21 434 57

Тест на новата Insignia

Радослав Славчев

Opel премина в ръцете на Peugeot, но това съвсем не означава, че тази марка ще стане по-малко интересна за българите. Последният модел, произвеждан под шапката на GM, обаче ще остане в историята. Става дума за второто поколение на Insignia, което подобно на първото, отново впечатлява с изразителен дизайн. Пълното име на иновацията е Opel Insignia Grand Sport, а още една от изненадите е, че в гамата няма да присъства версия седан. Базовата е лифтбек с пет врати, като ще се появи и задължителното комби, без което в Европа не може. Сега обаче на ход е лифтбек версията, която вече се предлага на нашия пазар, а екипът ни не пропусна възможността да се запознае отблизо с нея. Ето и впечатленията ни.

Екстериор

Със смяната на поколенията Insignia става по-дълга (4 899 мм) и малко по-широка. Височината обаче е намалена с 29 мм, което се отразява много добре на аеродинамиката на колата. Коефициентът на въздушно съпротивление на новата Insignia е отличен - 0.26. За стабилността и по-добрата возия пък роля играе увеличеното междуосие (+92 мм), което вече е 2 829 мм. Впечатление правят "хищните" предни светлини, които са по-тесни и придават доста агресивен вид на автомобила. В същото време страничната линия на колата се характеризира със заоблени форми, придаващи и елегантност. Хромираните екстериорни детайли пък придават необходимата доза лукс на немския флагман.

Интериор
Салонът на втората Insignia е изпълнен в стила на новата Astra, но впечатлява с нарочно уголемен централен тунел, който във вертикалната си част е леко завъртян към водача - истински Grand Sport! Новата мултимедийна система IntelliLink с огромен екран също прави впечатление в салона. Хубавото е, че климатикът отново е с бутони, както беше на първата Insignia преди фейслифта. Това решение определено е по-удобно за управление. Уредите са информативни, като новост сред тях е т.нар. прожекционен дисплей, който може да дублира на предното стъкло всички основни данни за автомобила.Седалките са с оптимални размери, ергономични са и разполагат с всички необходими регулировки. Отзад е просторно, а въпреки скосения таван ръстовите пасажери в задната част няма да се чувстват дискомфортно. Това е така заради по-ниското разположение на втория ред седалки, което обаче намалява малко видимостта на пътниците отзад. Багажникът е традиционно огромен, а при нужда товарното пространство може да се увеличи още за сметка на сгъваемите задни седалки. Що се отнася до използваните материали и качеството на сглобката в салона, можем без колебание да кажем, че те не отстъпват дори и на т.нар. премиум марки.

Двигател и ходови характеристики
Моторната гама на Insignia предлага добър избор от бензинови и дизелови агрегати. Нашето предпочитание в случая пада на дизеловите мотори, които са доста динамични и в същото време икономични. За около 1 000 километра, които изминахме с дизелова Insignia, двулитровият мотор отчете среден разход 6.5 литра на 100 км. По-интересна обаче е новата автоматична скоростна кутия. До момента компанията разполагаше с един морално остарял автомат, кой определено "спъваше" Opel-ите. Сега на ход е нова осемстепенна автоматична трансмисия, която се характеризира с изключително бърза и същевременно плавна смяна на предавките и прави колата както по-динамична, така и по-икономична.

Всичко това, наред с олекотяването на автомобила с цели 175 килограма, прави Insignia доста приятен за управление автомобил. Ниският център на тежестта държи отлично колата в завои, като същевременно возията е по-скоро мека, но това не се отразява на крена в завоите. Най-голямо удоволствие от т.нар. динамично шофиране обаче ни достави версията 4х4. Досегашната генерация разполагаше с муфа Haldex, а срещу доплащане се предлагаше системата eLSD с втора муфа и блокируем заден диференциал. Сега диференциал между задните колела няма. Той е заменен с индивидуални муфи на всяко от тях, позволяващи промяна на векторната тяга в зависимост от условията на движение. Определено трябва да кажем, че новата 4х4 система е по-добра от досегашната, която бе посредствена.

Цена

Спрямо преките конкуренти може да се каже, че цените са конкурентни, но те винаги са били такива. Що се отнася до пазарите в Европа и по-конкретно в този клас, Insignia формално е в челната тройка, но през последната година превъзходството на Passat е смазващо, а продажбите на флагмана на Opel намаляха драстично. Сега новата Insignia има за цел да настигне лидера в D-сегмента. Дали ще успее? Предпоставките са на лице, но какво ще се случи - ще покаже само времето.



Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • Караиванов
    Отговор
    1 11:22  15.06.17
    От прочетеното стигам до извода, че колата е много добра, а и цените и наистина са конкурентни. Дано сега Пежо само не ги развалят.

    Коментиран от #3

  • Ловеца на поршета
    Отговор
    2 11:26  15.06.17
    Как е възможно в природата една консервна кутия да се разгражда за 100 години а един Опел да ръждясва само за 10! 😃

    Коментиран от #4, #5

  • Андре
    Отговор
    3 11:39  15.06.17

    До коментар #1 от "Караиванов":

    Кво да ги развалят ? Красива, но не се продава...явно има защо.
  • German cars
    Отговор
    4 11:45  15.06.17

    До коментар #2 от "Ловеца на поршета":

    колата е супер, не случайно е бестселър.

  • pffff
    Отговор
    5 11:48  15.06.17

    До коментар #2 от "Ловеца на поршета":

    Това тати ли ти го каза, докато ровеше под капака на стария пасат, хахахах!!!
  • gosta
    Отговор
    6 11:55  15.06.17
    За около 1 000 километра, които изминахме с дизелова Insignia, двулитровият мотор отчете среден разход 6.5 литра на 100 км. Koga bqhte v Germaniq ve fakti. Ili svalihte ot neta nqkolko smimki, i se buzikate s nas

    Коментиран от #10

  • Ловеца на поршета
    Отговор
    7 12:01  15.06.17
    Както се и очакваше моят коментар мотивира разпозналите се в него представители на бедната прослойка от населението, които не могат да си позволят нормален автомобил и са принудени да карат ръжди да отговорят силно негативно.

    Коментиран от #17, #27, #54

  • Gost
    Отговор
    8 12:07  15.06.17
    За 60 000лв според мен е перфектна :) познавам доста хора с първата генерация на инсигнията и отзивите им са само положителни
  • гост
    Отговор
    9 12:40  15.06.17
    Силно скучна ми се вижда, предната генерация бе доста по-интересна и новаторска като дизайн. Вътре е добре, но вън хич не ми допада. Предпочитам един Талисман за няколко хиляди по-малко и интересен дизайн. Колата трябва да буди емоция, не скука. И като пишете какъв разход дава, пишете и двигателя, инак няма смисъл.
  • Марто
    Отговор
    10 12:42  15.06.17

    До коментар #6 от "gosta":

    Първ. Момчетата от факти/мобиле ходят на всички международни тестове. Второ. Този тест е в бг. Последната снимка е пред ринг мол. Само колите са с немски номера.
  • Jack Bauer
    Отговор
    11 13:03  15.06.17
    Публикувано във факти.бг: Opel премина в ръцете на Peugeot, но това съвсем не означава, че тази марка ще стане по-малко интересна за българите. - Сега вече от ръждивия кошник Opel ще стане много добър автомобил, балансиран като цена/качество.
  • BENZ
    Отговор
    12 13:22  15.06.17
    Като е бестселър и толкова качествена, защо струва колкото стар Мерцедес? Съгласен съм с Ловеца на поршета, че ръждясват за 10 год.Съчетание от качество и цена!!! Ха ха ! Ако се съди по цената не ми се мисли за качеството. Според мен дори цената е малко завишена. Боята не кара колата. След 8-10 год и 200 000 км, как ли ще изглежда?

    Коментиран от #15

  • BENZ
    Отговор
    13 13:23  15.06.17
    Пропуснах да отбележа приликата с Мазда 6!

    Коментиран от #43

  • Янко
    Отговор
    14 13:34  15.06.17
    Евала, хубава е колата и на конкурентна цена
  • German cars
    Отговор
    15 13:44  15.06.17

    До коментар #12 от "BENZ":

    Ами карай си стария мерцедес и не говори глупости бе, галош! Заради такива като тебе Горубляне и Дупница процъфтяват.

