Last news in Fakti

28 Март, 2017 15:07 40 877 42

Litex Motors фалира

  • litex motors-
  • фалит
Litex Motors фалира - 1

Единственото българско предприятие за сглобяване на нови автомобили Litex Motors е подало молба за обявяване в несъстоятелност. Иск за несъстоятелност е внесъл и един от кредиторите на предприятието "Виена иншурънс груп". Данните са от Търговския регистър.

В момента съдът е оставил молбата без движение, тъй като тя е придружена и от списък на останалите кредитори и финансови отчети. Заявлението бе предшествано от преместване на централата от село Баховица, където се намира заводът за автомобили, в столицата.

Още нещо любопитно е, че са извършени и поредица имотни прехвърляния, даващи предимство на "Интернешънъл Асет Банк" пред останалите кредитори. По-конкретно става дума за прехвърляне на ипотека във връзка с цесия, с която "Интернешънъл Асет Банк" прехвърля вземанията си от завода на „Литекс“ АД.

Litex Motors е сред най-големите длъжници на КТБ. Интересното е, че от 20-те най-големи длъжника на КТБ 14 дружества вече са с поискана или обявена несъстоятелност.

При затварянето на КТБ през 2014-а задълженията на Litex Motors към КТБ са 76 млн. лева. По-късно те са погасени чрез прихващания. Към момента от централата на Litex Motors запазват мълчание и не коментират ситуацията.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Калоян

    83 6 Отговор
    Крайно време беше. Лошото обаче е, че кредити няма да се върнат. Само големите приказки на Гриша Ганчев и кво? Едното нищо. Същото очаква и ЦСКА.
  • 2 ТоШибиян

    70 49 Отговор
    Който не дава рекет на тиквун до къде стига
  • 3 опала

    62 2 Отговор
    Значи няма да върнат парите и продължават с бизнеса в София. Фалираме ние и поколенията ни.
  • 4 ссс

    57 23 Отговор
    Лошо, Борисов. лошо !
  • 5 Я Я

    54 8 Отговор
    Изглежда,че нещо като коли са произвеждали ?
  • 6 бай Иван

    47 7 Отговор
    Нали китайските конфекции били по-добри от немските? (то не че те са кой знае кво де)
  • 7 Кради,Кради

    81 4 Отговор
    Извлачи евросубсидии,ипотекира всичко и ограби всичко.Схемата е ясна,безнаказаността също.
  • 8 555

    43 1 Отговор
    Пак схемички............лап,лап ,лап -Българска икономика-моля,ко и туй животно.
    Бах се навил да си взема едно техно джипче,ама се види ,че парите пак ще си ги дам на вън.Сори......
  • 9 гост

    47 7 Отговор
    Качество на и под нивото на Дачия, цена като на Киа и Хюндай .

    Коментиран от #10

  • 10 filo

    31 11 Отговор

    До коментар #9 от "гост":

    Подкрепям, но все пак нека дежурно отбележим, че Бойко е виновен.
  • 11 Люпко

    42 5 Отговор
    Честният господин от Микре източил КТБ и здравето на българският народ с наркотици, простотуция, продажба на оръжия и с канцерогенна захар от Чернобил натъпкана в соковете му Queens !!!!
  • 12 Варна

    39 14 Отговор
    Виждам, че малко хора обръщат внимание на факта, че много хора остават без работа. Ще има по- малко данъци, осигуровки и увеличени социални помощи и безработица...
    ЛОШО!
    Онова хюмне Борисов можеш да стимулира производството чрез държавата. Вместо да купува Джипки от вън можеше да стимулира производството тук. Можеше да пуснат някакви преференции при продажба и един куп неща, които пожарникаря и групата му не свършиха!

