10 011 22

Новият Roadster на Tesla ще вдига 100 км/ч за под 2 секунди

Георги Касабов

В постоянната шумотевица около евтиния Model 3, бъдещия компактен кросоувър Model Y и възможния електрически пикап на Tesla рядко се споменава наследникът на електромобила, с който започна възходът на калифорнийската компания. Базираният на Lotus Elise Roadster бе много бърза кола, но нямаше успеха на Model S.

С около 2 500 продадени екземпляра обаче малкият спортист успя да разбие клишето, че електромобилите са умалени тролеи. Илън Мъск си дава сметка за това и не се е отказал от идеята за второ поколение Roadster - този път на собствена платформа.

Основна тема в дискусиите за новия лекоатлет на Tesla естествено са динамичните характеристики и най-вече ускорението, в което Model S P100D постави летвата много високо.

В разговор с влогъра Сам Шефър в Twitter Мъск допуска възможността новият Roadster да спринтира от 0 до 60 мили/ч (97 км/ч) за по-малко от 2 секунди. Роденият в ЮАР бизнесмен обаче прави изричната уговорка, че на подобен спринт би трябвало да бъде способен всеки фабричен Roadster с "цивилни" гуми.

Новата спортна Tesla ще разполага с режим, подобен на Ludicrous mode при Model S. Той ще носи името Maximum Plaid mode и ще бъде запазен само за Roadster, чиято поява може да се очаква реалистично поне година след Model Y.



Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • Един
    Отговор
    1 10:47  15.06.17
    И все пак е тролей с копирана от Aston Martin форма! И на кого му пука след като единствените динамични характеристики които може да предложи са на права линия? И за къв бяс да си купуваш електричарка вместо един jaguar F-type да речем, и да се наслаждаваш на адския звук, който сам по себе си ти дава 50% повече кеф?!
  • гуми
    Отговор
    2 11:12  15.06.17
    Трудно, лимита на сегашните шосейни гуми е около 2.2 секунди, независимо от теглото и мощността. Дори тесла при МоторТренд когато направи 2.28 е без така наречения roll-over. Тоест замерването започва след първите 30тина см.
  • lava
    Отговор
    3 11:15  15.06.17
    Ти си отживелица.

    Коментиран от #4

  • Един
    Отговор
    4 11:19  15.06.17

    До коментар #3 от "lava":

    Предполагам, че това е за мен - но поне не съм идиот! Няма да спасиш света с тая каруца, ако това ти е целта - от там нататък - пълна ш.тня като всяка Тесла! Ако искаш електричка вземи си Zoe или Ampera E... ама познай - И С ТЯХ НМА ДА СПАСИШ СВЕТА!

  • Ловеца на поршета
    Отговор
    5 11:21  15.06.17
    Май тези от Тесла станаха като Лада- постоянно показват рисунки и говорят за неща в бъдеще време! 🐴🐴🐴
  • Един
    Отговор
    6 11:43  15.06.17
    Моля всички любители на Тесла да напуснат Мобиле.бг РАЗДЕЛЪТ ЗА КУХНЕНСКО ОБОРУДВАНЕ Е В 24/4 Китчен!!! Вие място при авто-манияците нямате!!!

    Коментиран от #9

  • 123
    Отговор
    7 12:00  15.06.17
    Тия са малоумни. Какво значение има дали ще вдига 100 км за 1, 2 или 10 секунди. Ако искам екстремно усещане, ще отида на влакче в увеселителен парк. Срещу билет от 50 лева, цял ден ще изпитвам усещанията от Теслата, та и по-добри и няма да плащаме над 100 хил. долара за да се возя на купчина силно запалими батерии.

    Коментиран от #11

  • мергел
    Отговор
    8 13:26  15.06.17
    докато съм жив ще правя всичко възможно да карам бензинова кола на бензин ! И.*м ти и теслата и висчко смартфони на колела

    Коментиран от #10

  • авто-манияците
    Отговор
    9 14:07  15.06.17

    До коментар #6 от "Един":

    Къде си бе мания-я-я-я-я-як! Уаахахахахахахахаха ей разсмя ме от сърце! А баща ти знае ли, че мастурбираш докато гледаш в мобиле 15+ курници? А оня .... Един ли си, двама един зад друг ли сте не е ясно ама факта, че сравнява Tesla с Ampera и Zoe е достатъчно красноречив! Много добре изглежда роудстъра макар и на проект за сега. Бъдещето настъпва другарки и другари, а изборът е ваш - дали ще сте статисти, или ще бъдете част от него.
  • гост
    Отговор
    10 14:18  15.06.17

    До коментар #8 от "мергел":

    Мнооооого комплексарщина има в тая нашта България , божеее ! Що не вземеш да си вържеш едно шишенце с бензин на вратлето , та да си го миришеш 24/7 , е тогава ще те призная за "маниак" , честно !
  • гост
    Отговор
    11 14:26  15.06.17

    До коментар #7 от "123":

    А като припадате по бензиновите "курници" дето вдигат 100 за два-три пъти по 2 секунди , тогава огромно значение има , нали ? И то за доста повече пари и с доста повече "подготовки" ! И кой ти е казал , че "Роадстера" ще върви само на право ! Съвсем скоро едно китайче ви показа какво значи електромобил на писта . Бъди сигурен , че тази Тесла ще разплаче мноооого премиуми на Нюрнбургринг , включително и смешника Бугати и то за една десета от парите му !

