патето Яки":

    " Ако е по бавен от лада нива кво правим с класациите."
    Как кво.........слагаме двигател от БМВ ,качваме едно наркоманче вътре и глей кво става.
  • 28 One

    5 1 Отговор

    До коментар #26 от "Ал Купоне":

    А я кажи на кого е най големият булдозер или хидравличен багер.
    Понеже ставаше дума за минно оборудване а не за хладилници има ли Либхер подземни самосвали и товарачи има ли въобще минни товарачи.
    Защото ако вземем да изреждаме кой какво прави и какъв пазарен дял има ще падне голямо писане.
    Ябълки с круши не е добре да се сравняват.

    Коментиран от #30

  • 29 mediator37

    7 5 Отговор
    Кой е "по-по, най" стана ясно когато на японците им гръмна Фукушима. Чакаха от Германия кранове-помпи, да поливат отгоре реакторите с вода, защото никъде нямало толкова големи и мощни. Става ли въпрос за "МАШИНА" има една нация на планетата.

    Коментиран от #32

  • 30 Ал Купоне

    1 1 Отговор

    До коментар #28 от "One":

    Аз за хладилници не съм казвал нищо така, че не знам защо ти ги споменаваш. Ставаше въпрос за колесно-верижна техника, та затова споменах крановете. Освен това има мини закрити, а има и открити, тоест, рудник или кариера и именно в такива открити рудници се използват крановете. Използват ги предимно за сглобяване на големи роторни багери и друго едро минно оборудвне. Аз иначе не съм специалист по тези работи, но съм виждал един 160-тонен кран Liebherr в желязната кариера на Михайловския горно-обогатителен комбинат (МГОК-Железногорск) та затова и ги споменах крановете.

    Коментиран от #31

  • 31 One

    1 0 Отговор

    До коментар #30 от "Ал Купоне":

    Когато си прочетеш писанието което си насочил към първият ми коментар ще разбереш защо не е хубаво да сравняваш неща от различни области.
    Крановете са съвсем друго направление от минната техника.Да те са спомагателно оборудване в много области но това не ги прави минна,строителна или автомобилна техника.Те просто са си отделно направление.
    Ако ползваш кран за да построиш подводница едва ли крановете ще станат подводна техника.
    Ако не си съгласен че CAT и Komatsu са лидери в минната техника се обоснови защо,а не да ми обясняваш че правели кранове,хладилници или не знам си какво още.Сeга аз да почна да ти изброявам че има валяци CAT,генератори CAT,или преси Komatsu пък Liebherr няма ще бъде ли адекватно след като статията е за минен самосвал.

    Коментиран от #33

  • 32 One

    2 0 Отговор

    До коментар #29 от "mediator37":

    Ако малко разбираше от машини нямаше да изплюеш такава глупост.
    Тук говорим за минен самосвал човека водни помпи го подгонили.
    Ако ми трябва много голям самолет да пренеса 250 тона товар пак ли една нация да търся?
  • 33 Ал Купоне

    2 1 Отговор

    До коментар #31 от "One":

    Ти между другото също си невнимателен, я прегледай още веднъж какво съм написал и ми кажи. къде и кога съм споменал нещо за хладилници !? Става дума за колесно-верижна техника, която се използва освен в минното дело, но и в промишленното строителство и в пътно-строителната сфера. Ако един багер или булдозер се използва при градежа, например, на едно пристанище или някоя язовирна каскада, много е ясно, че не можем да ги отнесем към водната техника-кораби, катери и т.н.. С други думи, не всички и даже най-големите багери и булдозери се използват в минно-рудното дело, както и не всеки валяк се използва в пътното строителство макар, че това е основното му предназначение. А в строителството на полволници не се използват автокранове, за тази цел си има специални мостови кранове,
  • 34 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 35 Гост

    1 1 Отговор

    До коментар #2 от "гост":

    Точно так е големият дизелов двигател произвежда електричество и захранва електромотори, каквито има за всяко едно колело. Направо е немислимо иначе това чудовище да има огромна скоростна кутия, кардан, пък да не говорим и за раздатка и евентуално 4х4.
  • 36 Той

    2 1 Отговор
    Карам такова нещо в момента айо някой иска да научи нещо повече да пита
  • 37 Азимут

    0 0 Отговор
    БЕЛАЗ го слага в малкия джоб:

    https://www.auto-press.net/a:БЕЛАЗ-75710---най-големият-самосвал-в-света---видео
  • 38 Александър

    1 0 Отговор
    Кранове Liebherr има още от 45-50 година