22 Февруари, 2017 09:56 155 108 121

Немец навъртя 1 млн. км с Москвич

  • москвич-
  • 2140-
  • герхард шот
Немец навъртя 1 млн. км с Москвич - 1

78-годишен германец измина 1 000 000 км със своя Москвич-2140, закупен през 1976 г. в тогавашната ГДР. В продължение на повече от 40 години Герхард Шот използвал съветското возило за ежедневните си нужди и все още няма никакво намерение да слиза от него, съобщава Tag24.

Шот си спомня, че като ново "москвето" струвало 17 600 марки или средната за страната заплата за две години. За да се сдобие с мечтаната кола, мъжът трябвало да пътува до друг град, където имало наличност.

Навъртените милион километра не били никак безоблачни, признава Шот. Двигателят бил сменян, а борбата с ръждата била непрестанна. За сметка на това съветският звяр харчел умерено за 75-те си конски сили - около 10 на сто.

Немец навъртя 1 млн. км с Москвич


Поставете оценка:
Оценка 5 от 1 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 кроко

    106 142 Отговор
    Кой знае колко пари е вложил стария немец в руската бръкма наречена москвич че да навърти тез километри

    Коментиран от #28, #46

  • 2 onq s konq

    66 143 Отговор
    Щото е с двигател на беенве иначе нямаше да искара толко

    Коментиран от #16, #66

  • 3 112

    80 82 Отговор
    Какъв двигател от БМВ те гони, ходи си у ряката и не ни занимавай.

    Коментиран от #5

  • 4 чичо Пешо

    29 40 Отговор
    17600 марки.....аси..тук струваше към 3500 лева, не що не ми се връзва.

    Коментиран от #6, #23, #119

  • 5 чичо Пешо

    81 20 Отговор

    До коментар #3 от "112":

    да, двигателя е от БМВ, не си спомням модела - от 50-те беше. Виждал съм ги един до друг, разликата беше само в колекторите

    Коментиран от #22, #112

  • 6 Гришо

    32 6 Отговор

    До коментар #4 от "чичо Пешо":

    Имам някакви бегли спомени от 80-та година за обменен курс на български лев към източногерманска марка 1:6...

    Коментиран от #26

  • 7 БАТЕ ЖОРО

    29 10 Отговор
    през 1976 17600 ДМ са цяло състояние и с тях е можел да си купи 80% от автомобилите по света, аама и за ГДР марки ми се вижда много

    Коментиран от #25, #41

  • 8 Бате Цецо

    71 3 Отговор
    Преди време имаше подобна статия тук и за Мерцедес на 1000000 км, но там човекът си беше направил и разчет колко пари е дал за колата, колко за гориво и колко за подръжка. Та разходът за подръжда беше огромен. Всяка една кола ако се подържа ще изкара много, но въпросът е струва ли си и занимава ли ти се.
  • 9 666

    115 14 Отговор
    Ех младост младост... с 412 плющях през поляните и ходих за риба. Нямаше място откъдето да откаже да мине. С вълшебните думички "мамата мамата" и газ до ламарината се измъкваше от места дет и Хамър ще закъса. Естествено 15/100 извънградско газ си е добре.На швабата гледам прозорецът не му е подпрян с отвертка, за да не пада. Късметлия...
  • 10 той

    31 28 Отговор
    Така е ,луди и мазохизъм има по целия свят.
  • 11 Ники

    53 14 Отговор
    На един такъв се учих да карам в далечната 1980+
    Голем пияница беше! Сутрин, докато не му сипнеш 50 грама бензинец директно в карбуратора не щеше да пали! :)

    Коментиран от #12

  • 12 до 11

    27 4 Отговор

    До коментар #11 от "Ники":

    то първо въздущния филтър се сваляще
  • 13 Ники

    26 30 Отговор
    Пита се колко двигателя е сменил! Около 6 според мен! И какво ли не още!
  • 14 ШАРАН БГ

    29 13 Отговор
    10 литра на 100 км. си е солидна консумация - като в първокласен ресторант! Тях години обикалях Европата /соц./ със Шкода 105 Л точно с 6.150 литра на 100 км.. Цената на руснака нещо е объркана - и то в ГДР през 1976 год. !?" Джигулито" през 1969 г. у нас бе 5800 лв. и вече в 1971-2 г. стана 6100 лв. и почнахме да чакаме по 10-15 години за заветната тенекия.Много малко германци /ГДР/ караха руски машини. Вартбуга и Трабанта бяха еталон на соц.германец. Този какви километри и с какво е изминал, като е сменял и двигател дори? С тенекиите - с чиято ръжда се е"борил" непрестанно!?В 1988 година 1/един/ лев се обменяше за 3 ДДР марки. За 1970 год нямам спомен. През 1957-8 год Москвич 404 у нас струваше колкото един маломерен апартамент - 15000 лева. Само 4-5 год по назад / непосредствено след обмяната на парите в 1952 г. за злоупотреба в такъв размер от държавен служител, "лошавият" В. Червенков разстрелваше !!!!!!

    Коментиран от #110

  • 15 Корковата тапа

    34 26 Отговор
    Тоя е за освидетелстване...

    То бива мазохизъм ама това неговото минава всички граници...
  • 16 Лъвчето с дългата опашка

    20 12 Отговор

    До коментар #2 от "onq s konq":

    Коньо, освен мотора на БМВ е ползвано и електричество. Това е първият хибрид в света!! :-)
  • 17 VWandMercedes

    57 17 Отговор
    Оххх, спомени спомени баща ми имаше такъв.Помня как в купето миришеше на бензин, а при 100км/ч двигателя и диференциала ревяха като формула 1.
    Доста дебилна кола, но имаше чар в нея.
  • 18 уууууууфффф

    31 28 Отговор
    .асии джугана! Съдрал е от ремонти и пари за подръжка тоя клет германец .....с червена петолъчка.
    Ама така е като си фен на нещо подобно на кола..
  • 19 Борис

    79 13 Отговор
    Нищо вярно няма в написаното.Имах москвич чиста дванйсетка.Расхода градско7.5-8,извън градскооколо 6.За пръв път мотора се отвори на 400027хл -км за смяна на сегменти.Не казвам че не е имало мамата както казва колегата но за дребни неща,които се оправяха с дребни суми.Днешните са по бързи,по комфортни но да нети се налага ремонт,реване.

