В началото на 1997 г. малка мюнхенска компания получава поръчка от Audi за изработката на прототип, с който да бъде опипана почвата за нов престижен модел от Инголщад. Фирмата е IVM Automotive, а автомобилът - версия на флагмана A8 с две врати.
Поръчката е изпълнена навреме и концептът е показан още през пролетта в Женева. От Audi планират да атакуват най-големите купета на Mercedes-Benz и BMW, но маркетолозите на компанията преценяват, че би било по-удачно да възложат изработката на автомобила на подизпълнител преди да се пристъпи към евентуално серийно производство.
На пръв поглед премахването на чифт врати от инголщадската лимузина не изглежда особено трудно. В процеса на работа обаче от IVM Automotive откриват, че задачата е много по-сложна.
Налага се много дълбока модификация на алуминиевата пространствена рама на A8 и изменения по почти всички панели на каросерията. От Audi настояват купето да бъде по-късо от лимузината и да няма средна колонка на покрива по подобие на Mercedes-Benz CL.
Седалките с интегриран механизъм на предпазните колани са пригодени от Audi Cabriolet, а готовият автомобил е боядисан в тъмно синя перла. Реакциите на публиката в Женева са положителни, но в Инголщад така и не дават зелена светлина на проекта.
На заден ход дават все същите маркетолози, които се позовават на изключително резкия спад в продажбите на иначе утвърдените "юберкупета" BMW 8er и Mercedes-Benz CL-Klasse. Единственото Audi A8 Coupe остава собственост на IVM Automotive и за последен път е показано пред публика през 2002-ра.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 симеон ангелаков
11:26 14.11.2011
2 Калоян
12:03 14.11.2011
3 Damd
14:03 14.11.2011
4 japan
17:51 14.11.2011
5 Александър Иванов
Коментиран от #29
17:51 14.11.2011
6 inFy
19:06 14.11.2011
7 snoop deville
19:30 14.11.2011
8 badjo
21:15 14.11.2011
9 Golem fen na A8 !!!
21:25 14.11.2011
10 Бенджи
21:49 14.11.2011
11 vidin
23:43 14.11.2011
12 ГТТ
Коментиран от #17
00:02 15.11.2011
13 ттт
00:45 15.11.2011
14 ттт
00:47 15.11.2011
15 M_G
Predstavqm si q s l olekoteniq i sporten variqnt.
A ina4e a8 si limuzina na cenata na sedan.
Коментиран от #16
00:55 15.11.2011
16 ВИП АМГ
До коментар #15 от "M_G":
@15 po princip VAG praviat nai troshlivite nemski vozila.tvoiata begachka kakto ia nareche kakav motor e?i vtoro A8 e limuzina ane keleshka begachka.ama v BG i sulio i pulio kara klas limozini i se rachkat kato obezomiali.10:54 15.11.2011
17 ВИП АМГ
До коментар #12 от "ГТТ":
@12 krasavec xaxaxa tova e gavra s A8 be.e.ati grozotiata10:55 15.11.2011
18 Kobester
ТТ продаваш ли го, ако да какви пари му търсиш??????
14:43 15.11.2011
19 Burgas
17:18 15.11.2011
20 ВИП АМГ
11:02 16.11.2011
21 fen na audi
21:23 26.03.2017
22 Car-Maniaxxx
21:38 26.03.2017
23 Zlobarkata
21:40 26.03.2017
24 Краен потребител
22:22 26.03.2017
25 Бориван
00:29 27.03.2017
26 тиквоча
09:27 29.06.2017
27 Гост
16:18 04.01.2018
28 К*р за тесла
17:35 19.01.2018
29 Онзи
До коментар #5 от "Александър Иванов":
"до поточните линий."Ще се учим на български, доколкото виждам....
17:35 19.01.2018
30 1234
19:05 19.01.2018
31 Аудито е вечния боклук!!!
Коментиран от #32
20:46 19.01.2018
32 Този коментар е премахнат от модератор.
33 vasik atanasova
15:10 12.05.2018
34 Пссст
00:58 14.03.2019