Т.нар. превъртане на километражи е изключително често срещано явление у нас. Под превъртане, естествено разбираме връщане на отчетените километри назад - тоест манипулация, след която автомобилът изглежда с по-нисък пробег.
Знаете ли обаче, че връщане на километража се извършва както на почти нови коли, така и на добре познатите ни возила "втора ръка"?
При новите автомобили манипулацията се прави с цел удължаване на гаранцията, защото вносителите на нови коли у нас обвързват гаранцията със срок и с определен пробег, а основно фирмените автомобили навъртат предвидените гаранционни километри доста по-рано от срока.
Що се отнася до старите коли, при тях връщането на километража се прави по друга причина. От Западна Европа се вкарват немалко "изморени" автомобили с голям пробег, след което у нас те преминават през т.нар. козметика (претапициране на волани, частична смяна на детайли от салона, тониране с боя на драскотини, смяна на напукани гумени съединения, цялостно измиване на двигател и салон, пастиране, полиране и разбира се... връщане на километража).
Сега обаче един закон е на път да пресече донякъде тази дейност
Европейският парламент взе насериозно предложението и одобри въпросната забрана за дейността на лица и компании, манипулиращи показанията на километражите. Законът обаче все още не е влязъл в сила. Това ще се случи през май 2018 година и тогава директивата ще задължава всяка страна-членка на Европейския съюз да налага съответстващо наказание в случай на констатирана манипулация на километража.
Към момента измененията не са приети, но ако това се случи, то колите втора ръка ще се продават задължително със сервизна книжка, а фалшификациите в нея и занижаването на пробега ще се наказва с лишаване от свобода до 2 години и глоба до 6 хил. лева. Дали обаче това ще спре връщането на километражите?
Според статистиката купувачите на употребявани автомобили в Германия ежегодно губят 4.5 млрд. евро или по 3 000 евро на кола заради подобни измами. Резултатите от изследването са особено стряскащи, тъй като според немското законодателство превъртането на километража е углавно престъпление.
Публикувано във факти.бг:
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
P.S.
Българската държава е абдикирала от българските пътища!
ФАКТИ.bg настоява за истинска държавна власт, ред и контрол по пътищата. Прекалено много станаха автонаглеците и КАНЦЕРИТЕ* по българските улици!
*ФАКТИ.bg нарича КАНЦЕР всеки индивид, който подобно на ракова клетка, живее, пътува, размножава се, ползва обществени ресурси, но не се съобразява с останалите индивиди, не спазва законите, не образова себе си и децата си и егоистично паразитира върху обществения организъм.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 един
Коментиран от #3, #31, #68
10:27 11.01.2017
2 Автоджамбазинът
Коментиран от #17, #39
10:35 11.01.2017
3 Хайко
До коментар #1 от "един":
И трябва да си абсолютен мошеник за да превърташ километражи.Сигурен съм за съжаление, че не го правят само наще джамбази..
10:42 11.01.2017
4 Марио
10:42 11.01.2017
5 ХХХ
Всичко ни е супер тъпо. ЖИвеем живот не 2-ра, а 10-та употреба и това е много, много тъжно.
Коментиран от #6, #7, #32, #58
10:44 11.01.2017
6 ЯХЕ
До коментар #5 от "ХХХ":
съгласен съм с вас , но да предположим , че имате два идентични автомобила . единия на цена 10000 а другия на цена 15000 , като километрите са им в диапазона 130 - 150 хиляди километра . вие кой автомобил ще изберете ?10:59 11.01.2017
7 ЯХЕ
До коментар #5 от "ХХХ":
да не споменавам , че имам познат джамбазин , който имаше клиент с кола на 230 000 . много я хареса и я купи за жена си , но пожелал да му върнат километража , защото жена му щяла да го убие ако не била под 130 000 .11:01 11.01.2017
8 ЯХЕ
11:07 11.01.2017
9 Кобрата
А в България пак ще се бутат рушвети под масата и далаверата с порочната практика ще продължи. Те тука за убийство се измъкват някои, та какво остава за превъртане на километраж...
11:09 11.01.2017
10 Чичо
11:16 11.01.2017
11 100хиляди
Коментиран от #80
11:19 11.01.2017
12 джими
11:25 11.01.2017
13 Мършата
11:41 11.01.2017
14 qqqq
11:47 11.01.2017
15 Грую
11:54 11.01.2017
16 петър
11:55 11.01.2017
17 Този коментар е премахнат от модератор.