    Коментиран от #115

  • 20 Ал Купоне

    40 11 Отговор
    В днешно време заводите на АЗЛК в Москва произвеждат Рено-Логан, а москвичите са забравени, а не бяха чак толкова лоши коли, ето, немеца ни го доказа.Лошото е, че руснаците нямат традиции в аптомобилостроеникто, руските марки Москвич, Волга, Зил, всички отидоха на кино от 6 до 5. Вижте например от кога се произвеждат Рено, Пежо, Строен, вярно е и те са минали през кризи и трудни времена, дори и войни преживяват, но никой във Франция не му е и минало през акъла да ги затвори.
  • 21 Мартс

    13 2 Отговор
    ГДР марката беше курс 1 към 3
  • 22 бай Иван

    5 3 Отговор

    До коментар #5 от "чичо Пешо":

    Абсолютна глупост.
    Потърси в интернет да видиш.
    И откъде си намерил M10B15?
  • 23 тадд

    25 2 Отговор

    До коментар #4 от "чичо Пешо":

    "Чичо Пешо" ;) - за един от последните 'чисти' дванайсетаци броих 5700 лв. през 1978, тъкмо бяха почнали и 'дефорсираните'- за да горят и А83 бензина, иначе 'аванса' мноо чукаше
  • 24 тадд

    40 6 Отговор
    а за годините си 'горяха' нормално от 6,5 до 7,7/ 100 на извънградско, зависимост от настъпването което си е едното нищо с разхода на Варшавата или Волгата
  • 25 Роги

    11 5 Отговор

    До коментар #7 от "БАТЕ ЖОРО":

    Источно германската марка тогава беше 30 стотики.
    Така че раздели на 3 и ще видиш цена блиска до БГ.

    Коментиран от #55

  • 26 Бате Цецо

    11 2 Отговор

    До коментар #6 от "Гришо":

    Незная какъв е бил курсът лев източногерманска марка през 70-те, но в България предното поколение, оригиналният 412 през 1974г е струвал 5200 лв.
  • 27 Капитана

    14 14 Отговор
    За този грандиозен пробег тоз дедо не споменава колко като бройки двигатели е сменил.Нека Руснаците в знак на благодарност към вярност за марката Москвич да му подарят поне най-малко 3 Москвича!!!
  • 28 НЕУК И САКАТ ПЛЮВАЛНИК

    47 14 Отговор

    До коментар #1 от "кроко":

    ЗНАЙШ ЛИ ПО КОЛКО МУ Е СМЯНАТА НА ШАРНИРИ И ТАМПОНИ НА ПРЕДНИЦАТА.КОЛКОТО БАНИЧКИТЕ ТИ ЗА ЕДНА НЕДЕЛЯ.КАЛНИКА Е 18 КИНТА.ОСНОВНИЯ РЕМОНТ Е ДО СТО КИНТА.СЕЩАШ ЛИ ЗА КО СТАА ДУМА ИЛИ ТИ ПРИСЕДНА ДЮНЕРА.
  • 29 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 30 Cholako2

    42 2 Отговор
    Аз се учих на такъв джуган, голям кеф. А колко лежах под него:))) Имаше виц на времето, че който има Москвич го погребвали прав, щото цял живот лежал под него:)))
  • 31 бай село

    49 13 Отговор
    Поздравления за немеца! Той доказа , че един автомобил за да живее дълго ,не зависи от марката , а от правилното стопанисване и добрия стопанин! Вярно , че за марката Москвич се говори с пренебрежение и на собствениците им се гледа с ирония , но на времето много Българи са им се радвали., а те им бяха верни слуги. Няма спор , че е влагал средства в поддръжката , но щом 40 г не се е разделил с него значи му е било изгодно! За цената не съм сигурен колко точно беше ,но аз 1976 г си купих Жигули от мототехника за 6100 лв а Москвич бяха 200-300 лв по малко, но в никакъв случай 3500 лв , такава беше цената на втора ръка и то на 408! Вярно ,че тенекиите им гният бързо , но за толкова пари от платина ли да ги правят? Между другото някой , ако знае някъде 40 годишен Опел в движение с 1000000 километри и със здрави ламарини нека му качи снимката да го видим!
  • 32 Хайко

    14 14 Отговор
    Сменен двигател....да не са 2 или 3 сменени двигателя?
  • 33 jambazina

    14 18 Отговор
    Тоа деда не е германец а е руски трол. Хахахаа
  • 34 НикиД

    22 8 Отговор
    тук никой не споменава следния важен факт - съветските автомобили предназначени за износ на запад са се различавали чувствително от продукцията предназначена за родния пазар. смята се че са били доста по -сносно сглобени, макар че са си били като цяло същите боклуци. между другото Бг не е попадала сред тези страни където се изнасяла по -приличната продукция.

    Коментиран от #53, #116

  • 35 Терцел

    10 0 Отговор
    А сервизна книжка има ли
  • 36 веско

    6 1 Отговор
    С един412 си купих апартамент преди 27 г85000км..
  • 37 kabagaidarov

    9 6 Отговор
    Абе и немците ще се угадят какви коли да купуват..... Ама а да видим
  • 38 Нов

    96 7 Отговор
    До всички-здравейте!
    Щом толкова много коментари се появиха значи Москвето е оставило спомени!! Конкретно. Моторът частично е взаимстван от БМВ и е много здрав ако се полагат елементарни навременни грижи за него. Тогавашните двигатели се износваха по-рано поради некачествени масла. Предницата се разбиваше при пробег около 10 хил. км. и трябваше да се сменят едни пластмасови вложки в болтовете. Сравнително честите ремонти по халата бяха много евтини дори за тогавашните мижави заплати. Халата е с висок пътен просвет и е доста проходима и идиотоустойчива.
    МОСКВИЧЪТ Е НАПРАВЕН ВЪВ ВРЕМЕНАТА КОГАТО МЪЖЕТЕ ОЩЕ НЕ СИ БРЪСНЕХА КРАКАТА !!!

