20 Април, 2017 05:30 17 305 19

VW се оправи с половината "мръсни" коли в САЩ

  • volkswagen-
  • vw-
  • дизелгейт
VW се оправи с половината "мръсни" коли в САЩ - 1

Германският автомобилен гигант Volkswagen се отчете пред властите в САЩ за свършената работа до момента, наложила се след грандиозния скандал, получил името Дизелгейт. Ще припомним, че VW бе осъден да изтегли от пазарите в САЩ 475 000 автомобила, оборудвани с двулитров турбодизел заради занижени данни за вредните емисии и да заплати глоба от $4,3 млрд.

От VW заявяват, че вече са изкупили обратно 238 000 от засегнатите автомобили, а още 6 000 са били отремонтирани и върнати на собствениците им. Според спогодбата до 2019 година VW трябва да изкупят до 85% от засегнатите коли, в противен случай от Vokswagen са застрашени от нова глоба.

Ще припомним, че дизеловият скандал се разгоря през есента на 2015 година, когато американските власти уличиха Volkswagen AG в монтиране на лъжлив софтуер, отчитащ занижени нива на вредни емисии. Дизелгейт засегна близо 10 млн автомобила по цял свят, а загубите за компанията се изчисляват на над $19 млрд. В момента стотици коли стоят и гният на открито на огромни паркинги.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Японеца

    34 1 Отговор
    Колко пъти ще я пренаписвате тази статия?
  • 2 Alex

    22 1 Отговор
    В Сиатъл може да гният, но в Калифорния и във Флорида се препичат на слънце.
  • 3 mediator37

    43 7 Отговор
    Ода за разхищението и капиталистическия идиотизъм.
    Вместо да ги подарят на бедни хора или на някоя бедна държава и да се ползват за образование, здравеопазване и каквото си щете, тия скъпи коли ще гният (и препичат) докато се разкапят и бъдат дадени за скрап.

    Коментиран от #12

  • 4 Тодоров

    24 4 Отговор
    А може би не гният. Вече няколко пъти засичам VW-ни в София, които са с червени светлини на мигачите (стандарт в Америка). Най-вероятно ги изтеглят от американския пазар и ги пробутват в такива държави като България срещу малко по-ниска цена. Ако ЕС беше на мястото си като организация, трябваше досега да задължи САЩ всички произвеждани американски коли, които се продават в Европа, да бъдат с жълти мигащи светлини.

    Коментиран от #11

  • 5 ЯК КАРАЧ

    10 3 Отговор
    А тези идиоти не решиха ли вече какво да ги правят тези коли?
  • 6 ЯК КАРАЧ

    12 11 Отговор
    Забележете какви умрели цветове са всичките им ВАГЕНИ- няма нито един подчертан наситен и естествен цвят, всичките са измрели приглушени, възпитаващи покорство и подчинение на тълпата....

    Коментиран от #7

  • 7 Го Го

    13 3 Отговор

    До коментар #6 от "ЯК КАРАЧ":

    За теб розофф
  • 8 Зомбайо

    18 2 Отговор
    Аз не разбирам защо толкова много се пробутва тая дизелова технология. Какво не му харесвате на добрия стар бензин, единствения недостатък е малко по високия разход. Но ако нещо се развали по модерния дизел следва голямото цакане.

    Коментиран от #19

  • 9 Гост

    16 6 Отговор
    Я колко много WC...
  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 Не е заради ЕС

    15 1 Отговор

    До коментар #4 от "Тодоров":

    Вноса от САЩ се познава по жълтите габаритни светлини в краищата на броните (при по-старите) или фаровете (при по-новите) и най-вече по разлината форма на мястото за монтаж на задния регистрационнен номер. Понякога и червените задни мигачи.

    Като си внасяш кола, трябва светлините да отговарят на нашите изисквания (може да има и други неща за промяна), не е наложено от ЕС. И минаваш нещо като преглед за да ти я одобрят че е ОК. Обаче в България има всякакви врътки - или си плащаш при прегледа и те пускат, или слагаш от друга кола светлини и после си връщаш твоите оригинали US за да спестиш пари. Същото е и с УЛИГОФРЕНИТЕ, които карат коли с десен волан без да са си сложили фарове за ляво движение.И лошото е, че ченгетата тези работи не ги гледат, а би трябваало да ги спират такива коли от движение.

    Коментиран от #17

  • 12 mitko kulturista

    9 0 Отговор

    До коментар #3 от "mediator37":

    Не ги даряват на по-бедни Африкански държави,защото трябва да се плати и транспорта на тези автомобили,което е не рентабилно.Да не говорим да ги отремонтират и връщат отново на пазара,което пък би ги оскъпило и цената става безумно висока.Единствено нарязването и претопяването на тези автомобили би довело до по-малки загуби за компанията.Тоя плац където са паркирани също струва пари.
  • 13 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 14 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 15 БМЗЛЕ

    3 0 Отговор
    Някой да знае дали се плаща данък ако карам на олиЬО
  • 16 Ловеца на поршета

    2 0 Отговор
    А в Перник с хляб и сол очакват да посрещнат първите доставени от САЩ коли.
  • 17 Чичу Ади

    1 3 Отговор

    До коментар #11 от "Не е заради ЕС":

    Абе, какво е това понятие "фарове за ляво движение"? Фаровете имат едни врътки, с които се регулират по височина и посока рефлекторите в тях.

    Коментиран от #18

  • 18 Бай жиесемко

    2 0 Отговор

    До коментар #17 от "Чичу Ади":

    Явно не знаеш, че има профил на светлината - по посока на банкета свети повече. Съответно на колите с десен волан, карани тук, това се пада в насрещното движение. И с тези врътки не може да се регулира. Формата на рефлектора е друга. Някои фарове имат едни вложки, които като се преместят и се променят.
  • 19 лимонад

    2 0 Отговор

    До коментар #8 от "Зомбайо":

    Моля те, образовай се малко и за "съвременния" бензинов двигател.
    няма система която я няма както при дизеловия.
    пак дюзи, пак помпи за налягане, пак турбина, катализатори вместо дпф.... каква е разликата? аз харесвам в бензина това, че не пуши и не мирише така зле... на дизела харесвам това че с 1 резервоар изкарвам повече километри преди да трябва да ходя до бензиностанцията пак... че вече взеха да ги правят по 55-60 литра...
    но ми умръзна да чета как бензиновия бил безпроблемен... кое му е безпроблемното ? че сменяш маслото на 2 пъти по малко км ? че освен дизеловите аналогични буклуци - сменяш и свещи и бубини на свещите и т.н - дето са консуматив, а на дизела изкарват повече от гаранцията ? да не изреждам още неща като мощност, въртящ момент и т.н. дори по цената е ясно - в момента дизеловия и бензиновия са на една цена +-2-3к лв. което същи означава едно и също по сложност обурудване и еднакви по стойност вложени материали....