    Коментиран от #27

  • 13 лупи

    37 2 Отговор
    Едно ми е чудно Гриша Ганчев като се покаже по телевизията едни големи лафове , едни чудесии ,а пък то кво излезе.... то на вересия и баба знае .
  • 14 Николов

    23 1 Отговор
    Президента на Ловеч има за цел да държи хората гладни, защото лесно ги управлява. Взел е дни кинти и сега е на ход някой да си ги дири. Ама 100% от нищо е..... Ние платихме терикатиите на дугансистите от КТБ. Остана ни да АХКАМЕ и да ЦЪКАМЕ...
  • 15 Чичу Ади

    27 16 Отговор
    Къде са сега ония комунисти, които обясняваха за българските автомобили? Къде си подвиха опашките? Когато им обяснявах, че в това село не се произвежда нито една кола от години плюха отгоре ми, че съм бил национален предател. Помака от Микре си знае работата. В България никой не е станал богат с работа, това да ви е ясно. Няма как човек, който е натрупал милиони с кражби и далавери да се захване за работа. Когато го погнаха за източване на ДДС, за укриване на данъци....... Борисов бил виновен...... Прост народ сме, ама от най-простия. Факта, че на изминалите избори толкова много хора гласуваха за комунистите, за Псевдо Патриотите (изказването на Симеонов при Ризова беше върхът на сладоледа), които се обединиха с американо-руската АТАКА и белия нос Болен Сидерооглу! Някой помни ли, че АТАКА започна с проамерикански убеждения, внезапно подкрепи правителството на БСП и турското ДПС, като преди това направиха бой пред джамията..... и пое по сибирския вятър към Москва. Какви клетви бяха между патриотите и атакистите след предишните парламентарни избори. Явно страха на Болен да остане извън парламента го накара да го духа на Валерко страхотно изплашения.
  • 16 Червен интернационал

    37 9 Отговор
    Малкото човече от с.Микре,няма потенциал за да бъде бизнесмен с капацитет. Той е роден от червеното знаме на болшевишкия интернационал.
  • 17 ВЕЛИКАН

    29 4 Отговор
    КОЛКО Е ДОЛНО ТОВА ДЖУДЖЕ

    Коментиран от #21

  • 18 Жони

    31 3 Отговор
    Най накрая го туриха на Ганчев.Още със захарта се опитаха да приберат бизнеса му.Свинята е всесилен.
  • 19 Ей злобари, дано ви умрат кокошките

    9 3 Отговор
    😁😁😁😁😁
  • 20 Shmeker

    13 2 Отговор
    То беше ясно, че с тия коли на тия цени са за никъде.
    Не знам как е производството, ама доста хора може да останат без работа.
  • 21 ВЕЛИКАН АМА ПАЛЯЧО ОСРАН

    16 8 Отговор

    До коментар #17 от "ВЕЛИКАН":

    ЗНАЕШ ЛИ ЧЕ В ЛЮБИМИЯ ТИ ЕС КОГАТО ФИРМА ВЛЕЗЕ В НЕСЪСТОЯТЕЛНОСТ ДЪРЖАВАТА Я КРЕПИ ФИНАНСИРА А ДАЖЕ И НАЦИОНАЛИЗИРА НО НЕ ПОЗВОЛЯВА ЕДИН РАБОТНИК ДА ОТИДЕ НА УЛИЦАТА.

    Коментиран от #30

  • 22 истина една

    15 0 Отговор
    пожелавам на всички държавни служители да станат бизнесмени в България без да са десните ръце на общински кметове
  • 23 Зельоная марка

    19 3 Отговор
    Не сте прави да настоявате за одържавяване на фалиращата "Литекс Моторс". Фирмата фалира поради слаб интерес към нейната продукция, което е нормален пазарен резултат. Разбира се, ако "Литекс Моторс" бе въздигната в ранг на държавен автопроизводител щеше да е друго, но за тази цел можеха да обявят някоя програма за българските клиенти от рода на "продай ни стария си автомобил и вземи нов с 30% отстъпка". В Германия имаше такава програма. В Чехия и Франция имаше такава програма... Съществен проблем в тази насока е, че Гриша Ганчев е известен с машинации и укриване на данъци, вкл. източване на ДДС и българската държава да го подпомага е някак нередно.

