68 482 64

14 причини да караш евтина бричка

Георги Касабов

Желанията и възможностите невинаги съвпадат. Всички искат да карат скъпи, бързи и луксозни коли, но далеч не всеки може да си позволи това. Евтините таратайки обаче също си имат преимущества. Порталът Car Throttle изброява 14 несъмнени техни плюса и трябва да се признае, че аргументите звучат доста разумно.

1. Евтината кола е работен кон, който може да бъде експлоатиран безпощадно.
2. Не те е яд, когато одереш джантите.
3. Върви с евтино гориво.
4. Дава възможност да спестиш за по-хубав автомобил.
5. Резервните части са евтини и се намират лесно по моргите.
6. Не ти пука, че е мръсна.
7. По-надеждна е от съвременните коли заради по-малкото електроника.
8. Не страдаш, когато я одраскаш при паркиране.
9. Не се обезценява, понеже по-евтина няма как да стане.
10. Подбитите места и вдлъбнатините не те вълнуват.
11. Не трепериш да не я откраднат, а ако се строши фатално, винаги можеш да я продадеш на части.
12. След евтината кола цениш много повече новата.
13. Не се бои от дупки и легнали полицаи.
14. Има неповторим характер.



Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • Един (гост)
    Отговор
    1 21:20  28.01.17
    15 причина-да не си комплексар,от тия тукашните!!!!

    Коментиран от #25

  • Някой (гост)
    Отговор
    2 21:22  28.01.17
    А това Митцубиши е наистина желязна кола! Имах такова преди седем години и съм възхитен от здравината му, но който кара на газ - не става, защото мотора беше GDI.

    Коментиран от #6

  • Евлампи (гост)
    Отговор
    3 21:37  28.01.17
    Болиме шмайзера.Моя барутник гори 6 лева на 100км.

    Коментиран от #21

  • ЕДИН НЯКОЙ (гост)
    Отговор
    4 21:38  28.01.17
    14 причини да караш евтина бричка.....№4 Дава възможност да спестиш за по-хубав автомобил :Д
  • ддд (гост)
    Отговор
    5 21:44  28.01.17
    че ние такива си караме
    и пишем по тук че като караме стара
    хонда че хонда са наи добри
    е ако караме стар мерцедес
    ами мерцедес са да бест
    ако караме стао ..... и т н:)
  • Shmeker (псевдоним)
    Отговор
    6 22:12  28.01.17

    До коментар #2 от "Някой":

    Че то за преди седем години е било новичко, няма как да се троши.
    Обаче сега ако го караш ще видиш че не е толкоз здраво.

    Коментиран от #8, #11

  • Ghost (гост)
    Отговор
    7 22:25  28.01.17
    2,8 и 10 са на практика едно и също и са верни.
    Другото вярно е 9. Останалото са абсолютно неверни неща
  • Някой (гост)
    Отговор
    8 22:29  28.01.17

    До коментар #6 от "Shmeker":

    Седем годишно го взех и съм го карал близо 4,5 год. Навъртях му повече от 80к, км. Ако щеш вярвай, не си спомням да съм правил някакъв ремонт по него, нищо, дори един тампон не съм сменял...Ама реших да си купя по-нова дизелова кола и така...
  • гостенин (гост)
    Отговор
    9 22:32  28.01.17
    Добре казано! Абсолютно спокойствие и неангажираност са тези таралясници! А вършат същата работа, като десеторно по-скъп автомобил! В момента имам БМВ Х1 и съм го оставил на жената да го кара. Аз си взех идин стар Дискавари дизелов от 03г. Е няма да ви казвам какъв купон е уикенда, като се съберем с приятели и на какви извращения по села и паланки го подлагаме това говедо!:):)
  • 10 22:47  28.01.17
    Този коментар е премахнат от модератор
  • ВУНДАБА (гост)
    Отговор
    11 23:09  28.01.17

    До коментар #6 от "Shmeker":

