19 Май, 2017 05:30, обновена 19 Май, 2017 12:46 13 799 18

Капитулацията на GM продължава

  • gm-
  • general motors-
  • капитулация
Капитулацията на GM продължава - 1

Антиглобалистите могат да ръкопляскат на последните решения на гиганта General Motors. След като спря доста от марките си, GM напусна Европа и Русия, а сега американците решиха да се оттеглят и от още два големи пазара - тези в Индия и Южна Африка.

Идеята им е да пренасочат ресурсите си в по-перспективни региони. Дали стъпките са правилни, ще покаже времето, но статистическите данни показват, че и до момента GM не се справяше особено успешно, нито в Индия, нито в Африка.

За миналата година продажбите на тези два пазара са по-малко от 50 000 автомобила. Що се отнася до африканския бизнес, то американците го ликвидират напълно, като дела им от 57.7% от съвместното предприятие на GM с Isuzu ще бъде купен от японците.Капитулацията на GM продължава

В Индия ситуацията е малко по-различна. Продажбите на Chevrolet ще бъдат прекратени още през тази година, но GM ще си запази един от заводите там. Предприятието, което е с капацитет 130 000 автомобила на година, ще произвежда продукция за износ.

Другият завод на GM в Индия най-вероятно ще бъде продаден на китайците от SAIC. Така бизнесът на General Motors ще се базира на три основни пазара - Северна Америка, Южна Америка и Китай.

Именно в тези три пазара GM ще съсредоточи усилията си, като спестените пари от оттеглянето от останалите региони ще бъда инвестирани в разработка на електромобили и безпилотни коли. Според мнозина обаче това е поредния неизбежен ход от капитулацията на гиганта.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 basi

    53 5 Отговор
    ..аси тъпотията - безпилотна кола. Да имаш в гаража една кола, която когато си поиска сама си се кара ;).
    Знаем какъв е резултатът от безпилотните жени!

    Коментиран от #6

  • 2 ЯК КАРАЧ

    53 35 Отговор
    Всичко американско е обречено на фалит- това са ужасяващо разхищаващи ресурси и труд фирми, които съществуват само благодарение на жестоката експлоатация на останалия свят. Но техният край е близо и е неизбежен.

    Коментиран от #3, #10

  • 3 Буху

    27 35 Отговор

    До коментар #2 от "ЯК КАРАЧ":

    Типичен мокър сън на самовар.
  • 4 Минаващ

    14 5 Отговор
    Е знаем какъв е резултата и от пилотните коли.....
  • 5 гост

    6 14 Отговор
    По-скоро това е началото на подготовката за драстичния спад в продажбите на всички производители , който предстои с навлизането на автономните споделени автомобили
  • 6 гост

    16 23 Отговор

    До коментар #1 от "basi":

    Безпилотните коли няма да гният по гаражите за твое съжаление , а ще правят нещо смислено , ще превозват хора и то в пъти по-евтино , безпроблемно и без безумни задръствания с по един комплексар в огромен смърделник , а в твоя гараж най-вероятно ще гние някое музейно ДВГ , което ще можеш само да гледаш само там , щото едно "изкарване" ще струва месечната ти заплата
  • 7 Azazel

    16 4 Отговор
    Рискован ход, но предвид промените, които протичат в автоиндустрията, изглежда оправдан. Новите технологии преобърнаха доста стари индустрии и сега това се случва и в автомобилния бранш. Старите играчи като GM, Ford и компания трупат доста загуби, а инвеститорите се обръщат към нови играчи като Тесла, така че, ако GM искат да оцелеят и да са фактор и в 21. век, трябва да се съобразяват с новите реалности.

    Коментиран от #8

  • 8 Никой

    23 1 Отговор

    До коментар #7 от "Azazel":

    Според мен проблемите на ГМ започнаха още с навлизането на японските коли в САЩ през 70-80те. Оттогава по мое мнение щатските производители почват яко да западат. Напоследък Кадилак имат доста добри решения. Силно се надявам играчите от Детройт да достигнат и частица от това, което са били през 50-60те.
  • 9 босе

    10 2 Отговор
    Според вас кое е повече пари....едно SHELBY от 1967 год,или една Тесла??? И още едно въпросче...да ви се е бъгвало смартфончето....колицата ако ви се бъгне със 140 км/ч ??

    Коментиран от #18

  • 10 Shmeker

    7 2 Отговор

    До коментар #2 от "ЯК КАРАЧ":

    GM има доста стегната политика по качеството. Колите им са добри, в това число и опелите. Просто изтърваха пазара.

