48 178 37

5 наистина евтини коли, недостъпни за българина

Георги Касабов

Представеният миналата седмица Hyundai Reina за €8 000 засега няма да се продава в Европа въпреки огромния потенциал за успех на пазари като българския. Корейският седан обаче далеч не е единственият наистина евтин автомобил, който ще си остане недостъпен за нашенеца въпреки ниската цена. Почти всеки голям производител предлага подобни модели, при това без да се броят безчетните китайски марки. Ето пет от тези сиромашки блянове.

Renault Scala


В страни като България този Nissan Latio с френски паспорт и индийско потекло би могъл да подлее вода на модели със сходни габарити като Kia Rio. Scala се оборудва с полезни екстри като еърбегове, мултимедия и система за безключов достъп с бутон за стартиране на двигателя.

Друг безспорен плюс на индийското Renault е добре познатият 1.5-литров дизелов двигател с въртящ момент 200 Нм. Моделът се предлага и с бензинов мотор със същата кубатура. Scala обаче си има и недостатъци. Задните спирачки са барабанни, а скоростната кутия е само механична. Цената също не е от най-ниските - близо €11 000.

Tata Tigor

При споменаването на индийския пазар не бива да се пропуска и друго примамливо предложение от Tata. Tigor представлява хибрид между седан и хечбек с характерно оформление на задницата и дължина под 4 метра. Багажникът с обем 419 литра се отваря отделно от задното стъкло.

За задвижване се предлагат трицилиндров бензинов двигател и четирицилиндров дизел. В първия случай цената е наистина народна - €6 500, а най-скъпата нафтова версия с мултимедия с възможност за гласово управление, аудиосистема с осем говорителя, камера за движение на заден ход с парктроник и климатроник излиза към €9 800.

Fiat Mobi

Този дребосък с дължина 3.5 метра се произвежда и продава в Бразилия. Петвратият хечбек има доста симпатичен дизайн и изцяло стъклен капак на багажника. Базовото оборудване е наистина спартанско - липсва дори отопление.

Срещу допълнително заплащане обаче Mobi може да се оборудва с практически всякакви екстри от парктроник до мултимедия с поддръжка на смартфони. Базовата цена е €9 100, а с глезотиите може да надхвърли €12 000. Във всички случаи под предния капак работи трицилиндрово моторче, съчетано с механична трансмисия.

Datsun GO+

В Индия се предлагат и по-големи бюджетни автомобили. Макар да не достига дължина от 4 метра, този Datsun се ползва със статуса на градски миниван и дори има трети (!) ред седалки. Вярно - ако те не бъде сгънати, обемът на багажника намалява от 350 на едва 50 литра.

Базовата версия няма нито аудиосистема, нито еърбегове. Всъщност дори срещу доплащане може да се монтира само една спасителна възглавница. GO+ се оборудва само с един двигател с три цилиндъра, обем 1.2 литра и мощност 68 коня. За сметка на това седемместният Datsun може да се купи за едва €5 360, а цената остава в рамките на €7 200 даже да се поръчат всички екстри.

Mahindra Thar

Сред най-евтините автомобили на света има и класически всъдеход. Произвежданият по лиценз от 2010 г. Thar се предлага дори в седемместна версия. За задвижване е предвиден само 2.5-литров дизел с 65 или 110 к.с.

Базовата версия на Mahindra Thar струва под €8 700, макар че е само със задно предаване, няма парно и дори запалка. За около €9 400 купувачът вече получава задвижване на четирите колела, а срещу €12 500 Thar става направо истински автомобил.



Още по темата

  • Hyundai пуска седан за €8 хил.

    Hyundai пуска седан за €8 хил.

    Нов бюджетен модел ще попълни гамата на Hyundai за китайския пазар. Седанът, наречен Reina, ще струва 60 000 юана или около €7 860, съобщава ...
    8.06.2017
    15 844
    12

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • Дедо ви
    Отговор
    1 14:23  13.06.17
    Общото между всички евтини модели е че нарочно ги правят да изглеждат грозни и недоправени.

