29 062 57

Официално: Peugeot купи Opel за €2.2 млрд.

Радослав Славчев

На пресконференция в Париж, френският концерн PSA обяви официално, че става собственик на европейското звено на General Motors. В сделката, която е на стойност €2.2 млрд., са включени марките Opel и Vauxhall.

Така, автомобилният производител PSA става вторият по големина в Европа след Volkswagen AG, като изпреварва алианса Renault-Nissan. Според изявленията на шефовете на PSA и GM, сделката е изгодна и за двете страни.

Карлос Таварес, председател на управителния съвет на PSA заяви, че французите ще се съобразят с всички ангажименти, поети от GM, но още от сега започнаха опасения за сериозни съкращения в структурите на Opel.

Те се породиха от изявлението, от страна на французите, че до 2026 година PSA смята да направи сериозни икономии на годишна база, за да стабилизира марките Opel и Vauxhall.

Мери Бара, шеф на GM заяви, че стратегията е добра и по този начин марката Opel ще засили позициите си на Стария континент. Заради предстоящия Brexit най-притеснени са работниците в заводите на Vauxhall, където се очакват най-сериозни съкращения.

Ще припомним, че френското правителство контролира 14% от акциите на PSA, по колкото имат семейство Пежо и китайският гигант Dongfeng Motor. Новината за преговорите с GM доведе до рязко поскъпване на ценните книжа на компанията.



Още по темата

  • Ето го новия Opel Insignia

    Ето го новия Opel Insignia

    Основната премиера на Opel, по време на автомобилното изложение в Женева, е новата генерация на техния средноразмерен модел - Insignia. Отчитайки ...
    8.03.2017
    16 228
    33

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • кроко (гост)
    Отговор
    1 10:43  06.03.17
    Няма вече Хлопел..
    Няма вече Пижо..
    Добре , че е БМВ-то
    БМВ -то е оса, то !!

    Коментиран от #30

  • Анонимен (гост)
    Отговор
    2 10:59  06.03.17
    Новата марка се казва ... Pe-Pel
  • onq s konq (гост)
    Отговор
    3 11:04  06.03.17
    samo bmv si ostana bmv vsi4ko drugo e sopstvenost na zastava
  • Ebeemveee (гост)
    Отговор
    4 11:08  06.03.17
    Какви bmw-ta, Mercedes и всички останали. Стегнете се малко, пуберии..
  • baruta (гост)
    Отговор
    5 11:13  06.03.17
    Бойко с тия заеми дето тегли от 16 млрд. можеше да си купим и Орел и Пежо заедно.
  • Азия в Европа (гост)
    Отговор
    6 11:14  06.03.17
    Браво на китайците! Първо Волво, Сааб, после ПСА, а сега и Опел. Май мачкат всичко наред без много приказки от тяхна страна. То затова и са една от най древните цивилизации, оцеляла и до днес.
  • nie (гост)
    Отговор
    7 12:08  06.03.17
    Понеже и тук има тролове да дават опорни точки - информация за външния дълг има на сайта на БНБ. По време на управлението на Борисов е намалял с 2 милярда евро. Най-много се е увеличел по времето на тройната коалиция - от 15 на 35 милярда евро.