    Шевролет Волт и Опел Ампера трябваше вече да имат по няколко версии на пазара и да се продават много добре. Трябваше им само плъг-ин опция (а може и да имат?). Не знам защо ги спряха, това беше супер погрешно решение, но явно не можаха да създадат продукт, който да е на конкурентна цена.

    Коментиран от #11, #12, #15

  • 11 Shmeker

    3 2 Отговор

    До коментар #10 от "Shmeker":

    И сега Тесла има по-скъпи акции от GM, дето купето им е от Ягуар, а другото не се знае от къде. А и с пробег от 200-300 км. на магистралата с климатик

    Коментиран от #16, #17

  • 12 Бай Кольо

    3 6 Отговор

    До коментар #10 от "Shmeker":

    Изглежд не си имал Опел по-скапана кола няма даже и Форд е по-добре
  • 13 Жожо

    9 0 Отговор
    Когато и да фалират все ще е късно...
    Яд ме е че съсипаха Сааб,но добре,че не успяха с опел.
    Бай Кольо всеки един опел е хиляди пъти повече кола от Форд!!!
    Но децата няма как да знаят това те са на училище :)))

    Коментиран от #14

  • 14 Никой

    7 2 Отговор

    До коментар #13 от "Жожо":

    Децата няма как да знаят, че има голяма разлика между европейски и американски форд.
  • 15 гост

    0 2 Отговор

    До коментар #10 от "Shmeker":

    Aвтомобилите, задвижвани от изкопаеми горива, ще изчезнат до около осем години, твърди ново проучване, публикувано от Станфордския университет. Тогава гражданите няма да имат друг избор, освен да инвестират в електрически автомобили или подобни екологични технологии. Това се дължи на факта, че цената на електрическите превозни средства – в това число автомобили, автобуси и камиони – в крайна сметка ще намалее достатъчно, за да доведе до срив на петролната индустрия.

    Докладът, изготвен под ръководството на икономиста на Университета в Станфорд Тони Себа, причини гърчове от безпокойство всред петролната индустрия. Озаглавен „Преосмисляне на транспорта 2020-2030“, анализът подробно описва как хората в крайна сметка ще преминат към безпилотни електрически превозни средства, тъй като те са десет пъти по-евтини за поддръжка от автомобилите, които работят с изкопаеми горива, и имат почти нулева пределна цена на горивото. Освен това ЕПС имат очакван живот от 1,6 млн. километра. За сравнение, повечето автомобили, базирани на изкопаеми горива, имат „живот“ от около 300 000 км.
  • 16 гост

    0 2 Отговор

    До коментар #11 от "Shmeker":

    След по-малко от десетилетие ще бъде много трудно за потребителите да намират бензиностанции, резервни части или механици, които да са достатъчно информирани, за да поправят двигатели, базирани на изкопаеми горива, предвижда Себа. Съвременните модели на продажба на автомобили ще изчезнат до 2024 г., а цената на петрола ще спадне до 25 долара за барел. Онези, които се придържат към остарелите си автомобили, вероятно ще трябва да плащат солено, за да се освободят от тях в бъдеще, казва Себа.

    През следващото десетилетие хората ще разчитат предимно на безпилотни превозни средства, тъй като те са значително по-безопасни, смята още изследователят.
  • 17 гост

    1 2 Отговор

    До коментар #11 от "Shmeker":

    „Ние сме на прага на една от най-бързите, най-дълбоките и най-значими революции в историята на транспорта“, казва Себа. „Автомобилите с двигатели с вътрешно горене ще навлязат в порочен кръг на все по-нарастващи разходи. Това, което показва кривата на разходите, е, че до 2025 г. всички нови автомобили ще бъдат електрически, всички нови автобуси, всички нови коли, всички нови трактори, всички нови микробуси – всичко, което се движи на колела, ще бъде електрическо, в световен мащаб“.

    Професорът е изчислил, че повратната точка ще се случи през следващите две до три години, когато капацитетът на батериите на електромобилите ще надскочи лимита от 300 км., а цените ще спаднат рязко. Тогава ще настане краят на „големия петрол“.
  • 18 гост

    1 0 Отговор

    До коментар #9 от "босе":

    SHELBY-то от 67 е за музея , преживей го ! Даже вече не може да претендира за "бързина" , щото всичко останало е отдавна демоде ! Всъщност преди година май четох някъде , че някаква фирма свързана с Шелби , готвела ЕЛЕКТРИЧЕСКА реплика за ретро маниаци и всички прогнози показвали , че на пистата ще разкатае оригинала