    Коментиран от #6, #22

  • Vasik Atanasova
    Отговор
    2 14:24  13.06.17
    Българите разбират от коли а това тука коли ли са ?

    Коментиран от #3

  • German cars
    Отговор
    3 14:40  13.06.17

    До коментар #2 от "Vasik Atanasova":

    Ми купи си а3 от Горубляне тогава, ма!

    Коментиран от #15

  • незнайко
    Отговор
    4 14:46  13.06.17
    Mahindra Thar е мъничък трепач. Само за ловджии.

    Коментиран от #11


  • BMW
    Отговор
    5 14:46  13.06.17
    От всички кенефи махиндра тар най ми хареса :D
  • Ивайло
    Отговор
    6 14:48  13.06.17

    До коментар #1 от "Дедо ви":

    Не..това е следствие на факта, че са евтини. Ти какво си мислиш..че автодизайнерите взимат едни и същи пари да измислят S-Class и Рено Клио ли..да не би да имат едни и същи критерии за двете...или пък относно материалите - че то само пластмасата в интериора на луксозен клас автомобил струва колкото целия нискобюджетен автомобил. Всеки си прави избор, но като цяло - " за 5 лв петел, толкова пее" както се казва
  • Vandall
    Отговор
    7 14:53  13.06.17
    Renault Scala се доближава до визията на Бенц S-клас в задната част. Tata Tigor е 2-ра серия БМВ. Fiat Mobi е по-скоро в класа на Пежо 107 / Тойота Айго. Datsun GO+ не мога да определя на кое мяза, но има шодства с предница на Нисан, задница на Тойота. Mahindra Thar си е много близко копие на Jeep. Интересна и правилна за мен статия, наистина евтини автомобили с еквиваленти в (много по-) високите класове.

    Коментиран от #8

  • Tinom
    Отговор
    8 15:25  13.06.17

    До коментар #7 от "Vandall":

    Защото е нисан. Датсун е създадена от Нисан. С цел евтини коли.

    Коментиран от #10

  • Гост
    Отговор
    9 15:26  13.06.17
    Ще си карам полския фиат, поне е със задно и два разпределителни вала.
  • Vandall
    Отговор
    10 15:31  13.06.17

    До коментар #8 от "Tinom":

    Не бях запознат с този факт, благодаря! :)
  • Jack Bauer
    Отговор
    11 16:25  13.06.17

    До коментар #4 от "незнайко":

    И на мен ми хареса, а седемместната версия няма да е много малка.
  • гост
    Отговор
    12 16:53  13.06.17
    В Индия основното превозно средство е мотоциклет, тези коли се доближават ценово до съвременен мотоциклет, но предлагат много повече комфорт, практичност и ежедневни ценности отколкото двуколесно. При новата кола се пести от разходи за ремонти, всеизвестно е. Като се добавят и по-изгодните експлоатационни разходи, ниските застраховки и данъци и се получава добра покупка. Използвай я 10г. и ще се изплати повече отколкото стара, амортизирана кола.
  • Хондаджия
    Отговор
    13 18:04  13.06.17
    А как стои въпроса с намирането на резервни части за Тата?Аз лично за нищо на света не бих си взел Тата.
  • някой си
    Отговор
    14 18:18  13.06.17
    тези коли което е силно казано коли поскоро кофтори не струват нищо няма как да ми хвалиш нещо което дори 46 ца 320 д го бие тя е с 330 нятона а това е с 200 като 1.5 и 2.0 д са не много различни
  • Бат Саше
    Отговор
    15 18:48  13.06.17

    До коментар #3 от "German cars":

    Ми ще си купи МА! И ако знае какво а3 да купи, ще е поне 5 пъти и половина повече кола от това. А ти тегли заем и си купи тая, та да знаеш че нова кола караш:)

    Коментиран от #30

  • ХХХ
    Отговор
    16 20:02  13.06.17
    Преди петнайсетина години имах "удоволствието" да карам няколко месеца служебен пикап "Тата" с дизелов мотор, уж копие на "Мерцедес" (мотора, не пикапа), купен чисто нов. Такъв боклук трудно може да си го въобразите, след 20 хил. километра интериора се беше полуразпаднал, мотора припушваше синкав дим, а по ръбовете на вратите се беше обозначила ръжда (действието се развиваше в една от най-сухите държави в света - Судан). Да си ги карат индийците.......

