Чудовището, което виждате на снимките се произвежда на части, транспортира се до мястото, на което ще работи и се досглобява там ръчно. Огромният му двигател разполага с 20 цилиндъра, а работният му обем е 90 литра. Харчи по 170 литра гориво на час и никога няма да получи разрешение за използване в цивилната пътна мрежа. Това е Liebherr T 282B.
Този кариерен самосвал се появява на бял свят през пролетта на 2008 година и струва $5 млн. Тежи 592 тона, а дължината му е 14.5 метра. Широчината и височината са съответно 9.8 и 7.4 метра. Резервоарът за гориво побира 4 730 литра, а мощността на двигателя достига 3 650 к.с.
Самият дизелов мотор на Liebherr T 282B тежи 10.5 тона, но благодарение на неговата мощ огромният самосвал може да развие максимална скорост от 64.4 км/ч. Гумите му са с височина 4.05 метра и една от тях струва колкото чисто нов Corvette Grand Sport. А за Liebherr T 282B са нужни шест!
Поставете оценка:
Оценка 4 от 1 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 браво
Коментиран от #3, #4, #13, #23
07:04 30.12.2016
2 гост
Коментиран от #10, #35
07:12 30.12.2016
3 Виктор
До коментар #1 от "браво":
"400 short tons (363 t)"Освен липсващата информация имат и някои неточности по дадената такава... Примерно: даденият работен обен на двигателя и мощността не съответстват - едното не е вярно. Това е мощността на V18 78l двигателя.
07:22 30.12.2016
4 Сибирь
До коментар #1 от "браво":
Рекордът го държи БелАЗ с 503 тона07:27 30.12.2016
5 Nqmq
Коментиран от #6, #7, #8
08:53 30.12.2016
6 Гост
До коментар #5 от "Nqmq":
Задните са двойни09:02 30.12.2016
7 Виктор
До коментар #5 от "Nqmq":
Погледни пак.09:02 30.12.2016
8 Ал Купоне
До коментар #5 от "Nqmq":
Задните гуми са двойни = https://www.youtube.com/watch?v=qaPzLuqq70c09:03 30.12.2016
9 Този коментар е премахнат от модератор.
10 гост
До коментар #2 от "гост":
всичко де що не е предвидено за асфалт се мери по разход на час. Кросови мотори, атв и бъгита имат часови брояч, а не километраж.10:07 30.12.2016
11 Гост
колко метал и материали са нужни за едно такова нещо? колко щети са нанаесли на природата за да се изкопаят? после колко изкопан товар ще превози това нещо и той пак е щета, язва за природата? Колко гориво ще изразходва? колко щети е нанесло на природата това гориво, за да се добие и използва? и това е една машина. Колко хиляди подобни машини работят всеки час и всяка минута в света, за да дълбаят рани в природата? После излизат някакви фалшиви изкуствени еко-норми затормозяващи крайния потребител.
ако нещо е вредно да се забрани и точка. да се търсят други методи и средства.... но не им харесва нито на природозащитниците , на никой. всеки иска нова кола и на 2 години всичко да му е ново , но накрая всички са природозащитници.
това , че у тях е чисто ..... означава , че някъде по света е мръсно.
нищо не се губи.
за да светне при едни , трябва да угасне при други. Незабравяйте и бъдете искрени със себе си и света!
Коментиран от #12
10:08 30.12.2016
12 хамалин
До коментар #11 от "Гост":
ами тогава -давайте на робите по една кошница и да носят-ще трябват грубо около 120 000 шерпи-разбирай-екологични робчета да заместят само едно такова камионче-екологично,а!даже робчетата и не ги хранят-копаят ги в направените изкопи и след 120000000години стават на нов петрол-да живее бъдещото земно -или извънземно-поколение-ще има отново нефт-от хора.НЕ СПЪВАЙТЕ ПРОГРЕСАІТОЙ ЩЕ УНИЩОЖИ ЗЕМЯТА,НО СЛЕД ТОВА НЯКОЙ ОТНОВО ЩЕ Я УНИЩОЖИ ! ТОВА Е БЪДЕЩЕТО-ДОРИ И ДА НЕ ви СЕ ИСКА !!! СКЕПТИЧЕН КОМЕНТАР,НО ТОВА Е ГОРЧИВАТА ИСТИНА11:28 30.12.2016
13 Калчо Василев
До коментар #1 от "браво":
ами никой не чете и не търсиMaximum dump height 12,9 m / 42'3"
Truck loading height 7,4 m / 24'4"
Passes to fill (given a 1,8 t/m3 density at 95% bucket fill
factor) - 6 passes
11:41 30.12.2016
14 Бай Тошо
11:41 30.12.2016
15 Дядо поп
0.463 литра на тон за час,няма нищо по-икономично от
това освен влаковете,ама те са друга бира.
Коментиран от #20
12:50 30.12.2016
16 анонимен
14:05 30.12.2016
17 Народна Милиция
15:13 30.12.2016
18 гост
15:16 30.12.2016
19 Liebherr
Коментиран от #21
15:32 30.12.2016
20 Факти
До коментар #15 от "Дядо поп":
Дядо попе сметките се правят на литър на тон километър.Или иначе казано количество гориво изразходвано за транспорт на товар на определено разстояние.