    Не се бойте за многото хора без работа! Според в. "Инвестор" заетите в "Литекс Моторс" са около 165 души, което е сравнително малко и определено е недостатъчно, за да се паникьосват хората. По-интересни са връзките с фалиралата КТБ и дали фалитът не е търсен съзнателно, за да не се изплащат едни пари. Самият Ганчев е достатъчно богат и личното му състояние няма да пострада по никакъв начин.

    Коментиран от #31

  • 24 Дюн 3

    26 4 Отговор
    Гриша Ганчев е малко човече, той се възприема като фокус на вселената, но е с доста стеснен кръгозор, което личи в цялостното му представяне и като бизнесмен. Той не е меценат, даже е доста голям скъперник и истинска скръндза. Каквото направи или купи после го разпарчетисва и го продава така на парчета, като преди това е извлякъл от него каквото е могъл. Този човек няма да остави диря, той не е обичан дори в собствения си град, напротив обвиняван е, че е съсипал града си, което е може би вярно, имайки в предвид способността му към разруха.
  • 25 ЕМИЛ СИМЕОНОВ

    14 1 Отговор
    ДО КОМЕНТАР 21 ЕС НЕ МИ Е ЛЮБИМ НО ЗА СМЕТКА НА ТОВА СЪМ РАБОТИЛ ЗА НЕЩАСИЕ В 2 ДВЕ ФИРМИ ОБЯВЕНИ В НЕСЪСТОЯТЕЛНОСТ НЕ ЗНАМ КАКВО СТАВА СЛЕД ТОВА НО ЗА МЕН Е ФАКТ ЧЕ ДВАМА МИЛИОНЕРИ МИ ОТКРАДНАХА ПО ТРИ ЗАПЛАТИ. ВЕЛИКАН СЪМ ОВЧИ ЗАЩОТО СЪМ ЧЕСТЕН ДОЛНИ СА МИЛИОНЕРИТЕ МНОГО ДОЛНИ. ОВЧИ
  • 26 хахаха

    20 3 Отговор
    И сега рибите дето си купиха коли от там дето са им още години в гаранция какво се случва? Простотия до шия. Прост народ - слаба държава
  • 27 бургас

    2 12 Отговор

    До коментар #12 от "Варна":

    Варна,много си зле.Не може Бойко да субсидира частна компания с държавни пари.Ако го направи всички частни компании ще искат и тях да субсидират.Нали Гришата беше голям,велик бизнесмен.Ко прайм сега?Може би не знаеш ,но той движи парите на Анастасия Мозер,ако си я чувал.
    Колкото до безработните,не бери грижа има няма 50-60 човека работят и повечето са младежи на минимална заплата.

    Коментиран от #33

  • 28 Plovdiv

    17 0 Отговор
    Жалко за служителите в завода... Иначе просто нямаше как - това бяха лъскави каруци на колела, но на безбожни цени... След пловдивското Булгаррено и варненският Роувър-Маестро, сега се провали поредният опит за български автомобил. А Румъния?!?!?...
  • 29 чичо ви

    18 1 Отговор
    Ловешкия гном е велик схемаджия. Бананова република сме. Ако някои си мисли, че това не е планирано направо чупи тъпомера. В тая наща родина само знаем да усвояваме средства и да разфасоваме. Малцина са тези дето наистина градят
  • 30 javorrrrr

    10 0 Отговор

    До коментар #21 от "ВЕЛИКАН АМА ПАЛЯЧО ОСРАН":

    Ти нещо си се объркал - в България "несъстоятелност" = далавера. Сега нема да се връщат 76 млн на КТБ. както стана с отбора на БКП от 1948год.
  • 31 javorrrrr

    9 6 Отговор

    До коментар #23 от "Зельоная марка":

    Брат ми - какъв национален производител ве, тия коли стават само за служебни автомобили, в каквито се превърнаха Дачиите DUSTER. Още не сме го закъсали да караме китайски конструкции
  • 32 гост

    16 3 Отговор
    Чета коментарите и се чудя! В България се радват на затваряне на завод!?
    Какво ви има бе хора?
  • 33 ооооооо

    12 1 Отговор

    До коментар #27 от "бургас":

    Тоя завод може да е писан на Нора Ананиева - бабичката от БКП, покровителката на малкия Мук от с.Микре, по известен като Гришата.
    Не ги виждам ЦеСиКаТо!-:)))
  • 34 Mercedes-Benz

    10 2 Отговор
    Поздрав за всички българи с текста на една велика песен, актуален и днес!