18 баш батка
12:00 11.01.2017
19 Другар
12:14 11.01.2017
20 Хуакин
12:18 11.01.2017
21 Мирко
Както и при телефонните и т.н. измами "извиняването", че щом някой не те предполага за престъпник който го мами, е нормално да бъде измамен, е абсурдно. То би било същото като да се оправдава грабежа, побоя, изнасилванията с това, че жертвите като са "балъци / слабаци / ходят сами / не могат да се защитят" сами са си виновни.
Привикването с дадено престъпление не го прави нормално.
Проблема тук отново е прилагането на закона, а не липсата му.
За начина на доказване - просто е. Използването на обща база в ЕС за извършените технически прегледи. Пък ако някой иска да подправи и документи - честито ще си добави и документа измама. За извършващите такива "услуги" също е просто - по тежка санкция и особенно при рецидив. Знаят се кои са хората, може да се води води и задължителен регистър (както с други опасни стоки) на стоките които се продават и внасят и могат да се ползват за целта. Желание да има - начини има...
Поздрави.
P.S. Разбирам наистина хората които "са принудени" заради търговците да превъртат и те километража, но бих ги посъветват да си преценят струва ли си за 2-3 хил да си продадат съвестта. + Не забравяйте, че това и към момента е престъпление, което някой ако се запъне (както аз се бях ядосал на един) могат и сега да ви вкарат в затвора.
12:23 11.01.2017
22 1111
За пример само ще дам колата на мой приятел, която докарахме от Германия. БМВ 745i 2002 г. на 460 000 км. без драскотина отвън и отвътре с всички сервизи до момента, кара вече 2 год. и е навъртял още поне 30 000 км. и няма проблем.
12:40 11.01.2017
23 Страничен наблюдател
Важно е състоянието на колата а не някакви цифри
12:42 11.01.2017
24 Митьо Крика
Подобни системи съществуват и другаде! Има много сайтове, които предлагат търсене по ВИН номер, като някои могат да дадат информация и за събития по автомобила, за които продавачът умишлено не съобщава. Разбира се, може да стане и така, че си хвърляте парите за проверка, а те не могат да ви кажат нищо повече от сайтовете с безплатна проверка.
12:42 11.01.2017
25 Иван
12:46 11.01.2017
26 Митьо Крика
12:50 11.01.2017
27 Баче Мите
Нови автомобили особенно от високия клас се купуват от хора с Големи възможности често със собствен бизнес за които цените на горивата нямат значение. Кой дава 100 000 лева за кола която ще се кара 7-8 000 км. за година? Работил съм на бензиностанция - имаше редовни клиенти които всеки ден зареждаха по над 100лв. сами сметнете тия коли на колко км. ще са като им мине лизинга?
13:09 11.01.2017
28 NIKI
13:14 11.01.2017
29 ГФБЕР
13:39 11.01.2017
30 Мършата
14:00 11.01.2017
31 втори
До коментар #1 от "един":
Напълно съм съгласен с тебе. Ама я погледни колко обяви на 12 годишни коли има на по над 300 000 км. Реално 90% са такива, обаче от тези, които се продават, дали и на 5% им го пише? На всеки му е ясно, друг е въпроса може ли да се намери кола с непревъртан километраж вече.14:31 11.01.2017
32 гост
До коментар #5 от "ХХХ":
Виждам,че всички много разбира те за това ще Ви попитам защо не ходите в чужбина да си купите по една кола на изгодна цена и на 120 000км....??? Няма как да искате да си купите кола на 100 000км на цена на 300 000км.....14:34 11.01.2017
33 ПИТ
14:36 11.01.2017
34 onq s konq
14:48 11.01.2017
35 свинята
14:58 11.01.2017
36 Колю
Коментиран от #37
15:15 11.01.2017
37 onq s konq
До коментар #36 от "Колю":
Е как да няма пастиране,след като аз лично купих ЧЕРНА ПАСТА 2 кутии и ЛИЧНО СИ Я ПАСТИРАХ?Има си и указания-Първо се измива колата със шампоан основно.След това се нанася тънък филм от пастата по купето със ПАМУЧНА КЪРПА,престоява около 30 мин и после се излъсква до блясък с други кърпи-пак памучни.И ВСИЧКО ТОВА СТАВА НА СЯНКА,а не под лъчите на лятното слънце!Резултат-предпазва боята от метео-условията,капките вода от дъжд се стичат по ламарината и не остават следи след изсъхване,а най-важното,а впечатлението у околните е уникално от получения блясък на МРС-то-ОСОБЕНО АКО Е ЧЕРНО БМВ!Коментиран от #65
