Германският автомобилен гигант Volkswagen се отчете пред властите в САЩ за свършената работа до момента, наложила се след грандиозния скандал, получил името Дизелгейт. Ще припомним, че VW бе осъден да изтегли от пазарите в САЩ 475 000 автомобила, оборудвани с двулитров турбодизел заради занижени данни за вредните емисии и да заплати глоба от $4,3 млрд.
От VW заявяват, че вече са изкупили обратно 238 000 от засегнатите автомобили, а още 6 000 са били отремонтирани и върнати на собствениците им. Според спогодбата до 2019 година VW трябва да изкупят до 85% от засегнатите коли, в противен случай от Vokswagen са застрашени от нова глоба.
Ще припомним, че дизеловият скандал се разгоря през есента на 2015 година, когато американските власти уличиха Volkswagen AG в монтиране на лъжлив софтуер, отчитащ занижени нива на вредни емисии. Дизелгейт засегна близо 10 млн автомобила по цял свят, а загубите за компанията се изчисляват на над $19 млрд. В момента стотици коли стоят и гният на открито на огромни паркинги.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Японеца
06:08 20.04.2017
2 Alex
07:06 20.04.2017
3 mediator37
Вместо да ги подарят на бедни хора или на някоя бедна държава и да се ползват за образование, здравеопазване и каквото си щете, тия скъпи коли ще гният (и препичат) докато се разкапят и бъдат дадени за скрап.
Коментиран от #12
07:37 20.04.2017
4 Тодоров
Коментиран от #11
08:29 20.04.2017
5 ЯК КАРАЧ
08:42 20.04.2017
6 ЯК КАРАЧ
Коментиран от #7
08:57 20.04.2017
7 Го Го
До коментар #6 от "ЯК КАРАЧ":
За теб розофф09:20 20.04.2017
8 Зомбайо
Коментиран от #19
09:33 20.04.2017
9 Гост
09:47 20.04.2017
10 Този коментар е премахнат от модератор.
11 Не е заради ЕС
До коментар #4 от "Тодоров":
Вноса от САЩ се познава по жълтите габаритни светлини в краищата на броните (при по-старите) или фаровете (при по-новите) и най-вече по разлината форма на мястото за монтаж на задния регистрационнен номер. Понякога и червените задни мигачи.Като си внасяш кола, трябва светлините да отговарят на нашите изисквания (може да има и други неща за промяна), не е наложено от ЕС. И минаваш нещо като преглед за да ти я одобрят че е ОК. Обаче в България има всякакви врътки - или си плащаш при прегледа и те пускат, или слагаш от друга кола светлини и после си връщаш твоите оригинали US за да спестиш пари. Същото е и с УЛИГОФРЕНИТЕ, които карат коли с десен волан без да са си сложили фарове за ляво движение.И лошото е, че ченгетата тези работи не ги гледат, а би трябваало да ги спират такива коли от движение.
Коментиран от #17
10:16 20.04.2017
12 mitko kulturista
До коментар #3 от "mediator37":
Не ги даряват на по-бедни Африкански държави,защото трябва да се плати и транспорта на тези автомобили,което е не рентабилно.Да не говорим да ги отремонтират и връщат отново на пазара,което пък би ги оскъпило и цената става безумно висока.Единствено нарязването и претопяването на тези автомобили би довело до по-малки загуби за компанията.Тоя плац където са паркирани също струва пари.10:24 20.04.2017
13 Този коментар е премахнат от модератор.
14 Този коментар е премахнат от модератор.
15 БМЗЛЕ
16:33 20.04.2017
16 Ловеца на поршета
17:21 20.04.2017
17 Чичу Ади
До коментар #11 от "Не е заради ЕС":
Абе, какво е това понятие "фарове за ляво движение"? Фаровете имат едни врътки, с които се регулират по височина и посока рефлекторите в тях.Коментиран от #18
20:49 20.04.2017
18 Бай жиесемко
До коментар #17 от "Чичу Ади":
Явно не знаеш, че има профил на светлината - по посока на банкета свети повече. Съответно на колите с десен волан, карани тук, това се пада в насрещното движение. И с тези врътки не може да се регулира. Формата на рефлектора е друга. Някои фарове имат едни вложки, които като се преместят и се променят.02:19 21.04.2017
19 лимонад
До коментар #8 от "Зомбайо":
Моля те, образовай се малко и за "съвременния" бензинов двигател.няма система която я няма както при дизеловия.
пак дюзи, пак помпи за налягане, пак турбина, катализатори вместо дпф.... каква е разликата? аз харесвам в бензина това, че не пуши и не мирише така зле... на дизела харесвам това че с 1 резервоар изкарвам повече километри преди да трябва да ходя до бензиностанцията пак... че вече взеха да ги правят по 55-60 литра...
но ми умръзна да чета как бензиновия бил безпроблемен... кое му е безпроблемното ? че сменяш маслото на 2 пъти по малко км ? че освен дизеловите аналогични буклуци - сменяш и свещи и бубини на свещите и т.н - дето са консуматив, а на дизела изкарват повече от гаранцията ? да не изреждам още неща като мощност, въртящ момент и т.н. дори по цената е ясно - в момента дизеловия и бензиновия са на една цена +-2-3к лв. което същи означава едно и също по сложност обурудване и еднакви по стойност вложени материали....
22:50 21.04.2017