През годините много технически и дизайнерски решения в автомобилостроенето изгряват и залязват. През 70-те и 80-те повечето от тях ни се струват даже и леко безумни. Едно наистина интересно е това на дизайнера Марк Гибс и BMW, което е наречено Observer Coupе. То е изградено на базата на класиката 635 CSi през далечната 83-та година.
Те го определят като кабриолет на бъдещето, а причината за това е доста странното решение за прибирането на покрива. Той не е "мекия" таван, който сме свикнали да виждаме, а представлява няколко стъклени детайла, които се сгъват в багажника на автомобила.
Това е довело до много радикални промени, като изцяло променените странични колонки и нов багажник, който да позволява прибирането на панелите с много по-малък ъгъл спрямо колонките. Това наистина е представлявало бъдещето тогава, защото целия механизъм се е задвижвал електронно. Прибирането на плоските панели не е рефлектирало значително и върху багажното пространство.
Тази идея определено показва пътя към "твърдите" тавани, които обаче за съжаление също ни напускат поради значителното повишение на теглото в сравнение с платнените такива. Автомобилът бива гласен за лимитирано производство, но така и не достига до него и остава "единак". Този автомобил се появява съвсем наскоро на събитието London Classic Car Show.
Коментари
Предното е боклук.
И не говоря за бмв и мерц, не съм им фен.
Коментиран от #5
Коментиран от #3, #4
До коментар #2 от "Фъссс":
Петица карам.Мисля да си взема втора и да й сложа от 350Z V6-так.
Не се бой, няма да се разпадне, има един пич дето на седмица сложи тоя двигател и две турбини GT3582 и е близо 950 коня. С карбонови врати и капаци е.
Потърси. в my350z. com
А има и една друга тема в която само с турбо и електроника един извади 220 коня от на жигулата 1200 двигателя. И то с турбина за 30 евра и общ бюджет от 1000 евра за подготовка за дрифт. TurboToffi в driftworks. com
Заводски не са много добре, ама какво пък да се очаква от кола от 70-те(не е баш фиат, щото само на външен вид е фиат, и то само жигулата. Някои забравят че дори двигателя е абсолютно различен и че не е копирано ами е купен лиценз ама айде...)
Та какво не им харесвате на коли под 1 тон със задно и нелошо предно окачване не знам.
До коментар #2 от "Фъссс":
Иначе и японското не е лошо.Ама вече почти няма.
Skyline R32 с 2.6 двигател се надявам да имам някой ден(те принципно са до 2.5 де, ама нямат никаква разлика почти с 33 и 34 които го имат 2.6 ТТ).
Не съм фен на немското, много са им надути феновете. Или пък са ман*али.
Предпочитам да ги изпреварвам и да им гледам физиономиите в огледалото.
Иначе не са лоши коли. Ама двигателите нещо не държат на висока мощност.
Лоша кола със задно няма щото всичко може да се промени.
На предното няма как- има прекалено много неща които не могат да се променят пък и като стигне 300 коня не може да върви в права линия(Torquesteer), да не говорим за недозавиването.
До коментар #1 от "бай Иван":
Задното та задното.От декември до февруари бактисвам да вадя великите бенвета със задно от снега.То големи хвалби,голямо чудо.Сам о дето като валне снежеца и бенвистите сте или пешачката и с градския транспорт.Ама иначе от задното нямало по-убаво.Айде молим у лево.Летни коли не щем,караме всесезонни.Коментиран от #6, #38
До коментар #5 от "Ярослав Станчев":
Какво е виновно задното че тея с 316-ки нямат пари за нови гуми?Или пък мозък и не знаят как да карат през зимата.
Айде карай си аудито 10та употреба от Италия и мълчи.
Коментиран от #9, #14
До коментар #6 от "бай Иван":
И на "бай Иван" и на "onq s konq" - две неща мога да ви кажа:1. Първо - ако си купуваш кола за ежедневието, за пътуване и т.н. - какви задни, какви пет лева - колата се купува за да е удобна, комфортна, безпроблемно да те закара от една до друга точка и да се насладиш на пътуване - а не докато караш да те заболи главата... Затова се купуват лимузини и т.н. Не казвам, че задното е лош избор...
2. Ако ще си купуваш колата за "изпълнения" или за някакъв тип "спорт" (дрифт, драг и тем подобни) - какви задни, какви пет лева пак ще кажа (Тук мога да се съглася с "onq s konq" и дори да допълня) - колата трябва да е 4х4 - на кое състезание по дрифт/драг си видял кола със задно да печели или изобщо да се използва... (вероятно има - 1 на 100)
Така че, спор няма, че задното откъм управляемост е по-добре от предното, но не и от 4х4 (и пак ще повторя ако говорим за състезания, а не за всекидневието)...
П.С. Явно зимата всички със задно са безмозъчни същества бай Иване...
Коментиран от #10, #12, #44
До коментар #9 от "DuDe":
Бре, човек научава нови неща всеки ден.И как се дрифти с 4х4? Щото малко трудно ми се вижда, пък и колите са главно S-шасита на нисан- със задно или тойоти, пак със задно.
А в хамерика мъсълкарите били с 4х4...
Вярно, има и коли с 4х4, ама не са много. Най-вече защото трансмисията не може да понесе шока при потегляне на високи обороти.
А нищо не им пречи на колите със задно да са добри за дълъг път.