15:49 11.01.2017
38 WMB
15:56 11.01.2017
39 Селянина с колелото
До коментар #2 от "Автоджамбазинът":
Даааа точно и като я закача на лаптопа след като съм я купил от тебе ще тия върна с 2-та фара директно в кабината, караваната или там временната ти постройка. Заради такива като тебе изкупихме боклука на цяла Европа, 600к. км защо я купи на толкова и я докара тука бе смотан а ? 12г. Х 30 000км на година колко прави а ? Ама викаш тя е била на една бабичка и те си взимала пенсията, и бабата е с Мерцедес или БМВ по 200 к.с. за пенсия. Всички вие мърши които продавате коли 2-ра ръка сте за шутове. Един нещастник от Дупница ми продаде БМВ 5-серия 2002г, снимал го в мобиле.бг гледам снимките звъня отивам на място и се почва, докато съм отивал тоя помияр сменил волана скоростния лост салона и гумичките на педали с тези от неговата каруца, като го видях ми идваше да го затворя в багажника и там да седи на -15градуса 1 ден. После обаче не знаеше че брат ми е шеф на икономическа полиция и вие мърши сте толкова редовни че въпросния палячо плати една торба актове. Така че продължавайте да продавате ударени кочини на 600к км за нови и ще се радвам да се срещна с някой от вас отново!Коментиран от #43
16:07 11.01.2017
40 ежи ЕЖИ
Те на жените масово им връщат километражите,
та какво остава за колите !
16:21 11.01.2017
41 Дарвин
16:42 11.01.2017
42 втора употреба
Българите сме толкова скъсани, че нямаме пари и за хубава кола втора употреба, това е истината.
За да продадат някаква кола на атрактивна цена, джамбазите, трябва да я купят много по евтино, а за да е евтина една кола винаги има причина, това са фактите.
Друг е въпроса обаче, когато се продава скъпо кола на нереални километри, която по презумпция трябва да е ок, ама не е, е това е умишлена измама.
Ако спрат да въртят километражите, хората постепенно ще свикнат и ще започнат да си купуват кола по джоба, а не по километрите, но ще мине време.
16:42 11.01.2017
43 име на гост
До коментар #39 от "Селянина с колелото":
Малко по-спокойно бе младеж. Да не си Дунав та се вълнуваш толкова? Ходил в Дупница кола да си купува, ми от там трябваше да почнеш. Ако искат да те наредят, брат ти икономическият милиционер ще е последният който ще ти помогне. И друго ще ти кажа - Безсмъртни няма. Това се отнася най-вече за теб другарю побойник. Ти на мутра ли се правиш нещо? А? Сега по темата - Километражите започнаха да се връщат когато отпуши Италианският внос. Аз го помня това време и познавам хората дето натрупаха камиони с пари от връщането на дигиталните километражи. Цървули и измамници има и ще има докато има и балъци. Българина гледа да не се мине и да не настине. Пара няма, но претенции до небето. Идва с една каруца разбирачи и накрая пак отнася дървото. Ма била на тънка цена и ако и има нещо, той щял да си я поправи. Пълнете гушите на сервизите тогава. Както са казали умните хора, ЕВТИНОТО винаги излиза СКЪПО. На ясно ли сте печатарите кви пари ще направят, ако тая глупост се приеме? Не, че не правят кинти в момента, ма това е друга боза с бандерол. Не забравяйте, че когато един човек е скот и мизерник аке ще и в совалка с върнат километраж да го качиш, той си остава същият нещастник. Станете по-предпазливи шофьори, спирайте на стоп и пешаходните пътеки, оправете си кочините технически а не ми минавайте с рушвет, купете си зимни гуми и не се надбягвайте с вятъра, щото това го може само дявола. Тогава чак километрите биха били разумна тема за разговор.П.С. Кво стана с лалад
Коментиран от #46
17:36 11.01.2017
44 Сервиз
Аз лично не съм привърженик на това но ще ви споделя нещо.
Много зависи кой и къде кара колата (градско извън града).
