Че е по-изгодно да се кара на газ, е ясно на всеки, но колко спестяваме и за какво време се изплаща една автомобилна газова уредба? Отговорите на тези въпроси стават пределно ясни с една проста аритметика.
Основната инвестиция е закупуването и монтирането на АГУ. Съвременните газови уредби са от т.нар. инжекционен тип, а цените им варират в зависимост от марката, броя на цилиндрите на двигателя и т.н. в диапазона - 700 - 1 700 лв.
Средната цена на една прилична газова уредба е около 1 000 лв. Много важно обаче е тя да се монтира и настрои правилно. А това е трудно осъществимо у нас. Сервизите са много, но истинските майстори се броят на пръсти.
Иначе придвижването на газ увеличава разхода средно с около 15%, но пък цената на литър е наполовина по-ниска от тази на бензина. Мощността на автомобила също спада при работа на газ, но при правилен монтаж и настройки, този спад е пренебрежителен.
Поставете оценка:
Оценка 3.1 от 82 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Алекс
Препоръчвам да се монтира АГУ на по-мощен двигател, за да се пренебрегне спада на мощността.
Коментиран от #26, #32, #86, #168, #243, #317, #347
10:07 05.04.2017
2 Гост
Коментиран от #8, #10, #81, #102, #182, #249, #271, #307
10:11 05.04.2017
3 ото
10:11 05.04.2017
4 К М С
Благодаря!
Коментиран от #78, #90, #154, #242, #282, #342
10:17 05.04.2017
5 Емил
Коментиран от #88, #328
10:18 05.04.2017
6 Гост
10:21 05.04.2017
7 Мир
Коментиран от #12, #354
10:23 05.04.2017
8 Драго
До коментар #2 от "Гост":
Вярваш ли си!?! По цените в момента 5 л дизел са равни на 10-11 л газ, а много малко дизели харчат 5/100 докато 10-11 газ е нормален разход за среден клас автомобил. Да не говорим за подръжката на съвременния комън рейл дизел - дюзи, ГНП, турбина, маховик - всяко едно от тези неща ново струва колкото монтажа на ГИ, дори и повече...Коментиран от #288, #303
10:27 05.04.2017
9 Газ
За сравнение с дизела моята кола харчи 10-11газ софийско каране х 0,91ст. (на Марешки) = 9,10-10,01лв/100км един дизел софийско харчи около 7л/100км х 1,86лв (Марешки) = 13,02лв/100км. Ха сега обяснете как така дизела е по-икономичен...без да говорим за по-скъпата подръжка на дизела (повече масло, по-скъпи части и т.н.). На извънградско моята харчи около 9 газ х0,91 = 8,19лв/100км, дизелът да кажем 5л х 1,86 = 9,30лв/100км. Сигурно има и по-икономични дизели, но сравнявам с моята кола, коята е 1800см3 и тези близо 1400кг. та може би има и по-икономични и малки бензини.
Коментиран от #14, #155, #161, #287, #321, #323, #344
10:27 05.04.2017
10 гост
До коментар #2 от "Гост":
колко точно харчи твоя дизел. имал съм дизелов автомобил, който харчеше 4/100(точно), но с бабешко каране: 80-90км/ч. сега съм на газ и разхода ми 7-8лв. на 100 за средна скорост 100-120.Коментиран от #257
10:28 05.04.2017
11 Скорпион29
Коментиран от #309, #341
10:29 05.04.2017
12 гост 7
До коментар #7 от "Мир":
Искам да попитам по-запознатите с газта, да ми препоръчат марка модел и прочие предстои ми закупуване на кола и монтиране на газ. Тъй като до момента съм карал дизел искам до подчертая, че си нямам представа от газ.Коментиран от #305
10:32 05.04.2017
13 Прост
Natural gas: 17.2
Gasoline: 14.7
Propane: 15.5
Ethanol: 9
Methanol: 6.4
Hydrogen: 34
Diesel: 14.6
т.е. ако е осигурено и е възможно правилното съотношение, то вървенето трябва да е повече.
Всичко това при правилни настройки и качествена газ.
Качествена газ е не само чиста но и в правилно съотношение пропан/бутан. Бутана влошава нещата, но е евтин, и винаги го предозират.
Коментиран от #30
10:32 05.04.2017
14 гостенче
До коментар #9 от "Газ":
ОСНОВЕН И НАЙ-ВАЖЕН е този аргумент, че на ГАЗ замърсяването е десетки и стотици пъти по-малко отколкото на бензин и дизел.Когато масово българина спре да робува на въртящия момент и за него най-важно стане това какъв въздух диша а не колко силно "лепи за седалката", тогава нещата ще се променят коренно в нашата страна.
Дизела няма да го коментирам въобще. В категория леки автомобили и СУВ е напълно безсмислен. Новите малолитражни бензинки са като оси и меришат бензина. АКо приемем и възможноста да се движат на ГАЗ, то тогава дизеловия двигател спира да има каквото и да било приложение.
Доста от големите компании се осъзнаха и драстично намалиха предлаганите дизелови двигатели и ги замениха с бензинови и хибридни. Само смехотворението ВАГ все още пробутва TDI-та с клишето "здравия мотор, и си арчи 5/100"
Японците вече се отдръпват от дизеляка и с право!
Коментиран от #45, #103, #345, #349
10:39 05.04.2017
15 Ловеца на поршета
Коментиран от #181, #322, #333
10:40 05.04.2017
16 м да
Коментиран от #22, #94, #180, #214, #290, #298, #335
10:40 05.04.2017
17 Беден Българин
Коментиран от #259
10:43 05.04.2017
18 Корковата тапа
Всичко друго са минуси.
Коментиран от #251
10:48 05.04.2017
19 вожда
10:48 05.04.2017
20 Dqnko
Коментиран от #260, #357
10:49 05.04.2017
21 Прост
И кой иска екология?
10:49 05.04.2017
22 Драго
До коментар #16 от "м да":
Отиди до северна Италия на някоя газ или метанстанция... Живях 6 месеца в Милано и винаги имаше опашка от няколко коли. Дори в момента там е много актуално да се слага газ на дизелови бусове и баничарки.Коментиран от #29, #284
10:53 05.04.2017
23 Тошо
1.2 - 60 к.с.
8.5 л. Софийско - 6 л. по магистралата!
Е нема по евтино. И върви прилично.
10:54 05.04.2017
24 Мир
Коментиран от #331, #356
10:56 05.04.2017
25 Девил
Коментиран от #262
10:56 05.04.2017
26 Емо
До коментар #1 от "Алекс":
Прав, си. Най-добре на 4.2 AMG, че и без друго много харчи.11:01 05.04.2017
27 Gost
11:03 05.04.2017
28 Тушибиян
Коментиран от #250, #310, #337
11:06 05.04.2017
29 петрол
До коментар #22 от "Драго":
Така е цигани има на всякъде !Коментиран от #33
11:15 05.04.2017
30 3333
До коментар #13 от "Прост":
Само, че октаните нямат нищо общо с вървенето. Октановото число е коефициент, показващ детонационната устойчивост на горивото. Горивата с по-високо октаново число имат предимства в двигатели с по-висока степен на сгъстяване или с принудително пълнене. Такива с висока литрова мощност. При нормални двигатели не се забелязва повишение на мощност.Параметъра, който понижава мощността на двигателя на пропан-бутан се казва калорийност на горивото. Ама на дино разликата в мощност при добре настроена система е около 5%.
Разликата в разхода обаче няма как да се избегне. Пак заради калорийността на горивото. Въпреки това, аз съм спестил повече пари от гориво, отколкото съм дал за колите си. Ползвахме и една служебна, която мина 200х на газ. През това време е спестила между 16 и 18000лв.
11:15 05.04.2017
31 БАЙ ГАН4О
11:15 05.04.2017
32 Kaлашников
До коментар #1 от "Алекс":
И аз до преди 1-2 години карах дизелова кола и лаях така против газта и носех от 9 дерета вода, че не излизало по-евтино, че било лошо и тнт... Докато не си взех бензинова кола от същата марка с голям мотор и монтирана газова уредба от най-висок клас на пазара Prins. Убедих се какво означава твърдението "няма разлика във вървенето между бензин и газ", като преди това доста пъти съм се качвал на коли с газ и разликата е била осезаема. Никакви проблеми с работата на двигателя, никакви нестабилни обороти, прекъсване и тнт... Единствено разхода на газ, действително е по-висок с 10-15% от на бензин. Просто като се слага ГИ, трябва да е от най-висок клас и задължително при човек, който знае какво прави. Така забравяте за повечето проблеми с ГИ.Пък вие си карайте икономичните печки с 2.10 нафта на литър, която спича дюзите и рециклирайте турбини, маховици и тнт...
Коментиран от #39, #256
11:15 05.04.2017
33 Драго
До коментар #29 от "петрол":
А ти като бял човек предпочиташ да тровиш планетата с дизел!11:21 05.04.2017
34 гсдф
Аз си карам на бензинец, щото не ми се виси при "майстори" газаджии.
