7 Юни, 2017 01:48 9 631 32

Френското бижу Peugeot 205 GTI

Френското бижу Peugeot 205 GTI - 1

Всички знаем за германският култов Golf, но през 80-те и на френска почва се появява един автомобил, за който много хора споменават, че има най-доброто управление - 205 GTI. Той излиза през 84-та година с мощен за времето си 1.6-литров двигател с 105 конски сили, но най-интересно става при излизането 1.9-литровия с 128 конски сили. Огромен тласък на модела дава и участието му във великата Група Б, в която машината печели двете последни години с пилотите Тимо Салонен и юха Канкунен. Достъпен и с добри характарестики, 205 GTI се превръща в икона и любимец на много фенове на автомобилите по света, но в това видео ще ви пренесем на родната му земя.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Public Owner

    10 74 Отговор
    Френско л..но по-скоро.. бижу.. . Тая ли кофа за боклук на колела ще ми хвалите бе.. смях до сълзи

    Коментиран от #23

  • 2 Public Owner

    19 69 Отговор
    п.п.

    Няма кво да се лъжем - френските коли не стават и никога не са ставали. Тия таралясници 205-ците още 90-те години се изпочупиха, а голф 3, пасат 2 и т.н. до ден днешен 2017г. се карат и то активно. Само пред 1 вход на блок 349 св. троица има 3 броя пасат 2ки на по 30 години в движение. Пътна Помощ на АМ Тракия са с БМВ Е34. С мерцедеси 124ки е пълно още навсякъде. Кво да си говорим. Френски, японски и т.н. боклуци дето все се намира по някй трол да ги слага наравно с немските - ОТДАВНА се потрошиха, на малкия пръст не могат да стъпят. Къде са всичките тия 'здрави' японски коли от 80-те и 90-те години!? -- всичко се изпотроши! А пък пежата са толко слаба ракия, че направо е смях, изобщо не са в разговора.. да ти имам бижуто!

    Коментиран от #4, #5, #8, #10, #17, #20, #30

  • 3 doe

    9 0 Отговор
    Брех деа,тия финландци много карат.
  • 4 Гост

    18 2 Отговор

    До коментар #2 от "Public Owner":

    Пасат 2 отдавна не съм виждал, виж 3(B3) тук таме има
  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 6 ЦСКА ВЪВ В ГРУПА ВИНОВЕН Е ЛУПИ

    23 1 Отговор
    Това ще надбяга BMW-то на коня!!!
  • 7 kick

    33 2 Отговор
    Вие двамата 1 и 2 освен на голф и пасат на нещо друго возили ли сте се изобщо, че не сте имали допир до 205 GTI е ясно!
  • 8 Гост

    41 2 Отговор

    До коментар #2 от "Public Owner":

    Гражданино, дори не може да четеш...Печели 2 последователни години Група Б. Изобщо знаеш ли какво е Група Б? Audi S1, Lancia Delta S4, 205 T16...Технологиите в автомобилите се развиват само в състезанията...Себастиан Льоб е 9-кратен световен шампион във WRC със CITROEN - 9 последователни години. Passat 2, Golf 3 - дори не могат да се доближат до 205-цата

    Коментиран от #9, #11, #26

  • 9 незнайко

    18 3 Отговор

    До коментар #8 от "Гост":

    Ето това е правилен и смислен коментар.
  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 Андре

    18 1 Отговор

    До коментар #8 от "Гост":

    То ако трябва да сме честни, това си остава най-доброто Пежо. Карал съм такова и бие 206 (99г.)GTI, и то лесно. Самото усещане при управлението не прилича на никое друго Пежо...

    Коментиран от #12

  • 12 kick

    14 0 Отговор

    До коментар #11 от "Андре":

    Какво значи най-добро, според специалистите това е 405 Т16, изключително малка серия и много ценен в момента. В България има един екземпляр внесен преди 18г. чрез френското посолство. Това е брутална за времето си кола - 1.9 турбо 4х4 обикновен 405 на външен вид.

    Коментиран от #14, #15

  • 13 kick

    12 0 Отговор
    А има и 205 Т16 сериино, 1.8 200к.с което също е в много малка серия 500бр. колкото да покрие тогавашното изскване за хомологация.
  • 14 Гост

    6 0 Отговор

    До коментар #12 от "kick":

    405 Т16...Всъщност колите в България са две...И моторът e 2.0 Turbo 196 HP 4x4.

    Коментиран от #16

  • 15 Андре

    8 0 Отговор

    До коментар #12 от "kick":

    А да, така е забравил съм за 405цата... а иначе това 205 Т16... не мога и да си представя как ще върви...кошмар.
  • 16 kick

    5 0 Отговор

    До коментар #14 от "Гост":

    Да знам, но истинската е само една, другата е допълнително турбинирано 405 MI 16 x4, което е много различно.