    Коментиран от #18

  • гост
    Отговор
    12 15:09  15.06.17
    Интересно как някои хора си мислят, че моделът ще изглежда така. Това е някаква рисунка, направена от някой ентусиаст. А фокусът на компанията са по-масовите модели.
  • незнайко
    Отговор
    13 15:28  15.06.17
    Засега само в електромобилите може да се управлява тягата на всяко колело без приплъзване. Това обуславя и възможноста за спринт от 2 секунди до 100 км/ч. Това не го може никоя механика.
  • ГосТ
    Отговор
    14 16:02  15.06.17
    Факти.бг, малко се изгубихте в превода... Мъск казва, че колата може и да постигне такова време и те ще го обявят, само АКО при теста колата е слязла от поточната линия и е с фабричните гуми, одобрени за движение по пътищата. Както сте го написали, излиза, че това вече е факт, а всъщност не е. А за хората, които си мислят, че при така поставените условия могат да паднат и още под 2 секунди бих предложил това видео: https://www.youtube.com/watch?v=nAvIVGGhEis
  • onq s konq
    Отговор
    15 21:01  15.06.17
    Тука има една уловка и тя е,че колелата с ел моторите се изстрелват за обявените секунди много напред,а после вече постепееенно и плавно шофьора и седалките го настигат.
  • Бедни души сте
    Отговор
    16 01:02  16.06.17
    Мале мале,чета и не вярвам на косата си.Тесла това тесла онова.Много е гадно да гледаш някои как си хапва и пийва,а ти се пребираш от работа издухан и дори и вафла не си копуваш защото заплатата ти е 500кинта а тока ти е 400 и трябва да ти останат пари за да заредиш газовото за да отидеш на село за буркани и домати.

    Коментиран от #17

  • Гост
    Отговор
    17 07:30  16.06.17

    До коментар #16 от "Бедни души сте":

    ти пък кой си, че си позволяваш да обиждаш обикновените хора? Та ти дори не може да пишеш, сигурно защото никога не си ходил на работа и никога не се прИбираш от кръчмата. Сигурен съм, че мама ти кУпува всичко и не си си изпотил г.за за нищо!
  • Max
    Отговор
    18 07:44  16.06.17

    До коментар #11 от "гост":

    И кога това с разплакването. Не съм видял да пускат тесла на писта срещу други коли. Пускат я само на драг и там и разкатават фамилията. Е, дърпа първите 20-30 метра и после умира. И ако сега и дават разход 6-7 лева на 100, то когато навлезнат масово разхода Им ще бъде 20-25лева на 100. И казвам защо, защото цените на тока ще скочат с 300%. Няма безплатен обяд!!!!!

    Коментиран от #20, #21


  • Многознаещ
    Отговор
    19 14:53  16.06.17
    Тогава Луди ще се подиграват и ще обясняват как картонения модел, който показват е много по-добър ама ще го пуснат след 10 години.
  • Да ама не
    Отговор
    20 02:27  18.06.17

    До коментар #18 от "Max":

    "Да, ама не!"- както казваше големият Петко Бочаров, ама тва ти не го знаеш, щото днешната младеж ви куца четенето и мисленето... Та токЪТ, уважаеми, е стока от първа необходимост и всяко правителство знае за преврата, който го чака, ако реши да го вдигне над няколко процента. Второ ако не ти уйдисва цената, произвеждай си го сам - на реката, с вятърни перки, фотоволтаици - как ти е кеф! Това може, ама да изкопаеш петролен кладенец и рафинерия в задния двор - цъ! Ей затва ел. двигателят ще го бъде занапред. И ще ти се Теслата да дърпа 20-30 м, но истината е, че и най-утра трипер резачката няма шанс срещу нея до 160, което означава че в 90% от ситуациите си вечният втори хехе. И всичко това от цивилен седан! Щото ако ше сравняваме пистови бегачки имаме VOLAR-e, NIO - EP9, както и Quimera AEGT. Тука вече и с 300 пак ше им гледаш само диодчетата отзад. НИЩО не може да бие електромагнитната тяга.
  • PPS
    Отговор
    21 02:36  18.06.17

    До коментар #18 от "Max":

    И ще ти се зарядката за 100 км да е 6-7 лева, но това е цена на платена "операторска" колонка (да не правим реклама на кого), но истината е, че зареждайки колата у вас на битов ток нощем, цената в никакъв случай не минава 2 лева! Ако не ръчкаш колата, при всички случаи си под 2 лева на сто градско. НА СТО КМ! Билетчето за 2 спирки ти е кинта и шейсет. Нещо да кажеш?
  • Пазарен Либерализатор
    Отговор
    22 16:06  18.06.17
    Що се напиняте, това все още са коли с ограничено приложение в България. Първо не може да премине през нашенски легнали полицаи без да закачи. Второ, ако ще да вдига и под 1 сек/100 зимаска у кишата умира... Трето-скъпа е. Четвърто-прекалено е стерилна, нито можеш да я вкараш в прекъсвач, нито може да ти изтръпне простатата от звука на набиращ обороти V8... Представям си група педали с лакирани нокти, айфони и гледат рали за глухонеми с бързо ускоряващи Тесли....

Напиши коментар:


Публикувай