Представеният миналата седмица Hyundai Reina за €8 000 засега няма да се продава в Европа въпреки огромния потенциал за успех на пазари като българския. Корейският седан обаче далеч не е единственият наистина евтин автомобил, който ще си остане недостъпен за нашенеца въпреки ниската цена. Почти всеки голям производител предлага подобни модели, при това без да се броят безчетните китайски марки. Ето пет от тези сиромашки блянове.
Renault Scala
В страни като България този Nissan Latio с френски паспорт и индийско потекло би могъл да подлее вода на модели със сходни габарити като Kia Rio. Scala се оборудва с полезни екстри като еърбегове, мултимедия и система за безключов достъп с бутон за стартиране на двигателя.
Друг безспорен плюс на индийското Renault е добре познатият 1.5-литров дизелов двигател с въртящ момент 200 Нм. Моделът се предлага и с бензинов мотор със същата кубатура. Scala обаче си има и недостатъци. Задните спирачки са барабанни, а скоростната кутия е само механична. Цената също не е от най-ниските - близо €11 000.
Tata Tigor
При споменаването на индийския пазар не бива да се пропуска и друго примамливо предложение от Tata. Tigor представлява хибрид между седан и хечбек с характерно оформление на задницата и дължина под 4 метра. Багажникът с обем 419 литра се отваря отделно от задното стъкло.
За задвижване се предлагат трицилиндров бензинов двигател и четирицилиндров дизел. В първия случай цената е наистина народна - €6 500, а най-скъпата нафтова версия с мултимедия с възможност за гласово управление, аудиосистема с осем говорителя, камера за движение на заден ход с парктроник и климатроник излиза към €9 800.
Fiat Mobi
Този дребосък с дължина 3.5 метра се произвежда и продава в Бразилия. Петвратият хечбек има доста симпатичен дизайн и изцяло стъклен капак на багажника. Базовото оборудване е наистина спартанско - липсва дори отопление.
Срещу допълнително заплащане обаче Mobi може да се оборудва с практически всякакви екстри от парктроник до мултимедия с поддръжка на смартфони. Базовата цена е €9 100, а с глезотиите може да надхвърли €12 000. Във всички случаи под предния капак работи трицилиндрово моторче, съчетано с механична трансмисия.
Datsun GO+
В Индия се предлагат и по-големи бюджетни автомобили. Макар да не достига дължина от 4 метра, този Datsun се ползва със статуса на градски миниван и дори има трети (!) ред седалки. Вярно - ако те не бъде сгънати, обемът на багажника намалява от 350 на едва 50 литра.
Базовата версия няма нито аудиосистема, нито еърбегове. Всъщност дори срещу доплащане може да се монтира само една спасителна възглавница. GO+ се оборудва само с един двигател с три цилиндъра, обем 1.2 литра и мощност 68 коня. За сметка на това седемместният Datsun може да се купи за едва €5 360, а цената остава в рамките на €7 200 даже да се поръчат всички екстри.
Mahindra Thar
Сред най-евтините автомобили на света има и класически всъдеход. Произвежданият по лиценз от 2010 г. Thar се предлага дори в седемместна версия. За задвижване е предвиден само 2.5-литров дизел с 65 или 110 к.с.
Базовата версия на Mahindra Thar струва под €8 700, макар че е само със задно предаване, няма парно и дори запалка. За около €9 400 купувачът вече получава задвижване на четирите колела, а срещу €12 500 Thar става направо истински автомобил.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Дедо ви
Коментиран от #6, #22
14:23 13.06.2017
2 Vasik Atanasova
а това тука коли ли са ?
Коментиран от #3
14:24 13.06.2017
3 German cars
До коментар #2 от "Vasik Atanasova":
Ми купи си а3 от Горубляне тогава, ма!Коментиран от #15
14:40 13.06.2017
4 незнайко
Коментиран от #11
14:46 13.06.2017
5 BMW
14:46 13.06.2017
6 Ивайло
До коментар #1 от "Дедо ви":
Не..това е следствие на факта, че са евтини. Ти какво си мислиш..че автодизайнерите взимат едни и същи пари да измислят S-Class и Рено Клио ли..да не би да имат едни и същи критерии за двете...или пък относно материалите - че то само пластмасата в интериора на луксозен клас автомобил струва колкото целия нискобюджетен автомобил. Всеки си прави избор, но като цяло - " за 5 лв петел, толкова пее" както се казва14:48 13.06.2017
7 Vandall
Tata Tigor е 2-ра серия БМВ.
Fiat Mobi е по-скоро в класа на Пежо 107 / Тойота Айго.
Datsun GO+ не мога да определя на кое мяза, но има шодства с предница на Нисан, задница на Тойота.
Mahindra Thar си е много близко копие на Jeep.
Интересна и правилна за мен статия, наистина евтини автомобили с еквиваленти в (много по-) високите класове.