Коментиран от #46, #283
11:22 05.04.2017
35 Гражданин
Коментиран от #44, #107
11:26 05.04.2017
36 ЯК КАРАЧ
Коментиран от #43
11:31 05.04.2017
37 Qvorcho
Коментиран от #319
11:32 05.04.2017
38 СТИГА СТИГА
Никой нямаше да се занимава и да си товари главата с излишни спорове и безсмислени тези :D
Джоба е важен джобаааа...
11:35 05.04.2017
39 петрол
До коментар #32 от "Kaлашников":
Еми тебе Нобелова награда за физика трябва да ти дадат . При около 35% по ниска калоричност на литър газ спрямо литър бензин - си получил същото вървене (мощност) при 10% по висок разход . Останалите 25% енергия ги получаваш от нищото или с Висше - дар от бога ... :) Ама си невеж и си вярваш което тебе си те устройва ;)11:39 05.04.2017
40 асдф
11:51 05.04.2017
41 Eagle
Който каквото и да ми говори, газта си е най-доброто гориво за момента.
11:51 05.04.2017
42 kkk
11:52 05.04.2017
43 фгхгфх
До коментар #36 от "ЯК КАРАЧ":
Поредния, който си няма дори и елементарна представа от сметки :D Моето момче, когато си купуваш кола - изваждаш пари, когато и слагаш газова уредба - изваждаш пари, когато зареждаш пръдня... ъъъъ такова... газ - ти изваждаш пари. Разбираш ли - от тая кола ти може да си само на минус освен в един единствен случай - ако не я използваш за работа.Коментиран от #49
11:53 05.04.2017
44 СМЯХ
До коментар #35 от "Гражданин":
Страдаш от промития си мозък, не ти е виновен никой за това, че си от комунистическо семейство. Искаш ама нищо не можеш, е поне книжка са ти уредили да си джиткаш. БОЙКО не е ГОСПОД разберете го.11:55 05.04.2017
45 инженер по транспортна техника
До коментар #14 от "гостенче":
Колега "гостенче", мнението ти за замърсяването е доста широко разпространено, но не е вярно! Не винаги един двигател на газ амърсява по-малко! Това може да се каже само ако се разгледат конкретно няколко категории двигатели:1/За карбураторни- такива вече не останаха, но само при тях на 100% може да се твърди, че с пропан бутан или метан замърсяват по-малко Но по-малко само ако ги сравним със самите себе си на бензин! Не и ако ги сравним със съвременен бензинов двигател!!!
2/За двигатели с впръскване на бензин и ламбда сонда /1990-2000г/- там само ако двигатела остане с изправна ламбда сонда, емисиите са малко по-добри отколкото на бензин. Истината е обаче, че сондата, както и дебитомера, както и други електроники по двигатела, се скапват много бързо ако той се направи НЕКАДЪРНО на газ, каквито са повечето случаи. А тогава- двигатела замърсява много повече, от колкото на бензин!!!
3/ за двигатели с фабрични газови уредби- само там на 100% може да се твърди, че емисиите са по-добри....
Коментиран от #47
12:01 05.04.2017
46 333
До коментар #34 от "гсдф":
Въртя правя повече километри с жената с моторите, отколкото повечето шофьори в страната. Ей така, за удоволствие. Моторите ни горят горе-долу колкото кола и винаги сме с двата мотора. Вероятно горим повече бензин от теб. Същевременно не виждам никаква причина да карам кола на бензин, или дизелова такава. Нищо няма да ми порасне от това, че си карам колата на бензин. И няма нищо общо с това, какво мога да си позволя.12:09 05.04.2017
47 Драго
До коментар #45 от "инженер по транспортна техника":
Изглежда в Германия нямат такъв "инженер" като теб, иначе нямаше да дават еко стикер EURO6 на всеки автомобил с LPG!12:09 05.04.2017
48 xaxaax
12:13 05.04.2017
49 ЯК КАРАЧ
До коментар #43 от "фгхгфх":
Напротив, ти нямаш представа от сметки. Да не би когато купуваш бензин да не изваждаш пари? И за какво друго да ползвам колата, ако не за работа? И на почивка да ида, и за кеф да я карам- това пак е РАБОТА. Ти ако ползваш твоята кола да си я гледаш в колекцията, това е друга тема...12:16 05.04.2017
50 PORSCHE 911 TURBO S
12:17 05.04.2017
51 Джоко
12:21 05.04.2017
52 Нинджа
Коментиран от #247
12:31 05.04.2017
53 Иво
12:31 05.04.2017
54 Guest
12:33 05.04.2017
55 filo
Коментиран от #63
12:47 05.04.2017
56 Един
На газ нищо не спестяваш,просто се возиш повече и второ едно е да имаш днес 20лв в джоба и да ти трябва колата-сипваш за 5-10лв и вършиш работа друго е ако си на бензин или с по мощен дизел.....Това е простата сметка!!!
Останалото са локуми и дъвки!
13:05 05.04.2017
57 язе
Коментиран от #60, #61
13:13 05.04.2017
58 бат братан
13:16 05.04.2017
59 мастър ъф пъпетс
13:19 05.04.2017
60 турбо ловър
До коментар #57 от "язе":
Да бе, дизела, ама въобще не цапа толкова, колкото бензина, направо няма никаква разлика....., добре, вЕрвам ти.Коментиран от #66
13:24 05.04.2017
61 гост
До коментар #57 от "язе":
Пич поразгледай новите мотори тси на ваген групата и 1.6 турбо бензин 120кс на една астра модел 2013-2014 и тогава коментирай че нямало разход 6 на 100 ! При тси-то дори е под 6 .Тея 2те са просто пример докъде са стигнали новите бензинови мотори чрез технологийте ,има и на доста други производителиКоментиран от #64, #326
13:32 05.04.2017
62 мастър ъф пъпетс
13:35 05.04.2017
63 язе
До коментар #55 от "filo":
Защо?Някаква причина да ми кажеш?13:37 05.04.2017
64 язе
До коментар #61 от "гост":
Щом според теб пада и под 6 тси-то градско извън града колко харчи?Според мен трябва да е 2.5-3/100.Вярваш ли го това,че аз въобще.Това което дава производителя го знаем как се мери.13:43 05.04.2017
65 АБензин
13:48 05.04.2017
66 язе
До коментар #60 от "турбо ловър":
Става въпрос за читав дизел а не тези които се карат в БГ.Тук ги знаем-първата работа махаш дпф,затапваш егр и избушваш наред.Такива дизели съм виждал отзад целите черни отпред светли.При това положение цапа предоволно.Моят обаче си има всичко и да не повярваш работи.13:48 05.04.2017
67 мастър ъф пъпетс
13:52 05.04.2017
68 джими
Коментиран от #73
13:55 05.04.2017
69 Лупи
Коментиран от #70
13:57 05.04.2017
70 мастър ъф пъпетс
До коментар #69 от "Лупи":
Лупи бате, тя цялата държава е сбъркана, не са виновни хората, че искат да карат, нещо, пък и да им е комфортно и удобно, на хората им се живее, лошото е, че олигарсите и техните пионки, "управниците" ни убиват желанието за живот в Кенефистан. Като искат чист въздух, ами намалете данъците за нови коли бе, най големият данък е за нова кола, цените могат да се намалят също, да не се облагат с такси акцизи, родното производство се оказа пак блъф на един олигарх, цялата ни работа е такава, това само в България го има, но е факт, че новите коли се облагат с най-големи данъци и такси и няма никакви облекчения, сбъркана държава, ако може да се нарече държава въобще.14:04 05.04.2017
71 ТAXI
14:06 05.04.2017
72 Лупи
Коментиран от #74
14:10 05.04.2017
73 чичо Пешо
До коментар #68 от "джими":
абцилютно си прав - карам една соната вече 800 х. километра на газ без да й е правен ремонт на двигателя, преди това друга - за 500 х.км. на метан 2 пъти основен ремонт - верно по-евтино е, обаче в крайна сметка излиза по-скъпо14:10 05.04.2017
74 мастър ъф пъпетс
До коментар #72 от "Лупи":
Ходил съм на Запад, живял съм за известно време и мога да ти кажа, че хората в богатите държави карат бензинови малолитражки, масово, най вече в Италия слагат газови уредби, но на нови коли, има и с фабричен газов инжекцион, НО НОВИ коли от магазина. Никой не се хвърля на супер скъпи возила да се прави на голямата работа, както е в БГ! Дъртата кошница си е дърта, и газ да и сложиш пак си е дърта и се чупи още повече, с газ или без газ, там работат е на КЪСМЕТ, може и да се счупи, може и не, зависи. Един дизел, ако случиш, е много по евтин, но това просто няма как да стане, защото 99% от дизелите са спукани от каране, те хората на Запад за това ги купуват да ги карат. В България всичко е относително, но е със сигурност старата кола се чупи, разваля и поддръжката понякога излиза повече и от нова таква.14:21 05.04.2017
75 МММ
Коментиран от #98
14:24 05.04.2017
76 CRDI
14:25 05.04.2017
77 Димов
* След 5-6г на газ, клапаните заприличват на горени клони. Смолистите отлагания по тях намаляват сериозно проходното сечение на всмукателните и изпускателните канали.