    Коментиран от #15

  • СОЙКА присмехулкааа (гост)
    Отговор
    8 12:10  06.03.17
    Искам да изкажа своите най-искрени съболезнования към феновете на Опел!
  • Наблюдател (гост)
    Отговор
    9 12:25  06.03.17
    Ако помислим трезво, сделката е консолидиране на капитали - контролът на част от тях минава в европейски ръце. Рано е за анализи и изводи, но си мисля, че това е европейска реакция на политиката на новата американска администрация.
    Ако се замислите, няма почти никаква технологична разлика между отделните европейски марки коли ( с изключение на дизайна - но и там всичко е еднакво). Скоростни кутии - един голям производител, електроника - друг голям производител, окабеляване - трети производител, стъкла - трети производител. Вътрешните интериори от рода на седалки, табла, колани и пр. - също се правят от един производител. Почти няма европейска марка, която сама произвежда всички детайли и компоненти в колите си.
  • Наблюдател (гост)
    Отговор
    10 12:30  06.03.17
    Спорът за качеството на отделните марки е безпредметен. Мерцедес могат да вложат по-евтини материали в базовите нива на оборудване от Опел с най-високото ниво на оборудване. После плюем защо мерджана виси в Балканстар. Ами ще виси, защото Мерцедес за българския пазар е различен от Мерцедес за немския клиент. Елемантарно казано - електронен модул Бош има няколко нива на надеждност и качество, в зависимост къде се монтира.
  • Аз граничар (гост)
    Отговор
    11 12:33  06.03.17
    Курници с кардани,отврат.
  • 12 12:36  06.03.17
    Този коментар е премахнат от модератор
  • гост (гост)
    Отговор
    13 12:54  06.03.17
    Надеждите за втори производител в Европа ще бъдат доста краткотрайни , да не кажа въобще неосъществени . Гос само за една-две години ще върне Мицубиши на мястото което трябва да е в Европа , а като добавим двуцифрения ръст на Дачия и Лада за някои източни пазари , Рено-Нисан-Мицубиши много скоро ще си върнат второто място , да не говорим , че спорят за третото в света с GM и Hyundai-Kia , което е въобще немислимо за PSA-Opel
  • Visente (гост)
    Отговор
    14 13:19  06.03.17
    Новата марка ще се казва Пжопел.
  • ффхуж (гост)
    Отговор
    15 13:44  06.03.17

    До коментар #7 от "nie":

    Не стига, че не знаеш как се пише милиард, ами и дрънкаш простотии.
  • onlyhonda (гост)
    Отговор
    16 14:07  06.03.17
    очакваше се. китайците купиха PSA преди време. сега PSA купува Opel, демек Opel става китайски. :)))) така е, като има зверски закони и се спазват, работи се здраво. сега тези дето ревът срещу китайското ще си купуват вече китайски коли :))))) и частите вече 100% ще са китайски. така,че май по-добре направо грейтуола да се взема, разлика няма да има. дали ще е опел, пижу или цитроен честито на всеки един техен фен!!!
  • Vasik Atanasova (потребител)
    Отговор
    17 14:09  06.03.17
    ЕДИН БОКЛУК КУПИ ДРУГ

    Коментиран от #19, #23, #32

  • талашит (гост)
    Отговор
    18 14:17  06.03.17
    Пежопел
  • German cars (гост)
    Отговор
    19 14:44  06.03.17

    До коментар #17 от "Vasik Atanasova":

    Само тебе никой не иска да те купи, ама за да те вземе някой ти трябва да платиш!
  • Alex (гост)
    Отговор
    20 14:53  06.03.17
    Като живеех в щатиите любимата ми марка беше Понтиак. ГМ ги заробиха и приключиха. 2008-ма мислеха да закрият Опел. От тогава Опел вегетира. С ПСА едва ли ще цъфне, но поне има шанс за някакво развитие. Заводите на Опел ги преместиха в Полша основно. Производството в Китай вече е прекалено скъпо. Много от частите за Опел се правят в Украйна и Беларус. Пежо сглобява 301 изцяло в Испания, но частите му основно се правят в Армения.

    Коментиран от #21

  • Кибик (гост)
    Отговор
    21 15:06  06.03.17

    До коментар #20 от "Alex":

    Алекси, Понтиак е част от Дженерал Мотърс от 1926 г. Ако си бил в САЩ по време на това "заробване" и си ги харесвал, евала ти правим, сигурно познаваш пра-пра-пра дядо ми, казвал се е Тошо и е от Берковица, и той е харесвал Понтиак и е пратил от Чикаго снимка с Понтиак на пра-пра-пра баба ми, още си я пазим.
  • Opel Motorsport (гост)
    Отговор
    22 15:25  06.03.17
    Беше каквото беше с опел до 1999 година.
    Новата смехория могат да я кръстят OPSA.
  • васиииик (гост)
    Отговор
    23 15:28  06.03.17

    До коментар #17 от "Vasik Atanasova":