Бай Киро е минал 30хил. градско и е построил 2 къщи. (колата е щета)
Аз имам кола с която пътувам само извънградско до 3 хил. на година макс (колата е топ).
Мутрата Чонко има няколко Жипа минаващи по10-20 км дневно но охраната не ги гаси (незнайни мото часове малко километри).
Пешо кара само извинградско 80 хил. на година. Колата се гледа като писано яйце (топ състояние).
Минали са ми хиляди коли през ръцете и съм видял какво ли не.
Виждал съм коли под 50 хил. пълна скъб и коли на 300-400 хил. като нови.
Хайде да видим кой коя кола би си избрал на бай Киро на 30 хил. или на Пешо на 320 хил.
18:07 11.01.2017
45 Желязко
18:13 11.01.2017
46 Селянина с колелото
До коментар #43 от "име на гост":
Не не съм мутра, ама мен лично ми писна да ме лъжат в тая държава за какво ли не и накрая приготвиш 10 бона и се натресеш на някой алчен кавал(автотърговец) който ти го забие до ушите. А да те светна че поне 5-6 коли съм си купил от Дупница в интервала 2005-2014г. Досега няма проблем с нито една..защото съм се научил и да гледам какво купувам. Карат се в семейството още само на консумативи. И Да личи си че продаваш коли. Досега съм продал само 1 кола от тези които имам защото не беше переспективна не защото съм я прецакал, дадох я на човека с 4 ключа, още ми звъни през някой месец да ми благодари че не съм го излъгал и че вече 3-4 години освен масло нищо не е сменял по нея. Та ми говори ти за коли, поради това че и майсторите са като вас продавачите колите от здрави стават каруци, сменят здрави части с полуразвалени за да дойдеш пак, на всички подобни измамници им пожелавам до стотинка тея пари за свещи и лекарства да ги дават. Не стига че народа е беден и събират с години да си купят една кола която я имат за нова а вие маймуни мръсни се чудите как да ги прецакате и последното да им вземете. Ако някой от вас има акъл ще продава коли които отговарят на действителното им амортезиране, а не с 50% подменени части още при стоварването от автовоза а шофьорите ви им обират инструментите още като я качат, а само това ли крадат а ? гуми? салон? ...знаете си мършата нали ,щото на "братчеда му требвало и немал пари да си го купи" Да си купя кола 2-ра ръка вече трябв18:21 11.01.2017
47 onq s konq
18:33 11.01.2017
48 onq s konq
Коментиран от #49
18:35 11.01.2017
49 Селянина с колелото
До коментар #48 от "onq s konq":
Даааааа заради километрите, дааа точно защото след 500к. влагаш как каза 6000лв. ако не те бъркат си купи ново БМВ брато. 2004 г викаш а и си вложил 6000 още охххх твоята кола е БМВ само на емблема, значи да сметнем 2004 г. БМВ преди 4 годинки е към 15-16 хиляди + още 6 .....охххх та към 22 000лв. голям си да знаеш. Кенеф си си купил за толкова пари със сигурност. Аз карам БМВ 2002 знам какво е да го имаш да го караш и поддържаш, но до тука аз съм дал пари само за масло и филтри а я взех на 146 000 км. от мършата(дилъра) и като я закачихме на БМВ диагностика излезна че тоя не е могъл да изтрие ключа самo, който показа 302 000км. А колко е трудно да намериш точно мерцедес БМВ и ауди на под 500к км втора ръка. Така че карай там твоята и не се интересувай колко е опечена и въртяна на ръчка, все пак е БМВ.....те се карат не се галят!Коментиран от #69
19:13 11.01.2017
50 ИЖИ
Коментиран от #51
19:39 11.01.2017
51 Селянина с колелото
До коментар #50 от "ИЖИ":
Споко брато моя ник си е мой и само аз пиша с него тука и ще плювам до края всяка простотия която видя някъде, виртуално и действително. Поставих си за цел да насирам всеки един тъпак, защото вече станаха 99% от населението на България. Коя държава хората са като нас пълни маймуни, използвачи, алчни, мразят се един друг, крадът се, падаш на улицата и те подминават като прокажен. НА МЕН МИ ПИСНА...А НА ВАС!19:52 11.01.2017
52 Ганчо
20:12 11.01.2017
53 Ганчо
20:18 11.01.2017
54 Грую
21:21 11.01.2017
55 Гост
21:31 11.01.2017
56 Гласувал
Абсолютно съм против връщането на километраж!