* Газта няма охлаждащите свойства на бензиновата емулсия, и клапаните и челата на буталата са по-сериозно термично натоварени. Рискът от прегряването им е по-сериозен и се случва често.
* Гарнитурата на главата също е по-склонна от прегаряне. По-специално, пръстените около цилиндрите. Едно отваряне на мотор не е никак евтино.
* Газта в БГ не е като газта в ЕС. Нашата е бъкана със смоли и е пагубна за мотора. Запечените бензинови дюзи са честосрещано явление. Почистването на 4бр струва 100лв.
* Ако на бензин си сменяш масла и филтри на 15К км, на газ ще го правиш на 10К. Ако си го сменял на 10К, на газ ще го правиш на 8К.
* Поддържаш още една горивна с-ма, която си иска периодични настройки. Все още се разбутват от температурните разлики лято/зима.
* Както казва Алекс, за малки мотори няма файда. Бих сложил поне на 1,6 и нагоре.
Коментиран от #104
14:26 05.04.2017
78 red
До коментар #4 от "К М С":
Така наречените фабрични газови при Субару(Bi-Fuel) се монтират само от италианските и холандските дилъри. Просто от субару са одобрили определен модел газова с определени настройки и това е. Монтажа не става в завода , а се прави от горепосочените местни дилъри. Тези коли обикновенно са убити от каране и не знаеш как са поддържани. Аз лично не бих се рискувал с такава. По добре ти си монтирай. При субару нещата са по особенни, но във форума има отзиви и съвети за майстори. Надявал съм ,че съм бил полезен.14:29 05.04.2017
79 Авео
14:39 05.04.2017
80 мастър ъф пъпетс
14:44 05.04.2017
81 некойси
До коментар #2 от "Гост":
Ама на куково лято :)14:45 05.04.2017
82 Lop
Коментиран от #83
14:53 05.04.2017
83 мастър ъф пъпетс
До коментар #82 от "Lop":
М, да, 10 годишна дачия на 800 хил км, такси, е нормално да няма проблеми, все пак това е дачия, даже и 8 милиона километра да измине, щом са я настроили правилно не би трябвало да има никакви проблеми. :)Вервай им ти на бакшишите, аз гледах наскоро една дачия на газ, 2009 г., мазния джамбазин, доста я помпеше, докато си задържи празния ход, веднага избягах от изгодната покупка.
15:20 05.04.2017
84 Иван
15:27 05.04.2017
85 ba4kator
15:31 05.04.2017
86 Василев
До коментар #1 от "Алекс":
Като на ''Бентли''Мезерати''Ферари''...15:32 05.04.2017
87 МПВ
Карай ,народе изтърбушените дизели,изхвърлени от ЕС
15:39 05.04.2017
88 чичо Пенчо
До коментар #5 от "Емил":
Емил, коментара ти е много точен. Имам повече от 30 000 км. на газ-при това нито мощността ми е намалена(газов инжекцион, настроен отлично с компютър,а не на слух и на око), нито консумацията в литри газ. Колата ми е Опел Астра,1,4-на бензин имах стеден разход на дълъг път от 6,5-7л,а градско около 8,5л. Сега на газ отбелязвам същите цифри, но с 2 пъти по-малко стойност !!15:41 05.04.2017
89 гост
15:49 05.04.2017
90 BRC сервиз
До коментар #4 от "К М С":
АГУ BRC предпродажбен монтаж в фабриката или в сервиз на М.Т.М. уредбата е много добра, а мап картата е писана от професионалист а не от гаражен майстор.15:56 05.04.2017
91 БАЙ ШИЛЕ
Коментиран от #315
16:26 05.04.2017
92 НикиД
16:38 05.04.2017
93 гост
Коментиран от #202, #358
17:18 05.04.2017
94 ГОСТ
До коментар #16 от "м да":
Ако провериш цената на газта / LPG / спрямо бензина в UK ще разбереш защо няма много газификации там17:21 05.04.2017
95 Чесън
17:27 05.04.2017
96 MX6 24V
Изводът - взимайте си големи мотори на газ - най-добрият баланс между кеф и икономия (малолитражката при среден и натоварен режим харчи повече), както и най-добрата екология.
17:28 05.04.2017
97 волен сидеров
за това си купуваме лъскави коли особено италианки на газ и ела гледай после ко става-почват лъжите и самозаблудите,същото като дизел на старо....кефети на макс
караш-хвърляш или намираш балък го връзваш него да ти даде някой леф за малко употребяваната ти кола на газ...айде наздраве и си завивайте краката ,че се изтива от там и после от главата......
17:43 05.04.2017
98 Да ама не
До коментар #75 от "МММ":
Мнението ти е от личен характер и не е подкрепено от реални факти.http://automedia.investor.bg/a/0-nachalo/29884-pet-mita-za-sofiiskiia-smog/
Литиевите клетки се рециклират до близо 100 %. А да говорим ли за маслените и въздушните филтри по деретата, храстите и канавките (и за маслото)?! Та те са МИЛИОНИ!
17:43 05.04.2017
99 Ония
17:55 05.04.2017
100 Този коментар е премахнат от модератор.
101 Shmeker
При старите 8 клапанови мотори нямаше чак такива неща. Някои искаха само реглаж на клапаните.
18:40 05.04.2017
102 Shmeker
До коментар #2 от "Гост":
Ако говорим за дизел, има някоко мотора, с които може да ви излиза по-евтино от колкото с газ.Например 1.9 ТДИ на VAG и 1.7 на Opel/Isuzu. Има и разни подобни на тях при различните производители.
18:44 05.04.2017
103 Shmeker
До коментар #14 от "гостенче":
За сметка на това газовата бутилка е една доста мощна бомба. Ако си возиш децата, почва да ти пука някак си.18:45 05.04.2017
104 Shmeker
До коментар #77 от "Димов":
Това е горе-долу така, но втората горивна система означава, че ако имаш проблем с бензиновата система, можеш да се прибереш и да си караш само на газ. Иначе викаш пътна помощ.18:48 05.04.2017
105 антихейтър
2ро шмекер стига си дрънкал глупости, че дизела вози по-евтино от газ, защото имам 1.9тди (голф)4х4 90 коня и 2.7Битурбо(ауди а6) 4х4 335коня и разхода като пари за 100км е пренебрежимо близък, а комфорта и вървежа брутално различни. Дизела ще те вози по-евтино от кола с газова ако намираш олио на цена под лев и караш с него!
Коментиран от #110
19:09 05.04.2017
106 Maloznaiko
19:42 05.04.2017
107 Civic
До коментар #35 от "Гражданин":
Гражданин, а пък по-неинформиран от хората на село!Я виж колко е БВП преди Бойко и колко е сега! Това е показателят, това са реалните цифри, всичко останало са дрън-дрън ярини, драпай си макарите, Пенке!
https://youtu.be/_mA6YG8dfyY?t=24m47s
19:43 05.04.2017
108 GazZ
Mazda 323 1.6 88 hp 300000 km пробег газта е монтирана на 100000 км (газовото е агу ) иска настрой някой клапан на година две изпарител дотук с проблемите. Колата не гори капка масло нито гарнитура нито бутала нито нищо както е излязла от завода ( колата е закупена нова на реални км е .)
2 nissan micra k12 1.4 16v 88 hp
На 20000 км монтират ГИ Ланди ренцо бутилка брц + система за смазване на клапаните на стойност 1700 лв но си заслужава всеки лев никакви проблеми редовно обслужван разлика във вървежа е абсолютно минимална разхода наистина е +10-15 % нагоре но за тия калпави пътища и горива е мн добре ( автомобила е закупен също нов километрите са 100% реални в момента е на 154 000 км ) на 1000 км лятно време ми гори 4-5 л бенз докато превключи на газ зимата 10 и повече зависи от пробега и т.н .Дизелова кола само нова мога да си купя иначе печка на 1 милярд километра и да карам с тая гадна нафта никога гъзарчетата с бмв ауди и тем подобни дават колосални суми за ремонто аз си пъркам с микричката и си свиркам ..
