Ще ви разкажем за слабоизвестното съществуване на три ребрандирани модела, всеки от които е свързан с националната гордост на французите, както и с една от трите френски марки - Citroen, Renault и Peugeot. И трите модела са предназначени за армията, но на практика не са френски. Появата им на бял свят е продиктувана от това, че в началото на 70-те години на миналия век френската армия решава да смени дотогавашните Willys-и.
По политически причини армията решава, че ще използва само автомобили, родно производство, но проблемът е в тома, че нито един от големите френски автопроизводители не прави подходящ всъдеход, който да пасва на изискванията на френските военни. По онова време Citroen прави моноприводния Mehari, от който армията закупува 9 000 бройки, но колата, правеща се на базата на 2CV е моноприводна и маломощна.
Така е възложена задача на трите френски марки (Renault, Peugeot, Citroen) да направят истинска военна джипка. Поръчката на армията обаче е за 100 000 автомобила - цифра, която съвсем не е голяма, за да се започне създаването на модел от нулата. Така и трите френски компании прибягват до една и съща хитрост - сключват договори с чужди производители, взимат от тях определен модел и интегрира в него свои двигатели, трансмисии и емблеми.
Така се появяват три нови френски джипки, направени след обединенията на Citroen с Volkswagen, на Peugeot с Mercedes, и на Renault с Fiat.
Отправна точка за легендарната система на Audi - Quattro е всъдеходът Volkswagen Iltis. И докато тази история е добре известна на автоманиаците, то малцина са онези, които знаят, че е съществувала и подобна военна машина, но с логото на Citroen. Копието се нарича C44 и представлява VW Iltis, но с 1.8-литров мотор от Citroen CX. Френската армия обаче не одобрява тези джипки и така приключва тяхната безславна история.
Следващият опит е този на Renault, които представят на военните модела Saviem TRM500. Всъщност това е ребрандирана версия на Fiat Nuova Campagnola, известен като папамобила на Йоан Павел II. Двигателят обаче от Renault 20 и е с мощност 75 конски сили (в някои източници е 88 к.с.), но това не е най-важното. От Renault правят десет такива автомобила, но висшите военни кадри отново не са впечатлени и отхвърлят и този модел.
Така се стига до появата на Peugeot P4 - една джипка направена на базата на култовата G-Klasse. Джипката е почти точно копие, но разполага с двигател от Peugeot 504 и с трансмисия от Peugeot 604. Интересното е, че на Peugeot им е било разрешено да пуснат и гражданска версия, която обаче да се продава само на територията на Франция. Тя обаче се продава много слабо, но пък военната разработка е харесана от френската армия.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Мечо Дебелия Меч
Коментиран от #6
12:04 13.03.2017
2 кроко
Коментиран от #3
12:57 13.03.2017
3 Пухчо
До коментар #2 от "кроко":
Така е, само че се чете "Пух" :)13:19 13.03.2017
4 Пабло
13:19 13.03.2017
5 ссс
14:21 13.03.2017
6 оня с коня е мека китка
До коментар #1 от "Мечо Дебелия Меч":
Не само китката, устата също му е много мека :-). И едно непрекъснато "о, уи, жутем, жутем...".Кроко,
На теб само пучове ти се привиждат! Ту с Елцин, ту с Березовски, после Немцов, Ердоганя...
Коментиран от #7
15:01 13.03.2017
7 ссс
До коментар #6 от "оня с коня е мека китка":
Привибдат му се щото не се е качил веднъж на някоя Х5-ца да види как дърпа, ще гги заслепи тия с гегите и пучовете!15:21 13.03.2017
8 история
17:44 13.03.2017
9 имаме опит
17:45 13.03.2017
10 gost
19:48 16.07.2017
11 Бaй Стaмaт
22:21 16.07.2017