4 159 13

Неземният Jaguar E-Type

Ангел Харизанов

Един от най-красивите автомобили създавани на Острова, а и в световен мащаб, излиза на бял свят в началото на 60-те години и носи името E-Type. Той е изграден на базата на състезателния D-Type и с нововъведенията си и феноменалния дизайн се превръща в икона са отрицателно време. Автомобилът се изправя срещу лютите конкуренти - Ferrari 250 GTO, Aston Martin DB4 и Shelby Cobra. Лютият създател на Скудерията - Енцо Ферари, казва за него, че това е "Най-красивият автомобил създаван някога". Благодарение на 3.8-литровия и 4.2-литров шестцилиндрови редови двигатели, той придобива отличното за тези години ускорение от 0 до 100 за 7 секунди и максимална скорост от 240 км/ч., което го поставя на върха в много класации. Това е и един от малкото автомобили с дискови спирачки и независимо окачване. Наскоро една компания наречена Eagle започна създаването на отлични и модернизирани реплики, като те предлагат общо 3 версии на автомобила.

Тази красота е причината автомобилът, който ще видите във видеото да измине близо 400 хил. мили със своя собственик.



Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • Гоуст (гост)
    Отговор
    1 23:10  08.02.17
    Екстра колица. Ако някой добави и нещо за BMW или неговата кола, която не е Ferrari, Astin и подобни ще е много полезно допълнение към статията.

    Коментиран от #2

  • ладида (гост)
    Отговор
    2 23:56  08.02.17

    До коментар #1 от "Гоуст":

    ти го каза....колица, точно така......виж бмв е вече истинска кола!

    Коментиран от #5, #7

  • Драйвър (гост)
    Отговор
    3 00:19  09.02.17
    Прехвален Английски боклук!На тази кола определено са и сбъркани пропорциите,колата е дълга и широка,но калниците свършват ниско ,а тавана е още двойно по висок от калниците абе сбъркана работа,била е популярна на времето единствено заради ниската си цена,продавала се е за около 6 хиляди долара,а най евтината европейска джи ти кола с тези показатели е била двойно по скъпа,но манията по тях бързо отминала заради лошото качество на производство и бързото гниене на ламарините и калпавата механика,задните дискови спирачки например са вградени в диференциала и за смяна на накладки трябва да се сваля целия заден мост и куп други не домислици.За тези коли се заговори последно време единствено заради английските пропагандни предавания гиари разни,но на телевизора е едно ,а на живо е ужасна!Както казва Джеръми Кларксън:"Английската кола е една лошо изпълнена иначе добра идея"!

    Коментиран от #4, #11

  • Крилья Советов (гост)
    Отговор
    4 00:55  09.02.17

    До коментар #3 от "Драйвър":

    Според мен ти никога не си виждал Е-тайп на живо, иначе щеше да приказваш съвсем различни неща. Автомобилът е много красив, естествено, не е лесно да поддържаш класика за 160 - 200 хил. лева, но вниманието към теб и твоята особа е гарантирано. Виждал съм точно един такъв Ягуар и реакцията ми беше да заговоря веднага шофьора, да го помоля да ми покаже двигателя, да ми позволи да завъртя едно-две кръгчета из квартала. Добре си спомням как се радвах на този Ягуар като малко дете, едно галене на лака беше, едно възхищение от моя страна. Да, може да бъде и непрактичен специално за града, но самият автомобил е замислен за горната част на средната класа от онези години, а това значи, че малко ще ги интересува практичността, а много повече лукса и престижа. Хайде, провери в мобиле.де дали се предлагат такива Ягуари и за колко пари, а после ми обяснявай колко е ужасен този красавец!
  • БЕЕМВЕ ПАУЪР (гост)
    Отговор
    5 01:12  09.02.17

    До коментар #2 от "ладида":

    Беенве е колата има си аквариум в багажника и кефала ми е пресен докато се прибера и дечорля се радват, за корито и игра е екстра. Разхода е мн. добър градско нанадолнище и смесено (с теглене или бутане) си е кат перпето мобиле. Само, който не карал или не е запалил не знае за какво става въпрос.
  • гощо (гост)
    Отговор
    6 07:38  09.02.17
    Харесвам ретро коли и за мен този Ягуар е класика!!!
  • 7 10:04  09.02.17
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Профи (гост)
    Отговор
    8 14:29  09.02.17
    И какво толкова й е красивото??????
    № 2 точно го е написал: сбъркани са й пропорциите.
    Виж за пример Ситроен DC 19-21, автомобил от петдесетте на миналия век, ама и сега си е супер красив и актуален като дизайн.
    Тия дни във Варна имаше един паркиран, малко мръсен, ама дори и млади момичета се спираха да го огледат. А как вози ....
    А това на снимката се харесва само на тия от по-северните страни, дето вечно са депресирани от лошото време.
    На живо също не е кой знае какво. Наистина усетът за красиво не е универсален и точно за това има и поговорката "Въпрос на вкус, казало кучето и си облизало г.за", така че нека не се обиждат тези, които харесват тази кола.
    Аз слава Богу не съм пред дилемата, дали да си купя такава, просто защото не мога да си я позволя, а не защото не я харесвам, но все пак не ми пречи да изказвам мнение за нея.
    То и не може да спим с всички хубави жени на този свят, но това не е повод да не се обръщаме след тях и да ги преценяваме. Така е и с колите...
  • Никой (гост)
    Отговор
    9 14:46  09.02.17
    Кой ли още български гуру на дизайна и притежател на безброй други класики ще се изкаже подготвен по този шедьовър. Плюят по една кола, за която нищо не разбират и после се качват в ръждясалото Клио за 1000лева. Красотата наистина е нещо доста субективно, но не може да се отрече, че за времето си е изглеждала доста радикално и различно. Ама като видя някой да ми критикува, защо спирачките били в средата на моста, разбирам защо тая държава отива наникъде. Като човек не знае нещо, по-добре да замълчи.
  • абе драйФър (гост)
    Отговор
    10 16:01  09.02.17
    Викаш цената ѝ била ниска? Това е цената при тогавашния курс, цена, инфлация и всичко такова. По това време феррари 250 гто струва около 17 хил долара. Ама е била една от най скъпите коли, да не говорим че сега струва около 30 млн. Така че не се изказвай неподготвен, защото се излагаш и ставаш смешен
  • Гост (гост)
    Отговор
    11 12:36  10.02.17

    До коментар #3 от "Драйвър":

    Миналото лято имах щастието да попадна на едно ретро рали, където имаше 3-4 такива Ягуара, както купе така и кабрио. Не зная колко им е високо качеството изработката (все пак това е автомобил от началото на 60те) и технологиите не са предлагали кой знае какво тогава, но да говориш за сбъркани пропорции е просто нелепо. Ако не друго през годините от Ягуар са доказали, че създават автомобили съчетаващи в себе си неповторима елегантност, аростократизъм и стил - нещо, което не може да се каже за много други премиум марки.
  • 111 (гост)
    Отговор
    12 12:57  10.02.17
    На снимката простатата му алармира
  • Дженев (гост)
    Отговор
    13 19:20  10.02.17
    Типичен представител на извратената британска представа за красота.Какво толкова и се възхищавате като и самите топ дизайнери я определят "като доста противоречива смесица от английски хумор и аристрократичен финес" За мен си е грозотия от
    всякъде.Има замисъл,но кабината стои като случайно пльосната и не е в стил.Ако някой се опитва да ме убеждава в противното -жалко за самия него.

Напиши коментар:


Публикувай