19:50 05.04.2017
109 Гост
Коментиран от #175
19:53 05.04.2017
110 Shmeker
До коментар #105 от "антихейтър":
Хаха не ме карай да се смея. 1.9 ТДИ вози на 10 ст. /км смесен разход, докато тва 2.7 битурбо може да го прави само с попътен вятър по надолнище, а куатрото е посточнно зацепено. Така, че няма как да е икономично.Буахахаа оправи ми вечерта честно
19:56 05.04.2017
111 Гост
Коментиран от #112, #266
19:59 05.04.2017
112 Shmeker
До коментар #111 от "Гост":
Е как бе дизели има във високоя клас колкото искаш. Дори Мрецедес ги наложи през годините.Колкото до спортните - Ауди не знам си колко години бие на 24-те часа на Льоман с дизел.
А БМВ 320д има доста победи на 24-те часа на Нюрбургринг.
20:02 05.04.2017
113 Христов
Коментиран от #123
20:07 05.04.2017
114 Име (Като гост)
20:21 05.04.2017
115 Акселрод
20:28 05.04.2017
116 Христов
20:32 05.04.2017
117 VIALLE
Там ще бъде интересно да кажете на аудиторията с колко се различава мощността на двигателя и в чия полза.
20:53 05.04.2017
118 6666
Коментиран от #120
20:58 05.04.2017
119 това е
21:10 05.04.2017
120 изпробвал
До коментар #118 от "6666":
Моят Сивик 1,5 гори 5 на газ при скорост до 100 и 6-7 градско.Ти сметни какъв разход трябва да направиш с дизела за да ти е по евтино от това.
Дизел карам само служебен защото там фирмата плаща компресори,дюзи,свещи и т.н. разходи.Като влезе в сервиза виждаш че дизела дори от кола на бензин може да излезе по скъп.
Коментиран от #137
21:11 05.04.2017
121 бумер
21:15 05.04.2017
122 Пламен
Коментиран от #124
21:21 05.04.2017
123 Shmeker
До коментар #113 от "Христов":
Причините може да са много - от скъсан маркуч на въздуха, до стъпков мотор или изпарител. Определено трябва да се направи диагностика от човек, който разбира.21:26 05.04.2017
124 Shmeker
До коментар #122 от "Пламен":
Добре правиш. Аз също съм съгласен и съм правил такива неща за колите си на газ.21:28 05.04.2017
125 GazZ
21:36 05.04.2017
126 Shmeker
Просто защото докато има бензин, ще има и нафта. Няма къде да я пробутват, тя си се получава при дестилацията на нефта.
Колкото до тва, че бензинът е по-икономичен от дизела - също няма как да стане, при положение, че нафтата е по-калоричното гориво.
21:44 05.04.2017
127 LPG
21:44 05.04.2017
128 GazZ
21:58 05.04.2017
129 босе
Коментиран от #131
22:00 05.04.2017
130 Бомба
22:03 05.04.2017
131 Shmeker
До коментар #129 от "босе":
То ако вземеш Ауди 1.9 ТДИ ще забравиш за онова 3.222:03 05.04.2017
132 LPG
Коментиран от #152
22:03 05.04.2017
133 Кореняк Софиянец
22:18 05.04.2017
134 МАК
22:25 05.04.2017
135 GazZ
еталона MB 190-124 2.0D 2.5D 3.0D това е истината още немогат ги наднинат по здравина и изработка сега с тея демпфери турбини дюзи и подобни скъпи части си ставаш слуга на автомобила ...
22:28 05.04.2017
136 Гост
22:31 05.04.2017
137 Citroen C5 HDI
До коментар #120 от "изпробвал":
хах Изпробвал говориш врели некипели карал съм 6 год. форд ескорт 1.4 мотор на газ ами никога не успях градско под 10/100 да го сваля а беше 75кончета така че за тоя сивик 1.5 мотор и с 40км/ч градско да го караш под 7-8л/100км бензин не можеш да го свалиш.Човека с полото е прав един от най икономичните коли са дизелите като това поло 1.4ТДИ.Коментиран от #187
22:43 05.04.2017
138 jambazina
23:00 05.04.2017
139 Човек
Коментиран от #179
23:18 05.04.2017
140 Кореняк Софиянец
23:31 05.04.2017
141 въвеждане
Коментиран от #183
23:50 05.04.2017
142 ПЕПИ
Не ви ли ясно това?
Слагайте газови уредби....,по евтино било,, и няма никакво обслужване на тези глупави уредби,дали?
Абе алаколу.......,евтино било,глупости.
23:51 05.04.2017
143 hienata
Голяма глупост е да кажеш, че газта е "суха" , а бензина смазва. Прост пример,аз като се нацапам с нещо мазно в гаража, се мия с бензин, а вие? Относно "бомба в багажника" - евросондата е с 5 защитни системи. Бензиновият резервоар с нито една. Между другото никога не ми е светила лампа по таблото заради ГИ.
Коментиран от #178
00:04 06.04.2017
144 Бобо
00:09 06.04.2017
145 Дако
00:11 06.04.2017
146 Diesel
06:59 06.04.2017
147 Мето
07:19 06.04.2017
148 МАК
08:31 06.04.2017
149 Хитър Петър
всеки уважаващ себеси авто маняк знае че истинското гориво за един автомобила е БЕНЗИН
08:48 06.04.2017
150 Оптимус
09:06 06.04.2017
151 Бензинов Дизел
Е, смело напред, нафтаджии! Унищожете планетата!!!
09:50 06.04.2017
152 гост
До коментар #132 от "LPG":
Прав си никога дизела не е бил по-добър от бензина но е много по-добър от газта !10:52 06.04.2017
153 Пича
Някой да сподели мнение за този двигател, не сме свикнали с такива малко двигатели и толкова много коне, има разбира се и турбо? За момента на 250 хиляди километра, н аметан явно изминати- заводска е уредбата с директно впръскване в двигателя и за момента няма никакви проблеми, до колко надежден е този двигател и дали икономията от горивото няма да излезе солена ако двигателя издаде багажа?
Коментиран от #163
11:14 06.04.2017
154 бат Весо
До коментар #4 от "К М С":
Bi fuel означава, че двигателя работи на бензин или на биоетанол т.е. спирт като се като за етанола има определена пропорция.Често срещано е 75% спирт + 25% бензин ,но има и други пропорции.Удачно е за Бразилия където има етанол бол, но имайки предвид ,че фиат Панда с 1,3 литров двигател харчи около 11-12 на 100 бензин градско , поради факта,че двигателя е Bi fuel....
11:15 06.04.2017
155 Бат Весо
До коментар #9 от "Газ":
Аз карам дизел заради по-високия въртящт момент и това е приоритетно в избора ми.И то голям дизел...11:18 06.04.2017
156 МАК
11:24 06.04.2017
157 gost
11:27 06.04.2017
158 МАК
12:12 06.04.2017
159 gost
12:40 06.04.2017
160 ГоУст
Разхода е с около 15-20% отгоре (на бензин харчи 8 на газ около 9,5-10л/100 - извънградско).
Имам приятели със същия автомобил на нафта....няма нищо общо като пари..разход 5,5-6,5 извънградско+маховици, дюзи, демпферни шайби и т.н....
Е кефа при турбодизела е наистина голям....но си плащаш за него.
Който слага газ да гледа да е правилен монтажа!!! Че иначе лошо...икономията може да му излезе през носа!
Както писа някой по-горе майсторите на газ се броят на пръсти.
Коментиран от #164
13:05 06.04.2017
161 заблуден
До коментар #9 от "Газ":
Карайте си на газ! Аз бомба в задника не желая!15:03 06.04.2017
162 Ганю
15:22 06.04.2017
163 БАСИ
До коментар #153 от "Пича":
Що, ти от аптеката ли си ги взимаш16:10 06.04.2017
164 Реалист
До коментар #160 от "ГоУст":
Това, че ти мени оборотите и дори може да изгасне, да ти премигне таблото при изключване при голяма скорост е и от монтажа и от уредбата, особено ако си с АГУ е даже нормално това. Но при правилно монтиран инжекцион няма да ти мръдне стрелката от примерно 900 оборота, ако ще и да изключиш от скрост при 150... Всеки си има приоритети, но няма ка да се отрече ФАКТА, че газта и още повече пък метана са икономични горива, от които спестяваш пари и то не за сметка на каквото и да било, който е карал газ го знае. А който не е карал, а твърди врели-некипели е просто въздух под налягане. Аз не съм срещал до сега човек, който да си е сложилгаз/ метан и да е съжалил... ФАКТ!16:27 06.04.2017
165 МАК
Коментиран от #166, #353
16:30 06.04.2017
166 гостенче
До коментар #165 от "МАК":
Нека някой да ми каже една марка която вгражда ЗАВОДСКА уредба.Като под заводска не визирам договори със водещи марки производители на LPG системи, които я монтират преди покупката в същия сервиз в който мога да си я монторам и след покупката.
Визирам такава която си е разработена да работи на ГАЗ и да речем няма дори бензинов инжекцион. Такива мисля има само в една фирма която предлага внос от КОРЕА.
Само тогава мога да се съглася, че още в завода е монтирана и преди това е минала всички тестове и изпитания с тази уредба.
