6 870 9

Новият Alpine - лек и приятен за окото

Ангел Харизанов

След няколко години в очакване, на автосалона в Женева бе разкрит новия френски спортист на Alpine. Дизайнът вече е ясен на почти всички фенове на автомобилите, но характеристиките се разбраха преди броени дни. Машината е успяла да запази посланието на първородния модел - лекота, остро управление и приятна визия.

Alpine разчита на алуминиева конструкция, която означава тегло от само 1080 килограма и събиране на всичко във вътрешността на шасито - резервоарът е зад предната ос, а двигателя е зад седалките и запазва централноразположената конфигурация. По този начин се постига много добро пътно поведение и директното управление.

Двигателя наистина е 1.8-литров турбо, но е изцяло нова разработка и ALpine ще е първия автомобил от групата RenaultNissan, който ще го използва. Мощността му е точно 250 конски сили и от Alpine са доразработили всмукателя, турбокомпресора, изпускателната система и картата на управление. Скоростната кутия е седемстепенна с двоен съединител от Getrag, като предавателните числа са специално разработени за модела.

Благодарение на дизайнерите, автомобилът е успял да запази и външно и вътрешно посланието на първия модел, а това се постига много трудно,като примерите за разочарование са десетки.

Мощността не е завидна, но настройките и ниското тегло водят до ускорение от 0 до 100 за само 4.5 секунди. Това е по-добър резултат от сочените за конкуренти Porsche Cayman и Alfa Romeo 4C. Цената на автомобила в родна Франция ще стартира от 58.500 евро, което е почти равностойно на съперниците.



Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • чичо ви (гост)
    Отговор
    1 13:58  11.03.17
    Много е готино, но трябва да е значително по-евтино, за да се пребори с Кайен.

    Коментиран от #2, #7

  • Алфа Ромео (гост)
    Отговор
    2 14:19  11.03.17

    До коментар #1 от "чичо ви":

    Може би имаш предвид Кайман, а иначе колата си е много готина.
  • рено ФЕН (гост)
    Отговор
    3 15:39  11.03.17
    Супер е а и цената е доста добра - все пак товае легендарен модел ! Нищо чудно след 20-30 години цената му да се вдигне достигайки над 200000 -300000 евро !
  • незнайко (гост)
    Отговор
    4 16:53  11.03.17
    Страхотен ! Браво на франсетата, че го възродиха.
  • Гост (гост)
    Отговор
    5 19:25  11.03.17
    Много добра количка! Впечатлен съм!
  • Shmeker (псевдоним)
    Отговор
    6 21:22  11.03.17
    Мачка, Пи*ка и Елхичка не ми трябват

    Коментиран от #8

  • Гост (гост)
    Отговор
    7 21:36  11.03.17

    До коментар #1 от "чичо ви":

    Цената е добра,да не кажа много добра! Това не е кола за всеки,а за заможната средна класа и нагоре....Така наречените weekend коли за развлечение и срещи с приятели и фенове от различни клубове...
    След леки доработки съм сигурен,че ще я надуят до поне 300/350 конски сили,което е страхотно за тази лека количка! 120 хиляди лева за чисто нова спортна кола с изключително приятна визия е добра оферта! Alpine,Alfa Romeo 4С,Abarth 124,Porsche Cayman.....Все спортни коли със история и реноме....Уви,за родните стандарти си е скъпа...
  • ( ° ͜ʖ͡°)╭∩╮ (гост)
    Отговор
    8 00:54  12.03.17

    До коментар #6 от "Shmeker":

    Чакай бе пич, някой насилва ли те да си я купиш? И би ли ми обяснил малко по-подробно, какво общо има женския полов орган с емблемата на Renault? Има дупка? Ми аре всичко с дупка в него вече да бъде полов орган...
  • onq s golfa (потребител)
    Отговор
    9 01:47  13.03.17
    Гоуф ЖТИ съшто е 1.8 и доста пъргав и лек така че едва ли е случайна тук кубатурата при тези френски копирачи!!

Напиши коментар:


Публикувай