Днес Koenig Specials GmbH е бледа сянка на някогашното световноизвестно мюнхенско тунинг ателие. Основана през 1977 г. от Вили Кьониг, през 80-те и 90-те компанията се прославя с бруталните си разработки, някои от които впечатляват дори на фона на съвременните хиперколи.
Животът на хер Кьониг е живо доказателство, че талантливият човек може да постигне успех в съвсем различни области. Натрупал внушително състояние от издателска дейност, роденият през 1938 г. бизнесмен започва да се състезава първо във Formula Junior Cooper, а след това и в Германския шампионат по изкачване (Deutsche Bergmeisterschaft).
След като се оттегля от професионалния спорт през 1969 г., Вили се захваща с нов бизнес. Недоволен от динамичните показатели на току-що закупеното си Ferrari 365 GT4 BBs, немецът доработва италианската суперкола по собствен вкус и бързо се превръща в сензация по съборите на феновете на марката.
Формулата на Кьониг е проста: независимо колко съвършен и скъп е автомобилът, той може да бъде подобрен с добавянето на принудително пълнене и възможно най-пищните спойлери. Резултатът са едни от най-дръзките и бързи возила на всички времена.
Ferrari 328
Koenig Specials GmbH реализира повечето си проекти на базата на Ferrari. Освен екстремни аеродинамични пакети жребците от Маранело получават модифицирано окачване, двигател с увеличена мощност и екстравагантен салон. Един от първите подобни проекти е Ferrari 328 Turbo, чийто V8 е форсиран до 406 к.с., а максималната скорост достига 306 км/ч. Вили Кьониг има сериозни проблеми с Енцо Ферари заради размаха, с който преправя колите му. Стига се дори до съдебни забрани за поставянето на прочутата емблема с кончето по каросерията на тунингованите в Мюнхен автомобили.
Jaguar XJS
Турбокомпресорите са любим, но не и задължителен елемент от програмите на Koenig Specials. По 12-цилиндровия двигател на този Jaguar XJS например са доработени само колекторите и горивната система, което позволява извличането на 380 коня от 5.3 литра. Произведени са само 14 подобни купета с разширена задница и пренастроено окачване.
Mercedes-Benz SL (R129)
В края на 90-те практически няма тунинг ателие, което да не се е захванало с SL. Koenig също не изостава от модата и предлага на клиентите си 7.2-литров V12, форсиран до сериозните дори по днешните мерки 580 к.с. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 4.8 сек., а максималната скорост е 320 км/ч.
BMW M635 CSi
Акцентът в тунинг програмата за BMW 6er са стилът и комфортът. Техниката на баварското купе не е пипана и редовият шестцилиндров двигател развива заводските 286 к.с. Измененията във външността обаче са радикални и променят облика на "шестицата" до неузнаваемост, а в салона плиска океан от висококачествена кожа.
Ferrari 348
Страстта на Вили Кьониг по Ferrari има съвсем просто обяснение. Немецът дълги години се състезава с автомобили от Маранело и държи специализиран сервиз за ремонта им. Натрупаните знания му позволяват създаването на шедьоври като представения през 1991 г. Koenig F48. Неговият V8 с два турбокомпресора генерира 600 к.с. и позволява максимална скорост от 335 км/ч.
Mercedes-Benz 560 SEL (W126)
S-Klasse се оборудва с битурбодвигатели относително отскоро, но Koenig Specials предлага подобни системи за принудително пълнене за "шейховози" още от края на 80-те години на миналия век. Благодарение на двата компресора 5.5-литровият V8 на 560 SEL развива 400 к.с., достатъчни за спринт до 100 в рамките на 6.6 сек. и максимална скорост 265 км/ч. Пакетът се предлага както за купето, така и за седана.