А не такива дето дилара е решил да държи гаранцията на колата въпреки инжекцион монтиран в съседния сервиз.
Коментиран от #170, #203, #273
17:32 06.04.2017
167 Иван
Коментиран от #201
18:04 06.04.2017
168 asoos
До коментар #1 от "Алекс":
най изгодно е с зилов бензин :)))18:23 06.04.2017
169 Гост
19:28 06.04.2017
170 Иван
До коментар #166 от "гостенче":
Сещам се веднага за Опел Зафира на метан,заводско,в завода на Опел даже.Но има и други......20:03 06.04.2017
171 Иван
20:06 06.04.2017
172 300 000км с АГУ
20:06 06.04.2017
173 ааааа
21:17 06.04.2017
174 ssss
21:30 06.04.2017
175 dynamo
До коментар #109 от "Гост":
Точно така! Друго е с бензин!23:39 06.04.2017
176 Реалист
Коментиран от #177
23:44 06.04.2017
177 aaaaaaa
До коментар #176 от "Реалист":
абе пич, добиването на нефт по безопасно и екологично чисто ли е? а тия войни които стават в блкизкия изтог за какво са за трици ли, нали всеки иска да се добере до нефта? колко случаи има по новините на самозапалили се автомобили които нямат газова уредба, като нямаше газови уредби не се ли самозапалваха коли, не се ли раняваха хора? статията е за икономията на шофиране. не за екология. какво ми се правиш на бридбжит бардо и много загрижен за екологията а сигурно си хвърляш боклуците през терасата... хайде карай си на нафта и бензин пълни джобовете на милиардерите а ти си яж хляб и сол, щото си гъзар и караш на бензин и нафта. и си еколог ;) аман от хора дето разправят митове и легенди :) поздрави и със здравеКоментиран от #185
00:13 07.04.2017
178 aaaaaaa
До коментар #143 от "hienata":
ЕВАЛА,едно нормално мнение в тия коментари, точно и нагледно обяснено00:19 07.04.2017
179 aaaaaaa
До коментар #139 от "Човек":
БРАВО,кажи им00:28 07.04.2017
180 хахахахахха
До коментар #16 от "м да":
в тая статия говорят за икониомия бе пич, за това на бензин и нафта с колко лв минаваш 100км и на газ с колко лв минаваш 100км, никой не ти казва че газта е по-добра ор нафта и бензин като гориво, говорин за икономия на пари. колите от европа идват нов-внос без газово , щото там не им дреме за икониомията и взимат 3000 евро минимална заплата и бензина им е 2 евро, тука взимаме 500лв заплата и пак е 2лв. кое не ти е ясно??? що се излагаш не знам честно. спри си интернета моля те.00:40 07.04.2017
181 oния
До коментар #15 от "Ловеца на поршета":
Би било много глупаво, да карам на скъп бензин и да плащам луди пари , ако имам евтино гориво като газта. Само комплексирани българи мислят по този глупав начин.Дори и да имам достатъчно пари, все пак не ги бера от дърветата, че да ги прахосвам с лека ръка.За твое сведение Mercedes E class 2016 natural gas излиза от завода с газова уредба , струва 60000 евро. Между другото карам 340 к.с Мерцедес ГЛ на газ и съм много доволен.Хем ми е тънко горивото, хем се возя в комфортна и сигурна кола.00:52 07.04.2017
182 Алфа Ромео
До коментар #2 от "Гост":
Тия кадилници яко ни тровят, според мен е крайно време да ги спрат от производство, поне леките коли. Газовете им са много канцерогенни, даже и тези на модерните дизели не са безобидни, като ми замирише на газове от дизел и ми се гади буквално, карането на газ е много по-екологично.01:15 07.04.2017
183 ФФФФФФ
До коментар #141 от "въвеждане":
АБЕ РАЗБИРАЧ, какво ми сравняваш бус или камион или автобус дизел с лека кола 1.4 150 коня бензин. алооу. ти нормален ли си. колко оборота има буса или автбуса? колко оборота има бензина? вземи една нова кола от магазина дизел 150 коня и бензина на газ дори както каза нов 150 коня, с тая смотаната нафта кое ще издържи повече? сравнява ми товарна кола с малолитражка ;) защо ми сравняваш бус 100 коня дизел с 3000 оборота с кола 1,4 бензин турбо с 150 коня. всеми 1.4 дизел със 150 коня и 1.4 бензин с това и ми говори за капацитет на моторА. мислиш ли че дизелчето тогава ще изкара 800 000км както твърдиш? тогава сравни на баба си телевизора " електрон" с твоя пазмен с 3д и тогава говори. за какво писа незнам, скрий са малко02:02 07.04.2017
184 румпи
Овем цената и вредните емисии ВСИЧКО друго е минус на АГУ -тата
МНОГО АМА МНОГО ОПАСНИ , нама място в багажника,мирише итн ...
АКО БЯХА ТОЛКОВА ДОБРИ И полезни за мотора щяха да правят всички коли на ГАЗЗЗЗ ха-ха-ха
Коментиран от #216
10:54 07.04.2017
185 Реалист
До коментар #177 от "aaaaaaa":
Абе къде съм казал, че добиването на петрол е полезно, ти шизофреник ли си? Тук се говори за газта и аз обсъждам нея. Добиването на газ е вредно за екологията и карането на газ е опасно за живота и здравето на пътниците и околните. Фактите са факти. И щом говориш за хвърляне на боклуци през прозореца, изглежда ти го правиш. Аз си хвърлям боклука разделно. Изчезвай с 300 километра в секунда да не ти дам аз начална скорост, нагло комплексарче!21:48 07.04.2017
186 viladeste
Коментиран от #220
00:08 08.04.2017
187 Някой
До коментар #137 от "Citroen C5 HDI":
Не бъркай Хонда с Форд.Освен това не се знае какъв инжекцион има човека и как е програмирана картата му.Аз съм имал такъв сивик на бензин е слизал извън града до 4,2 а е 115 коня но те се включват след 4000 оборта с V тека.
Ако го караш икономично с добре направено газово наистина са възможни цифрите които казва.
09:03 08.04.2017
188 Gost
11:27 08.04.2017
189 Митев
19:58 08.04.2017
190 Митев
20:02 08.04.2017
191 Emigrant
Случайно съм автомеханик и гледайки дпф дертовете на новите коли (пежо208 фабрично дефект.Х3 2,0 .... ситроени ,) коли 2010-2013 ... трябва много да си мразя портфейла за да си купя ДИЗЕЛ...
Коментиран от #193
15:51 09.04.2017
192 Този коментар е премахнат от модератор.
193 Росен Станев
До коментар #191 от "Emigrant":
И как точно ги регулираш тези "хидравлични "повдигачи???? Излагаш механиците .19:46 12.05.2017
194 само дизел
Коментиран от #197
20:04 12.05.2017
195 Друг Гост
Коментиран от #199
20:35 12.05.2017
196 Любо
20:59 12.05.2017
197 Калашников
До коментар #194 от "само дизел":
Като започнеш да правиш дюзи, турбо, демфер, маховик друга песен ще пропееш21:04 12.05.2017
198 Гост
Коментиран от #200
22:10 12.05.2017
199 пет години хонда
До коментар #195 от "Друг Гост":
Колега, притежавах известно време цл 500, 2003 (кофти лизинг, бях на 25), но подозирам идентичен с опоменатия от теб двигател от малко над 300 'коня'... Отидох до Германия и когато чукнах бордовия бях потресен 8.7/100 за 2000 км при скорост 100-140 максимално, предимно 'автопилот'. Ако някой ми беше казал до него момент нещо подобно, то със сигурност бих му се смял и аз....нооооо фактите говорят, мисля, че примерът ти е неуместен. (Лично мнение)22:43 12.05.2017
200 Ст.....
До коментар #198 от "Гост":
Такива като тебе дето чакат попътен вятър и надолнище, а на правото карат с 60, по- добре да не се показват на пътя!И пак разгода ти е повече от 4л.
23:34 12.05.2017
201 фиятаджия
До коментар #167 от "Иван":
ако е 1.3 multijet този разход се достига с средна скорост 80-90 примерно като се качиш на тракия и я поддържаш само нея , от личем опит.23:40 12.05.2017
202 До гост
До коментар #93 от "гост":
Кой е този майстор в Русе, колега?23:48 12.05.2017
203 Шопа
До коментар #166 от "гостенче":
Дачия рено фолксваген опел тъй че удовлетворява ли те отговора аз карам от 15 години на газ и съм доволен много а на сегашната кола не знам какви параметри са задали ама на газ върви повече от колкото на бензин23:51 12.05.2017
204 Майстор
Извън града 6.3 газ на 100 км ,по каталог я дават да гори 6 бензин. Според мен особена разлика няма в разхода няма, Мощността си е същата. Въздушният филтър не се сменя по-често. Имате 2бр филтри на газовото които са общо 15 лв, но за това пък по- рядко се сменя бензиновия филтър (Горивния) с оглед на рядкото наливане на бензин.
