12 003 10

Продава се Ferrari-то на Майк Тайсън

Георги Касабов

За трите години, в които заема флагманския трон в гамата на Ferrari, от модела F50 са произведени едва 349 екземпляра. Такива автомобили се появяват на пазара крайно рядко, а ако са принадлежали на знаменитости, в колекционерските среди настъпва разбираемо оживление.

F50 се превръща в дефицитна стока още през 1995 г., когато от фабриката в Маранело излиза последната бройка, и запазените екземпляри няма как да са евтини. По оценка на аукционната къща RM Sotheby’s обаче наддаването за колата от снимките най-вероятно ще достигне впечатляващите дори за този модел $2 400 000, а причината се крие в името на първия собственик.

Той се казва Майк Тайсън и по времето, когато излиза F50, тъкмо е излязъл от затвора, върнал си е титлите и полага неистови усилия да прахоса богатството си. Една от каците без дъно, в които боксьорът излива парите си, е впечатляващ гараж от екзотични автомобили.

Поръчаната от Железния Майк F-петдесетка е навъртяла малко над 9 000 км. Намира се в безупречно състояние и 4.7-литровият атмосферен V12 най-вероятно все още развива някогашните 520 к.с., достатъчни за ускорение от 0 до 100 за 3.8 сек. и максимална скорост 325 км/ч.



Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • Кирчо
    Отговор
    1 17:29  20.02.17
    Ферари
  • Трифонов
    Отговор
    2 18:01  20.02.17
    Моля, разглеждайте тази статия като доказателство за нещата, които съм написал в коментара си под статията "Най-мощното атмосферно Феррари". По-сериозно доказателство за това, че съм прав - здраве му кажи. Въпросът значи е: Постъпил ли е глупаво Майк Тайсън, като е дал баснословна сума пари, за да си купи тази машина? Очевидно не е, щом днес ще я продаде за много, много повече. Ако един автомобил би могъл да бъде инвестиция, то вероятно най-смислената би била ако тази инвестиция е Феррари.

    Коментиран от #3

  • Слави
    Отговор
    3 19:31  20.02.17

    До коментар #2 от "Трифонов":

    Абе Трифонов ти чете ли статията или гледа картинките само?Колата отдавна не е на Майк Тайсън!Той и е бил първи собственик.Предварително от Ферари бяха решили да е лимитирана серия от 500 бройки ,но едва продадоха 300 и си има причина,колата е била предвидена да ознаменува победата на Ферари в Ф1,но е построена като болид-двигателя е захванат директно за рамата без никакви тампони(така се е правело в Ф1 по това време) и да има двигател от Ф1 и колата друса и вози ужасни и не може да се кара на ниски обороти което я прави ужасна за каране из градовете,а за парите си по това време можеше да си вземеш две Поршета Карера със същите коне ,но с всички екстри и приятна возия.Да коалата сега е колекционерска ,но малко хора имат такива средства да инвестират в такива коли.

    Коментиран от #9

  • Shmeker
    Отговор
    4 19:39  20.02.17
    Не мога да разбера защо Ферари не правят подобни коли вече.

  • бай Пешо
    Отговор
    5 21:07  20.02.17
    Това не е кола, това е симфония в червено от Маранело!Почти всички ,които коментираме в този сайт ,може би няма да е видим на живо, но въпреки всичко трябва да признаем ,че това е шедьовър в автомобилостроенето ,непосилно за много хора!Не дрънкай те глупости а се надявайте някой ден поне да натиснете клаксона на този шедьовър!
  • Васичка Атанасова
    Отговор
    6 23:29  20.02.17
    кола за колекционери с възможности
  • jambazina
    Отговор
    7 23:37  20.02.17
    Що ли го продава? Сигурно не може да се намъкне вътре. Па и с толко бой по бъклицата едва ли е адекватен над 100 км/ч. Добре че е далече, затва съм толкова отворен. Хахахах
  • гощо
    Отговор
    8 11:33  21.02.17
    Да беше легендарен модел,но не правилният за нормално каране по улиците!!!! Нормално е лимитирани серйй да са колекционерски след години!!! Това важи не само за Ферари!
  • Трифонов
    Отговор
    9 15:37  21.02.17

    До коментар #3 от "Слави":

    Аз коментирам само цената в случая. Останалото е без значение!
  • Алфа Ромео
    Отговор
    10 23:16  21.02.17
    Икона, като всяко едно Ферари!

Напиши коментар:


Публикувай