15:41 30.12.2016
21 One
До коментар #19 от "Liebherr":
Всичко се вози отделно гуми,кош,шаси,двигател,генератор и т.н.Дори понякога коша се заварява на място.
Веднъж сглобен камиона си умира в мината.
Подобно е и с булдозерите,челните товарачи и големите багери товарещи тези камиони.
Лидер в това оборудване са Komatsu и Caterpillar.
Liebherr са по скоро разпространени в Европа заради протекции нещо подобно на ВАГ групата при колите.
Коментиран от #26
15:52 30.12.2016
22 техник
16:05 30.12.2016
23 Този коментар е премахнат от модератор.
24 Патето Яки
Ако е по бавен от лада нива кво правим с класациите.
Коментиран от #27
17:24 30.12.2016
25 Morgoth
По размери и вместимост двата самосвала са идентични, но пък белаза струва два пъти по-малко.
18:02 30.12.2016
26 Ал Купоне
До коментар #21 от "One":
Да, но Liebherr освен такава техника произвежда още и всякакви чешити кранове, куло, портални, а и най мощния автокран е също техен, докато Komatsu и Cat са по слаби в това отношение.http://masterok.livejournal.com/1276891.html
Коментиран от #28
18:52 30.12.2016
27 555
До коментар #24 от "Патето Яки":
" Ако е по бавен от лада нива кво правим с класациите."Как кво.........слагаме двигател от БМВ ,качваме едно наркоманче вътре и глей кво става.
19:17 30.12.2016
28 One
До коментар #26 от "Ал Купоне":
А я кажи на кого е най големият булдозер или хидравличен багер.Понеже ставаше дума за минно оборудване а не за хладилници има ли Либхер подземни самосвали и товарачи има ли въобще минни товарачи.
Защото ако вземем да изреждаме кой какво прави и какъв пазарен дял има ще падне голямо писане.
Ябълки с круши не е добре да се сравняват.
Коментиран от #30
23:51 30.12.2016
29 mediator37
Коментиран от #32
07:03 31.12.2016
30 Ал Купоне
До коментар #28 от "One":
Аз за хладилници не съм казвал нищо така, че не знам защо ти ги споменаваш. Ставаше въпрос за колесно-верижна техника, та затова споменах крановете. Освен това има мини закрити, а има и открити, тоест, рудник или кариера и именно в такива открити рудници се използват крановете. Използват ги предимно за сглобяване на големи роторни багери и друго едро минно оборудвне. Аз иначе не съм специалист по тези работи, но съм виждал един 160-тонен кран Liebherr в желязната кариера на Михайловския горно-обогатителен комбинат (МГОК-Железногорск) та затова и ги споменах крановете.Коментиран от #31
10:35 31.12.2016
31 One
До коментар #30 от "Ал Купоне":
Когато си прочетеш писанието което си насочил към първият ми коментар ще разбереш защо не е хубаво да сравняваш неща от различни области.Крановете са съвсем друго направление от минната техника.Да те са спомагателно оборудване в много области но това не ги прави минна,строителна или автомобилна техника.Те просто са си отделно направление.
Ако ползваш кран за да построиш подводница едва ли крановете ще станат подводна техника.
Ако не си съгласен че CAT и Komatsu са лидери в минната техника се обоснови защо,а не да ми обясняваш че правели кранове,хладилници или не знам си какво още.Сeга аз да почна да ти изброявам че има валяци CAT,генератори CAT,или преси Komatsu пък Liebherr няма ще бъде ли адекватно след като статията е за минен самосвал.
Коментиран от #33
16:19 31.12.2016
32 One
До коментар #29 от "mediator37":
Ако малко разбираше от машини нямаше да изплюеш такава глупост.Тук говорим за минен самосвал човека водни помпи го подгонили.
Ако ми трябва много голям самолет да пренеса 250 тона товар пак ли една нация да търся?
16:34 31.12.2016
33 Ал Купоне
До коментар #31 от "One":
Ти между другото също си невнимателен, я прегледай още веднъж какво съм написал и ми кажи. къде и кога съм споменал нещо за хладилници !? Става дума за колесно-верижна техника, която се използва освен в минното дело, но и в промишленното строителство и в пътно-строителната сфера. Ако един багер или булдозер се използва при градежа, например, на едно пристанище или някоя язовирна каскада, много е ясно, че не можем да ги отнесем към водната техника-кораби, катери и т.н.. С други думи, не всички и даже най-големите багери и булдозери се използват в минно-рудното дело, както и не всеки валяк се използва в пътното строителство макар, че това е основното му предназначение. А в строителството на полволници не се използват автокранове, за тази цел си има специални мостови кранове,19:45 31.12.2016
34 Този коментар е премахнат от модератор.
35 Гост
До коментар #2 от "гост":
Точно так е големият дизелов двигател произвежда електричество и захранва електромотори, каквито има за всяко едно колело. Направо е немислимо иначе това чудовище да има огромна скоростна кутия, кардан, пък да не говорим и за раздатка и евентуално 4х4.14:10 08.05.2017
36 Той
16:31 08.06.2017
37 Азимут
https://www.auto-press.net/a:БЕЛАЗ-75710---най-големият-самосвал-в-света---видео
22:08 29.09.2017
38 Александър
12:51 30.09.2017