    това не е ауди,да се продават с резервните части
  • НАРОДА Е КАЗАЛ (гост)
    Отговор
    12 23:18  28.01.17
    С ДЪРТ КОН КИНТИ ДА ПРАЙШ С МЛАДА КОБИЛКА КЕФ.
  • Kong (гост)
    Отговор
    13 23:45  28.01.17
    Здрава японска машина,участвала и във военната индустрия в Япония-Муцубиши.Жалко,че не са това,което бяха.
  • гост (гост)
    Отговор
    14 23:57  28.01.17
    Само дето сте забравили да напишете ОСНОВНАТА причина - българинът е беден и няма пари за нова кола !Правителството така и не направи нищо да стимулира продажбите на нови коли чрез субсидий ,каквато практика е в доста държави в Европа но не и у нас разбира се ! Затова и автопарка ни се състои 95 % от ТАРАЛЯСНИЦИ незнаещи пробега и състоянието си а вие се опитвате да успокоявате хората колко по добре е да имаш стара кочина вместо нов автомобил ! Вземете обърнете внимание и напишете една статия, какви мерки е взела държавата да насърчи продажбата на нови автомобили ,какво се прави в тази насока ей такива неща а не за скрабта на Италия основно .
  • Станимир Флоров (гост)
    Отговор
    15 02:22  29.01.17
    До последния коментар- а ако вие не знаете, че новите са по големи кочини и боклуци вземете и потърсете инфо по ютуб- има доста сериозни канали които показват какви са "тенденциите" при новото производство- с запрограмирано стареене ,некачественни материали и т.н. Сигурен съм че повечето от тях няма да навият и половината от пробега на настоящите...нито пък имат тяхната здравина. Плюс това защо да се стимулира свръхпроизводство и непрекъснато купуване? Нали сме уж бедни? Много ли е по хубаво да теглим кредити и да взимаме ",нови" коли с огромни надценки!? Да не си помислихте че новите ги правят за вас за да живеете безгрижно а не с цел печалба и подарък бързо разваляне???
  • onq s konq (гост)
    Отговор
    16 02:51  29.01.17
    Няма значение една кола дали е нова или употребявана,а решаващо е МАРКАТА ,МОЩНОСТТА И КАК Е КАРАНА И ПОДДЪРЖАНА.Може ли да се сравнява едно Порше примерно /да не говорим за Ферари,Ламбо и др/ на 10години-гаражно,редовна смяна на консумативи в спец. сервизи,неблъскано/поне не сериозно/,със отличен интериор,...със една нова Дачия,Фолксваген или каквато и друга марка от "Ширпотреба"?Ами вижте цените в сайта и ще разберете.

    Коментиран от #48

  • ЗДИ (гост)
    Отговор
    17 05:50  29.01.17
    15.Много е екологична, въздуха в града е прекрасен.Минаваш на преглед с намигване, доливаш масло пред блока(сутрин), не можеш да измиеш чернилката от задното съкло след палене, може да убиеш някого(или себе си), след удър следва пълен атомен разпад. Лятото или зимата те оставя насред нищото. Иначе си част от движението, претенциозен. Гошко, нема по-тъпа статия....твоята на колко е?

    Коментиран от #59

  • Васичка Атанасова (потребител)
    Отговор
    18 06:47  29.01.17
    АБСОЛЮТНО С НИТО ЕДНО ОТ ИЗБРОЕНИТЕ НЕЩА НЕ СЪМ СЪГЛАСЕН
    ДОСТА УМЕН ЧОВЕК ГИ Е ПИСАЛ ТЕЗИ НЕЩА
  • Красимир (гост)
    Отговор
    19 07:46  29.01.17
    Абе хора тук пише за стари коли-таралясници. Като си купиш кола не от магазина тя попада точно в категорията таралясник. Някой вече и е взел каквото има да взема от нея. И по този начин 95% от автопарка на България е такъв. Защо някои си мислят, че карат по нови коли. Е друг е въпроса да си купиш например Порше за 100000 евро щото си продал на баба си нивите и си сложил веднага метаново устройство. Ей това е келешлък.
  • БМВ (гост)
    Отговор
    20 07:51  29.01.17
    Статията е платена от горублянските и дупнишките джамбази вероятно.Англиюаните са казали нещо много вярно - Евтиното излиза скъпо.Аз си карам яката машина и ми е все 1!
  • БМВ (гост)
    Отговор
    21 07:54  29.01.17

    До коментар #3 от "Евлампи":

    Вземи ми к**** за камшик и се бии с него по гърба аз пък карам качествен и класен автомобил и не ми пука колко бензин гори.И едва ли и мойта и твойта кола имат еднакво поведение на пътя,но обясни ни защо си по голям играч от всички според теб.