    Коментиран от #40

  • 39 Боби

    10 7 Отговор
    По това време тая барака в Англия беше 600 паунда в магазина, колкото и беше първата вноска в БГ. Картината беше 20-на паунда по скъпа.Т. Е купуваше се с 2-3 тогавашни заплати там
  • 40 а помните ли едно време

    29 2 Отговор

    До коментар #38 от "Нов":

    +1
    Кефиш ма с тоя коментар. Особено това за маслата е страшно вярно, а финала просто кърти!
  • 41 gost

    5 1 Отговор

    До коментар #7 от "БАТЕ ЖОРО":

    на ЖОРО
    тогава ддр марката беше 30стотинки
  • 42 гост

    10 6 Отговор
    АЗЛК....ах, защо ли те купих )))
  • 43 Брат ми

    19 2 Отговор
    Копчета ниет, манивели пет.:-)
  • 44 гост

    5 6 Отговор
    не ах, защо ли те купих
    правилното е ААААХ, ЗАЩО ЛИ ТЕ КУПИХ
  • 45 гост

    5 6 Отговор
    сега Путин трябва да му подари един танк АРМАТА
  • 46 OMG WTF

    7 13 Отговор

    До коментар #1 от "кроко":

    Колкото и минуси да ти цъкат путлерастите - ами прав си...

    Коментиран от #47

  • 47 НАДСКОЧИЛ ВЪЗМОЖНОСТИТЕ СИ ОТВОРКО

    9 5 Отговор

    До коментар #46 от "OMG WTF":

    ДАЖЕ И ХИТЛЕРИСТА Е ПО УМЕН ОТ ТВОЙТА НЕЩАСТНА ПЕРСОНА.

    Коментиран от #59

  • 48 S-line

    12 6 Отговор
    На 200 000 хил. Задължително основен ремонт. Питайте който е карал.
  • 49 Златото

    28 10 Отговор
    Двигателят на 412 (2140) е лицензирано копие на прочутия БМВ 1600. При руснаците е леко дефорсиран. В годините на Сена и Лауда, когато бяха разрешени турбокомпресорите, БМВ вадеха от същия блок около 1500 кс на тренировка. При грижовна експлоатация, много Москвичи надхвърляха 300000 км преди основен ремонт. Блокът е с мокри втулки, които се сменят с буталата. И при БМВ, и при Москвич, това е един от шедьоврите на германския инженерен гений. А ако някоя съвременна кола изкара и една десета от пробега на Москвич или БМВ, или която и да е друга кола от онова време, да ми се обадите! ?

    Коментиран от #56, #57

  • 50 дедо Шишарко

    5 7 Отговор
    Абсолютен мазохист!
  • 51 Златото

    3 2 Отговор
    Уточнение : при същия минимум обслужва!
  • 52 коко

    11 13 Отговор
    тия москвичи все едно са правени за кроки руските пляски са открали поточната линия от опел след воината там са ги карали преди 70-80г. руснака освен да откраде друго неможе да направи
  • 53 тадд

    24 6 Отговор

    До коментар #34 от "НикиД":

    разликите в износа за външните /от СИВ/ пазари, не бяха толкова 'драматични'- съединителите, комплект, бяха на "Борн§Бек", за Швеция- странични мигачи на калниците, близо до вратите, за Финландия- допълнителна лайсна под вратите, на праговете демек или по-скоро за мен "козметични" допълнения А за теб може да са и боклуци, както и ги наричаш, защото не си ги карал и то с години наред. За тях изискването "път" или "шосе" не бе от толкова голямо значение Сега имам няколко автомобила, но все още свалям шапка на 'дванайсетака' или както му викат повечето - Мускала.
  • 54 Shmeker

    32 3 Отговор
    Няколко факта:
    1. Човекът цени онова, което има.
    2. Дванайстакът е с мотор краден от БМВ
    3. Сглобката на руски автомобил за ГДР е по-качествена
    4. На фона на вартбурзите и трабантите които са имали в ГДР, москвичът е бил като бентли.
  • 55 БАТЕ ЖОРО

    4 13 Отговор

    До коментар #25 от "Роги":

    в статията пише, че е купена за две средни годишни заплати. дори и на 1/3 не ми се вярва да са вземали по 733 ддр марки средна заплата през 1976г. в соца пари не даваха, знам ги тези неща, макар и да съм млад

    Коментиран от #60, #80

  • 56 ОТ ПЪРВО ЛИЦЕ

    15 8 Отговор

    До коментар #49 от "Златото":

    ДА ОСОБЕНО ФОЛКСВАГЕНИТЕ БЯХА НОМЕР ЕДНО БОКЛУЦИ НАЧЕЛО С КОСТЕНУРКАТА.БУТАЛАТА И ФЪРЧАХА ПРЕЗ ТЕНЕКИИТЕ ДО ПЕТИЯ ЕТАЖ.А ЗА СКОРОСТ ДА НЕ ГОВОРИМ .ЗАДЪЛЖИТЕЛНО ТРЪГВАШ С КРЕМ ЗА БРЪСНЕНЕ И САМОБРЪСНАЧКА .
  • 57 тадд

    15 6 Отговор

    До коментар #49 от "Златото":

    един познат за 400 000 км. изкара с 1 комплект свещи, и един реглаж на клапаните. Смени оригиналните свещи на 100 000км с Шампионки и съответно редовна смяна на маслата - от ГСМ на МТС-то Като си вдигаше капака, направо падах, двигателя беше една огромна буца кал. Завалийката не знаеше какво е миене, но и тия клм. на село по черните пътища и чукари, едва ли отговарят на същия асфалтов пробег. Направи ги за около 15 години, кмет беше, като в крайна сметка той почина, а колата си остана в движение.