    Коментиран от #18

  • Shmeker
    Отговор
    17 20:56  13.06.17
    Всички са с малки гумички, недонаправни някак... и не се продават в БГ.
  • Еди кой си
    Отговор
    18 21:10  13.06.17

    До коментар #16 от "ХХХ":

    Ми ти какво очакваш да излезе от ръцете на цигани? Представям си какви са им космическите кораби.
  • Беден ама с вкус
    Отговор
    19 22:11  13.06.17
    На нас българите ни е под нивото да караме такива боклуци... По добре 15 годишна ама Мерцедес ..хахахха
  • Шишо-бакшишо
    Отговор
    20 22:14  13.06.17
    Таксиджиите ще се избият за Датсуни ....щом има и 7 -местна версия .
  • Alex
    Отговор
    21 22:22  13.06.17
    Мисля че в казахстан все още се правят кадети като Chevrolet Nexia 2. Струва 8000$. Само за местните пазари. Не била покривала ЕС изискванията. Все хубави неща, все пак кой би имал изгода да се напълни пазара с кола която може да се кара 20 години без да пипнеш едно болтче докато се разпадне купето. За сметка боклучавите каптиви покриваха всички ЕС изисквания, и излизаха пак от същия завод. Честито!

    Коментиран от #29

  • ккк
    Отговор
    22 22:29  13.06.17

    До коментар #1 от "Дедо ви":

    Абсолютно ! Глобална пазарна "стратегия". Искаш красиво - плащаш, искаш стил плащаш още, искаш лукс плащаш още още повече- искаш евтино - опрай се -щом ти изнася. Но и това има своите предимства. По добре народна, но нова и евтина кола - отколкото наср....н западен к..ник на 230000 км от богат "пенционер дето си е одил само за пенцията до пощата". Жалка работа. Не че и аз не съм си купувал такава -купувал съм си на времето- ама си е жалка работа. И това вече трябва да спре. 2017 г. сме! Трябват ни български заводи ! Не да само да сглобяваме - а и да произвеждаме и да изнасяме! Стига с тоя нов внос !

    Коментиран от #25, #26

  • Моето мнение
    Отговор
    23 22:38  13.06.17
    Tata Tigor Си е красавица, малко и красиво автомобилче!
  • Ве Ли
    Отговор
    24 22:58  13.06.17
    Да си ги карат там тия курници :)
  • веф
    Отговор
    25 23:17  13.06.17

    До коментар #22 от "ккк":

    Моля?? Българите да си произвеждаме? И какво ще произведем? Да нашите майсточета които биха работили там две прави линии не могат да създат! Или викате - ще ги сглобяват роботи програмирани от български инженери. Да бе, а пари за яхтата и секлецарката на шефа? Откъде заплати за инженерите? :))

    Коментиран от #35

  • filo
    Отговор
    26 09:02  14.06.17

    До коментар #22 от "ккк":

    Ами произвеждай, какво чакаш, някой да ти пречи. Или викаш с лозунги е къде по лесно. За това си прав и всички го знаят.

    Коментиран от #33

  • Гошо
    Отговор
    27 10:22  14.06.17
    Само на мен ли Реното отзад ми прилича на Майбах?
  • jullliann72
    Отговор
    28 10:58  14.06.17
    Българите разбирали от коли.Та затова тук е пълно с коли от моргите на цяла Европа.И да правехме тук наша кола,никой нямаше да я купи ако ще и 4000 евро да струва чистак нова а пак боклуците на запада щяхме да купуваме.
  • Венци
    Отговор
    29 12:28  14.06.17

    До коментар #21 от "Alex":