    Коментиран от #26

  • Alex (гост)
    Отговор
    22 08:39  29.01.17
    Искам да дам два примера:
    1/ Имам клиентски номер на един познат и пазарувам в Тех-Ко с отстъпка 45% на всичко и хората дори и при тази отстъпка печелят;

    2/ Мой познат си купи за фирмата 3 броя Хюндай и30 от последната модификация за 18 000 лв и при всичката отстъпка от Хюндай пак са на печалба от тази цена, (по ценова листа 38 000 е обявената цена с включена отстъпка цената става 34 000 за борчета от улицата)

    Та въпроса е ако частите са на по-нормална цена хората ще си подържат колите, а не да ги карат до последно със строшени части, а тези които имат малко по-нормални възможности ще си купуват нови коли, но с печалбата с която се работи няма как да стане.
    В Германия колата на лизинг не се оскъпява с лихва, автокаско, ГО на стойност за лизингови коли и разни такси за обслужване на лизинг. Един голф излиза 150 евро месечно, първоначално се внасят 1500 евро и след 6-тата година го връщаш или плащаш остатъка.

    Коментиран от #35

  • Некой си (гост)
    Отговор
    23 08:40  29.01.17
    Ново и старо ще вървят повече време здрави ако пътищата ни са като западноевропейските.
  • Чичу Ади (гост)
    Отговор
    24 08:43  29.01.17
    Къде продават евтино гориво за брички? Или има брички на брикети, но моята не е от тях.... Говорим за кола страдаща от мазохизъм и после четем, че имала неповторим характер?!?!?! Как аджеба ще минаваме спокойно през дупките, ще ремонтираме с части от моргата и изведнъж ще ценим много повече новата кола?!?!?! Има хора каращи брички цял живот и на сън не са спестили още пари за нов автомобил.
  • петър (гост)
    Отговор
    25 09:00  29.01.17

    До коментар #1 от "Един":

    Евала-много си прав,и аз мисля като теб
  • петър (гост)
    Отговор
    26 09:09  29.01.17

    До коментар #21 от "БМВ":

    Чудно ми е какво значи класен и качествен автомобил, и по начина които го казвате все едно не живеете в БЪЛГАРИЯ,в панелка във чиито вход пише К-. за ЦСКА,и родителите ви не взимат 184лв пенсия
  • Нисана (гост)
    Отговор
    27 09:33  29.01.17
    Ако всички коментирали бяхте обърнали внимание, в началото е написано че става въпрос за сайт, който дава инфо и съвети за някои други страни по света а не за БГ където 90% от автопарка е втора ръка.
  • Бля (гост)
    Отговор
    28 09:45  29.01.17
    Рейндж роувър спорт на 10 години =на нова Дачия дъстър (ценово).....хммм.
  • Бля (гост)
    Отговор
    29 09:46  29.01.17
    Рейндж роувър спорт на 10 години =на нова Дачия дъстър (ценово).....хммм.
  • ЙХБФВ (гост)
    Отговор
    30 09:53  29.01.17
    ТАРАЛЯСНИК е кола която не се подържа в техническа изправност
    има и мърлячи дето карат НОВИ ТАРАЛЯСНИЦИ
  • Иван (гост)
    Отговор
    31 10:09  29.01.17
    Пълни глупости.
    Как е възможно някои да напише такава статия?
    Как е възможно някои да публикува такава статия??2
  • Гошо процента (гост)
    Отговор
    32 10:18  29.01.17
    Аз пък ползвам 60% отстъпка, в евро 07,дори ми дават и без пари някой път .Само глупости братче ..
    Старата кола не е кола и в даден момент като дръпнеш чертата ти излиза много по скъпо!Веднага да уточня,не препоръчвам чисто нов автомобил понеже всички сме наясно със стандарта в БГ,но да си хвалим 20 годишните таратайки ...Няма нужда моля!
  • гощо (гост)
    Отговор
    33 10:18  29.01.17
    Спокойствието с дъртия кенеф приключва когато тръгнеш на път!!! Иначе съм съгласен,особено за София да търкаляш един такъв кокал из града!!!
  • За BMW- то. (гост)
    Отговор
    34 10:25  29.01.17
    Недей ставай смешен . Как може да кажеш, че БМВ е класен автомобил
  • Кракра (гост)
    Отговор
    35 10:27  29.01.17

    До коментар #22 от "Alex":

    Я пак, я пак?
    150 Евро на месец прави 1800 Евро на година. За 6 години - 10 800 Евро. Плюс 1500 Евро първоначална вноска - 11 300 Евро.
    Съжалявам, че ще те разочаровам, но това е едва половината от цената на един стандартен нов голф.
    Хората на Запад карат нови коли не защото са много богати, а защото поддръжката на старата кола им излиза златна. Преди 20 години ставката за труд в стандартен автосервиз в Германия беше 100 марки на час. Сега сигурно е над 100 Евро. И като вкараш дъртия 14-15 годишен таралясникк 3-4 пъти годишно в сервиза, само за труд ще ти вземат няколко хиляди Евро. По-добре да ги дадеш за лизинг на нова кола.
  • Петко (гост)
    Отговор
    36 10:32  29.01.17
    Никаква кола. Само такси и самолет. Малки разходи. Никакви проблеми.