    Коментиран от #70

  • 58 Гост читател

    22 9 Отговор
    Ясно си спомням миризмата в купето на тоя Москвич- смесица от бензин и разните там пластмаси и изкуствени кожи. Като малък ми ставаше лошо от тая миризма. Гадна ,тежка миризма. Скапани коли бяха, но бяхме млади и живота беше прекрасен.
  • 59 OMG WTF

    4 1 Отговор

    До коментар #47 от "НАДСКОЧИЛ ВЪЗМОЖНОСТИТЕ СИ ОТВОРКО":

    Истината понякога боли. :)
  • 60 Роги

    8 1 Отговор

    До коментар #55 от "БАТЕ ЖОРО":

    Пояснявам,през 1976г заплатата на баща ми беше220лв.Средна заплата за тогава.нашият москвич струваше5000лв.Ти си напраеи сметката може или не.
    Още повече че германците вземаха по галеми заплати от българите.

    Коментиран от #63

  • 61 bubu

    8 2 Отговор
    Тоя ми е комшия ,жена му е рускиня и тя го е накарала.Германец да признае руска машина,има нещо гнило!!!!!

    Коментиран от #72

  • 62 1234

    7 3 Отговор
    През 1974г москвич 408 с правоъгълните фарове струваше 4500 лв,а дванайсетиците бяха по скъпи,те бяха с двигател на БМВ после жигулетата бяха 5500,и станаха на 6100,а през 86 вече бяха 7200,но и москвича като на немеца беше някъде колкото жигулито.
  • 63 БАТЕ ЖОРО

    10 1 Отговор

    До коментар #60 от "Роги":

    не знам какво е работил. аз почнах с 240лв. през 1989-та като началник отдел. през тези години масовата заплата е била между 80 и 120 лева. друга тема е, че е имала висока покупателна способност. недей да спориш с мен!

    Коментиран от #78

  • 64 гост 2

    7 0 Отговор
    ГДР беше витрината на соца ,имаха много повече стоки даже обувки Саламандър, така ,че господина може и по висока заплата да е получавал.
  • 65 Опсарин

    9 2 Отговор
    Не важи резултата..... двигателят не е оригиналният, а е сменян, което прави теста на кибометрите нерегламентиран пробег, понеже е с дрлуг двигател. А купето може да изкара и 5 милиона км ако се кара всеки ден яко. Москвича 412 е здрав, не се дава лесно на асфалта. не ми харесва, че гори много, а и аеродинамичната му линия е в обратна посока, логически би било правилно да е като на СААБ ниското отпред, а високото отзад, а при Москвича тук е точно обратното, но иначе е здрава машина - виждал съм натоварени такива като направо микробуси, отделно влачат и ремаркета с товар. не важи теста - двигателят е друг. Аз лично съм фен на ВАЗ 2104, 5-та и 7-та от старите и Нива. Но новите Москвичи вече са по-хубави. И те се осъвремениха. Но този е просто здраво работно муле, което трябва да поддържаш често често.... От старите русски автомобили най-практични са Ладите 4, 5 и 7-та. Волгите са тромави, тежки, издържат над 1.5 тона товар, но горят като лами. Браво на пича де, но не важи резултата...

    Коментиран от #68

  • 66 тоест

    10 2 Отговор

    До коментар #2 от "onq s konq":

    Ми той явно, защото е с двигател на БМВ е сменян двигателя? Яко беше с двигател ан Исузу или Тойота, щеше да мине 2 млн. скм и да сменя не двигателя, а всички ауспухни тръби и скоростната кутия вероятно, но не и двигателя. Фен съм на редица руски техники, включително корабна, космическа, военна, транспортна, но битовите им автомобили станаха вече по-хубави едва наскоро, когатос е кооперираха с големите гиганти. Но в годините на соца, най-здравите масовки бяха колкото и да не ви се вярва Лада 5-ца, 7-ца, Вартбург и Трабант. Двигателя на Траби и Вартбурга си бяха двутактови болуци, пуснати в употреба по незнам каква простотия на партийна директива, но самите купета бяха здрави и надеждни. москвича бе много здрав на товар, високопроходим, но неикономичен и не е кола за възхваляване. Волгитее бяха привилегия на ДС и БКП играчите, но Траби бе нещо неповторимо. мен лично това двутактово 26 коня цигарено кутийче са ме возили нагоре през Хаимбоаз с точно 123 км в час. Аз се скъсах с Жигулата на връщане от една сватба по нанагорнище, да стигна Трабанта и не можах, а е цели 64 коня. При това 4-тактова? каквото и да говорят, където пипне немеца все прави нещо готино като техника. Двутактовите им пушилки бяха партийна директива и не се броят. И пак вървят тия дяволи?

    Коментиран от #69

  • 67 Нане-Вуте

    10 5 Отговор
    Арен си беше Москвичо
  • 68 ГОЛФ

    8 9 Отговор

    До коментар #65 от "Опсарин":

    Не ти разбрах мисълта-харесваш или не ?! Аз от последните москвичи съм карал като служебен , на две години беше , с ладов двигател (по-мощен демек) - пълен боклук ! Вече имаше ражда по него , по цариградско от орлов мост по посока Пловдив на "феята" с педал до ламарината търсеше трета скорост дори , а харчеше около 12/100
    Карал съм преди това (преди 10-ина години) 412 на който му се счупиха скоростите при по-рязко тръгване .
    Това е може би най-скапания автомобил на света , след ЗАЗ-а !
  • 69 Shmeker

    10 4 Отговор

    До коментар #66 от "тоест":

    Вартбург и Трабант са разработки на DKW-Auto Union.
    Това са много прости и надеждни машини, бюджетни народни машини.
    Не са никакъв боклук, просто по време на Втората световна война това е бил немския народен автомобил. Преди да измислят VW.
  • 70 ооооооо

    9 3 Отговор

    До коментар #57 от "тадд":

