4 577 9

Представиха нов германски хиперкар

Радослав Славчев

Компанията Artega представя своя първи спорткар през 2006-а, но шест години по-късно банкрутира. През 2015-а марката е възродена, като се ориентира основно към електромобили, при това такива от сегмента на хиперкарите, тоест със системна мощност от над 1 000 конски сили.

Сега в Женева, марката представи един интересен електрически хиперкар, носещ името Artega Scalo Superelletra. В основата на автомобила лежи шаси от алуминий и въглеродни влакна, а разположението на местата в салона е подобно на това на култовия McLaren F1 - 1+2.

Другото любопитно е свързано с т.нар. силов тракт. Той е съставен от четири електромотора, като всеки един от тях отговаря за едно от колелата. Системната мощност на тези четири електромоторът е впечатляваща - 1 020 конски сили, а максималният въртящ момент е 1 620 Нм.За направата на карбоновото купе, германците прибягват до услугите на ателието Touring Superleggera, като италианците преосмислят дизайна на познатата ни Artega GT, като същевременно в иновацията се откриват доста черти от нея. Ще припомним, че Artega GT е дело на Хенрих Фискер.

Така конструирана Artega Scalo Superelletra може да ускорява от място до 100 км/ч за 2.7 секунди, а максималната и скорост е електронно ограничена на 300 км/ч. Под пода на автомобила са разположени йон литиевите батерии, които са с капацитет от 120 киловат часа. Автономният пробег на колата е 500 километра.

Серийното производство на Artega Scalo Superelletra ще започне през 2019 година, но предвидената серия е доста малка. От модела ще бъдат направени само 50 екземпляра, като към момента от компанията не съобщават цена. Предвид написаното до тук е ясно, че тя обаче няма да е никак ниска.



Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • мм84
    Отговор
    1 11:25  14.03.17
    Интересна кола. Има много сходни линии с Ферари. Приятен и премерен дизайн. Техническите характеристики са много солидни. Жалко, че тази кола никога няма да я видим по нашите пътища.
  • гостенче
    Отговор
    2 11:37  14.03.17
    Има много черти от 80-90 години. Да не кажа и по рано. Не е лоша, но неможе да претендира за някъква баснословна цена. Все пак аз намирам в нея само сила ако я погледна като хиперкар.
  • onq s konq
    Отговор
    3 12:14  14.03.17
    Прилича на "Опел-манта".
  • Julio
    Отговор
    4 12:39  14.03.17
    От стотиците подобни статии в които някой си сульо някъде по света е направил "хипер-кар" за който иска майка си и баща си в мен се насажда трайно мнението че най-сложното нещо в съвременното автомобилострене е да се направи свестна нормална и евтина кола...

  • гост
    Отговор
    5 12:48  14.03.17
    Пак не схващате главното , всеки захванал се с електромобили изкарва с лекота показатели немислими за вековни производители на ДВГ с претенции за световно превъзходство. Само преди 4-5 години времена под 4 сек за ускорение имаше само в драг и Ф1 , а сега се приемат едва ли не задължителни за всеки нов електромобил при това със съвсем ежедневна употреба . А 2020 г. влиза евростандарт за среден разход по 95 г СО2 на 100 км. за ВСИЧКИ производители .

    Коментиран от #7

  • Лол
    Отговор
    6 14:17  14.03.17
    Предницата мяза на Порше Каррера ГТ, а задницата на Феррари Модена 2003
  • чети бре
    Отговор
    7 10:54  15.03.17

    До коментар #5 от "гост":

    2007 ГТР 0-100 2.7сек Какво казваш преди 4-5 год.било?
  • Кобрата
    Отговор
    8 16:34  15.03.17
    Нещо не ми допада!
  • завалията
    Отговор
    9 18:17  18.03.17
    Тея само хиперкари праят а нещо за бедния народ нямали освен голф 3

Напиши коментар:


Публикувай