    Коментиран от #19

  • 17 filo

    23 1 Отговор

    До коментар #2 от "Public Owner":

    Френските коли съчетават отлично съотношението цена/качество. Може да не са като мерцедес и БМВ но защо не кажеш каква е разликата в цената. Ти имал ли си някога френска кола, сигурно не, защото хората, които не са карали френски автомобил те ги плюят. Аз открай време карам само френски коли и винаги съм оставал доволен и изобщо не ме интересува кой какво мисли.
  • 18 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 19 Гост

    3 0 Отговор

    До коментар #16 от "kick":

    Не е допълнително турбинирано 405 MI 16 4x4...Напълно оригинално 405 T16 си е по номер на VIN.
  • 20 qwerty

    6 0 Отговор

    До коментар #2 от "Public Owner":

    слез малко по-надолу от 349 блок към Корнъра и ще видиш едно пежо 205 в локала. стои и чака някой да го подкара.
  • 21 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 22 Телевизора на Елвис

    9 1 Отговор
    Навремето като студент в началото на 2000-те карах известно време едно такова. Беше на един колега, който замина за известно време в чужбина и ми го остави да го постегна и да си го ползвам. Без абсолютно никакви претенции за каквото и да било машинката си вървеше като побъркана и имаше страшно удобни седалки. Всъщност това е квитесенцията на един бърз хечбек, нищо повече. Сега всички са се разглезили и искат автоматици, климатроници и голям телевизор, затова и хот-хечовете станаха почти по 2 тона и нямат нищо общо с тия прости, сравнително евтини за поддръжка и доставящи неподправено удоволствие колички.

    Макар и да не харесвам пежо като цяло конкретно тази 205-ца остава в паметта ми като един хубав, червен спомен.
  • 23 Mitsubishi Lancer Evolution 10 X

    12 3 Отговор

    До коментар #1 от "Public Owner":

    А на тебе ти е бедна фантазията колко колко от твоите немски "вечни" коли съм наказал . Било то АМГ , М Пауър и тем подобни . Да подчертая че това се случваше на летище , защото на път с други участници в движението не си го позволявам . Шофирам това , което и ника ми го издава и ако не ти се вярва за мен няма проблем да си направим една среща в София . Еййй тва мое Ево като види АМГ , БМВ М-ки Ауди и т.н като чели откача ... А и колкото да не си вярва единствената кола до сега която вървеше наравно с моята на гонка беше Рено Меган RS . Така че точно тоя RS ше ти счупи във всички дисциплини твоите немски мечти . Голям всезнайко се изкара бре !

    Коментиран от #27

  • 24 Алфа Ромео

    5 0 Отговор
    Готина количка, искам една такава, но с тръбна клетка щото купенцето е много крехко при удар, голям кеф ша е да я юркаш по завоите!
  • 25 Shmeker

    1 18 Отговор
    Мачка, пи$ка и елхичка не ви трябват, повярвайте ми.
    Добре че бяха китайците да ги купят, щото сега нямаше да има пежо.
  • 26 Alfa Romeo

    11 1 Отговор

    До коментар #8 от "Гост":

    Господата с пасаторите и голфовете си живеят в собствен затворен немски свят!!!Оставете ги на мира!!!205 GTI е невероятен автомибил за времето си!

    Коментиран от #29

  • 27 Рачафун Путимари

    2 5 Отговор

    До коментар #23 от "Mitsubishi Lancer Evolution 10 X":

    Я посмали малко че с тез под 300 катъра на таз кошница дет я караш моеш да накажеш най много некой комбайн Дон.
  • 28 Спиро

    7 0 Отговор
    Автомобилчето е желязно. През 1996 се возих на едно такова в Чешка Република. На магистрала със 180 без да е GTI. Не че е някакво постижение, но бях впечатлен, че колата си беше стабилно лепнала на пътя и никакви ядове. Дори и радиото се чуваше без проблеми.
    С удоволствие бих си взел една такава.
    Ако е GTI със сигурност я искам.
    ....всеки си има мнение!
  • 29 Сеат Ибиза Купра 1.9 TDI 160 HP

    1 5 Отговор

    До коментар #26 от "Alfa Romeo":

    Приятел , не е нужно да намесваш Фолксваген . Не забравяй че караш Фиат .... Много много не се дуй , че тука не сме някои първокурснички които можеш да залъгваш .

    Коментиран от #31

  • 30 Язе

    7 0 Отговор

    До коментар #2 от "Public Owner":

    Хиххих.Тоя ми хвали пасат 2 и голф 3.Тия каруци да си ги карат такива като теб.А пежото е добро.
  • 31 Онзи

    8 1 Отговор

    До коментар #29 от "Сеат Ибиза Купра 1.9 TDI 160 HP":

    Това твоето пък кола ли е?Сапунерката ми е по голяма от твоето лупо с 4 врати.

    Коментиран от #32

  • 32 Сеат Ибиза Купра 1.9 TDI 160 HP

    2 2 Отговор

    До коментар #31 от "Онзи":

    Не е нужно да обиждаш колата ми , при положение че ти абсолютно нищо не си сътворил . Както виждаш аз не обиждам марката а напомням че дадения човек не шофира нещо повече от дадените модели които той самия ги взима за присмях . Обиждате самите марки и коли защото някъде си видял дадена кола , която засича останалите участници в движението или застрашава живота им . Е хубаво но колата с какво е виновна ? Сама ли се кара ? И това Лупо което ти наричаш е моя избор и точно пък вие въобще не ме интересува какво мислите . Пак казвам ... Бе вие не карате поръчкови коли за Арабския свят ! От къде тва самочувствие го имате бе ?!