Коментиран от #13, #23
До коментар #9 от "DuDe":
И дрифт и драг се осъществяват СЪС ЗАДНО/обратното на това което казваш.И Ф-1 е само със задно.Друго преимушество на задното ,че можеш да сложиш гуми тип "валяк" и да увеличиш чувствително сцеплението,докато при предното е в мн тесни граници защото гумите ти ще почнат да опират при завой в калници,щанги и изобщо "там където не трябва".До коментар #11 от "Ловеца на поршета":
Ей това е.До коментар #6 от "бай Иван":
Не се прави на много отворен,защото казах,че такива оптимисти с нови гуми и задно на бенветата всяка зима им гледам сеира.Точно до първия светофар им стига силата.От там нататък само гледат като натровени и чакат някой да ги извади.Най-фрапиращ случай ми беше един с 5-ца дето беше накарал жена си и детето да бутат толупа.Ми то няма мърдане тоя кютук,а оня от вътре вика,ай бутай маааа.Само заради детето отидох да го бутам,за да излезе.Повече нито бутам,нито дърпам бенвета зимата.Оставям ги си седят там до пролетта и да чакат трактора.Коментиран от #18, #19
До коментар #16 от "торба цимент в багажника":
Двигателите им са по 100кг и са по средата, не съвсем отзад.До коментар #16 от "торба цимент в багажника":
Абе човек...Ф-1 ако разчитаха на тежестта на мотора за сцепление отзад-жална им майка!Ти знаеш ли че задния спойлер упражнява натиск колкото няколко мотора на "Москвич"?А естествено има и преден за да не литне колата.Аре карайте си с торбите цимент и не се обременявайте с разни "подробности".Коментиран от #21, #34
До коментар #20 от "торба с цимент в багажника":
бъркаш спортни и екзотики.Как може в едно изречение да се напише, че нямало друго освен задно за дрифт и драг и че задното имало по-голямо сцепление от 4х4...?
Излишни са повече коментари...
До коментар #11 от "Ловеца на поршета":
Алоууу разбирача от задно предаване знаеш ли, колко такива карачи със задно предаване виждам всеки ден цапаросани я в някое дърво, я в някой стълб и все някой друг им е виновен, а те разбира се са мноооо добри карачи иначе.Карайте си шапроните със задно предаване и не се дракайте с хората каращи автомобили с предно такова.
Коментиран от #26
До коментар #23 от "njmf":
Ами аз гледам да не се пречкам като се юрнете с тея пазарски колички в супера.Коментиран от #27
До коментар #26 от "Ловеца на поршета":
И по добре. Правилно е да не се пречкаш с твоята бангия със задно предаване на хората с автомобили.А иначе ми е кеф да ви гледам из преспите като въртите гуми до припадък с мъгливата надежда, че може и да излезете и междувременно много често споменаващи вълшебната думичка "майката", майката и пак майката. Да ще излезете ама единствено с помоща на трактор, който също е със задно предаване като вашите "бегачки"или, когато се стопи снега август месец.
Коментиран от #28, #32
До коментар #27 от "njmf":
Незнам къде си видял преспи. Ние тук на североизток преспи нямаме и затова си караме бегачките със задно предаване целогодишно.Коментиран от #29
До коментар #28 от "Ловеца на поршета":
Къде на североизток бе?Нямало преспи.Тая година на североизток имаше един метър сняг,разбиваха го с военна техника.Те нормалните коли не можеха да се движат в снега той бил карал бигачката.Ква бигачка си карал бе?На сън ли?Аз моята кола половин час я отривах от снега,а бенвето 4 коли през мен си отлежа цяла зима в преспите,даже не го припалваше човека,така беше заринато горкото.Той бил карал целогодишно,хахахахахахахахахаха.Коментиран от #31
До коментар #29 от "Ярослав Станчев":
Ами то който не може да кара зимата така рине сняг. Пак казвам че задното предаване е за хора които могат да карат без значение от климатичните условия.Знам каква беше зимата защото живея на североизток и цяла зима не съм я спрял моята кола. Не съм затъвал .Дори не съм слагал и вериги.До коментар #27 от "njmf":
ти на каруците дето ги тегли коня отпред, автомобили ли им викаш?Кефете си се на недозавиването и липсата на мощност или каквато и да е динамика.
Коментиран от #39
До коментар #20 от "торба с цимент в багажника":
Добре г'син инженер.https://youtu.be/STaximkaQxo
Коментиран от #43
До коментар #5 от "Ярослав Станчев":
То и на дъжд нещо не се отварят. Гледам "аристократично" карат..Коментиран от #40
До коментар #33 от "бай Иван":
Ауди, Волво, Сааб каруци начиКоментиран от #41
До коментар #38 от "Shmeker":
Ще се отварят ама ще събират ламарини в канавката или насукани като мокър парцал на някой крайпътен орех.Ма иначе са големи рацери с това задното,на думи.Само да не е мокро и да няма сняг,ела ги виж кви са майстори на волана.До коментар #39 от "Shmeker":
ми Сааб май нещо не съществуват...Иначе 2 хубави двигателя имат- B204 и B234, засъжаление без адаптер стават само от омега скорости, а те и на техния v6 не издържат, какво остава за 500 коня 234-ка...
А волво откакто спряха 900-серията просто не мога да ги гледам.
До коментар #36 от "👽Гласът на Нибиру":
Москвич нямат модел 418До коментар #9 от "DuDe":
Ти къде си видял дрифт състезание с коли 4×4😂😂