    "Пирамиди, фараони и балъци за милиони. Куче влаче, рейс, диря няма няма хей. Човека взе парите, каза: "Чакай малко.", хвана самолета, дръжте му петите."

    С уточнението, че вече българите са балъци за милиарди, дано не стигнем трилиона, че...
  • 35 Johnnie

    4 2 Отговор
    .аси ентусиастите, не разбрахте ли, че за да произвеждаш нещо трябва да имаш 1. Държава 2. Платежоспособно население минимум 50000 3. Да излезеш с нова технология , за да си конкурентен в чужбина
  • 36 Червен интернационал

    6 2 Отговор
    БКП-НОРА АНАНИЕВА ,ЦВЕТАН ВАСИЛЕВ ,Г.ГАНЧЕВ........ ПРЕДСТАВЯТЕ ЛИ СИ КАКВИ СЕЛЯЦИ ОГРАБИХА ДЪРЖАВАТА.....НЕ Е НУЖНО ДА ИЗРЕЖДАМ ВСИЧКИ,ТАКА,ЧЕ НА СЛЕДВАЩИТЕ ИЗБОРИ,МОЛЯ НЕ ПРОПУСКАЙТЕ ДА ГЛАСУВАТЕ ! ПАК ЗА СЪЩИТЕ.................
  • 37 Troqn

    1 3 Отговор
    Da rabotime s tursite po vaprosa nie trqbva da gledame na na6ite interesi s tursite kadeto ima pari da vurvim
  • 38 Наблюдател

    7 0 Отговор
    не виждам защо никой не пояснява че Интернешънъл Асет Банк е собственост на Маджо, по-скоро на покровителя му Любен Гоцев и обкръжението му от ДС. Ганчев е също техен продукт, така че се сменя само фасадата, собствениците на "бизнес" и държавата са едни и същи от 30г насам
  • 39 Анализатор

    8 0 Отговор
    не виждам защо никой не пояснява че Интернешънъл Асет Банк е собственост на Маджо, по-скоро на покровителя му Любен Гоцев и обкръжението му от ДС. Ганчев е също техен продукт, така че се сменя само фасадата, собствениците на "бизнес" и държавата са едни и същи от 30г насам
  • 40 Крум Янкулов

    6 3 Отговор
    Иначе да запозная всички хейтъри които не запознати с и идеята на завода в Ловеч:
    За да не се плащат големи мита за внос много производители започват само със зглобяване за да опипат почвата ако тръгнат нещата както беше планирани и за завода в ловеч се изграждат едно по едно халета за заваряване,за боядисване,за формоване на ламараина и така нататък...
    Само че Гришата не спреха да го натискат а и откакто фалира КТБ се опитват да фалират и завода нарочно,не знам на кой толкова пречи в България да има завод който работи и дава работни места..
    сега ще почнат какви работно места там само сглобяват?
    Да. но все отнякъде трябва да се почне...

    Коментиран от #42

  • 41 майната

    8 2 Отговор
    ///хахахахахах е гати простия народ сме....Бойко им бил виновен....ние сме си виновни-НАРОДА...покорния,глупав и безропотен народ.
    300-под Византийско..:500-под турско и ся ги виждам 100,150 под мутренско(комунистическо) .Всеки народ си заслужава съдбата,не го забравяй те.Когато хванем сопата,тогава може и да се оправим.До тогава,дебелия чичо(или по известен като "мечо") ще си кара джипа и ще си клати манекенките,без дори да може да прочете и един ред.
  • 42 само главни букви!

    0 0 Отговор

    До коментар #40 от "Крум Янкулов":

    Питай тиквата, па може и да ти каже нещо близо до истината