Last news in Fakti

15 Юни, 2017 11:10 24 660 58

Тест на новата Insignia

  • opel-
  • insignia-
  • тест
Тест на новата Insignia - 1

Opel премина в ръцете на Peugeot, но това съвсем не означава, че тази марка ще стане по-малко интересна за българите. Последният модел, произвеждан под шапката на GM, обаче ще остане в историята. Става дума за второто поколение на Insignia, което подобно на първото, отново впечатлява с изразителен дизайн. Пълното име на иновацията е Opel Insignia Grand Sport, а още една от изненадите е, че в гамата няма да присъства версия седан. Базовата е лифтбек с пет врати, като ще се появи и задължителното комби, без което в Европа не може. Сега обаче на ход е лифтбек версията, която вече се предлага на нашия пазар, а екипът ни не пропусна възможността да се запознае отблизо с нея. Ето и впечатленията ни.

Екстериор

Тест на новата Insignia

Със смяната на поколенията Insignia става по-дълга (4 899 мм) и малко по-широка. Височината обаче е намалена с 29 мм, което се отразява много добре на аеродинамиката на колата. Коефициентът на въздушно съпротивление на новата Insignia е отличен - 0.26. За стабилността и по-добрата возия пък роля играе увеличеното междуосие (+92 мм), което вече е 2 829 мм. Впечатление правят "хищните" предни светлини, които са по-тесни и придават доста агресивен вид на автомобила. В същото време страничната линия на колата се характеризира със заоблени форми, придаващи и елегантност. Хромираните екстериорни детайли пък придават необходимата доза лукс на немския флагман.

Интериор
Салонът на втората Insignia е изпълнен в стила на новата Astra, но впечатлява с нарочно уголемен централен тунел, който във вертикалната си част е леко завъртян към водача - истински Grand Sport! Новата мултимедийна система IntelliLink с огромен екран също прави впечатление в салона. Хубавото е, че климатикът отново е с бутони, както беше на първата Insignia преди фейслифта. Това решение определено е по-удобно за управление. Уредите са информативни, като новост сред тях е т.нар. прожекционен дисплей, който може да дублира на предното стъкло всички основни данни за автомобила.Седалките са с оптимални размери, ергономични са и разполагат с всички необходими регулировки. Отзад е просторно, а въпреки скосения таван ръстовите пасажери в задната част няма да се чувстват дискомфортно. Това е така заради по-ниското разположение на втория ред седалки, което обаче намалява малко видимостта на пътниците отзад. Багажникът е традиционно огромен, а при нужда товарното пространство може да се увеличи още за сметка на сгъваемите задни седалки. Що се отнася до използваните материали и качеството на сглобката в салона, можем без колебание да кажем, че те не отстъпват дори и на т.нар. премиум марки.

Двигател и ходови характеристики
Моторната гама на Insignia предлага добър избор от бензинови и дизелови агрегати. Нашето предпочитание в случая пада на дизеловите мотори, които са доста динамични и в същото време икономични. За около 1 000 километра, които изминахме с дизелова Insignia, двулитровият мотор отчете среден разход 6.5 литра на 100 км. По-интересна обаче е новата автоматична скоростна кутия. До момента компанията разполагаше с един морално остарял автомат, кой определено "спъваше" Opel-ите. Сега на ход е нова осемстепенна автоматична трансмисия, която се характеризира с изключително бърза и същевременно плавна смяна на предавките и прави колата както по-динамична, така и по-икономична.

Тест на новата Insignia

Всичко това, наред с олекотяването на автомобила с цели 175 килограма, прави Insignia доста приятен за управление автомобил. Ниският център на тежестта държи отлично колата в завои, като същевременно возията е по-скоро мека, но това не се отразява на крена в завоите. Най-голямо удоволствие от т.нар. динамично шофиране обаче ни достави версията 4х4. Досегашната генерация разполагаше с муфа Haldex, а срещу доплащане се предлагаше системата eLSD с втора муфа и блокируем заден диференциал. Сега диференциал между задните колела няма. Той е заменен с индивидуални муфи на всяко от тях, позволяващи промяна на векторната тяга в зависимост от условията на движение. Определено трябва да кажем, че новата 4х4 система е по-добра от досегашната, която бе посредствена.

Цена

Тест на новата Insignia

Спрямо преките конкуренти може да се каже, че цените са конкурентни, но те винаги са били такива. Що се отнася до пазарите в Европа и по-конкретно в този клас, Insignia формално е в челната тройка, но през последната година превъзходството на Passat е смазващо, а продажбите на флагмана на Opel намаляха драстично. Сега новата Insignia има за цел да настигне лидера в D-сегмента. Дали ще успее? Предпоставките са на лице, но какво ще се случи - ще покаже само времето.

Тест на новата Insignia


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Караиванов

    78 12 Отговор
    От прочетеното стигам до извода, че колата е много добра, а и цените и наистина са конкурентни. Дано сега Пежо само не ги развалят.