    Васииик,Васииик.Ти колко си ми умна та чак дрънчиш.Карай си колелото и не коментирай статии за автомобили.
  • Емил Кало (гост)
    Отговор
    24 15:37  06.03.17
    Е сега вече ще се подобри качеството и надежността на Опел. Французите имат усет към детайла и ще вдигнат нивото на Опел.
  • ПСО (гост)
    Отговор
    25 15:42  06.03.17
    Безкрайно сте зле, момчета! Само след 2-3 годинки ще хълцате по ръста и финансовите резултати на новата група - ако имате мозък да четете сериозни данни, де. Крайно време беше да се свърши с мъките на сериозна марка като "Опел" и французите знаят как да го направят. И никакви китайци не са ги купили, пише си че са придобили само 14 % от капитала. Китайските активи нарастват в компании по цял свят, това е напълно естествено. Дори не подозирате колко капитал в световни марки притежават. Какво му стана на "Волво", като го взеха цялото - избягна фалита и продължава да работи. Така се прави - АБВ-то на бизнеса (справка - Уорън Бъфет) залага на подценени активи, които да бъдат развити. Отлична сделка между големите в автомобилостроенето.

    Коментиран от #37

  • Иван (гост)
    Отговор
    26 16:00  06.03.17
    Когато през далечната 2001 година казваха, че от големите марки ще останат 5 до 7 големи групи всички гледаха неразбиращо и кимаха учудено за какво иде реч.
  • Баш Майстора (гост)
    Отговор
    27 16:05  06.03.17
    Новата марка се казва Opelogeot!
  • Знаещ (гост)
    Отговор
    28 16:06  06.03.17
    Ако не бяха Донгфенг да вкарат финансова инжекция на ПСА, то и те щяха да са фалирали, а не да купуват друга марка. Жълтуркото е чичкото с парите, въпреки 14 - те си процента.

    Коментиран от #46

  • ооооооо (гост)
    Отговор
    29 17:03  06.03.17
    ХВАНИ ЕДИНИЯ - УДАРИ ДРУГИЯ.
  • опел (гост)
    Отговор
    30 17:38  06.03.17

    До коментар #1 от "кроко":

    Всички XE-та се гаврят с ваште бмв-та
  • карам трактор (гост)
    Отговор
    31 17:47  06.03.17
    А емблемата маймуна ли ще бъде ?
  • гост 1 (гост)
    Отговор
    32 18:05  06.03.17

    До коментар #17 от "Vasik Atanasova":

    Хората купуват- продават и печелят и ти ей сега ще си купиш....ама хляб от селската фурна !!! ;)

    Коментиран от #40

  • mediator37 (гост)
    Отговор
    33 19:09  06.03.17
    Собствениците се сменят - Опел остава !
  • ще видим (гост)
    Отговор
    34 20:18  06.03.17
    Чета коментарите или една част от тях и се чудя,защо китаеца не попита част от тук пишещите преди да купува?Видиш ли тук в БГ разбираме от всичко и имаме едно толкова развито автомобилостроене,че се чудя защо ли само събираме Гейтуол и шием калъфки за други марки?Как пък една марка не направи завод за двг-та примерно(както Ауди правят в Полша).Толкова сме умни но никой не знае.Как ще се казвал Опел вече-Опел ще се казва но под шапката на PSA и китайците.За Китай може и Донгфенг както е Ц5 на Ситроен но за Китай.Времето ще покаже какво ще се роди от тази покупка.Опел е с доста отличаващ се и добър дизайн нещо което трудно ще се каже за моделите на PSA освен някои.Със сигурност ще има размяна на двигатели.Французите куцат откъм бензинови но са признати на дизела нещо което пък е обратно при Опел.Опел имат и 4х4 при леките коли което липсва при ПСА.Въобще има с какво да си помогнат според мен.Китаеца го е сметнал.Да не го мислим него.
  • Гост (гост)
    Отговор
    35 20:38  06.03.17
    Китайците имат 7% PSA,по скоро те са съдружници,но не притежават PSA group.Френското правителство притежава 14% останалото е частно.
  • МЙХ (гост)
    Отговор
    36 21:03  06.03.17
    МАЛЕЕ, МАЛЕЕ!
    Не стига, че е опел, ми и френски!
    Звучи като оня виц за жената на глигана - не стига, че е свиня, ами е и дива!
  • гост (гост)
    Отговор
    37 21:39  06.03.17

    До коментар #25 от "ПСО":