    Коментиран от #20, #52

  • Asen
    Отговор
    16 13:46  15.06.17
    Бих си взел само че има един пробрем.Пред блока ми няма къде да паркирам и ако не съм с джип оставям без парко място.Джипът ми е Хюндай но се чудя дали на го сменя за по стар премиум.Искам и insignia ама няма къде на я паркирам
  • Dodge Challenger SRT Hellcat USA Power
    Отговор
    17 13:52  15.06.17

    До коментар #7 от "Ловеца на поршета":

    Без коментар си ... За поредната горивоядна ламаринена сбирщина , разделяш хора на бедни и богати ...
  • поршето на ловеца
    Отговор
    18 14:19  15.06.17
    е па они са с 16-се медала за храброст
  • Гоуст
    Отговор
    19 14:39  15.06.17
    Аз не карам Опел, но искам да споделя един факт на пишещите. Знаете ли, че марката Опел в България е на второ място по бройки автомобили и с това темпо ще задмине Wolksvagen? Типично българска кола. Здрава и лесна поддръжка
  • BENZ
    Отговор
    20 14:39  15.06.17

    До коментар #15 от "German cars":

    Пич, такъв "стар" Мерцедес какъвто карам, дай боже всеки му. А ти като любител на евтини и лъскави тенекета, си карай Пасата или Опела , но никага няма да имаш представа от истински качествен автомобил. А може би нямаш изобщо автомобил обаче драскаш постове. За твое инфо имал съм Опел и знам какво представлява и ако изказвам мнение то се базира не от разни статии а от личен опит.

    Коментиран от #21, #23, #25, #28

  • инфо
    Отговор
    21 15:07  15.06.17

    До коментар #20 от "BENZ":

    Е па колко медала имаш
  • SubaruVarna
    Отговор
    22 15:16  15.06.17
    Много е красива Инсигния 2018г. без спор!!! Ако не бяха се оттеглили Шевролет Южна Корея от Европа обратно към САЩ много щеше да и отива жълтия кръст Шевролет! - По нищо не се различава от седана Шевролет Малибу 2017! След 19 години шофьорска книжка кат С и десетки коли...към днешна дата няма значение марка - всички са подцинковани - но и Мерцедес Бенц С 320 2002г. току що внесен от Швейцария е поголовно ръждясъл! Тъй че всички марки от масовите на 13-14 г поголовно ръждясват включително Мерцедес и БМВ 5-ца дори 2002г. са с ръждясъли предни калници и под предните врати.....та не се плаша от чисто нова Инсигния идеална е за 6-7 години ползване и 200 000 км. нищо няма да и стане по-различно от Мерцедес С320 4матик или 530 Е60....дори Инсигнията ще започне да ръждясва много по-късно от Е60 или Е клас 2005г.!!!
  • German cars
    Отговор
    23 15:25  15.06.17

    До коментар #20 от "BENZ":

    Знаех си, комплексар със стар варел се изказва за нови автомобили и се кълне колко му е премиум мерцедеса. Типичен Бай Ганьо!
  • Wishmaster
    Отговор
    24 15:35  15.06.17
    Аз също я видях на живо Инсигнията, много би ми прилягала обаче има един проблем за мен. Дългичка е няма как да я вкарам под блока. Новите сгради трябва да се съобразяват с тази тенденция когато проектират паркоместата :).

    Коментиран от #26

  • Dodge Challenger SRT Hellcat USA Power
    Отговор
    25 15:37  15.06.17

    До коментар #20 от "BENZ":

    По-полеко с тези Мерцедеси ... Че не само европейците са конструкционирали автомобили през 70-та . Не е нужно да обиждаш други марки за щяло и нещяло , за не скоча срещу Мерцедес и да се почувстваш внезапно безсилен с твоята любима премиум марка .
  • гост
    Отговор
    26 15:49  15.06.17

    До коментар #24 от "Wishmaster":

    И аз няма да я купя, понеже не ми се побира в гаража, малко къс си пада, под 5м дължина. Но реално е излишно дълга, кола над 4.5м вече не е среден клас, а горен, но заради крашзони, удължаване на междуосие и аеродинамика колите стават все по-големи. Браво на опел, че свалят много килограми, а не както другите с по 5-10кг. 200кг по-ниско тегло си е доста добре и повишава сигурност, намалява разход на гориво и накланяне на колата в завой.
  • filo
    Отговор
    27 16:20  15.06.17

    До коментар #7 от "Ловеца на поршета":

    Разбирачо, опелите имаха проблем с ръждата до средата на 90 те години, сиреч допреди 20 години, а тук се говори за последния моде Инсигия, така че спри да ръсиш акъл, вижда се, че не ти е в излишък.

    Коментиран от #29, #50

  • filo
    Отговор
    28 16:27  15.06.17

    До коментар #20 от "BENZ":

    Евала баровец, мерцедеса може да е по-качествен от опела, но май ти самия си ниско качество.

