13 568 14

Когато Koenigsegg имаше мотор от Subaru

Георги Касабов

Днес автомобилите на Кристиан фон Кьонигсег са признати за едни от най-бързите в света. Пътят на шведския предприемач към автомобилния Олимп обаче е дълъг и трънлив. Създаването на първия Koenigsegg отнема почти 10 години и не минава без проби и грешки.

Днес дори самият фон Кьонигсег надали си спомня често, че в първоначалните му планове мечтаната собствена суперкола има двигател от... Subaru. В края на 80-те японците решават да участват във Формула 1 с 12-цилиндров турбиниран боксер.

Агрегатът е проектиран съвместно с инженерите на италианската компания Motori Moderni на бившия главен механик на Alfa Romeo Карло Чити. Готовият двигател е демонстриран в прототипа Jiotto Caspita през 1988 г.

12-цилиндровият боксер е изпробван и на терен в болид на Coloni, но така и успява да покрие времената в квалификациите. Оказва се прекалено тежък и голям, което го прави неподходящ за Формула 1.

Уникалният опозитен агрегат обаче веднага буди интереса на Кристиан фон Кьонигсег, който по онова вече работи усилено над първата си кола. Шведът се изкушава от ниския център на тежестта, с който са известни боксерите.

Без да мисли дълго фон Кьонигсег поръчва на Motori Moderni да му построят цивилна версия на двигателя с увеличена от 3.5 на 3.8 литра кубатура и ограничител на оборотите до 9 000 в минута. В хода на разработката е добавен втори турбокомпресор, а мощността достига 580 к.с.

Изпитанията на двигателя са осуетени от банкрута на Motori Moderni. Фон Кьонигсег опитва да доразвие мотора със собствени сили. Изкупува всички чертежи и цялото оборудване и проектът изглежда оптимистично.

Скоро обаче се появява друг проблем. Оказва се, че от конструкцията просто няма как да бъдат изцедени повече от 750 к.с. Кристиан фон Кьонигсег решава, че това не е достатъчно и се отказва от японско-италианския двигател в полза на проверения и надежден Ford V8.



Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • Евлампи
    Отговор
    1 18:20  05.01.17
    Къде видяхте турбина?

    Коментиран от #2, #4

  • Turbo
    Отговор
    2 18:36  05.01.17

    До коментар #1 от "Евлампи":

    Навсякъде има турбини! :)
  • Shmeker
    Отговор
    3 19:24  05.01.17
    Ми така действа великия енжинерян фон Кьонихсег - поръчва си нещата и после ги завинтва в едно хале
  • Турбо
    Отговор
    4 20:30  05.01.17

    До коментар #1 от "Евлампи":

    Сложи си очила!!!

    Коментиран от #6


  • борислав
    Отговор
    5 23:59  05.01.17
    турбини не се слагат по двигатели.
  • автопилота
    Отговор
    6 00:58  06.01.17

    До коментар #4 от "Турбо":

    Май ти си за очила ,язък ти за ника , явно турбина си виждал само на снимка .

    Коментиран от #8

  • Шляхтиц
    Отговор
    7 02:23  06.01.17
    Двигателите на Субару са много издръжливи, но тук се намесва и италианската фирма. В крайна сметка, много баби, килаво дяти.
  • Турбо
    Отговор
    8 02:43  06.01.17

    До коментар #6 от "автопилота":

    И ти си сложи очила, като ти слушам познанията си представям и какъв пилот си. http://img.skoda-virt.cz/gallery_upload/347/347_32556_2092.jpg http://cs625823.vk.me/v625823970/22ef3/zXxVaIEPdbY.jpg http://www.boatmad.com/forum/attachment.php?attachmentid=16320&d=1213701663

    Коментиран от #13

  • subaru
    Отговор
    9 11:26  06.01.17
    Мислех че ферари са използвали 12 цилиндров боксер в тестароса!
  • копеле
    Отговор
    10 13:42  06.01.17
    Турбината е точно над шайбата на коляновият вал и ги свързва ремък, явно не се задвижва от изгорелите газове а механично

    Коментиран от #11

  • Pesho
    Отговор
    11 17:38  06.01.17

    До коментар #10 от "копеле":

    Цт, това трябва да е водната помпа, турбината се виждат на линковете които "Турбо" е пуснал, само трябва да се изтрие "Публикувано във факти.бг:" когато се пейст-не в лентата, че иначе не се отварят.

    Коментиран от #12

  • копеле
    Отговор
    12 18:28  06.01.17

    До коментар #11 от "Pesho":

    Правилно, водната помпа е, ама че съм и аз.
  • автопилота
    Отговор
    13 20:20  06.01.17

    До коментар #8 от "Турбо":

    Въпроса беше къде ги виждаш на снимките от статията , така че не се прави на луд с други снимки , та чакам да ти видя очилата

    Коментиран от #14

  • Чичу Ади
    Отговор
    14 19:19  07.01.17

    До коментар #13 от "автопилота":

    Турбината се задвижва от колекторните газове. На снимките колекторните тръби липсват, следователно и турбините не са сложени. То на снимките и радиатор няма, да не помислиш сега, че е с въздушно охлаждане?

Напиши коментар:


Публикувай