Немските правоохранителни органи провеждат обиски в 11 офиса на Daimler AG в Германия, съобщава Focus Online. Според изданието следствените действия са свързани с подозрения в манипулирани данни за вредните емисии на дизеловите автомобили на компанията.
Представител на Daimler е потвърдил, че са разследвани редица високопоставени служители, обвинени в прикриване на информация и заблуждаващи реклами. От концерна са изразили готовност да сътрудничат на полицията.
През есента на 2015 г. американските власти уличиха Volkswagen AG във фалшифициране на данните за съдържание на вредни вещества в отработените газове на дизеловите модели на концерна. Аферата засегна над 10 млн. автомобила по цял свят, а загубите в резултат на т.нар. Дизелгейт надхвърлиха $19.2 млрд.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 нафти
Коментиран от #3, #4
19:10 23.05.2017
2 Shmeker
23:45 23.05.2017
3 Винету
До коментар #1 от "нафти":
Аз познавам един - Гошу Германеца : )23:59 23.05.2017
4 Трифонов
До коментар #1 от "нафти":
Ами, да. Остана един... но затова пък... какъв само!!! НАЙ-ДОБРИЯТ!!! БМВ! Само за около три часа, в седмицата след като преди две години избухна скандалът с Фолксваген, тъпото списание и рекламна брошура на VW - Ауто Билд - пусна някаква идиотска статия, че и БМВ Х3 отработвало повече азотни окиси от заявеното. Мигновено от БМВ дадоха изявление - беше грубо, агресивно и категорично - "Няма такова нещо! Нашите автомобили отговарят и на най-строгите изисквания за нива на отработени емисии, както в Европа, така и в целия останал Свят. Готови сме за всякакви проверки и тестове и сме сигурни, че продуктите ни ще ги издържат!!!" И това беше краят на Дизелгейт за БМВ. Впоследствие кого ли не разследваха. Забъркаха Ауди, Мерцедес, Рено, Нисан... и кого ли още не! Но, да сте чули името БМВ да се спряга в някаква връзка с отработени емисии... Ей така се прави!Коментиран от #8
09:11 24.05.2017
5 Антон
А вие вервайте че немеца е честен. Искам честно да ми отговороте - ние ли сме измислили корупцията, лобитата, използването на политическа власт за икономическа изгода, манипулациите, гейовете, педофилите. Ние ли го измислихме тесо неща или дойдоха от западните общества,
Коментиран от #6
09:22 24.05.2017
6 Shmeker
До коментар #5 от "Антон":
На всички им е ясно, че тези еко-норми са причината за лъжливия код, който стана причина за Дизелгейт.Обаче нафтата трябваше да се продава. Тя си се получава при процеса на обработката на петрола и нямаше какво да се прави от нея. А някой да печели много от продажбата. Нафтата стана на цената на бензина, а производителите пордаваха модерни дизели на +50% от цената на атмосферен бензин, който гори +60% от скъпия дизелов модел. VAG пък се преби да промотира TDI, а и много фенове има на тяхните дизели, но явно за да са толкоз добри и икономични е трябвало да излъжат с онзи код.
Сега или има нещо, в което да се влага тази нафта: било то синтез до други вещества, или пък просто някои страни водят битка с автопрома на други страни.
09:38 24.05.2017
7 Фермера
09:50 24.05.2017
8 Марто
До коментар #4 от "Трифонов":
Само дето няколко двигателя на БЕЕНВЕ, начело с 2.0d бяга изловени със завишени нива на азотни окиси при независими тестове на ADAC И Auto Motor und Sport. При тестовете нямаше НИТО ЕДИН производител, чиято пълна гама дизелови двигатели се вмества в нормите за NOx по Евро 6 стандарта. Това че ти четеш между редовете и отсяваш информацията избирателно по никой начин не променя фактите.12:55 24.05.2017