    Коментиран от #51

  • Ловеца на поршета
    Отговор
    29 16:43  15.06.17

    До коментар #27 от "filo":

    Девиз на шофьорите на ОПЕЛ е: - Ръждата е по-лека от карбона!
  • ние
    Отговор
    30 16:52  15.06.17
    виждаме отвън какво е -предница мазда,отстрани ауди,отзад инфинити.Защо плащат на дизайнери и оскъпяват продукцията?Предната ,като излезе 2009 беше много хубава за времето си !
  • Язе
    Отговор
    31 16:59  15.06.17
    Видях един такъв опел в Сливен.Чужда регистрация и може да е бил тестовият.Много красив и елегантен автомобил.Опел отдавна нямат прожлем с ръждата за разлика от повечето"премиуми"(МБ,Ауди,БМВ).S-класи за една торбва пари нямат здраво по тях.Моя кош на същите години изби на прага защото го сгънах и при ремонта е изгоряло покритието.
  • Opel
    Отговор
    32 17:08  15.06.17
    Mercedes-а счупен, фейс-а му нацупен, кажи това не е ли тъпанар - абсолютен!
  • Кьоравия
    Отговор
    33 17:31  15.06.17
    Шевролет Малибу с емблема на Опел
  • Дядо Либен
    Отговор
    34 18:47  15.06.17
    Опел и Форд - любимите коли на турските гастарбайтери. От малък съм ги гледал като минаваха през Пловдив за Турция - Рекорд, Сенатор, Капитен, както и Таунус, Гранада, Консул..

    Коментиран от #47

  • бАЙ хОЙ
    Отговор
    35 18:54  15.06.17
    ЖАЛКО КОПИЕ НА МАЗДА 6! ТОЛКОВА ЛИ НЕ МОГАТ ДА НАПРАВЯТ НЕЩО НОВО И НЕЩО РАЗЛИЧНО!

    Коментиран от #39

  • Shmeker
    Отговор
    36 20:49  15.06.17
    Определено може да каже, че Опел точно се научиха малко да правят коли и взеха, че фалираха...
  • opel
    Отговор
    37 21:07  15.06.17
    дано не е като първото поколение всички бели косми по главата си са от този автомобл старата вярна астра още ми служи а инсигнията ...........ужас
  • ....
    Отговор
    38 21:13  15.06.17
    Опелчето е страхотно. И на мен много ми харесва, обаче засега не бих си го купил понеже не ми достигат едни 55000 лв
  • Fil
    Отговор
    39 21:26  15.06.17

    До коментар #35 от "бАЙ хОЙ":

    Точно . MAZDA 6
  • tost
    Отговор
    40 21:29  15.06.17
    Никога повече марката Опел,хубави са до момента в който не започнат да се чупят.

    Коментиран от #55

  • До Shmeker
    Отговор
    41 21:31  15.06.17
    До 36 Шмекер ясно е че се опитаваш да шмекеруваш тука но поне малко научи автомобилите. Опел от 1928 г (до преди месец) бяха собственост на Дженерал Моторс. И след като прочетеш малко в нета кои са Дженерал Моторс и каква е тяхната 100 годишна история , може да продължиш да си мислиш кой се е научил да прави коли
  • Алфа Ромео
    Отговор
    42 21:47  15.06.17
    Екстра е колата, предишната генерация беше доста тежка, сега колата е по-лека и изглежда много добре.
  • Алфа Ромео
    Отговор
    43 21:51  15.06.17

    До коментар #13 от "BENZ":

    Не прилича на Мазда 6, за мен даже Маздата е по-добре изглеждащия автомобил, много е красива.
  • STEINMETZ
    Отговор
    44 21:53  15.06.17
    Голяма хубавица ! От немските тунинг ателиета на irmscher и steinmetz много скоро ще изкарат невероятни тунинг пакети ,отделно скоро излиза и OPC версията с около 350 кс а при перформънс изпълнение се засилва до към 400кс без особен проблем !!! КЕФФФ
  • kermen
    Отговор
    45 23:42  15.06.17
    Е па ази карам Lancia Kappa SW дизайн Pininfarina 155кс. 2000год за мен тази кола супер готина с лесна подръжка и без грам ръжда!! От както се качих на нея преди 6 години немам грижи! А вие си чешете езиците!! Чао,
  • хххххъхъхъ
    Отговор
    46 00:25  16.06.17
    Опел=Хлопел.. Върви много, оти го гони ръждата..
  • jp power
    Отговор
    47 01:53  16.06.17

    До коментар #34 от "Дядо Либен":

    Турци и араби карат само мерцедес, бмв и ауди. Гледал съм ги в Германия и по Европа. С таз инсигния ще бере""срам"", пред родата. БГ селяндурите са същите тъпаци, ааа и албанците карат мерцедес.