    ей, много лъжеш бе майна! и ние сме карали Москвичи!
    Свещите - няма и 10 х.км.и заминаваха, купувал съм от Кореком NGK7 - пак същото - "яде" ги двигателя..
  • 71 6666

    18 12 Отговор
    Москвич 412, дефорсиран или форсиран все тая.Интересно как сте забравили как пукаха глава и водата тече в картера, изтегляш щеката , картера пълен с боза.На бадженака му побеля косата ,откакто взе този боклук, да да, това не беше лек автомобил.С пари за едно жилище, вземаш това техническо недуразумение и се чудиш кой път да хванеш.А тази песен ,че до основен ремонт изминава 300 хил.км ,я запейте на внуците ,може и да ви повярват.Тази барака така е "изчислена",че на сух пътен участък със скорост между 60 и70 км на завой остава на ТРИ колела.
  • 72 въх

    5 5 Отговор

    До коментар #61 от "bubu":

    Тоя ще е бил от КГБ. -:)))
  • 73 соц

    4 1 Отговор
    Една марка беше 0,30ст. оседемдеседте години!
  • 74 Plovdiv

    19 5 Отговор
    Карал съм точно такава кола и го казвам с чиста съвест: Тя може да е най-добрата на света и най-лошата... Зависи от това дали хората на конвейрите са били пияни, или не
  • 75 на госта поста

    10 5 Отговор
    Това е анти кола ,за БМВ двигател болни фантасмагории и прилики по капак на клапаните .Карал съм такава около 5 год ,никога дори и не искам да се спомня за нея.А относно коментарите по горе за стотиците хиляди безпроблемни километри- ха ха .Баща ми на 60 хил км му прави основен ремонт и не ми казвайте подръжка и масло ,той продаваше масло.Както и да е явно още има форми на мазохизъм .
  • 76 Селянина с колелото

    8 5 Отговор
    За непросветените, Москвича "дефорсето" има двигател на БМВ, навремето гениалните автомобилостроители от Русия просто си крадяха всичко и само му слагаха грозна обвивка. Жигулата е Фиат, Волгата старата копие на Шевролет, колко още ла.на имаа ехеееее. Така че мотора на БМВ се доказа още един път за да подразним тука драскачите които не спират да плюват един автомобилен шедьовър!

    (O)(O) [I][I] (O)(O)

    Коментиран от #81

  • 77 Борис

    8 0 Отговор
    Явно много от вас са виждали или карали москвич ловешка сглобка,която нямаше нищо общо с руската сглобка.А москвичите алеко и тем подобни изобщо нямат място за сравнение.
  • 78 Роги

    8 1 Отговор

    До коментар #63 от "БАТЕ ЖОРО":

    Щом казваш,твоето магаре да е мъжко.Заплатата му беше 220лв.на майка ми беше 180лв. аз почнах като новобранец ел.техник без стаж
    през 1985 също с 240лв.Повтарям като млад работник без опит,
    колегите със стаж вземаха вече и оп 350-400 лв.
    Няма да говоря за тези които работеха като началници във военните
    заводи или АЕЦ.те вземаха много повече,така че не се знае немеца какъво е работил.
  • 79 Борис

    16 2 Отговор
    И понеже тук се изказваме повече шофиори с тия 220 л заплата по онова време,можеше да купиш 700л-ра бензина за останалите стоки да не говорим.А днес с заплата около 700л-ва която получават голям процент от българите ,купуваш около 300л-ра.Поонова време с тия заплати се строяха къщи ,всяка година се ходеше на море ,спестяваха се за автомобил и др.
  • 80 БАТЕ ЖОРО

    2 1 Отговор

    До коментар #55 от "БАТЕ ЖОРО":

    основното, което искам да подчертая е, че има голяма разлика в доходите между 76-та и 86-та и в соца и в целия свят по това време. жив и здрав!
  • 81 бай Иван

    6 4 Отговор

    До коментар #76 от "Селянина с колелото":

    Потърси в интернет бе.
    Нищо общо с бмв няма двигателя.
    Ладата е с променено окачване и друг двигател, нищо фиатско освен дизайна няма.
    Волгата пък кое е на шевролет?
  • 82 Чичу Ади

    10 10 Отговор
    Стига с това русофилство. Тоя джуган е пълна кочина, както и всички останали советский сглобки. През годините когато се е произвеждал тоя Москвич, на запад вече са се правили автомобили които могат да изминат милион километра без 100 трансплантации, 1000 байпаса, 10000 сърдечни масажа, операции за отстраняване на злокачествени туморни образувания, пластични операции и т.н. Реално само рег. номерата са на 1000000 км. а между тях са се сменили между 10 и 15 различни москвича. През комунизма баща ми караше Фиат 125, като на 70000км вече беше с основен ремонт. На 120000км отиде за желязо. И какво от това, че ремонта е евтин. Ти колата за какво я ползваш? За трениране на техническите умения или за придвижване? Ако една кола влиза повече от веднъж годишно в сервиза, значи е за дъното на най-близкия язовир. Калника струвал 18 кинта, ама боядисването колко струва? А смяната? И това на всеки 2-3 години... 4 калника, прагове, капаци.... Рамата като изгние и ресьорите няма къде да се захванат... И разхода на бензин и масло ако прибавим за тези 1000000км излиза, че е карал Мерцедес, но е "карал"(до сервиза) АЗЛК Москвич. Пък и то едно каране ще да е било..... с 80км/ч на магистралата, в завоите като лодка спокойно се развива морска болест.... Благодаря им на Братушките, да си държат машините далеч от мен!