=) Извода е LPG система и да не ви болят ръцете и сърцето като отидите на бензиностанцията.
Коментиран от #205
00:55 13.05.2017
205 HDi
До коментар #204 от "Майстор":
И има една бомба в колата!08:08 13.05.2017
206 Бай X6
Коментиран от #207
10:19 13.05.2017
207 Ко не
До коментар #206 от "Бай X6":
Що ?11:53 13.05.2017
208 Александър
Коментиран от #209, #225
12:28 13.05.2017
209 Еколог
До коментар #208 от "Александър":
Газта е за готвене бе хора!Коментиран от #221
12:47 13.05.2017
210 shpek
Коментиран от #215
18:58 13.05.2017
211 Васил
19:00 13.05.2017
212 jekov
Коментиран от #213
20:50 13.05.2017
213 ....
До коментар #212 от "jekov":
До всички разбирачи: искам само да си отговорите на един единствен въпрос-каква в температурата на горивния процес при газта и бензина, след като сте си отговорили ПРАВИЛНО на този въпрос следващия на който трябва да си отговорите е какво аджеба се случва в горивната камера и къде отива нагара и вместо уроци по химия и екология вземете уроци по физика и ДВГИначе всеки сам си плаща сметката......
21:22 09.06.2017
214 Anton
До коментар #16 от "м да":
Не мога да коментирам цяла Западна Европа-все пак това са много държави, но за Холандия мога да ти кажа-няма развита инфраструктура за газови автомобили (има ест. ама не е като БГ)
-разликата в цената между дизела и бензина е 35-40 цента в полза на дизела и наистина си струва и може би не си струва с газ
23:57 09.06.2017
215 Този коментар е премахнат от модератор.
216 Дизел
До коментар #184 от "румпи":
Я пак за вредните емисии при АГУ! :) ))))))07:19 10.06.2017
217 Тодор
Коментиран от #230
22:33 12.06.2017
218 hmm
18:41 11.07.2017
219 Ебаси народа
19:05 11.07.2017
220 Ивоо
До коментар #186 от "viladeste":
Ти правиш ли разлика между бензен и бензин :)))) бензена е ароматен въглеводород.. бензина е коктейл от въглеводороди19:37 11.07.2017
221 ivelin
До коментар #209 от "Еколог":
a naftata za pechki19:42 11.07.2017
222 Μιχαήλ Γανχεβ
1.9 - 86к.с.
6л./100км. - градско
4.2л./100км. - извънградско
6л. x 1.69лв. = 10,14лв. - градско ~0,11ст на километър.
4.2л. x 1.69лв. = 7,09лв. - извънградско ~0,08ст. на километър.
Като направиш съпоставка с един среден клас автомобил с газова уредба, то оскъпяването между газ и дизел е не повече от 3-7% в разхода. Разликата е там, че един дизелов агрегат има повече мощ при изпреварването на друго МПС спрямо бензиновия. Тук не визирам v6, v8, v10 и v12 цилиндрови бензинови двигатели.
Коментиран от #324
20:15 11.07.2017
223 БайГаньо
1.9 - 86к.с.
6л./100км. - градско
4.2л./100км. - извънградско
6л. x 1.69лв. = 10,14лв. - градско ~0,11ст на километър.
4.2л. x 1.69лв. = 7,09лв. - извънградско ~0,08ст. на километър.
Като направиш съпоставка с един среден клас автомобил с газова уредба, то оскъпяването между газ и дизел е не повече от 3-7% в разхода. Разликата е там, че един дизелов агрегат има повече мощ при изпреварването на друго МПС спрямо бензиновия. Тук не визирам v6, v8, v10 и v12 цилиндрови бензинови двигатели.
Коментиран от #224, #340
20:17 11.07.2017
224 Μιχαήλ Γανχεβ
До коментар #223 от "БайГаньо":
Не ми копирай коментара, моля!20:19 11.07.2017
225 !???!!!??!!
До коментар #208 от "Александър":
Вероятно ви е бил пробит резервоара какъв е тоя разход 16.17Коментиран от #227
20:27 11.07.2017
226 Аман
21:18 11.07.2017
227 Gadnqra
До коментар #225 от "!???!!!??!!":
Ami da moeto staro Clk goreshe 16/10021:59 11.07.2017
228 Benz
00:08 12.07.2017
229 Koito me poznava znae
00:57 12.07.2017
230 Оппала
До коментар #217 от "Тодор":
Как ги минавате тия 200км с 10л нафта ? Те по книжка го дават комбиниран разход 6л/100км и то когато е било ново и в идеални условия. Тоя двигател сигурно е на 350,000км и няма как да ги дава тия разходи ...17:43 12.07.2017
231 Петко
http://avtogas-bg.com/?gclid=Cj0KEQjwkZfLBRCzg-69tJy84N8BEiQAffAwqs1BtGJpsfhHFjhnJFkUevNYZhtx-yauoUa7QeyB0d0aAgAD8P8HAQ
Коментиран от #232
18:36 12.07.2017
232 Петко
До коментар #231 от "Петко":
т.е .... дизел на газhttp://avtogas-bg.com/%D0%B4%D0%B8%D0%B7%D0%B5%D0%BB-%D0%BD%D0%B0-%D0%BC%D0%B5%D1%82%D0%B0%D0%BD-%D0%B8%D0%BB%D0%B8-%D0%B3%D0%B0%D0%B7/
Коментиран от #233
18:38 12.07.2017
233 Глупак
До коментар #232 от "Петко":
Само българи могат да спорят за разликата между 7,50 и 8,35 на 100км ... ето затова сме такива прошляци и сме белите цигани на Европа. Няма защо да се обиждаме от това...00:50 14.07.2017
234 Бентли на газ
12:12 17.07.2017
235 гого
23:13 09.10.2017
236 Да да
10:44 04.12.2017
237 Пилота
00:26 11.12.2017
238 мл 320 2000 г.
15:11 22.12.2017
239 мл 320 2000 г.
15:15 22.12.2017
240 Тоти
15:11 09.01.2018
241 Костов
03:34 11.01.2018
242 Гост
До коментар #4 от "К М С":
По добре си вземи субару без газ и си я монтирай ти.12:35 17.01.2018
243 Иван
До коментар #1 от "Алекс":
Монтираха ми аванс процесор с помоща на който използвам по-високото октаново число на газта разлика във вървежа почти няма17:29 30.01.2018
244 Този коментар е премахнат от модератор.
245 хую
Коментиран от #304
18:22 30.01.2018
246 СЛОН
18:24 30.01.2018
247 Гост
До коментар #52 от "Нинджа":
Служебната. Че не бърка в твоя джоб.18:54 30.01.2018
248 Гошо
21:06 30.01.2018
249 Ф51
До коментар #2 от "Гост":
Всъщност не е най изгодно, кажи ми 2 причини. На газта цената е двойно по ниска и по полезна за природата. Дизела е най вреден за природата и е по скъп.22:48 30.01.2018
250 Гост
До коментар #28 от "Тушибиян":
Абе мой, я прочети от какво се прави газта....Ай, от мен да мине, от НЕФТ.
Тоест пак си зависим от петрола 😉
23:55 30.01.2018
251 Аман от разбирачи
До коментар #18 от "Корковата тапа":
Когато и се е.е п.....а майна на майка ти тогава друда песен ще запееш . Скоро ще почнете в София да ходите със маски , не със противогази . Заради такива като тебе със мооооооощният дизел който бълва облаци чернилка отзад . Ама нека ви може и повече . Като не ви вършат работа противогазите кислородни апарати ще си купите.13:53 16.03.2018
252 Да кажа и аз
01:29 21.03.2018
253 Гост
10:28 27.03.2018
254 Gost
17:59 04.04.2018
255 асдас
18:00 04.04.2018
256 Този коментар е премахнат от модератор.
257 Айде стига де
До коментар #10 от "гост":
И моята кола харчи 4л дизел но за 60 км. Моля Ви нека сме реалисти19:58 04.04.2018
258 Този коментар е премахнат от модератор.
259 Откачени хора
До коментар #17 от "Беден Българин":
И още първия ден изхарчи 200 лв., но пристигна евтино и сравниелно бързо за време колкото и с влака. Много добри сметки, отличен избор.00:18 05.04.2018
260 Този коментар е премахнат от модератор.
261 Бати Злати
Защо на запад никой не кара на газ?
Че даже и в Гърция!
Коментиран от #269, #276
20:01 10.04.2018
262 Този коментар е премахнат от модератор.