    Коментиран от #41

  • Гого (гост)
    Отговор
    37 10:37  29.01.17
    И аз карам такъв таралясник от 15г голф 2'90г.и само бой
  • qqqqq (гост)
    Отговор
    38 10:40  29.01.17
    Всичко опира до заплатата на българина. С 500 - 600 лв заплата на месец няма как да караш нова кола. И трудно подържаш старата. Алчните ни чорбаджий ако не вдигнат заплатите скоро, България ще стане държава на олдтаймерите с 30+ годишни автомобили.
  • mediator37 (гост)
    Отговор
    39 10:42  29.01.17
    Не си купувам нови коли от шоурума, не правя ремонти и не ходя по оулинклузиви- за това имам пари и не мисля за утрешния ден.
  • Gerrard (гост)
    Отговор
    40 10:42  29.01.17
    Моята я взех на 15 години,набор 1996 г. сега е на 21 карам я всеки ден ,подръжката й е евтина малък данък и ми върши идеална работа,харчи ми 5-6 на сто нафта ,зареждам откъдето ми падне и ми дреме на кривия!!!
  • фас (гост)
    Отговор
    41 10:54  29.01.17

    До коментар #36 от "Петко":

    Айде моля никаде не става въпрос за/ стара бричка/ а за евтина
  • велислав (гост)
    Отговор
    42 11:24  29.01.17
    не е важно каква е колата, а кого возиш и къде ходиш.
  • jambazina (гост)
    Отговор
    43 11:37  29.01.17
    Дали дадена кола е "евтина бричка" също е въпрос на гледна точка, за някои за съжаление такава кола е мечта.
  • 44 12:39  29.01.17
    Този коментар е премахнат от модератор
  • 45 13:33  29.01.17
    Този коментар е премахнат от модератор
  • PlimP (гост)
    Отговор
    46 14:09  29.01.17
    само не ми е ясно, що трябва да трошиш, била дърта, кво като е дърта, бояджиата го бОли г.за дали боядисва броня на кола за 15000 или за 1500лв. , все ще я о.ере :D, по-скоро виждаш сметката на гумите отколко на жантите, истината е, че дъртите коли са много по-зрави от новите, да не говорим за проходимост
  • Гост (гост)
    Отговор
    47 14:44  29.01.17
    Немога да се съглася със всички точко особено 12-тата тъй като съм го видял с очите си.
  • бавареца (гост)
    Отговор
    48 15:02  29.01.17

    До коментар #16 от "onq s konq":

    Марката е една - БАВАРЕЦ ! Ела да те повозя на мойто чипосано 335i да видиш маКло кон боб яде ли ;)
  • волен сидеров (гост)
    Отговор
    49 15:10  29.01.17
    Трябва да се забранят целодневната и целогодишна употреба на стари коли на повече от 7 години да излизат на пътя-потенциално са опасни и за собственика им.Всяка държава да си произвежда няколко модела автомобила и да се продават само в държавата и то на много изгодна цена спрямо стандарта на държавата.Ако не можеш да си позволиш нова кола -то има градски обществен транспорт или велосипед.....
  • Бай Кожо (гост)
    Отговор
    50 15:11  29.01.17
    Старите коли са били по-здрави от новите, когато обаче самите те са били нови. Сега са като пенсионер с три инсулта, два инфаркта, ревматизъм и нощни напикавания, не се знае кога ще им спре часовника. И Ален Делон е бил секс символ едно време, ама сега...