Това е ИЗМАМА!
НО има и такива като мен - пазя си първата кола!
Има фирми, които се занимават ТОЧНО с това - имат си техника, която проверява дебелината на боята, разстоянието при отваряне и затваряне на вратите, геометрия, документация, с позволението и присъствието на продавача се проверяват някои детайли, които НЯМА как да не ти хванат спатиите ако си въртял километражи, а ако откаже - губи една камара клиенти, защото списъкът с тези автокъщи постоянно се обновява в интернет.
Има и автомобили на по 20 години с по-малко пробег от 2 годишни, но винаги ползвайте услугите на специалисти преди покупката!
Предполагам, че ако в БГ се популяризират такива фирми за оглед на автомобили, то самите джамбази ще си отворят и една такава, за да си продават колите, то в БГ няма как да е иначе...
21:41 11.01.2017
57 Грую
21:41 11.01.2017
58 А л ф
До коментар #5 от "ХХХ":
И аз също не искам да ме лъжат. Както аз си печеля парите с къртовски труд, нека така и джамбазите да си ги изкарат. А не чрез измама. И според мен наказанието за тях не е достатъчно. Ако се разстрелят няколко стотин от тях ще е много полезно за нацията. То и без това те не плащат данъци в реални размери.21:59 11.01.2017
59 Грую
22:09 11.01.2017
60 jambazina
22:38 11.01.2017
61 Николай
22:48 11.01.2017
62 Джонката
Колите си заемат местата в автокъщата идва поредният клиент посъбрал няколко бона с куб трудности бг джамбазина започва ораторски реч баламосва ентусиаста. Купувача докато разбере какво става купува регистрират по бързата процедура и опа честито поредният горд собственик на милионка която в чужбина струва 500-600ЕУ но в бг 7-8 хил лева.ТАКА Е БИЛО И ТАКА ЩЕ СИ БЪДЕ.
23:18 11.01.2017
63 Да на карането,НЕ на неподържането.
00:03 12.01.2017
64 бай Пешо
01:37 12.01.2017
65 относно
До коментар #37 от "onq s konq":
тази манипулация си има име. Нарича се полиране.03:20 12.01.2017
66 Желязко
Коментиран от #72
06:57 12.01.2017
67 Реални км
07:53 12.01.2017
68 Мара
До коментар #1 от "един":
Що бе?Ако колата е карана от някоя баба,дето я изкарва само в неделя,да отиде на църква?08:23 12.01.2017
69 име на гост
До коментар #49 от "Селянина с колелото":
Ти пък кой си та да даваш акъл на хората какво да карат и купуват? Пак ти казвам, щом ходиш на пазар в Дупница си ми ясен. Аз за разлика от теб имам акъл и възможности за да си избирам колите от първа ръка. Демек, зная три езика и пътувам почти от дете в цяла Европа та даже и Америка. Преди да напишеш поредната глупост ще ти отговоря, че съм спортист, а не автоджамбазин. Колите си ги избирамв да не са по стари от две години. Километража почти не ми прави впечетление. Летни и зимни гуми си купувам само от магазина и ги карам по макс две години. Влизам в сервиз само да едно място в София иначе си правя колите в Гърция или Германия. Не карам Немски коли и имам неприязан към тях заради 85% от хората които ги карат в България. Манталитета, а не колите са виновни и това ми е ясно, но не мога да се пречупя. Карал съм и Немци, но вече не бих повторил. Като ти чета конкретно на теб писанията , ше ми дойдеш голям бабаит. Много бих искал да се качим на ринга и да те пробвам. Много ги обичам тия устатите без покритие. Някакъв по горе писал куп простотии, но едно не ми стана ясно - Купил си кола с идеята ,че ще го излъжат и тогава отишал да провери при вносителя километрите и сервизната история. Е тава какво е, ако не рядка тъпота. Джамбазите после били виновни. Мозъка не е к... та да ти го набият. Предпочитам кола с върнат километраж отколкото такава дето е събрана от други две. Това си е за затвора, ако питате мен.09:30 12.01.2017
70 ник
09:34 12.01.2017
71 Джонката
Коментиран от #73
09:57 12.01.2017
72 име на гост
До коментар #66 от "Желязко":