    Коментиран от #49

  • Боби
    Отговор
    48 07:00  16.06.17
    Не си падам по опелите, но останах без кола и сестра ми ми подари старата си опел астра 1,7 дизел караван 98г, само на 80 х. км.с немския дв. След смяна на консумативи, гуми,джанти, спирачки , амбреаж,амортисьори и спирачки за около 1500 лв.имам перфектно автомобилче, което гори 5,5 л. нафта ,товари 400 кг. и е удоволствие да я караш.
  • гост
    Отговор
    49 08:27  16.06.17

    До коментар #47 от "jp power":

    А ти от кой вид беше каза? Турчин ли си ,арабин или албанец ? Тази кола е направена основно за европейци !
  • Анди
    Отговор
    50 10:39  16.06.17

    До коментар #27 от "filo":

    Айде, айде..., два опела съм имал, корса 1999г и зафира 2001г. И двата ръждясъха. Айде Зафирата беше австрийка, разбираемо, ама Корсата италианка и тя изгни.

    Коментиран от #53

  • BENZ
    Отговор
    51 12:14  16.06.17

    До коментар #28 от "filo":

    И как го разбра? Пий си хапчето и си лягай.Може и да сънуваш че имаш Мерцедес,АУДИ или БМВ.
  • 52 12:21  16.06.17
    Този коментар е премахнат от модератор
  • БЛА БЛА БЛА БЛА
    Отговор
    53 14:16  16.06.17

    До коментар #50 от "Анди":

    Имал си 2 опела трънки - тея ги разправяй на баба ти .Опел имаха проблем с ръжда на моделите си до 1995-та ! След това започват яко да поцинковат купетата ,отделно в по новите им модели след 2002-2003 използват и доста алуминий ,така че тея шльокавици дето ги ръсиш за ръждата са тотално изтъркани !

  • Борислав Русев
    Отговор
    54 10:07  17.06.17

    До коментар #7 от "Ловеца на поршета":

    Пък ти като си от богатата прослойка чакаш автобуса на спирката и междувременно шизофренично цъкаш коментари от телефона - най-вероятно iPhone на изплащане. Голям си! Предната Insignia се продаде в тираж 950 000 бройки (има още толкова като Buick, Holden и Vauxhall). На пазара е от 2009 г - такова дълголетие няма нито един друг модел. За 2016 г модела е на 3-то място в сегмента си в Европа!

    Коментиран от #56

  • ооооооо
    Отговор
    55 13:31  17.06.17

    До коментар #40 от "tost":

    или по-точно - хубави са до момента в който ги купиш.-:))
  • 696
    Отговор
    56 13:37  17.06.17

    До коментар #54 от "Борислав Русев":

    Купуват ги, защото са евтини! за тия пари можеш да си купиш половин БМВ, половин мерджан, половин Ауди..
  • gost
    Отговор
    57 16:16  23.06.17
    Супер е Инсигнията. Относно ръждата.... Имам 2 Опела... Единият е Астра Г от 1999, а другие Вектра Ц от 2005. И по двата няма грам ръжда и не са оправяни. Във вектрата има доста алуминий и не знам за случай да избива ръжда на Вектра Ц, Астра Х и по-нагоре. Както казаха вече, след 1996 яко поцинковат купетата. Затова най-старите Вектра Б от 1995 ръждясват, а по-късните не.... И все пак, както при всички марки, въпрос е на поддръжка. Без да се заяждам, но от лични наблюдения доста Мерцедеси от 2002-3 са с надутини по калниците, да не говорим за Мазди след 2010 с избити ръжди. То е ясно, че тази приказка се носи за Опела, но при правилна поддръжка на автомобили след 2000 няма ръжда. При мен от 3 години стоят само вън, защото нямам гараж, не знам как е било преди това в чужбина. С Астрата за 3 години само в БГ съм навъртял 120 000 км, с Вектрата по-малко. Много здрави коли и освен консумативи друго не съм сменял и на двете.

Напиши коментар:


Публикувай