Porsche 911 Carrera
Турбокомпресорът и Porsche 911 са изпитана комбинация, но от Koenig Specials подхождат иновативно към тунинга на класиката и предлагат механичен нагнетател за Carrera 2 и Carrera 4. В комбинация със спортния ауспух и катализатора 3.6-литровият боксер развива 350 к.с. С него версията със задно предаване лепи стотака за около 5 секунди, но в случая впечатляваща е не толкова динамиката, колкото уникалният оптичен пакет.
Ferrari F50
Това "нормално" на пръв поглед F50 крие тайна. Във врата на водача реве V12 с два турбокомпресора, които изстискват 850 коня от 4.7 литра. Koenig F50 спринтира от място до 100 км/ч за 3 секунди и вдига 355 км/ч.
Porsche 911 Turbo
Планина от фибростъкло и стопове от Audi 200 скриват от любопитните очи форсирания до 480 конски сили и 550 Нм 3.4-литров боксер на 911 Turbo Road Runner. моделът се предлага както в закрита версия, така и като кабриолет.
Lamborghini Diablo
От Koenig Specials предлагат чифт компресори и за Diablo, чиято мощност лесно достига 600 к.с. благодарение на принудителното пълнене. Тунингованото Lambo се познава лесно по по-високия заден капак, който трябва да приютява охладителна система с доста по-висока производителност. За Diablo Roadster се предлагат два пакета - откаченият на снимката и по-традиционен с доработки само в механиката.
Ferrari 365 GT4 BB
Автомобилът, с който през 1974 г. са поставени основите на Koenig. Първа "под ножа" ляга личната кола на Вили Кьониг, който иска повече не само от динамиката, а и от пътното поведение на италианката. Подробности за модификациите по ходовата част не са запазени, но мощността на турбинирания 5.0-литров 180-градусов V12 се помни добре - 450 коня.
BMW 850i
От Koenig KS8 са произведени само 12 екземпляра. Дежурната двойна турбина липсва, но пък има механичен компресор, който увеличава мощността на 400 к.с., и скоростна кутия от 850 CSi. Koenig предлага и друга програма за баварската "осмица", която я превръща в кабриолет.
Lamborghini Countach
Koenig Specials предлага две равнища на силов тунинг за култовия Countach - "страшно" с една турбина и 500 к.с. и "много страшно" с две турбини и 700 коня. На първо четене изменения по външността не са правени, но при по-внимателно вглеждане се забелязват нови прагове и раздути калници. Недотам удобните заводски седалки пък са отстъпили място на Recaro.
Ferrari Testarossa
Името Koenig обикновено се свързва с Testarossa Competition Evolution. Немското тунинг ателие превръща култовото Ferrari в изчадие, каквото днес автоматично би получило квалификацията "хиперкар". С мощност 1 000 к.с. и максимална скорост 370 км/ч това е една от най-бързите коли в историята. Предлага се и като спайдър.
Porsche 962
Вили Кьониг има състезателен опит от първа ръка с Porsche 962 и отлично знае какво да прави с болида, за да го пригоди за пътищата за общо ползване. 3.4-литровият шестцилиндров боксер е дефорсиран до 800 к.с. и снабден с новия по онова време инжекцион Bosch Motronic, благодарение на което се увеличава чувствително въртящият момент в ниски и средни оборотин режими. Максималната скорост на С62 през 1991 г. е 378 км/ч, а цената ме достига невероятните по онова време $1 300 000.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 незнайко
Коментиран от #25, #28
14:36 21.03.2017
2 тттт
Тези коли са направени за скорост за хора с бензин в кръвта на които им е все тая за безопасноста.
Коментиран от #19
15:14 21.03.2017
3 бъррр
За силовия тунинг може и да го е бивало човека, но и в 2-те категорично не.