263 Пенсионер
19:42 12.04.2018
264 Пинко
17:40 19.04.2018
265 Воиводта от Чавдар
Коментиран от #268
08:42 09.06.2018
266 Реалист
До коментар #111 от "Гост":
Стига с тия тъпи клишета, които почти винаги не са верни! Само много ограничените и умствено недоразвитите хора си служат с тях, винаги са склонни да обобщават, защото мозъчният им капацитет не стига за задълбочени съждения и не позволява обективен анализ. Светът и животът не са черно-бели, а пъстри и шарени! По темата: Пропан-бутанът има много предимства, които са очевидни и не могат да се пренебегнат.14:48 09.06.2018
267 Gorskio
22:48 11.06.2018
268 Хонда
До коментар #265 от "Воиводта от Чавдар":
Искал си да напишеш "Войводата от Чавдар", нали, както и "единият е комън рейл" и "атмосферен", но явно нещо не си успял странно защо!!! На това му се вика Пропуски в образованието, но хич да не ти пука! Явно и ти си от свръхинтелигентният електорат на ГРОБ!Само ще уточня следното : моята Хонда Сивик градско дава 8л/100км газ, а извънградско 6/100, и за 15-те години каране съм й навъртял над 350000км без никакви проблеми с газовата уредба и двигателя!
05:32 13.06.2018
269 _he_
До коментар #261 от "Бати Злати":
Ще ти го простим, но ще ти обърнем внимание, че Renault и VW отдавна произвеждат автомобили с АГУ.И като цитирам тях, да отбележим, че не са единствените.
И няма как да ни убедиш, че водещи производители на АГУ от Италия, Холандия и др. страни работят само за българския пазар!
11:54 13.06.2018
270 AGU
17:46 18.06.2018
271 Доктора
До коментар #2 от "Гост":
Ако зимаш крадена нафта на 1.50 може07:59 21.06.2018
272 Лудия Макс
23:01 30.06.2018
273 Спас
До коментар #166 от "гостенче":
Отговарям на "гостенчето"!!! Моята кола е Опел Корса и всичко е изчислено, предвидено и монтирано, за да работи на каквото ти е кеф! БЕНЗИН-ГАЗ. Напълно заводски в Рюселсхайм!!!! Всичко е изчислено от свещите до колекторите и гърнетата!!!! Бутилката е монтирана на мястото на резервната гума, и допълнително е монтирано компресорче с флакон лепило. Ако спукаш гума-бастър копче и помпиш!:) При пълно зареждане на бензин+ газ изминавам около 1200км..средно по 10 лъва/100км.! Аз я карам само на газ и ми излиза по 7лъва/100км.! ЕВРО6. МНОГО СЪМ ДОВОЛЕН!!! ГАРАНЦИЯ 5Г ИЛИ 150 000КМ.!!! По мой сметки ще я изплатя на половина в гаранционния срок(8лв/100 икономия) По принцип нямам против всеки да си кара колата ако ще с изгоряло олио, АЗ МОЯ ИЗБОР СЪМ СИ ГО НАПРАВИЛ!:)03:18 03.07.2018
274 666
Коментиран от #275
07:00 06.07.2018
275 Умник
До коментар #274 от "666":
Бобини,кабели? Нещо не си в час.Бензина ми е средно 20 лева на месец. Всеки месец въртя 2500 км. Смятай колко много бензин се хаби!
06:49 08.07.2018
276 Злати невежия
До коментар #261 от "Бати Злати":
Младеж, образовай се. АГУ има и в САЩ и дори има държавна премия - до $1200 долара за конверсията.Метан карат масово в Италия. Холандците и газовите уредби на Принс дали си ги чувал. А такситата в Япония и Южна Корея знаеш ли на какво гориво са?
Специално за Япония знам че са ЗАДЪЛЖЕНИ да са на газ. По закон. Заради екологията! Пък вие си димете с печките и викайте дизел пауър!
06:58 08.07.2018
277 Този коментар е премахнат от модератор.
278 Niko
Горивната система на автомобила е настроена в съотношение килограми ториво към килограми въздух необходим за процеса горене.
1л.бензин =0,75кг за сравнение 1л пропан бутан тежи 0,5кг имаме 33% разлика в тегловно отношение и като прибавим това че бензина е почти два пъти по калоричен всеки средно интелигентен човек ще разбере че разхода на гориво и мощноста ще са различни .
Друг е въпроса че когато двигателя е с голям работен обем не се усеща разлика във вървенето защото същия е преоразмерен.Пропан бутана е с по-ниска скорост на горене и изисква по-висока пламна температура за това е необходимо и корекция на момента на подаване на искрата/ъгъла на предварение/ но това може да се прави с поставяне на аванс коректор или завъртане на делкото при по-старите коли.Относно замърсяването и двете горива са въглеводороди така че отделянето на CO и СО2 е неизбежно, е няма серни и азотни окиси като дизела.
Аз карам на газ от 2000г и не съм прецаквал двигател ама си корегирам аванса.
Аиде със здраве
11:53 03.08.2018
279 Асд
21:42 03.08.2018
280 Мерива
Мощността е леко надолу , но определено е в нормални граници (10-тина %)
Имам и дизелелов автомобил .. не ми е направил впечатление да е по-добър от Меривата .
Впечатление ми е направило друго : като ида на бензиностанцията аз сипвам до горе ! .. а тия на дизел/бензин слагат по 10-20 лв !
Ако говорим за ремонти : до момента съм сменял компютър , гарнитури , накладки , ремъци , сега и датчика за маслото чака да се видя в пари ... аааа по газовата само обслужване с филтри и 2 маркуча !
Та като тегля чертата : ако взимаш по 700 лв/месец и колата ти е на бензин - ще ходиш на работа с автобуса ;)
19:59 06.08.2018
281 Просто споделям.
14:44 21.08.2018
282 Димитров
До коментар #4 от "К М С":
Имам такава,никакъв проблем вече 50 000 откакто я имам съм минсл,а е вече на 220 000.Среден разход 12/10017:00 14.09.2018
283 Ония с ладата
До коментар #34 от "гсдф":
От такива баровци комнсуматори с твоето мислене внуците ни Ще живеят под земятя с притивогази и тогава и паричките ви няма да ви спасят природа не се копува и ще оцелее въпросът е с или без хората19:32 20.09.2018
284 Разбирача
До коментар #22 от "Драго":
Аз карам Сеат Толедо дизел+газ на течна фаза 1.9 110коня с чип колата върви на гръм както казва Бричката хаха 😁 и НЕ ПУШИ ако караш с 100км в час дава разход 2.2л нафта и около 2л газ.Коментиран от #301, #314
11:45 22.09.2018
285 Багатур
13:06 23.09.2018
286 Чиста реклама
14:20 28.09.2018
287 Haha
До коментар #9 от "Газ":
А бензина що не го слагаш в тия сметки където го гориш???20:14 01.10.2018
288 Нико
До коментар #8 от "Драго":
Вярно е че останаха малко дизели да харчат 5 на100. Новите харчат по-малко22:31 01.10.2018
289 Анонимен
01:04 02.10.2018
290 АвтоГаз
До коментар #16 от "м да":
Много просто ,защо не се кара на газ в чужбина ,или по -точно във Великобритания, просто стандарта на живот го позволява!03:05 02.10.2018
291 газ не
09:15 02.10.2018
292 Honda civic 8 generacia
17:06 02.10.2018
293 Газаджия
Коментиран от #297
09:26 03.10.2018
294 Този коментар е премахнат от модератор.
295 Този коментар е премахнат от модератор.
296 Мерцедес
03:47 20.10.2018
297 12345
До коментар #293 от "Газаджия":
40-50 лева на месец за бензин? Я пак.Сутрин паля и до работа, вечер обратно. Тоест 2 пъти на ден работи на газ. Сметката е 20 лева в студените зимни месеци за бензин. Лятото 20 лева за трите месеца. За година се връзват около 120-130 лева бензин.
***********
На сегашните цени 1,10 газ срещу 2,40 дизел дори спрямо дизел за годишен пробег от 25 000 пестя над 600 лева. Да не говорим че смяна на горивен филтър на дизела е 60-80 лева срещу 15 за газовия / и двата се сменят на 15 000 /.
13:05 25.10.2018
298 Този коментар е премахнат от модератор.
299 Георги
23:31 09.01.2019
300 Ичи оргу бойл
17:29 09.05.2019
301 Бачо от Бабачково
До коментар #284 от "Разбирача":
То убуу, ма колко дет имат дизели се навива да сложат газово течна фаза? Хубавите неща бавно пробиват у БГ!!!22:29 15.06.2019
302 Трафиканта
20:40 16.06.2019
303 Ti paw
До коментар #8 от "Драго":
Да ама 5 на 100 извънградско, среден клас дизелов автомобил харчи 8-9 градско, имам два дизелови и един бензинов в семейството. Разхода на дизела ме устройва, но определено много по изгодно за момента е на газ.08:58 01.07.2019
304 Кела
До коментар #245 от "хую":
Караш газ и ще си говорим.не служебния13:11 03.07.2019
305 Петър Андонов
До коментар #12 от "гост 7":
Индивидуално е според колата,но аз лично карам с VEGA 2 и съм много доволен. Само зимата разхода скача с 2 литра в сравнение с лятото,което си е съвсем нормално ,имайки предвид,че по-бавно прехвърля на газ.22:43 05.07.2019
306 Vess
Винаги съм я предпочитал, въпреки някои неудобства покрай миризмата.