    Коментиран от #84

  • 83 benza

    6 1 Отговор
    С тези симптоми мога да повярвам, че е лиценз на бмв...Пука главата, Не върви А гори :D
  • 84 бай Иван

    10 4 Отговор

    До коментар #82 от "Чичу Ади":

    Ти пък какво си очаквал от фиат с разпределителен вал в блока?
    Ти карал ли си милион километра с москвич? Как пък знаеш че са трябвали 100 трансплантации, 1000 глупости, 10000 не знам си кво си?
    Голям си спец...Само с поглед разбираш какво й има на една кола. Вземи стани автомонтьор.
    Не знам доколко може да се вярва на нечии спомени отпреди 30 години за това какво е правил някой роднина...
    Аз обаче много добре помня как пасата на баща ми ядеше бобини и ни оставяше на пътя, при това нови оригинални.
    И как на дядо ми пасата(същия модел- тройка, B3) не може да изкачи един лек хълм, а колко гадно се карат тея боклуци не е за вярване.
    Mazda 323 BF е ехеее... много напреде, а е по-стара кола.
  • 85 Бай Кой

    4 9 Отговор
    Бай Иване, спокойно, пий си хаповете, радвай се на съветската техника и стой на сянка. Явно паметта ти е доста къса. Съветската техника слад IIта св. война изведнъж много "напредва", след разглобяването и пренасянето на немските заводи у тях. За съжаление, след изчерпването на ресурса на тези заводи, замират и производствата на тези "съвършенства", като Лада, Москвич и Волга (да пази Господ). Хайде сега ти, като по-интелигентен, да ме подсетиш за някое тяхно изобретение. Не си напъвай кухата глава, най-много да те заболи. И така, бай Иване, карай си немската кола, пиши коментари на американския си компютър и гледай новините на японския си телевизор и пак си вярвай на глупости, написани специално за малоумни! Айде наздраве!

    Коментиран от #86

  • 86 бай Иван

    11 2 Отговор

    До коментар #85 от "Бай Кой":

    Като си толко прост:
    -Презареждане на самолети във въздуха.
    -Йонизатор
    -Молотов
    -Светодиод
    -Кинескоп
    Достатъчно ли е? От преди ВСВ.
    Айде карай си немския кошник 10та употреба и мълчи.
    Аз немски кошник не карам. Компа ми е с американски технологии ама не ми дреме. А телевизора ми е корейски(Самсунг)
  • 87 Мадара,Шумен

    3 5 Отговор
    Ах Защо, Ли те Купих(АЗЛК)
  • 88 Бай Кой

    2 9 Отговор
    Бай Иване, не е лошо да си прост, лошото е, когато искаш всички да го разберат!
    1. Карам нова (от магазина, сега е на 6 години) немска кола;
    2. Карал съм и чисто нова, съветска. Карал съм и чисто нова Нива (около 2 месеца), също и Лада 110 (няколко годишна), както и съм се возил на какви ли не още недокрадени, недодялани и сделани съветски возила;
    Повярвай ми няма нищо общо между едните и другите. Средата около нас го показва. И по-добре да караш 10 годишнен немски автомобил, от колкото чисто нова руска КОЛА (кола е най-точното наименование);
    Сега малко информация за кухата ти и промита главица:
    • Зареждане на самолети във въздуха;
    Разработчик е грузинецът Александър Себерски, който живее в Америка(където хората са свободни да творят) и служи там в армията, където и правят първите опити.
    https://en.m.wikipedia.org/wiki/Aerial_refueling
    • Кинескоп (електроно-лъчева тръба, cathode ray tube);
    Ей тука да прочетеш, ако можеш, разбира се: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Cathode_ray_tube
    • Светодиод
    Първото известно съобщение за излъчване на светлина от твърдотелен диод е направено през 1907 г. от британския експериментатор Хенри Раунд от Маркони Лабс. Раунд пръв открива и описва електролуминесценцията, която той наблюдава, изучавайки преминаването на ток през двойка метал – силициев карбид (карборунд, SiC), и описва жълто, зелено и оранжево светене на катода.
    Това е с около 16 години по-рано от Олег Лосев, който повтаря техните опити.
    • Йонизатор
  • 89 Бай Кой

    2 8 Отговор
    ...продължение...

    Само дето Александър Чижевски е поляк, нищо, че е била тогава губерния. А през германецът Ханс Гайгер, се занимава с явлението 1900г. и през 1908г. съдава т.н. гайгеров брояч. Ето тука малко да четеш: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Hans_Geiger
    • Молотов (колкото и Калашников, с образование 7 клас, е измислил автоматичното оръжие и руски крепостни селяни са измислили колелото и самолета);
    По време на втората световна война, след като нападат Финландия, финландците ги чакат именно с това оръжие, наречено на Молотов (тогава министър на външните работи). Наречено е така заради малоумното му изказване. Вячеслав Молотов твърди, че руските самолети хвърляли кошници с храни за гладуващото финландско население. Или пълен абсурд. Както виждаме отмисторияра, руснаците търпят огромни загуби. И т.н. и т.н
  • 90 Бай Кой

    4 8 Отговор
    В заключение, бай Иване, чети, образовай си простата глава! Не показвай невероятното си невежество и имбецилност! Аман от такива малоимни!

    Коментиран от #91

  • 91 бай Иван

    8 4 Отговор

    До коментар #90 от "Бай Кой":

    Що ли се занимавам да обяснявам?
    Ето тука пише:
    https://en.wikipedia.org/wiki/Timeline_of_Russian_innovation
  • 92 Бай Кой

    4 8 Отговор
    Бай Иване, ти сам ли си лайкваш коментарите? Доста дълбока е празнината в главицата ти! Дори и не си прочел, това, което постваш. Абсолютен олигофрен! Ето един въпрос по темата. Бай Иване, с какъв бензин карат германците бе?