Абе, ма вие верно ли мислите че колите на вън са безплатни??? Що тогава не ходите да ви дадат по един подарък и на вас??? Първо, трябва да имаш контакти, второ да инвестираш готови пари, трето плащаш транспорт на превозвачите, четвърто в най-добрият случай километраж и боядисване на поне 3-4 детайла. Ако е Италиански внос ще трябват и 2-3 автомивки + подмяна на детайли в салона. После малко компютърна манипулация за изгасването на лампите по таблото, намазване на гумите и готово. Готово, ма това струва пари. Това го пояснявам щото явно си мислите ,че само вие давате пари. Естествено клиента отива на готово с малко пари и огромни пратанции и какво мислите става на края? Та, каквито клиентите такива и продавачите! Що не си купувате коли от дилърите ако искате да не ви лъжат? Имам предвид от тези върнатите. Или е кисело гроздето ще кажете:-))) Братовчед ми работи в чужбина шест месеца в сервиза на един Сърбин, после си идва с кола то там на собствен ход. Иначе казано, бачка обща работа после си купува кола на старо, пълни я с армагани и няква дребна далаверка и си пристига. Последният път дойде с едно субару форестър от 2004 год и на 270х.км. в отлично състояние. Е, имаше поизносено на седалката и жулено по броните, но технически беше супер стегнато и мотора бачкаше супер. Колата беше със всички сервизни истории и книжки + фактури за ремонти и още един комплект зимни гуми. Абе, свястна кола с две думи. Три месеца никакво обаждане, но не заради цената, както с10:07 12.01.2017
73 име на гост
До коментар #71 от "Джонката":
Джонка ли си Ганьо ли си не те знам, ма тежко ми простееш. За разлика от теб аз живея в България и не веднъж съм пял гордо химна докато вдигат знамето заради моите победи. На скамейка боксьорите не стоят моето момиче. Хората дето нямат пари за хляб и пари да си купят дрехи на дацта със сигурност не ги интересува тази тема. А относно комплексите, такива нямам щото на ринга ти ги избиват много бързо. Повярвай от опит ти го казвам! Като ти следя на теб изказа и нападките обаче, ми се струва, че ти имаш бая! И друго да ти кажа, моите пари са буквално изкарани с кръв. Ще си ходя където искам и ще си купувм каквото искам, въпреки и заради хейтърите като теб! Стой си там при неграта и дебилите и не ме учи как да живея живота си!!!10:21 12.01.2017
74 Джонката
Коментиран от #76
10:37 12.01.2017
75 смехурко
Проблемът не е САМО в километража. Една кола може да е на малко километри, но да е блъскана, след това "опъвана" и да е на малко километри и пак да е опасна.
Трябва да се въведе задължителен предпродажбен преглед.
както нотариуса удостоверява собствеността, така оторизирани сервизи да удостоверяват състоянието.
После, ако се окаже, че нещо е скрито тези сервизи да носят юридическа и финансова отговорност. (така ще се избегнат формалните прегледи).
10:45 12.01.2017
76 име на гост
До коментар #74 от "Джонката":
И пред и зад клавиатурата си едно голямо ....... нищо!!! Нямах никакво намерение да казвам с какво се занимавам, но друг т...к ме провокира. Сещаш се твоето мнение и заключение колко ме вълнуват и на кое точно ще ми дадат наклон.За мен темата е изчерпана. Аз каквото имеш да казвам го казах.
10:53 12.01.2017
77 Джонката
11:11 12.01.2017
78 656
12:08 12.01.2017
79 Капитана
14:57 12.01.2017
80 Хектор
До коментар #11 от "100хиляди":
Като цяло съм против връщането на километража, но има и един друг момент- Ганьо обича да го лъжат!Коментиран от #81
15:11 12.01.2017
81 Bagatur
До коментар #80 от "Хектор":
Е, добре бе, пичове, аз поживях в Австрия и Германия. От тяхна гледна точка, мисля , че тук покрай сухото гори и суровото. Сигурно има дараци с превъртени километражи, но повечето коли са си на реални километри. Да, така е ! Защото, представете си , немецът бачка яко и всеки ден се мята на Мерцедеса и навива по 150 - 200 км....ей така, за да му е гадно на българина ?! Ами че той няма16:47 12.01.2017
82 Патриот
17:29 12.01.2017
83 Джонката
18:37 12.01.2017
84 Никола
21:14 12.01.2017