Преди обикновени газови инст, а от 10 г инжекционни.
При моите автомобили, мощността на газ се качва със 7-8%, и като добавя Bardahl turbo protect в маслото - още с толкова.
Краен резултат от 2 те интервенции 14- 15 % повече мощност, 40 % по-евтино и по-екологично от хибридните автомобили и наравно с електрическите, за които производството на Ел енергия замърсява природата, а не те самите.
09:13 07.07.2019
307 Иван
До коментар #2 от "Гост":
Хахаха купи си калколатор22:13 25.10.2019
308 Газ Пич
20:37 15.11.2019
309 Йово
До коментар #11 от "Скорпион29":
Даже и стави няма да сменяш, движението им удължава живота 😉13:06 09.01.2020
310 Иво Иванов
До коментар #28 от "Тушибиян":
Извинявайте, но първата газова уредба в БГ я правиха ВМЗ Сопот имам бутилка на която пише 92г. пройзводство, че купиха лиценза от Бг и сега всички правят газови уредби, а и не е само Бг на газ08:16 07.02.2020
311 Е как не
08:39 07.02.2020
312 Е как не
08:40 07.02.2020
313 1.9 tdi ++++++++++++++++++++++++++++++
09:16 07.02.2020
314 Бмв
До коментар #284 от "Разбирача":
Бегай с тоя дръгел бе брат ! Тоя сеат е от втората световна ?09:19 07.02.2020
315 Ргйонгтйлфф
До коментар #91 от "БАЙ ШИЛЕ":
FAP не е филтър, а сензор! Първо трябва реши с проблема на умишлено разваляна на ДПФ в сервизите или краденето им по паркингите. Какво са виновни бедните собственици на дизели, че държавата не контролира измамниците на върха на пирамидата, а иска да натиска отново потърпевште от това.09:33 07.02.2020
316 Сахо
10:03 07.02.2020
317 E46
До коментар #1 от "Алекс":
Nogo tochno10:22 07.02.2020
318 Chevrolet Captiva 2013год.
12:55 07.02.2020
319 Петрола
До коментар #37 от "Qvorcho":
Абсолютно вярно!Икономията е майка на мизерията!17:39 07.02.2020
320 Газта
17:54 07.02.2020
321 Цецо
До коментар #9 от "Газ":
А бензина сутрин,докато прехвърли на газ или не се брои?18:05 07.02.2020
322 Луд
До коментар #15 от "Ловеца на поршета":
Ти 100 бона виждал ли си на картинка18:29 07.02.2020
323 Dizel
До коментар #9 от "Газ":
Ami ako gazovata napravi BUM I vsi4ko stava na par4eta kakto 4esto se slu4vaКоментиран от #325
18:57 07.02.2020
324 mhn
До коментар #222 от "Μιχαήλ Γανχεβ":
то щото бензинки с турбо няма...19:10 07.02.2020
325 aha
До коментар #323 от "Dizel":
кога последно си чул да се случва, щом е често?19:11 07.02.2020
326 Батко
До коментар #61 от "гост":
Това, което пише, не е това, което сипваш. Имам колега, честен и цитираната вагина му гори градско около 12, извън града още не знае, щото е минал стотина км. извънградско.19:21 07.02.2020
327 Пламен
19:32 07.02.2020
328 Ганйо
До коментар #5 от "Емил":
Газта е 98 - 100 остана а бензина 98 октона .Кое има по голяма мощност .В единия случай сгъстяваш газ в другия течност.20:33 07.02.2020
329 любител
От тогава съм непоколебим фен на АГУ за автомобила. Сега използвам Рено Лагуна 2l с АГУ пълен инжекцион, което закупих за 1200 лв през 2012г. Цена бензин/пропан-бутан е грубо 2/1, т.е. наполовина по-евтино! Не намирам, никакви недостатъци в работата на мотора. Пълня с газ и шофирам непрекъснато.
20:33 07.02.2020
330 Peneff
20:33 07.02.2020
331 clk 320
До коментар #24 от "Мир":
мноо си зле пич.моята clk 320ка на газ я смятах за 40000км ми е соестила 7бона. и няма разлика в вървежа. 16 в Сф и 10 дълго. може би малките мотори е по не ефективно
20:34 07.02.2020
332 D4d
Коментиран от #339
20:57 07.02.2020
333 Траянов
До коментар #15 от "Ловеца на поршета":
Вие,кога последно си купихте кола за 100 бона?387321:00 07.02.2020
334 газов
21:19 07.02.2020
335 Васил
До коментар #16 от "м да":
Защото на запад заплатите започват от 2000 евро , а литър бензин е 1.30 евро. В Бг заплата е около 500 евро, а бензина е 1.15 евро...ако Ви е трудно да смятате.....23:53 07.02.2020
336 TDI
00:09 08.02.2020
337 хахахахахаха
До коментар #28 от "Тушибиян":
Ти си голям хитрец.Как точно ще се откъснеш от петролните зависимости като именно пропана е остатъчен продукт от рафиниран петрол би ли обяснил ???01:13 08.02.2020
338 Котьо
02:28 08.02.2020
339 Котьо
До коментар #332 от "D4d":
Аман от печки :)02:30 08.02.2020
340 Котьо
До коментар #223 от "БайГаньо":
Като не си на правилните обороти тъй ще кажеш :)02:32 08.02.2020
341 Само си мисля
До коментар #11 от "Скорпион29":
Основната причина да се стигне до момента със смяна на става е обездвижването,не многото движения!06:41 08.02.2020
342 Емил
До коментар #4 от "К М С":
Работи много добре, само да си предвидиш регулаш на клапани на около 50-60 хил.км. Ако ще копуваш такова гледаи на студен двигател да работи напълно равномерно или си предвиди 500-600лв за регулаж на клапани а ако е над 200000 и сегменти10:07 08.02.2020
343 Фреш
Литър бензин е 2.32 лв/ литър газ е 0,96 ... това са 2 пъти и половина, което компенсира 15те, които всъщност са 10% разхода на гориво. Тоест 100 км на бензин / дизел идва около 25-6 лв, на газ 12-13...
11:45 08.02.2020
344 някой
До коментар #9 от "Газ":
Като спреш да зареждаш от аптекаря още повече икономии ще правиш. Марешки - 40л газ - 350 км, ОМВ - 40л газ 450 км, на ОМВ последно заредих на 0.95 лв, та излиза пак по-евтино на км от аптекарската каз. И вървежа е друг.12:47 08.02.2020
345 Гост
До коментар #14 от "гостенче":
За 3о години зад волана, 20 години карах на газ. Наистина си е евтино. 5 години карам дизел, и не карам много. Все е едно като в пари погледнато. Вярно е че 16 годишен дизел вече не е еконорми16:13 08.02.2020
346 Стефан
17:52 08.02.2020
347 Тошо
До коментар #1 от "Алекс":
Зашто секи смята само икономията от гаста не само икономия а ие много по екологично в европасме анякос сттани в европа иматмного по носки данаци на колите с газ да некажа без данаци .нали искаме и екология дизела замрсяв гаста е опасна е карайте на бензин той е скип и по вреден от гаста за околната средаАгу то е без никакви проблеми ако се монтира в спецялизиран сервиз
22:44 08.02.2020
348 Кокорчо
00:16 09.02.2020
349 Този коментар е премахнат от модератор.
350 V8-gasoline
07:35 09.02.2020
351 Иво
10:08 09.02.2020
352 Рико
13:48 09.02.2020
353 коко
До коментар #165 от "МАК":
Моята е Пежо 307 109 коня от Холандия с фабричен газов инжекцион - течна фаза (без изпарител). Карам я 3 години и никакви проблеми. И с 100/120/150 км като изключа двигателя заковава на 900 оборота и не мърда! *2004 г. е) Извън градско 7-9/100, а градско: 9-12/100. До сега проблеми няма, но да видим по късно...*30 000 км. съм минал)17:32 02.03.2020
354 veselin
До коментар #7 от "Мир":
БРАВО САМО БЕНЗИН И НИЩО ДРУГО17:56 15.03.2020
355 Милко
13:15 03.05.2020
356 Този коментар е премахнат от модератор.
357 Мартин
До коментар #20 от "Dqnko":
Селянин,пиши на кирилица бе...11:57 04.08.2020
358 Мартин
До коментар #93 от "гост":
Няма между 130-160,а между 140-180 с Мердедес 2.2Д 9 скорости 4,7Няма къде да ти закача снимка да видиш...
15:53 04.08.2020
359 Мулюнгу
21:08 09.01.2021
360 Танев
17:00 01.02.2021