12 626 25

Състезателната Tesla лепи стотака за 2 секунди

Георги Касабов

На изложението Autosport в британския град Бирмингам бе представена състезателната версия на Tesla Model S P100D. Електромобилът ще участва в шампионата Electric GT, който започва след няколко месеца.

Състезателната версия на Model S се отличава от цивилната по липсата на ограничител на батериите и значително намаленото тегло. Сумарната мощност на двата електромотора достига 780 к.с., а въртящият момент - 995 Нм.

"Тѐслите", които ще участват в първия сезон на Electric GT, са по-леки с цели 500 кг от стандартния Model S P100D. В резултат динамичните показатели могат да се мерят с тези на болидите от Формула 1. Ускорението от място до 100 км/ч отнема само 2.1 сек.

Тази година в Electric GT ще се състезават 10 отбора с по два автомобила всеки. В календара са записани 7 старта. Етапи ще има на пистите "Нюрбургринг", "Ещорил", "Барселона" и "Пол Рикар". Всяко Гран при ще се състои от две 60-километрови състезания - дневно и нощно.



Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • фхйилл
    Отговор
    1 06:26  17.01.17
    сега немските производители е време да пишат ама те след 2 години ще ..... па след 5 още по ще.... а след 10 май ще....

    Коментиран от #13

  • mediator37
    Отговор
    2 08:54  17.01.17
    Вътре има "лукса" на бронетранспортьор. Махнали са дори мокетчетата по пода и пластмасовите корички по таблото за олекотяване. Относно немските производители. Като приключи шампионата ще видим резултатите. Немските производители не са на принципа "Всичката пара у свирката"

    Коментиран от #21

  • Онуфри
    Отговор
    3 09:01  17.01.17
    Все пак автомобила е измослен в Германия.
  • Ал Купоне
    Отговор
    4 09:09  17.01.17
    Супер варианта е - 0-100-0 за 4 секунди !

  • Иван
    Отговор
    5 09:17  17.01.17
    Като става дума за скорост-RedViktor.От 0 до 100 км/ч. –1 секунда.И за разлика от тази тесла може да се движи по пътищата,не само по пистите.
  • Гого
    Отговор
    6 10:07  17.01.17
    Краят на двигателя с вътрешно горене е близо!

    Коментиран от #7

  • копеле
    Отговор
    7 10:24  17.01.17

    До коментар #6 от "Гого":

    Така си мислиш, хич не е близо.......гръмна зарята и всички - ааааууууу

    Коментиран от #9

  • Смях
    Отговор
    8 11:00  17.01.17
    60 км. състезание хахахахахаахах смях ще трае 20 мин. и им свършват батериите, ужас и излагация да не се излагат с такива състезания по добре. Никакво бъдеще не са тия електрички само мода са, за хора които карат по не повече от 10000 км на година и не пътуват много.

    Коментиран от #10, #25

  • Антон
    Отговор
    9 12:04  17.01.17

    До коментар #7 от "копеле":

    Много е близо даже!!!Като ти сложат 2 бона данък на немският ти търалясник които замърсява въздуха и почвата от капещият ти мотор масло и струва 1000лв. Сам,ще се откажеш и ще го върнеш за скрап и като не те кафят ел.мобилите или пък си скъсаняк,ще ползваш вело алейте.Ти кво'си мислиш,че са ги направиха за красота ли?
  • Антон
    Отговор
    10 12:22  17.01.17

    До коментар #8 от "Смях":

    Това са автомобили за хора с акъл,а не за такива като теб,които нямат пари за хотел и искат да изминат 2000км.без да спят или пък заспиват на волана.Анан от такива,които не знаят какво е антифриз и откъде им се отваря предният къпак да съдят фирми които влагат милярди в бизнеса си.Защо не им пишеш на тесла колко са тъпи и че нямат бъдеще ел. мобилите.МОЖЕ И ДА ТИ ПЛАТЯТ ЗА СТРАХОТНАТА ТИ ИДЕЯ.

    Коментиран от #11

  • някой
    Отговор
    11 12:37  17.01.17

    До коментар #10 от "Антон":

    Ти си многи заблуден човечец

    Коментиран от #14

  • Едно и също
    Отговор
    12 13:16  17.01.17
    Кучетата си лаят, електромобилът си върви... и все така от 2010-та насам :) А че на някого не му се 'аресва - г-н Мъск ше си разплете вълнения чорап по тоя повод буахахахаха
  • Де факто
    Отговор
    13 13:23  17.01.17

    До коментар #1 от "фхйилл":

    Абе в тази фирма са наливали много милиадрди щатското правителство. Не е и ясно доколко са на наистина на печалба. Сега малко по-ясна ли ти е картинката?
  • Хмм
    Отговор
    14 13:25  17.01.17

    До коментар #11 от "някой":