    Не Казахстан , а Узбекистан. И качеството на изработка е слабо. 2-годишна кола и се скъсаха заварките​ на тавана.
  • 30 12:51  14.06.17
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Гост 2
    Отговор
    31 15:34  14.06.17
    Абе разбирачите само да ви кажа,че в БЪЛГАРИЯ в Свиленград се правят ролбари и тунинг на Мерцедеса.САМО В БГ остана цехът за цяла Европа,защото качеството е високо.Ще. Ви кажа,че се произвеждат и два вида поръчкови коли само 7-8 броя на година.Затова държавна е зле всички говорят без да са подготвени аман от хора с претенцииии а са кръгла зеро.Да прегледа,защото половината няма да значи,че ЗЕРО е нула.
  • Илиян
    Отговор
    32 16:14  14.06.17
    Колеги всичко е интереси.Лада МИШКА И Лада ВЕСТА, както и Тата Нано завладяха на 40% пазара дял в Индия и др ДЪРЖАВИ в Германия Лада направи фурор и оп забрана за вноса.Аз си купих Тата НАНО за 2300 доларчета регистрирах в Испания,защото имат спогодба и от там си я вкарваш.В България ако не знаете няма картели.
  • ккк
    Отговор
    33 18:40  14.06.17

    До коментар #26 от "filo":

    Не знам как да ти отговоря, защото все още не разбирам, не осмислям от контекста на написаното от теб, това твое мнение дали е одобрително или язвително/нападателно ? А няма основание и за двете. Реалността е друга. В моя фирмен целеви график преди години присъстваше подобна цел и не стигна до никъде. Да, първо не намерих- а то и нямаше подходящи "желаещи" и подходящи специалисти, второ административните изисквания бяха "джунгла от неизпълними" условия, а финансирането се оказа още по-голям проблем. Няма фонд или мярка, която да е залегнала в приоритет на държавата, за да удовлетвори / обезпечи подобно начинание : изграждане на мощности, разработка и тестване на експериментални образци и др.. Да знам е сега някои ше се изхилят злорадо - победоносно. Да. Да ама не. Не си търся удобен повод за да се оправдая, да се предам, но наистина това са непреодолими препятствия. Тия, които ще се присмеят, не разбират, че се смеят преди всичко на себе си за ж...я си и неосведомен беден и ограничен живот. Защото може би не знаят и не подозират всъщност кои фирми- с какви огромни многомилионни обороти, какви измислени/безсмислени проекти, мерки и обществени поръчки "усвояват" и хабят напразно обществен ресурс. А когато някои пита за нещо подобно, те администрацията апропо политиците, казват че няма подобни варианти и да потърся чужд инвеститор или тукашен даже кредит от банка !!!! Безобразие! Не може чиновници и случайно попаднали "политици" и

  • ккк
    Отговор
    34 18:53  14.06.17
    послушковци, които не са изкарали и 5 лева с лични компетенции и професионални умения да пишат закони, да се разпореждат с власт и да определят подобни национални стратегически въпроси? Откъде накъде! Кой им дава това право? Затова нека поне ние другите да не се нападаме и да се "хапем" един друг, като гладни кучета, а да постигнем единодушие по тези важни съдбоносни национални въпроси! Ако имаше поне и малка възможност аз ще съм първият, който ще работи за това!
  • ккк
    Отговор
    35 19:12  14.06.17

    До коментар #25 от "веф":

    Да разбирам иронията ти и смятам, че до тук има наистина достатъчно подобни илюстрации за да си мислим така за Българското производство, но това съвсем не изчерпва възможностите и аз съм сигурен, че е възможен обрат.
  • batko
    Отговор
    36 00:11  17.06.17
    нисанчето въобще не е по-грозно от останалите модели на фирмата ..даже е симпатично .. някак
  • Адаша
    Отговор
    37 13:36  04.02.18
    Ех ако не бяхме в ЕС сега всички щяхме да караме нови коли. За съжаление тези коли не могат да се продават в Европа. Помните ли Тико какъв фурор направиха в годините преди ЕС да ни наложи хиляди ограничения. Сега сме последна дупка на Европа и ще караме 10- 20 годишни немски и френски бангии. Това е положението.

Напиши коментар:


Публикувай