7 388 4

Дядото на Caddy

Дядото на Caddy
Георги Касабов

Този причудлив жълт Volkswagen рядко влиза във фокуса на вниманието. Нито е първият народен автомобил, нито част от хипи културата, нито става основоположник и кръстник на нов клас. Въпреки това Typ 147 може да се смята за предшественик на съвременните баничарки, което прави Caddy негов внук.

Дядото на Caddy

Историята на този позабравен модел започва с поръчка от Deutsche Bundespost, постъпила във Volkswagen през февруари 1962 г. Пощите искат специален фургон, който да бъде компактен, вместителен и евтин. На последното прилагателно е поставен особен акцент.

Дядото на Caddy

За да посрещнат изискванията от Volkswagen първоначално смятат да използват за основа откритата Костенурка, но в крайна сметка надделява вариантът с шаси от Karmann-Ghia, което е по-широко. Предницата е оформена с части от Volkswagen 1500, а задницата представлява умален Т1.

Дядото на Caddy

Производството на фургона е поверено на компанията Franz Knobel & Sohn GmbH, която пскоро след това добива световна известност с новото си име Westfalia. След задължителните изпитания през 1964 г. първите Typ 147 слизат от конвейерите.

Дядото на Caddy

Автомобилът е сполучлив и скоро започват да пристигат поръчки от други компании - Swiss Post, Lufthansa… Колите за Швейцарските пощи са модифицирани. Вместо боксер с 34 к.с. се монтира 1.3-литров опозитен двигател, предните спирачки са дискови, а в салона има по-мощно отопление.

Дядото на Caddy

Официалното име на модела е Volkswagen Typ 147 Kleineferwagen ("малък фургон"), но бързо получава прозвището Fridolin. От 1964 до 1974 г. са произведени 6 139 екземпляра, от които до днес са оцелели около 200, а в движение са половината от тях.

Дядото на Caddy

Скромният тираж се дължи на обстоятелството, че във Volkswagen така и не успяват да постигнат ниска цена. Fridolin струва 6 834 дойче марки, а доста по-просторния и функционален T1 - 7 195.

Дядото на Caddy

Дядото на Caddy


Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • Ivan S
    Отговор
    1 21:53  01.02.17
    Симпатичен практичен мъник.
  • гощо
    Отговор
    2 08:56  02.02.17
    КЕФИ МЕ!!!
  • lamisere
    Отговор
    3 09:07  02.02.17
    Публикувано във факти.бг: Въпреки това Typ 147 може да се смята за предшественик на съвременните баничарки ... проверете си информацията преди да пишете: https://en.wikipedia.org/wiki/Panel_van
  • 4 20:41  02.02.17
    Този коментар е премахнат от модератор

Напиши коментар:


Публикувай