6 814 7

Ванкелов рай - най-голямата сбирка в света

Ангел Харизанов

Затягащите се екологични норми приключиха много пътеки в автомобилостроенето и една от тях бе тази на ванкеловите двигатели. От една страна те са сравнително несигурни, харчат повече гориво отколкото четиритактовите си събратя и искат повече поддръжка, но от друга страна са с много малки размери, спомагат за по-ниския център на тежестта и по-ниското тегло на автомобила, а и мощността им се повишава много лесно - трасформацията към принудително пълнене не изисква толкова много вътрешни промени, а може и да се добавят "цилиндри" - ротори. Предимствата им определено са на страната на феновете и поради тази причина в тази титанична сбирка има много поколения от много различни модели. Естествено те основно са на марката, която задържа фронта на ванкела много дълго време - Mazda, но поради тези предимства се използват за вграждане и в други автомобили и по-любопитните ще забележат доста интересни примери.



Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • кроко
    Отговор
    1 13:32  14.02.17
    Това дето е най отпред БМВ ли е ?
  • Перник
    Отговор
    2 14:09  14.02.17
    Призовавам всички коУеги да направим сбирка в чест на винкеУо :)
  • Име:
    Отговор
    3 14:54  14.02.17
    "От една страна те са сравнително несигурни, харчат повече гориво отколкото четиритактовите си събратя и искат повече поддръжка, но от друга страна са с много малки размери, спомагат за по-ниския център на тежестта и по-ниското тегло на автомобила, а и мощността им се повишава много лесно - трасформацията към принудително пълнене не изисква толкова много вътрешни промени, а може и да се добавят цилиндри." Не се казват цилиндри, а ротори! Второ ванкеловите двигатели се доказват като по-икономични в състезателен режим от буталните, затова са и ги забраняват на Льо Ман. Ванкеловите двигатели се развъртат много по-бързо, както и позволяват по-високи обороти, заради това че са по-добре балансирани. https://www.youtube.com/watch?v=BWeu33H66Dc

    Коментиран от #4

  • Име:
    Отговор
    4 15:03  14.02.17

    До коментар #3 от "Име:":

    В този ред на мисли 787b представлява 4 ротора. Атмосферен 2.6 литров роторен двигател със 700к.с при 9000 оборота и 930к.с при 10500 оборота. 10500 оборота !!! Като инженерите не са целяли огромна мощност а издръжливост. След 24-те часа на Льо Ман, отваряйки мотора се видяло че той е бил в идеално състояние, готов за още 24 часа ако се наложи. :) Двигателят тежал само 180кг. За справка Rx7 има 2 ротора. За съзтезателни цели - няма по-добър двигател от роторния.
  • гощо
    Отговор
    5 09:17  15.02.17
    Е толкова дръгели на едно място не бЕх виждАл!!!!!!!1
  • незнайко
    Отговор
    6 15:08  15.02.17
    Ванкеловия двигател ще се подобри и измести буталния, такива са перспективите. Просто не ги пускат, защото цялата икономика на буталните ще се срине ? Монополите, са си монополи !!!!!

    Коментиран от #7

  • тъйва
    Отговор
    7 15:36  16.02.17

    До коментар #6 от "незнайко":

    тъй тъй ще стане...когато и маймуната в зоологическата стане човек, можеш дая седнеш и да почакаш заедно с всички умници пред клетката

Напиши коментар:


Публикувай