Коментиран от #8
14:53 13.06.2017
8 Tinom
До коментар #7 от "Vandall":
Защото е нисан. Датсун е създадена от Нисан. С цел евтини коли.Коментиран от #10
15:25 13.06.2017
9 Гост
15:26 13.06.2017
10 Vandall
До коментар #8 от "Tinom":
Не бях запознат с този факт, благодаря! :)15:31 13.06.2017
11 Jack Bauer
До коментар #4 от "незнайко":
И на мен ми хареса, а седемместната версия няма да е много малка.16:25 13.06.2017
12 гост
16:53 13.06.2017
13 Хондаджия
18:04 13.06.2017
14 някой си
18:18 13.06.2017
15 Бат Саше
До коментар #3 от "German cars":
Ми ще си купи МА! И ако знае какво а3 да купи, ще е поне 5 пъти и половина повече кола от това. А ти тегли заем и си купи тая, та да знаеш че нова кола караш:)Коментиран от #30
18:48 13.06.2017
16 ХХХ
Такъв боклук трудно може да си го въобразите, след 20 хил. километра интериора се беше полуразпаднал, мотора припушваше синкав дим, а по ръбовете на вратите се беше обозначила ръжда (действието се развиваше в една от най-сухите държави в света - Судан).
Да си ги карат индийците.......
Коментиран от #18
20:02 13.06.2017
17 Shmeker
20:56 13.06.2017
18 Еди кой си
До коментар #16 от "ХХХ":
Ми ти какво очакваш да излезе от ръцете на цигани? Представям си какви са им космическите кораби.21:10 13.06.2017
19 Беден ама с вкус
По добре 15 годишна ама Мерцедес ..хахахха
22:11 13.06.2017
20 Шишо-бакшишо
22:14 13.06.2017
21 Alex
Коментиран от #29
22:22 13.06.2017
22 ккк
До коментар #1 от "Дедо ви":
Абсолютно ! Глобална пазарна "стратегия". Искаш красиво - плащаш, искаш стил плащаш още, искаш лукс плащаш още още повече- искаш евтино - опрай се -щом ти изнася.Но и това има своите предимства. По добре народна, но нова и евтина кола - отколкото наср....н западен к..ник на 230000 км от богат "пенционер дето си е одил само за пенцията до пощата".
Жалка работа. Не че и аз не съм си купувал такава -купувал съм си на времето- ама си е жалка работа.
И това вече трябва да спре. 2017 г. сме! Трябват ни български заводи ! Не да само да сглобяваме - а и да произвеждаме и да изнасяме! Стига с тоя нов внос !
Коментиран от #25, #26
22:29 13.06.2017
23 Моето мнение
22:38 13.06.2017
24 Ве Ли
22:58 13.06.2017
25 веф
До коментар #22 от "ккк":
Моля?? Българите да си произвеждаме? И какво ще произведем? Да нашите майсточета които биха работили там две прави линии не могат да създат! Или викате - ще ги сглобяват роботи програмирани от български инженери. Да бе, а пари за яхтата и секлецарката на шефа? Откъде заплати за инженерите? :))Коментиран от #35
23:17 13.06.2017
26 filo
До коментар #22 от "ккк":
Ами произвеждай, какво чакаш, някой да ти пречи. Или викаш с лозунги е къде по лесно. За това си прав и всички го знаят.Коментиран от #33
09:02 14.06.2017
27 Гошо
10:22 14.06.2017
28 jullliann72
10:58 14.06.2017
29 Венци
До коментар #21 от "Alex":
Не Казахстан , а Узбекистан. И качеството на изработка е слабо. 2-годишна кола и се скъсаха заварките на тавана.12:28 14.06.2017
30 Този коментар е премахнат от модератор.
31 Гост 2
15:34 14.06.2017
32 Илиян
16:14 14.06.2017
33 ккк
До коментар #26 от "filo":
Не знам как да ти отговоря, защото все още не разбирам, не осмислям от контекста на написаното от теб, това твое мнение дали е одобрително или язвително/нападателно ?А няма основание и за двете. Реалността е друга.
В моя фирмен целеви график преди години присъстваше подобна цел и не стигна до никъде. Да, първо не намерих- а то и нямаше подходящи "желаещи" и подходящи специалисти, второ административните изисквания бяха "джунгла от неизпълними" условия, а финансирането се оказа още по-голям проблем. Няма фонд или мярка, която да е залегнала в приоритет на държавата, за да удовлетвори / обезпечи подобно начинание : изграждане на мощности, разработка и тестване на експериментални образци и др..
Да знам е сега някои ше се изхилят злорадо - победоносно. Да. Да ама не. Не си търся удобен повод за да се оправдая, да се предам, но наистина това са непреодолими препятствия.
Тия, които ще се присмеят, не разбират, че се смеят преди всичко на себе си за ж...я си и неосведомен беден и ограничен живот.
Защото може би не знаят и не подозират всъщност кои фирми- с какви огромни многомилионни обороти, какви измислени/безсмислени проекти, мерки и обществени поръчки "усвояват" и хабят напразно обществен ресурс.
А когато някои пита за нещо подобно, те администрацията апропо политиците, казват че няма подобни варианти и да потърся чужд инвеститор или тукашен даже кредит от банка !!!! Безобразие!
Не може чиновници и случайно попаднали "политици" и
18:40 14.06.2017
34 ккк
Откъде накъде! Кой им дава това право?
Затова нека поне ние другите да не се нападаме и да се "хапем" един друг, като гладни кучета, а да постигнем единодушие по тези важни съдбоносни национални въпроси!
Ако имаше поне и малка възможност аз ще съм първият, който ще работи за това!
18:53 14.06.2017
35 ккк
До коментар #25 от "веф":
Да разбирам иронията ти и смятам, че до тук има наистина достатъчно подобни илюстрации за да си мислим така за Българското производство, но това съвсем не изчерпва възможностите и аз съм сигурен, че е възможен обрат.19:12 14.06.2017
36 batko
00:11 17.06.2017
37 Адаша
13:36 04.02.2018