    Коментиран от #52

  • BADASS (гост)
    Отговор
    51 16:06  29.01.17
    Honda Prelude 2.0i 1996 rules :)
  • Хондаджия (гост)
    Отговор
    52 16:44  29.01.17

    До коментар #50 от "Бай Кожо":

    Няма значение марката,защото всяка марка си има калпави модели.Има значение и къде е сглобяван автомобила.Всеки автомобил ако е много добре поддържан и независимо от възрастта му,той може да ви служи много дълги години,а това дали е опасен зависи от това как се кара(проблема със задкормилното устройство ;).Чували ли сте за заводите Атес ЕООД (кабелни инсталации за VW,AUDI,SKODA,PORSHE,Язаки България“ ЕООД(Ranault и Ford) и други подобни заводи,в които за по-евтино се произвеждат инсталации за различни класове автомобили.Предположете инсталации за Мерцедес в момента къде се произвеждат?Ето защо част от наблъсканите с екстри нови автомобили които не държат толкова на качеството,а на дизайна и на печалбата от резервни части са по-чести посетители на сервизите.Има марки които до преди 16-17 г произвеждаха трошливи автомобили и марки които от 5 и повече години произвеждат такива.За по-старите автомобили има и части заместители(произведени в Турция,Китай,ЕС).
  • Кракра (гост)
    Отговор
    53 17:38  29.01.17
    Статията е абсолютно вярна. В България, при нашенските заплати, пътища и майстори и при цените на новите автомобили, трябва да се карат само коли над 10 години, от масови марки и модели. Евтина поддръжка, пълно с части по моргите, не ти пука къде ще я оставиш, ако я одраскаш, махваш с ръка и продължаваш.
    Новата кола седи на платен паркинг или в нает гараж, трепериш непрекъснато къде ще я оставиш и как (ако изобщо) ще я завариш, за най-малкото нещо се търчи при застрахователя. Във фирмените сервизи ти смъкват по 3 кожи от гърба за елементарни манипулации. А, и като караш и гледаш километража, виждаш как цената на колата ти спада с всеки изминат километър ;-)
  • Българин (гост)
    Отговор
    54 17:50  29.01.17
    Тази статия е много вредна. Да се скрие веднага. Ами, ако схванат интереса си западняците и спрат да ни продават хубавите, издръжливи и пестеливи на разходи таралясници, ние какво ще караме. А бе хвали старо, карай ново си има българина приказка. Не че няма вярно в статията, но ако можех щях да си купя ново. Не мога! Така че, ще се успокояваме.
  • comment (гост)
    Отговор
    55 18:21  29.01.17
    Авторе, нали не се опитваш да ме убедиш, че е редно да бъда беден и да карам желязо, което някой с нормален жизнен стандарт от коя да е държава в Европа е изхвърлил за скрап?!? Че и щастлив и хитър да се чувствам?!? Ега ти наглата пропаганда!!!
  • Гост (гост)
    Отговор
    56 20:01  29.01.17
    1. Нисък Данък
  • Тодор (гост)
    Отговор
    57 23:15  29.01.17
    Аз карам Тойота Приус 3 купена нова и до сега съм минал почти 190 000км по нашите пътища и освен маслото имам сменени веднъж задни накладки е една крушка на десния фар. Преди имах ауди а3 от 98г. и за 2 години пръснах около 3000 за ремонти, без да броим консумативите
  • Kobrata (гост)
    Отговор
    58 00:22  30.01.17
    На мен принципно няма дами хареса да карам нова кола, щот 5 год. Гаранц. Няма да има ко дА чуъркам :D поздрави
  • German cars (гост)
    Отговор
    59 09:14  30.01.17

    До коментар #17 от "ЗДИ":

    Все едно описа продукцията на ВАГ. хахаха
  • Чичо Пешо (гост)
    Отговор
    60 10:20  30.01.17
    Да, ама ако си автофен като даваш пари за ремонт на кош и постоянно се ядосваш. Виж, ако ги даваш за кола, която ти е на сърце, доста по-лесно се преглъща, че даже се радваш, че я правиш по-добра.. Тъй че има 2 страни на монетата..
    И вярвайте ми, работния кон, като го караш на уволнявка, ще се троши доста.
  • фау ве (гост)
    Отговор
    61 11:02  30.01.17
    Има една единствена причина да караме евтини брички и тя е Беднотията.
    Да караш стара кола е все едно да спиш с дърта жена.:)
  • Кольо Камиона (гост)
    Отговор
    62 11:27  30.01.17
    Да бе, нищо по хубаво от това да живееш в разкапана панелка, жена ти да е грозна и мустаката, да имаш "вила" в някое пернишко село и да караш 20-годишен таралясник за който има много части по моргите.
  • 63 12:26  30.01.17
    Този коментар е премахнат от модератор
  • кубанеца (гост)
    Отговор
    64 10:20  31.01.17
    Кубинците значи са на най-голяма далавера!? :)
    Като гледам натам сме тръгнали, дотам ще ни докара нашия Ел Мафиозо.

Напиши коментар:


Публикувай