15:22 21.03.2017
4 Бай Гого
Коментиран от #8, #36, #37
15:55 21.03.2017
5 1111
16:34 21.03.2017
6 Ото
16:48 21.03.2017
7 YAMAHA
16:52 21.03.2017
8 ГОСТ
До коментар #4 от "Бай Гого":
Минава модата на пластмасовия кич от 80-те години освен у Пеуник!16:56 21.03.2017
9 вес
18:19 21.03.2017
10 Ivan
19:34 21.03.2017
11 любо
19:36 21.03.2017
12 мъжкар
Коментиран от #31
19:51 21.03.2017
13 пичага
Коментиран от #15
20:23 21.03.2017
14 Гост
Коментиран от #16
21:00 21.03.2017
15 българино
До коментар #13 от "пичага":
ето го въпросния български мечоhttps://www.facebook.com/carcartel/photos/a.615495875174962.1073741837.615306038527279/638829046174978/?type=3&theater
21:14 21.03.2017
16 корса опел пежо
До коментар #14 от "Гост":
Немцките кенефи, най-маломошните кинефи!Коментиран от #23
22:01 21.03.2017
17 Гост
Коментиран от #20
22:24 21.03.2017
18 Vasik Atanasova
23:26 21.03.2017
19 Vasik Atanasova
До коментар #2 от "тттт":
много си правтова са резачки
и луди коли
23:28 21.03.2017
20 Пабло
До коментар #17 от "Гост":
Има разлика между боксер и V-180°.При боксера буталата се движат в противоположни посоки като всяко бутало е захванато на отделна мотовилкова шийка на коляновия вал.При V-180 две бутала са захванати на ЕДНА мотовилкова шийка и се движат в една посока.Надявам се,че съм бил ясен.Коментиран от #34
09:41 22.03.2017
21 хайл
Като деца ходихме да зяпаме в атокъща Вики жълтия Кьонинг и едно Ферари 348 тестароса -направо ни изтичаха очите....
10:14 22.03.2017
22 китайче
12:18 24.03.2017
23 Гарвана
До коментар #16 от "корса опел пежо":
Научи се да пишеш21:46 17.05.2017
24 гост
16:29 19.06.2017
25 krachuna
До коментар #1 от "незнайко":
Ами бягаш до най близката морга и готовоо!21:11 20.09.2017
26 Запознат
08:31 21.09.2017
27 1111111
12:43 21.09.2017
28 Станчев
До коментар #1 от "незнайко":
Поставете два съвършено еднакви детайла - преден калник например, единият от метал, другият от композит, какъвто и да е...от стъклени нишки или платове, през карбон и кевлар и поставете върху тях по един...бордюр !Свалете бордюра след 2 минути и погледнете резултата!
Опитайте дори и със собствената си кола !
А след това се върнете отново тук с коментара си !
22:22 15.12.2017
29 Този коментар е премахнат от модератор.
30 ekaduicu
17:01 06.10.2018
31 Jenkar
До коментар #12 от "мъжкар":
Uuuuuuuuuuuuu21:41 19.12.2018
32 https://static.carthrottle.com/workspace
09:54 21.12.2018
33 Нафтова печка
21:07 09.01.2019
34 gizi
До коментар #20 от "Пабло":
....ти можеш ли да си представиш две бутала на една шийка в един а посока ......начертан си го поне....шийката трябва да е 10-15 см ....Коментиран от #38
00:25 11.01.2019
35 Станчо
09:43 02.12.2019
36 Unknown
До коментар #4 от "Бай Гого":
Роден е 38ма, според теб, какво става, че спира?11:20 02.12.2019
37 Фен
До коментар #4 от "Бай Гого":
Последно фирмата му закъсвал и той отива в Юар да преговаря с инвеститори и така и не се връща.... Банката разпродава всичко останало от фирмата и така приключва тази история.23:35 22.12.2019
38 Но Неее
До коментар #34 от "gizi":
Не говорим за колянов вал на танк, и никъде не е казано че буталата гледат в една посока а. Нужно е да се за четеш малко.16:43 28.12.2019
39 Този коментар е премахнат от модератор.
40 Този коментар е премахнат от модератор.