15 314 14

369 к.с. и 4х4: VW намекна за нов бус

Радослав Славчев

Германците от Volkswagen представиха в Детройт концептуален модел на електрически миниван, който се нарича I.D. Buzz. Прототипът е направен на новата платформа MEB, която е разработена специално за производство на електромобили.

I.D. Buzz, показан на автосалона в Детройт, е оборудван с два електромотора, системната мощност на които е 369 конски сили. Електрическите двигатели са позиционирани по един на всяка ос, като така задвижващи са и четирите колела.Електромоторите се захранват от комплект акумулатори, разположени в пода на вана, които са с капацитет 111 киловат часа. Така екипиран I.D. Buzz ускорява от място до 100 км/ч за пет секунди, а максималната скорост е ограничена на 160 км/ч.

Интересен е и обявеният автономен пробег на I.D. Buzz. Според хората от VW новият бус може да изминава 600 километра с едно зареждане. За заряд на батериите до 80% от специална зарядна станция, пък са необходими само 30 минути.В Детройт стана ясно още, че новата платформа MEB позволява и разработката на ван само със задно предаване. Този евентуален бус ще разполага само с един електромотор на задната ос, който ще е с мощност 268 к.с., а батериите му ще са с капацитет 83 киловат часа.

Ако сравняваме I.D. Buzz с късата база на сегашния Multivan, то се получава, че електромобилът е с 38 мм по-къс (4 942 мм), но със 72 мм по-широк. Освен това скъсените надвеси на I.D. Buzz правят междуосието му по-голямо с 299 мм (3 299 мм).Концепцията е снабдена със система за автономно управление, като тя е толкова усъвършенствана, че воланът може да бъде прибран в арматурното табло, а шофьорската седалка може да се обърне обратно на посоката на движение.

От Volkswagen не обявиха кога и дали ще има серийна версия на I.D. Buzz. Предположенията са, че поточните линии на марката ще започнат да произвеждат серийния вариант най-рано през 2020 година и това на практика ще е следващото поколение на Multivan.



Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • гост (гост)
    Отговор
    1 14:05  10.01.17
    ... толкова му е добра системата за автономно управление, че все още не е изпробвана. - Е вече се оливат от глупости за народната кола. Първият ван е бил популярен понеже е бил прост и на платформа на костенурката, надеждна и евтина кола за почти всеки. Кой може да си позволи електрически и автономни изгъзици, който дори Тесла не може да развие от нищото за 3 години до 2020, какво остава за закостеняла корпорация като ФВ. ФВ не са изкарали една нормална електрическа кола, която да може да се мери с конкуренцията в днешно време, но убеждават, че ще представят невероятни технологии. Сигурно и сами не си вярват на съвещанията.

    Коментиран от #2

  • тълкувател (гост)
    Отговор
    2 15:11  10.01.17

    До коментар #1 от "гост":

    То и другите компании не са извадили нещо което да е за широкия потребител, макар, че спрямо VW са напред.
    Явно всички искат да приберат колкото се може повече пари, за да си покрият разходите за разработките, щом вадят само мощни и луксозни модели. Мисля, че автомобил от класа на Форд Фиеста и Фокус, Рено Клио и Меган, Пежо 308 и други подобни седани, хечбекове и ванове с мощност между 90 и 130 к.с. би имал по-голям преход от тези мощни модели и ако и като цена е приемлив повече хора ще го купуват, а с времето като се скъси и времето за зареждане ще стават все по-популярни. А що се отнася до колите от по-висок клас, то за тях си има друга клиентска група.
    Ама както някой беше писал като мнение - токът ще поскъпне пропорционално с нарастването на популярността на ел. автомобилите и накрая току-виж алтернативата е добрият стар ДВГ, ама вече няма да го предлагат. И като извод: пак бедният си е беден, битият - бит и ...

    Коментиран от #4

  • Васичка Атанасова (потребител)
    Отговор
    3 15:26  10.01.17
    НОМЕР 1 СА VW
  • гост (гост)
    Отговор
    4 15:50  10.01.17

    До коментар #2 от "тълкувател":

    Все пак компаниите Нисан, Рено, БМВ, Опел и Тойота имат практични електрически модели с пробег от 150 до 300км, според кв в пакета-батерии. ФВ е с една от най-слабите ел.коли с кратък пробег, не че няма, но е далеч от конкуренцията и като цена и като пробег. ФВ има страхотна база за ел.кола - ХЛ1, но го оборудва с дизел или двг на дукати, както и факта, че е безбожно скъп. Просто не желаят да направят масово производство на подобен модел с дълъг пробег и ниско съпротивление. Тесла изкараха футуристична кола и спечелиха. БМВ също бележат значителни продажби със своите и-модели. Нисан години наред трупа опит и е лидер по продажби с Лийф-сега пуска последна дума на техниката. Дори Форд са много по-напред от ФВ. Рено пък предлагат Зое- на базата на Лийф, но по-евтино и в Германия това е най-продаваната електричка на цена почти колкото стандартен хечбек. ФВ са смешни, защото са лидери заради събмарките си като Ауди и Шкода. Те са много назад и не предлагат реални модели, никога не бих се спрял на тях, Ауди е шик, Шкода е бюджетна, но ФВ е неоснователно скъпа и изостанала кола.
  • корса (гост)
    Отговор
    5 16:09  10.01.17
    Поредната лъжа и реклама на ваг-*ните!

    Всичко във ваг е "ще"
  • незнайко (гост)
    Отговор
    6 17:44  10.01.17
    Публикувано във факти.бг: Електромобил стана кола на годината в САЩ. Chevrolet Bolt спечели титлата. Volkswagen скоро няма да се намесят в това съревнование.
  • бро (гост)
    Отговор
    7 18:16  10.01.17
    vw от преди 30 години имат електрически модели
    справка - голф 2 ситистомер
  • HOI (гост)
    Отговор
    8 18:17  10.01.17
    голф 2 citystromer
  • Пич (гост)
    Отговор
    9 19:38  10.01.17
    Добре замислен проект, но като гледам последната снимка се питам дали ще бъде толкова надежден като Т1. Ще успее ли да навърши годините му и да измине пробег от 1 000 000 км.?
  • ррр (гост)
    Отговор
    10 20:38  10.01.17
    то като не съществува лесно се пише
    всеки си мисли че детето му ще бъде......
    едва ли някои си мисли
    че ще е наркоман затворник или катастрофа....
    (за беда е често срещано)
    та ти тия си съчиняват
  • Ужас (гост)
    Отговор
    11 22:47  10.01.17
    Ауууууу, страшна грозотия е този ван!
  • оня (гост)
    Отговор
    12 08:26  11.01.17
    Първо гледат да обират хората до последно с калпавите си двигатели, дето не издържат и 100,000 км, пък после като няма на къде ще предложат електрички. Заради печалбите е. Рисковано и късогледо решение, може да закъснеят фатално. Но те решават, те си гледат сметките. Ще я видим тази компания длед 10 години

    Коментиран от #13

  • Bobi (псевдоним)
    Отговор
    13 10:50  11.01.17

    До коментар #12 от "оня":

    Гледай ги , в момента са номер 1 по продажби . След 10 години могат да купят Тесла , ако решат . Не че и сега не могат ;)
  • Гого (гост)
    Отговор
    14 13:02  11.01.17
    Доста изостанаха европейските производители от Американските по иновации в сферата на електрическите автомобили. Иначе зареждане за 30 минути не е никак лош резултат това е бъдещето.

Напиши коментар:


Публикувай