    Коментиран от #93

  • 93 бай Иван

    9 2 Отговор

    До коментар #92 от "Бай Кой":

    То щото може повече от веднъж да зачете кат натиснеш плюса...
    К'во ме интересува с какво карат германците.
    Знам че в Австралия масово са на Е85(етанол).
  • 94 До Бай Иван

    6 0 Отговор
    Бай Иване,нещо за точно б3 на пасатите си се объркал :) от 13 години ги караме 3 такива и са абсолютно железни.Искат само елементарна поддръжка.Бобините горят ако има проблем с кабелите или свещите.Това за хълма не знам как да го коментирам.Автомобила е правен да се движи по асфалт.
  • 95 Бай Кой

    6 12 Отговор
    Бай Иване, за теб може да се каже едно, "тъп, но упорит" Не знам тролче ли си, плащат ли ти или си природно слабоумем, но се излагаш с всяка написана дума. В Австрия не карат с 86, защото такъв няма. Ти, като почитател на "уникалните" двигатели на москвич, трябва да си запознат колко клапана трябва да смениш, за да изминеш 1 000 000 км на бензин с октаново число 95 или 98 (http://dvigateli.info/fuel_price/). Така че човека, който ти беше писал, че трябва смениш 1000 части, май не е прав - частите ще са доста повече. А ако москвич измине и една-трета на километрите на пасата на баща ти, трябва да е имал поне 10 основни ремонта. За да ви остави много пъти на пътя тази кола (пасата), това означава, че сте семейство пълни идиоти, които не могат да окажат елементарна поддръжка на автомобила. Съдейки по плиткоумните изказвания и по неграмотното писане, едва ли си изкарал и 8-ми клас. Вместо да си мълчиш, ти обясняваш на хората колко "велика" е Русия и какъв автомобил е Москвич. И технческите науки не са ти чужди, че и ми пращаш линкове на английски език, който аз дълбоко се съмнявам, че знаеш.
    Бай Иване, ще ти разкажа един виц: "Чукча щял да пише книга. Издателят го питал - Чукча, ти прочел ли си една книга, че чак ще пишеш?! Той отговорил - Чукча не читател, а писател.
    Ако случайно не го разбереш, ще ти го кажа така - Трябва доста да прочетеш, преди да пишеш. Човек, когато не се обажда, не си личи колко е глупав. Запомни това, много ще ти помогне в живота!

    Коментиран от #96

  • 96 бай Иван

    10 4 Отговор

    До коментар #95 от "Бай Кой":

    Каква Австрия, какъв 86?
    Тук да не би да съм на изпит по български? Защо ми е да пиша грамотно за неграмотници?
    Ти се правиш на много умен, ама си тъп соросоиден.
    Пасата имам снимка на 231 309км-0319. С 3205 ХА, ако го видиш някъде ми кажи- интересно ми е къде е.
    Всичко си му е сменяно по график. Не си бил там, не знаеш нищо->не коментирай.
    А иначе сега баща ми има Touran 2007-> не е лоша кола, ама на мен ми харесват леки коли със задно които не се карат от идиоти(бмв и мерц).
    Английски имам Cambridge Advanced English (C1) сертификат, при това 193/210- още 7 точки и C2.
    Хайде кажи нещо за себе си, ще ми е много интересно.
  • 97 Бай Кой

    2 12 Отговор
    Пак си се "лайкнал" няколко пъти, за всеки случай :D
    Бай Иване, ти още българския не си научил, а иначе имаш Cambridge Advanced English. Тук вече не случи на човек. Понеже питаш, ще спомена, че преподавам в езиково училище, и доста от хората, които идват са същите като теб. Карат си курса, после им се издават сертификати и т.н. Същите такива, когато отидат на изпит на british council, по-добре не питай колко изкарват. А ти, най-вероятно, нямаш и никакво ниво.
    В поста ти съм прочел Австрия вместо Австралия. Аз питах за Германия, ти къде ме прати чак? Не отговаряш на въпросите ми, което оправдава напълно димите ми за теб. Не съм използвал само - шезофрения. Тя е много подходяща, ето защо:
    "Аз обаче много добре помня как пасата на баща ми ядеше бобини и ни оставяше на пътя, при това нови оригинални.
    И как на дядо ми пасата(същия модел- тройка, B3) не може да изкачи един лек хълм, а колко гадно се карат тея боклуци не е за вярване."
    След това:
    "Пасата имам снимка на 231 309км-0319. С 3205 ХА, ако го видиш някъде ми кажи- интересно ми е къде е.
    Всичко си му е сменяно по график. Не си бил там, не знаеш нищо->не коментирай."
    Чета и не мога да разбера! Един и същи човек ли пише или са няколко? Ако е един, работата не е добре :)

    "А иначе сега баща ми има Touran 2007-> не е лоша кола, ама на мен ми харесват леки коли със задно които не се карат от идиоти(бмв и мерц)."
    До сега обясняваше какви трошляци били немските машини, а ти самия ги харесв
  • 98 Бай Кой

    3 10 Отговор
    ...продължение...
    До сега обясняваше какви трошляци били немските машини, а ти самия ги харесваш, че и баща ти. Хайде сега пак ми кажи, че не си шизофреник.
    Уж харесвате всичко руско, а не си взехте по една УАЗ-ка.
    Бай Ваньо, използваш думи, на които не разбираш значението. Вярно е, че не си на изпит по български език, но е добре да имаш елементарна грамотност! "По дрехите посрещат, по ума изпращат", перефразирам - по писането посрещат, по смисъла на написаното изпращат. Чети книги на български, след това и на английски. Това ще намали доста вакуума в главицата ти.

    Коментиран от #99

  • 99 бай Иван

    10 3 Отговор

    До коментар #98 от "Бай Кой":

    Вакуум само в твойта главица има.
    Ако щеш ми вярвай, и аз не ти вярвам че работиш в езиково училище.
    В прочем-кое?
    И как ще се лайкна сам 5 пъти?
    Какво съм им харесал на немските коли-ми удобни са, нищо повече. Естествено че новите са с по-лек волан и са лесни за каране.
    Ама си остават боклуци с предно.
    Москвича и Ладата поне можеш да смениш двигателя и да стане доста пъргава кола която да засрамва дори и новите S-класи по светофарите.
    Баща ми не си пада по руското, той вече иска да се вози, а не да кара.
    А и вече иска да сменя турана с нещо по-високо. Предложих му Passat Allroad, вика- нещо японско дай.
    Ти освен че си объркал Австралия с Австрия, си объркал и Е85 с А(или АН) 86
    Е това как е станало?
    Какво имаш впредвид под "елементарна грамотност"?
    Не е шльокавица, не са ми по 5 реда изреченията(липса на препинателни знаци), какво друго липсва?
    Първото изречение което си цитирал съм го писал от телефона набързо, а второто от компютъра.
  • 100 Бай Кой

