24 002 24

Peugeot купува Opel?

Георги Касабов

Френският концерн PSA преговаря с General Motors за покупката на Opel, съобщава BBC. Ако такава сделка бъде сключена, новосъздаденият производител ще има 16-процентов дял от европейския автомобилен пазар и ще задмине Renault на второто място по големина на Стария континент след Volkswagen.

Френското правителство контролира 14% от акциите на PSA, по колкото имат семейство Пежо и китайският гигант Dongfeng Motor. Новината за преговорите с GM доведе до рязко поскъпване на ценните книжа на компанията с 5.3%.

През декември 2013 г. General Motors продаде 7% от дела си в PSA за €293 млн., след като плановете на двата концерна за орязване на разходите и няколко съвместни проекта не се увенчаха с очаквания успех. Провалът на експеримента принуди французите да потърсят спасителна финансова помощ от правителството и Dongfeng.

За евентуална продажба на Opel се заговори през 2009 г. след банкрута на GM, но американците в крайна сметка решиха да запазят европейското си поделение, което да им гарантира дял на пазара на Стария континент. Съобщението за преговорите обаче идва само седмица, след като Opel обяви загуби в размер на €242 млн. за миналата година. 2016-а стана шестнайсетата поредна година на минус за немския производител, който е натрупал повече от $15 млрд. загуби от 2000 г. насам.



Още по темата

  • $2 млрд. за Opel?

    $2 млрд. за Opel?

    На близо $2 млрд. е оценено звеното на General Motors - Opel, съобщава АП. Агенцията се позовава на информирани източници. Те посочват, че General ...
    18.02.2017
    9 676
    12
  • Политици спъват сделката между PSA и Opel?

    Политици спъват сделката между PSA и Opel?

    Политици могат да спънат сделката между френския автомобилен гигант PSA и Opel. Би Би Си разкри, че правителствата на Великобритания и Германия са ...
    16.02.2017
    1 185
    3

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • име
    Отговор
    1 15:44  14.02.17
    Публикувано във факти.бг: Провалът на експеримента принуди французите да търсят защита от правителството и Dongfeng. е това изречение не ми е ясно.

    Коментиран от #2

  • Павел
    Отговор
    2 15:53  14.02.17

    До коментар #1 от "име":

    Означава, че вследствие на претърпените загуби от коалицията пежо ситроен GM, то за да не се получи нещо като банкрут, концерна е потърсил вероятно данъчна защита от държавата Франция - нали ПежоСитроен си е френски. Възможно е, като данъчни обле3кчения, забавяне на плащане на данъци и други привилегии, с цел запазване работните места.
  • Плевел опьяняющий
    Отговор
    3 16:10  14.02.17
    Катериците ще купуват Хлопел! Да им е честито! Аз съм карал катерица партнер, изкара 200 000 киломерта....
  • Некойси
    Отговор
    4 16:31  14.02.17
    Мисля че ням ам накъде по-зле.

  • Ха ха ха
    Отговор
    5 17:51  14.02.17
    е сега и пежата ли ще ръждясват на третата година ?
  • prost
    Отговор
    6 18:01  14.02.17
    Нищо не мога да разбера - толкова много Опели се продават, имат нови търсени модели, а реализират загуба от почти четвърт милиард евро? Та, толкова ли не си правят сметката напред? Или и те като Нефтохима са все на "загуба"?

    Коментиран от #9

  • 555
    Отговор
    7 18:36  14.02.17
    Публикувано във факти.бг: Френското правителство контролира 14% от акциите на PSA, по колкото имат семейство Пежо и китайският гигант Dongfeng Motor- кое не ти е ясно?
  • Shmeker
    Отговор
    8 19:06  14.02.17
    Те тоа път ше я объркат!
  • Shmeker
    Отговор
    9 19:09  14.02.17

    До коментар #6 от "prost":

    През 2008-ма GM искаше да продаде Опел заради кризата. Немското правителство обяви 7 милиарда евро (по спомен, не съм сигурен точно колко бяха) за подпомагане на Опел и GM се отказаха. Сега се предполага, че ще я продадат и ще запълнят пазарното присъствие в Европа с друга тяхна марка, а в същото време ще вземат някой друг милиард...
  • Азз
    Отговор
    10 20:45  14.02.17
    Нищо ново.. в края на краищата,рано или късно всяка кола ръждясва и се превръща в Опел..
  • корса
    Отговор
    11 21:47  14.02.17
    МомченцА с малки коленца, ОПЕЛ не ръждясва след 1999г. Сверете си малките часовничета, които цъкат в големите ви празни джобчета, панталонки!

    Коментиран от #15

  • Shmeker
    Отговор
    12 22:02  14.02.17
    Опел банкрутира след 17 години на загуба. Не мога да повярвам
  • ВДМ
    Отговор
    13 22:14  14.02.17
    Пежо купува Опел- до последно се договаря цената на ръждата на Пежо-то оттук нататък....
  • 14 22:29  14.02.17
    Този коментар е премахнат от модератор
  • селянин
    Отговор
    15 22:53  14.02.17

    До коментар #11 от "корса":

    Не знам кой кое е малко, ама ако караш наистина както си писал че караш Опел Корса... и ми ти си за оплакване. За сведение аз карам чисто нова кола с багажник 2 пъти по голям от на Корса.
  • 16 23:55  14.02.17
    Този коментар е премахнат от модератор
  • vlk
    Отговор
    17 00:12  15.02.17
    мелни4ките купуват 6евните ма6ини 6а са спасяват взаимно хаха.
  • Блъф
    Отговор
    18 00:50  15.02.17
    GM контролират Опел,Шевролет,Рено, Фиат, Дачия, Лада, Джип, Нисан. Наскоро придобиха Митсубиши, заради хибридните му технологии.Вероятно им е струвало доста, но е блъф да тръгнеш да продаваш най добрия си бранд в Европа.
  • Von Gallen-NRW
    Отговор
    19 01:46  15.02.17
    Dongfeng е скрития играч тука-Китаецът.Няма да е далеч ,времето в което ,ще пробие в Европа поне една китайска марка автомобили.

    Коментиран от #20

  • коко
    Отговор
    20 09:17  15.02.17

    До коментар #19 от "Von Gallen-NRW":

    GREAT WALL нали проби вече

  • Баш Майстора
    Отговор
    21 10:05  15.02.17
    Новата емблема ще е лъв със светкавица в едната лапа!
  • гост
    Отговор
    22 11:04  15.02.17
    За сведение само-в момента карам Опел Астра,като полицейските,много здрава е колицата и съм много доволен от нея.Има много добра ходова част,има и отлична возия.Относно темата-искрено се надявам да не се стигне до такава сделка.
  • Пежо опел
    Отговор
    23 13:09  15.02.17
    Аз пък карам Пежо 308 2000 дизел, 163 коня и съм супер доволен от кожата. Комби е, удобна и просторна. А колкото до Опел, първата ми кола беше Астра 1.6 моно, навъртях и 320 000 на газ, когато я давах на баща ми беше на 480 000 и още се движи. Мисля, че двете марки ще работят добре, пък и зад гърба им ще седи гигант като Донгфенг, който от своя страна е държавен
  • гощо
    Отговор
    24 07:33  17.02.17
    Опел е един от най идиото устойчиви автомобили бих добавил единствената европейска марка която само караш без да поправяш!!!!! Сега с намесата на Пежо мисля,че ще имаме още един кокал,още един трошляк?!?!?

Напиши коментар:


Публикувай