    Кои са тия "големите" , момче дето не си зле , да ни обясниш на нас неразбиращите ? Ако на група , дето и с трите марки ще е към края на десетката викаш големите , май ти си много зле . Май ти ще си тоя дето ще хълцаш , ама не от "резултати" , а от срам . Единственото което се цели с тази сделка е оцеляване и поне запазване на настоящите резултати , никой не си и мечтае за фантазиите дето се въртят само в твоя мозък . Имаш ли си на идея как се покрива загуба от близо 300 милиона на Опел само за миналата година , при положение ,че цялата "печалба" на PSA е три пъти по-малко , а продажбите им са спаднали над 30% от 2010г насам . Единственото което предстои е рязане на живо месо , по всякакъв начин с единствена цел съкращаване на разходи . На всичкото отгоре това са трите марки , които са най-зле с електромобилите , което ще е решаващото в следващото десетилетие . Даже настоящия шеф на Опел представи стратегия за преминаване само на електромобили , като единствен шанс за запазване на марката , това чул ли си го преди да ръсиш смешки ?

    Коментиран от #38, #48

  • въх (гост)
    Отговор
    38 22:04  06.03.17

    До коментар #37 от "гост":

    Е, как да го чул, като не чете, само просташки измишльотини тук. кОЙ КАВО КАЗАЛ В МАХАРАТА ИЛИ В КАФЕТО и това е.

    Коментиран от #44

  • asoos (гост)
    Отговор
    39 00:04  07.03.17
    астра с hdi двигател ще убие рибата
  • Vasik Atanasova (потребител)
    Отговор
    40 01:03  07.03.17

    До коментар #32 от "гост 1":

    АКО ТИ КАЖА КАК МИ СЕ ЯДЕ ТАКЪВ ХЛЯБ АМА НЯМА
    ДОБРЕ ЧЕ ХОДЯ НА ЛИДЪЛ И СИ КУПУВАМ ЧЕРЕН ХЛЯБ СЪС СЕМЕНА
    ОТ 2 ЛВ
    НО ТОВА Е ДРУГА ТЕМА
    ФАКТ Е ОБАЧЕ ЧЕ ЩОМ ПИШЕЩИТЕ ТУКА ЗАЩИТАВАТ ОПЕЛ И ПЕЖО
    СМЯТАЙ С КВИ МИШОЦИ ИМАМЕ РАБОТА
    А АЗ ЦЯЛ ЖИВОТ КАРАМ АУДИ
    ПЕЖО И ОПЕЛ АМИ ТОЧНО ХВАНИ ЕДИНЯ БЛЪСНИ ДРУГИЯ
    ЗА МЕНЕ МАРКИТЕ СА АУДИ МЕРЦЕДЕС БМВ ПОРШЕ ЛЕКСУС
    ДОДЖ ШЕВРОЛЕТ И ЕСТЕСТВЕНА ПИКАПА НА ФОРД
    ДРУГОТО ВСИЧКО ОСТАНАЛО Е ЗА ВАС ОТ СЕЛСКАТА ФУРНА
    АЙДЕ СЪС ЗДРАВЕ

    Коментиран от #47, #55

  • deda ti radi (гост)
    Отговор
    41 02:08  07.03.17
    Боже хора се обиждат на кой каква кола кара....
  • Баси смешката (гост)
    Отговор
    42 06:48  07.03.17
    Ей Васик, единствената смешка тук си ти! Научи се първо къде се слагат препинателни знаци в изреченията и тогава коментирай.

    Коментиран от #50

  • asoos (гост)
    Отговор
    43 07:04  07.03.17
    Ей васик караш ауди ама втора ръка не ново

    Коментиран от #51

  • гост (гост)
    Отговор
    44 10:21  07.03.17

    До коментар #38 от "въх":

    Не съм искал да го обиждам , ама като чета глупости не се сдържам ! А истината е още по-зле , ама кой ти гледа ! Всъщност цената е 1,3 милиарда!!!!! Останалите 900 милиона са за финансовата група , която е съвместна на GM и BNP Paribas , която финансира лизингите и други финансови операции . Тоест купуват Опел за 1200-1500 евро на бройка продадена кола за миналата година ! По-зле от това ще е сигурно ако GM бяха платили на PSA да ги оттърват
  • OPEL Motorsport (гост)
    Отговор
    45 13:15  07.03.17
    OPEL. 1862 - 1999.
  • май не си много знаещ (гост)
    Отговор
    46 13:46  07.03.17

    До коментар #28 от "Знаещ":

    С печалба от над 2млрд.евро едва ли са пред фалит
  • васик,васик (гост)
    Отговор
    47 13:51  07.03.17

    До коментар #40 от "Vasik Atanasova":

    В топ10 на най трошливите коли са именно споменатите от теб-ауди,бмв та мерцедес с няколко модела.Ай карай си ги.

