9 Януари, 2017 01:45 4 676 4

Toyota с автономния прототип Concept-i

  • toyota-
  • ces

Тазгодишното техническо изложение CES е изцяло насочено към изкуствения интелект и автономното управление и съответно в него присъстват все повече автомобилни производители. След творението на BMW ще ви пренесем към това на японския автомобилен гигант Toyota, което е наречено Concept-i.

Тук всичко се изпълнява чрез персоналния асистент наречен Yui, като проектирането идва от CALTY Design Research center намиращ се в Силициевата долина в Калифорния. Дизайнът е своеобразно продължение на смелите форми на FCV Plus с неговите обли линии, като целта определено е да се откроява, отколкото да бъде функционален.

Вицепрезидентът на компанията Боб Картър споделя, че те разбират, че важният въпрос не е в това дали бъдещите превозни средства ще бъдат снабдени с автономни или свързващи техноогии, а в изживяването на хората, които ги използват. Благодарение на Concept-i и силата на изкуствения интелект, ние мислим, че бъдещето е превозно средство, което се обвързва с хората.

Отправната точка тук не са технологиите, а нещо далеч по-различно - потребителското изживяване - UX, което в последно време се превърна в отделна дисциплина. Като всички подобни проекти за персонални асистенти Yui се обучава от поведението на шофьора, неговите нужди и реакциите му, като всичко се ръководи от биометричен хардуер. Той сам може да предопределя, кога да превключва на автономен или ръчен режим. Според производителя, с този персонален асистент ще може лесно да се премине през еволюционните нива на автономно управление.

"Concept-i безпроблемно наблюдава вниманието на шофьора и пътните условия с цел да повиши автономното управление ако е наложително и да помогне при опасни условия за шофиране."

Графичното общуване на Yui идва от централната част на таблото, но светлината, звука, докосването и текста преминават в интериора и екстериора, за да може да общува с пътниците и обкръжаващата среда. Предното стъкло на автомобила играе ролята на огромен хед-ъп дисплей, като ръчния и автономен режим на управление се изписват и отвътре и на предния капак на Concept-i. Система от проектори поставя снимки на задглавниците на задните седалки, за да намали мъртвите точки без видимост, а задницата на автомобила осигурява сигнали при теглени товари.

Автомобилът определено е тук, за да покаже възможностите на бъдещето, отколкото да покаже нещо близко до приложимото в сегашно време.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 княз

    2 2 Отговор
    След 15-20 години би могло да се реализира
  • 2 китайче

    4 1 Отговор
    Ква е таз пералня техномаркетска бе
  • 3 mediator37

    2 1 Отговор
    Амчи тя отворена като български куфар на румънска митница. В таз виелица и бахур с високо вдигнати врати за пет секунди в купето ще има материал за снежен човек, а пишлеметата и жената стават на ледени шушулки.
    Сапунерката е за сезонна употреба в топлите страни за лятна гъзария пред дискотеката.
  • 4 До горните коментари

    1 1 Отговор
    Професор Ганьо рече и отсече....