    4 10 Отговор
    Честно да ти кажа, боли ме лявото коляно, какво вярваш или не.
    "Какво съм им харесал на немските коли-ми удобни са, нищо повече. Естествено че новите са с по-лек волан и са лесни за каране.
    Ама си остават боклуци с предно.
    Москвича и Ладата поне можеш да смениш двигателя и да стане доста пъргава кола която да засрамва дори и новите S-класи по светофарите."
    Бай Иване, явно имаш много сериозен проблем с обзавеждането на горния етаж. Как може да сравняваш Москвич и Лада с новата S-класа. Ами ти, като любител на руските автомобили, защо не си взе една модерна Лада, а си караш корейския чурук? Малоумието не се лекува, остава си за цял живот! Също и за горивата недей да обясняваш, да не се огелпиш, както с руските изобретения - пълен смях :)
    Послушай съвета ми, не се занимавай с неща, които не са ти ясни. Взимай си парите от руските организации, но не се опитвай да спориш с хора, които мислят!

    Коментиран от #101

  • 101 бай Иван

    9 5 Отговор

    До коментар #100 от "Бай Кой":

    Какъв корейски чурук бе?
    Абе ти май си тоя дето е зле с горния етаж.
    Защо да не ги сравнявам?
    Като всичко що е със задно може да стане бързо колкото която и да е шосейна кола.
  • 102 Бай Кой

    2 11 Отговор
    Хахахаха, бай Иване, докато го написа и 2 лайка.
    Хахахаха. Голяма комплексарщина!
  • 103 Бай Кой

    3 14 Отговор
    Сега и моя коментар ще получи 2 минуса :)
    От телефона и от компа
    За съжаление нямам много време да се занимавам
    Голям смях!

    Коментиран от #104

  • 104 бай Иван

    8 4 Отговор

    До коментар #103 от "Бай Кой":

    2 си мислиш че си разкрил, ами другите?
    Комплексарщината е да караш боклук с предно и да се имаш за нещо повече.
  • 105 Бай Кой

    4 8 Отговор
    Ваньо, айде да не ми повтаряш постоянно думите. Вкарай малко и своя мисъл, ако можеш. Значи масово хората са комплексари, понеже карат автомобили с предно предаване, а производителите им са абсолютно заблудени. Само Лада и Москвич имат интелигентни потребители! Толкова тъпотия чак на вдлъбнатост отива, бай Иване!

    Коментиран от #106, #117

  • 106 бай Иван

    9 2 Отговор

    До коментар #105 от "Бай Кой":

    Извъртай ми думите колкото си искаш.
    Нищо не съм казал за шофьорите на Лада и Москвич.
    Има и други коли със задно-200SX, 350Z, 300ZX и много други.
    За предното имах впредвид такива соросоидчета като тебе, не всички.
    Омръзна ми с тебе да се занимавам да наливам мозък в главата.
  • 107 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 108 Васил

    9 0 Отговор
    В отговор руснак навъртял 10 милиона км. на Мерцедес!
  • 109 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 110 Спас

    2 1 Отговор

    До коментар #14 от "ШАРАН БГ":

    Много приказки тук, но никой не казва, че бензина беше 20ст.!! Тоест делиш и цени и заплащане на 10 и си правиш изводи.

    Коментиран от #113

  • 111 Сталин.

    0 0 Отговор
    А бе много гугал четеш бе човак
  • 112 Смешко

    0 0 Отговор

    До коментар #5 от "чичо Пешо":

    Москвич 2140 струваше през 1979г. 5700 лв.
  • 113 Смешник

    0 1 Отговор

    До коментар #110 от "Спас":

    Бензин А86 през 1979г. Беше 80 ст.за литър, а А 93 -90 ст.
  • 114 Бай Данчо

    1 2 Отговор
    Абе не си е баш от 1976г. Москвето ама нейсе. С тия брони излизат след 84-85г. Качили са едни 10 тина годинки журналята. 1976 г. още помен няма от 2140. Още си бичат 408/412 с триъгълните мигачи..
  • 115 Справедлив

    0 0 Отговор

    До коментар #19 от "Борис":

    Колега шодкрепям те на 100%
  • 116 Да и аз така съм чувал даже са имали 5 с

    0 0 Отговор

    До коментар #34 от "НикиД":

    Да и аз така съм чувал даже са имали 5 скорост сравнително по малък разход от нашите ламии
  • 117 Никата

    2 0 Отговор

    До коментар #105 от "Бай Кой":

    Братле, Тоз бай Иван, че не е уред - не е, ама ти... си два пъти по-зле от него, да знаеш. Човека си изказва кривото субективно мнение, ти пишеш по 30ина реда романи, в 28 от които го обиждаш. Не мисля, че така затвърждаваш позицията си. Явно си нисък пич, около 1.45-1.50 и като влизаш в диалог с някого, те надговаря, често пъти, и не можеш да се изкажеш. Макар много от нещата, които си изписал да са смислени, поведението ти е крайно противно. Помисли си над това. За претенциите, които имаш би следвало, да водиш нормален диалог. По този повод - напълно ти вярвам, че си преподавател - Само един преподавател с много степени, може да е такъв себичен егоцентрик с толкова силна мания за величие :) /нищо лично/
  • 118 Милошевич

    0 1 Отговор
    Луд германски дядка,да си беше купил голф двойка
  • 119 Бойко

    1 0 Отговор

    До коментар #4 от "чичо Пешо":

    Грешка 5700лв
  • 120 БМВ

    0 1 Отговор
    С двигател на BMW, как да е...
  • 121 БМВ

    0 1 Отговор
    С двигател на BMW, как да е...