    Точно: "човечец".
  • Гост
    Отговор
    15 15:47  17.01.17
    Автомобилите никога няма да заменят конският впряг, те са скъпа играчка за богатите, по-бавни са, повреждат се. Имат нужда да им се долива скъпа и трудно намраща се течност за да се движат, по тази причина не стават за дълги пътувания.
  • Роко
    Отговор
    16 15:51  17.01.17
    Бравос! А германският политик, каза, че американците трябвало да правят по-качественни коли? Е, остава да направят да минава 100-така за една секунда? но дали светофара ще реагира на това или ще трябва специално да го регулират за такива скоростни машини? Теслата доказа, че прави добри машини. лошото за нас е, че не можем да си ги позволим парично.... Но новият чевролет и подобните му са достапо-достъпни. Вероятно Дачията елетричка ще е под 16000 лъва и се очертава като доста достижима финансово дори и на лизинг. Теслата са готини, но нема толкова парички...
  • ТЕЦО
    Отговор
    17 17:20  17.01.17
    Колко ТЕЦ-а, колко емисии, колко АЕЦ-а са ни нужни само на Българите, ако всички караме електромобили ? Водорода също е алтернатива. Дано и нано флоусел се включат в състезанието, ще е интересно. За тези, които не знаят какво е : http://www.nanoflowcell.com/ В началоте беше вода със сол, сега го наричат "бийон" винаги корпорациите, ще намерят начин да ни вземат парите....

    Коментиран от #18

  • 991
    Отговор
    18 17:38  17.01.17

    До коментар #17 от "ТЕЦО":

    Всички електроцентрали, които използват горива, са по-ефективни от ДВГ на която и да е кола. Т.е за всеки 10 кг. вредни емисии, произведени от даден ТЕЦ, той ще генерира повече енергия, от колкото един автомобил с ДВГ. Следователно дори да се ползват източници на електроенергия, които произвеждат вредни частици/емисии, общото замърсяване ще се намали, заради по-високата ефективност. Друга голяма полза е, че ТЕЦ-а няма да отделя тези вредни газове в центъра на най-големите градове, както правят сега всички автомобили с ДВГ.

    Коментиран от #20

  • Гочето
    Отговор
    19 17:38  17.01.17
    Честито им за бързата Tesla. На мен мие нтересно къв ресурс има бтериата след такъв старт, или след 10 минути жеги пак в щепцела.
  • ТЕЦО
    Отговор
    20 17:51  17.01.17

    До коментар #18 от "991":

    Без да влизам в излишен спор, пещите на ТЕЦ-овете в България са технологии от миналото хилядолетие... както и двигателя с вътрешно горене. Това което написах, е че има и други технологии, а не само литиевойонната батеря. За София, ако спрем да паркираме в/у кал, трева и тем подобни също, ще подобрим нивата на прахови частици.

    Коментиран от #22, #24

  • интериорно обзавеждане
    Отговор
    21 17:58  17.01.17

    До коментар #2 от "mediator37":

    Та коя състезателна (пистова) кола е с мокетчета, ресначи и холни гарнитури?

  • Електрик
    Отговор
    22 18:10  17.01.17

    До коментар #20 от "ТЕЦО":

    А нивата на канцерогенни дизелови сажди ще ги преустановим само когато спрем ДВГ или поне дизелите. Електромобила дори и зареждан от ел. мрежата, която включва и ТЕЦо и в пъти по-екологичен от който и да е ДВГ, защото към него трябва да се добавят и замърсяванията от добив на нефт, транспорта му, преработката и т.н. Водород - ок, но засега е скъпо, трябва да се изградят водородостанции, като всяка струва милиони, като по тоя начин пак ставаш тотално зависим от производителите и дистрибуторите на водород - нов картел. Електричка може да заредиш където има ток - т.е. навсякъде, вкл. и вкъщи, вкл. и от собствения соларен панел на покрива (ако имаш такъв). Не мога да го разбера защо е тоя бунт срещу електриците - всички дето го плюете акции ли имате у петролния картел, резервни части за дизеляци ли продавате или самите смрадляци......

    Коментиран от #23

  • ТЕЦО
    Отговор
    23 18:34  17.01.17

    До коментар #22 от "Електрик":

    Вредни емисии има и при добива на литий и те не са малки, вредни емисии има и при добива на която и да е суровина, която се изгаря!В случай на горене има емисии отново, пренасяш проблема локално от града в незамърсения район, това погледнато в глобален мащаб не решава проблема...(все едно да си изхвърлиш л..ната през прозореца в градинката/двора, вярно апартамента ти не миришИ, но) Както написах в първия си пост най-голям фен съм на http://www.nanoflowcell.com/, явно си го пропуснал/а. http://www.nanoflowcell.com/solutions/quantino/ Този автомобил изминава до 1100 км с едно зареждане, зареждането трае колкото да си напълниш резервоара на дизеловия автомобил и за мен е в пъти по-добро решение от който и да е елокромобил с батерия. Лития, когато се изкара на пряк достъп до кислород (21% във въздуха) започва реакция на бурно окисление- не е най-безопасния. Водата със сол обаче може да се използва в сегашната мрежа от бензиностанции. Аз не мога да разбера дали ти имаш акции от Тесла или държиш патент за литиевите батерии, че толкова бурно ги защитаваш. Както казах има и други алтернативи.
  • 991
    Отговор
    24 18:57  17.01.17

    До коментар #20 от "ТЕЦО":

    Така е, има и други технологии. Дано за в бъдеще се развиват всички тези видове технологии, защото от високата конкуренция се раждат добри идеи и достъпни цени. Аз също имам симпатии към водорода, като алтернативен източник на енергия, но мисля, че трябва да се направят още доста стъпки в посока водород. В крайна сметка, само времето ще покаже коя е най-добрата алтернатива, важното е да се движим напред.
  • 25 19:58  17.01.17
    Този коментар е премахнат от модератор

Напиши коментар:


Публикувай