    Коментиран от #52

  • гост но проСт (гост)
    Отговор
    48 19:55  07.03.17

    До коментар #37 от "гост":

    Опел Ампера какво е според теб?Взимат му тегнологията и готово.Май даже са пред другите вече.Знам,че съм прав и не ги мисли франсетата.

    Коментиран от #49

  • гост (гост)
    Отговор
    49 23:45  07.03.17

    До коментар #48 от "гост но проСт":

    Добре си се описал в ника , даже сам не предполагаш колко си прав . Опел Ампера ( чети Шевролет Волт) е хибрид , при това доста слаб. Опел Ампера Е ( Шевролет Болт) , който предполагам имаш предвид е 100% собственост на GM до последното патентче и освен емблемата Опел , всичко друго ЩЕШЕ да се произвежда в Америка ! Ако си въобразяваш , че американците ще подарят и едно болтче от него на PSA , значи ника ти е прекалено слаб да опише интелектуалното ти ниво . Тоест Опел Ампера с Е и без Е вече съществува само в нощните полюции на такива като теб . Освен това , ако още не си разбрал PSA трябва да са луди да допуснат електромобил на Опел , при положение , че те нямат и няма да имат още поне 5-7 години , не че Опел имат пари да разработят собствен модел де !!! И изобщо като си мечтаете с аверчетата , слизайте от време на време на земята , че съвсем го обърна на детски филмчета
  • Vasik Atanasova (потребител)
    Отговор
    50 00:06  08.03.17

    До коментар #42 от "Баси смешката":

    това е без значение
    не търси за какво да се заяждаш
    щом си толкава грамотен
    стани учител
    че имаме нужда от такива като теб
    сегашните учители и те не са на ниво
    не ме познаваш а ме коментираш
  • Vasik Atanasova (потребител)
    Отговор
    51 00:08  08.03.17

    До коментар #43 от "asoos":

    не е ново но имам две
    по новото ми е 10 г не е много старо
  • Vasik Atanasova (потребител)
    Отговор
    52 00:11  08.03.17

    До коментар #47 от "васик,васик":

    аве виж сега
    и ти знаеш че са хубави
    ама нямаш даян за тях
    благодаря ти че ми ги пожелаваш
    аз също ти пожелавам
    да имаш възможността
    да караш ауди
    и да видиш кеф возия
    и тяга а за дизайн да не говорим

    Коментиран от #53

  • васик,васик (гост)
    Отговор
    53 11:57  08.03.17

    До коментар #52 от "Vasik Atanasova":

    Не ме мисли мен.Моята си има и возия и тяга и комфорт.Пък и визия а и e доста по нова от твоята.Ауди е кола само от А6 нагоре.Другите са ми тясни.
  • batlazo (гост)
    Отговор
    54 19:58  08.03.17
    Приятели,защо спорите за глупости.Французите поне коли произвеждат от столетия,и купуват бая закъсалия и ,,по добър Опел"Защо ще го купуват като е по-добър от Пежо?Кой в случая го е закъсал?Я се поинтересуваите се Опел колко са му загубите,бяха около 16 милиарда евро.Като е по добър защо не се продава...защо е на загуба?И моля които не разбира от коли да не пише глупости!А ние Българите не можем и лъжизи и вилици да произведем
  • 12XE (гост)
    Отговор
    55 11:03  09.03.17

    До коментар #40 от "Vasik Atanasova":

    Добре кой го е.. че не харесваш опел?
  • batlazo (гост)
    Отговор
    56 21:13  10.03.17
    Не ще не харесвам Опел.Аз съм реалист и гледам фактите.Аз карам автомобил,които мога да си позволя да поддържам.Вярно е че харесвам Пежо,даже ми е любима марка.Дори в момента шофирам такава,но и уважавам много други марки автомобили.Но най вече съм реалист.

    Коментиран от #57

  • 12XE (гост)
    Отговор
    57 14:36  11.03.17

    До коментар #56 от "batlazo":

    Коментарът ми беше адресиран до Vasik Atanasova

Напиши коментар:


Публикувай