    Коментиран от #3

  • 2 Ловеца на поршета

    60 85 Отговор
    Как е възможно в природата една консервна кутия да се разгражда за 100 години а един Опел да ръждясва само за 10! 😃

    Коментиран от #4, #5

  • 3 Андре

    21 42 Отговор

    До коментар #1 от "Караиванов":

    Кво да ги развалят ? Красива, но не се продава...явно има защо.
  • 4 German cars

    59 12 Отговор

    До коментар #2 от "Ловеца на поршета":

    колата е супер, не случайно е бестселър.
  • 5 pffff

    67 12 Отговор

    До коментар #2 от "Ловеца на поршета":

    Това тати ли ти го каза, докато ровеше под капака на стария пасат, хахахах!!!
  • 6 gosta

    10 31 Отговор
    За около 1 000 километра, които изминахме с дизелова Insignia, двулитровият мотор отчете среден разход 6.5 литра на 100 км. Koga bqhte v Germaniq ve fakti. Ili svalihte ot neta nqkolko smimki, i se buzikate s nas

    Коментиран от #10

  • 7 Ловеца на поршета

    12 57 Отговор
    Както се и очакваше моят коментар мотивира разпозналите се в него представители на бедната прослойка от населението, които не могат да си позволят нормален автомобил и са принудени да карат ръжди да отговорят силно негативно.

    Коментиран от #17, #27, #54, #58

  • 8 Gost

    56 8 Отговор
    За 60 000лв според мен е перфектна :) познавам доста хора с първата генерация на инсигнията и отзивите им са само положителни
  • 9 гост

    23 20 Отговор
    Силно скучна ми се вижда, предната генерация бе доста по-интересна и новаторска като дизайн. Вътре е добре, но вън хич не ми допада. Предпочитам един Талисман за няколко хиляди по-малко и интересен дизайн. Колата трябва да буди емоция, не скука.
    И като пишете какъв разход дава, пишете и двигателя, инак няма смисъл.
  • 10 Марто

    30 3 Отговор

    До коментар #6 от "gosta":

    Първ. Момчетата от факти/мобиле ходят на всички международни тестове. Второ. Този тест е в бг. Последната снимка е пред ринг мол. Само колите са с немски номера.
  • 11 Jack Bauer

    13 34 Отговор
    Публикувано във факти.бг: Opel премина в ръцете на Peugeot, но това съвсем не означава, че тази марка ще стане по-малко интересна за българите. - Сега вече от ръждивия кошник Opel ще стане много добър автомобил, балансиран като цена/качество.
  • 12 BENZ

    8 39 Отговор
    Като е бестселър и толкова качествена, защо струва колкото стар Мерцедес? Съгласен съм с Ловеца на поршета, че ръждясват за 10 год.Съчетание от качество и цена!!! Ха ха ! Ако се съди по цената не ми се мисли за качеството. Според мен дори цената е малко завишена. Боята не кара колата. След 8-10 год и 200 000 км, как ли ще изглежда?

    Коментиран от #15

  • 13 BENZ

    11 20 Отговор
    Пропуснах да отбележа приликата с Мазда 6!

    Коментиран от #43

  • 14 Янко

    27 5 Отговор
    Евала, хубава е колата и на конкурентна цена
  • 15 German cars

    42 9 Отговор

    До коментар #12 от "BENZ":

    Ами карай си стария мерцедес и не говори глупости бе, галош! Заради такива като тебе Горубляне и Дупница процъфтяват.

    Коментиран от #20, #52

  • 16 Asen

    8 11 Отговор
    Бих си взел само че има един пробрем.Пред блока ми няма къде да паркирам и ако не съм с джип оставям без парко място.Джипът ми е Хюндай но се чудя дали на го сменя за по стар премиум.Искам и insignia ама няма къде на я паркирам
  • 17 Dodge Challenger SRT Hellcat USA Power

    14 2 Отговор

    До коментар #7 от "Ловеца на поршета":

    Без коментар си ... За поредната горивоядна ламаринена сбирщина , разделяш хора на бедни и богати ...
  • 18 поршето на ловеца

    5 6 Отговор
    е па они са с 16-се медала за храброст
  • 19 Гоуст

    42 1 Отговор
    Аз не карам Опел, но искам да споделя един факт на пишещите. Знаете ли, че марката Опел в България е на второ място по бройки автомобили и с това темпо ще задмине Wolksvagen?
    Типично българска кола. Здрава и лесна поддръжка
  • 20 BENZ

    1 29 Отговор

    До коментар #15 от "German cars":

    Пич, такъв "стар" Мерцедес какъвто карам, дай боже всеки му. А ти като любител на евтини и лъскави тенекета, си карай Пасата или Опела , но никага няма да имаш представа от истински качествен автомобил. А може би нямаш изобщо автомобил обаче драскаш постове. За твое инфо имал съм Опел и знам какво представлява и ако изказвам мнение то се базира не от разни статии а от личен опит.

    Коментиран от #21, #23, #25, #28

  • 21 инфо

    6 2 Отговор

    До коментар #20 от "BENZ":

    Е па колко медала имаш
  • 22 SubaruVarna

    26 2 Отговор
    Много е красива Инсигния 2018г. без спор!!! Ако не бяха се оттеглили Шевролет Южна Корея от Европа обратно към САЩ много щеше да и отива жълтия кръст Шевролет! - По нищо не се различава от седана Шевролет Малибу 2017! След 19 години шофьорска книжка кат С и десетки коли...към днешна дата няма значение марка - всички са подцинковани - но и Мерцедес Бенц С 320 2002г. току що внесен от Швейцария е поголовно ръждясъл! Тъй че всички марки от масовите на 13-14 г поголовно ръждясват включително Мерцедес и БМВ 5-ца дори 2002г. са с ръждясъли предни калници и под предните врати.....та не се плаша от чисто нова Инсигния идеална е за 6-7 години ползване и 200 000 км. нищо няма да и стане по-различно от Мерцедес С320 4матик или 530 Е60....дори Инсигнията ще започне да ръждясва много по-късно от Е60 или Е клас 2005г.!!!
  • 23 German cars

    33 2 Отговор

    До коментар #20 от "BENZ":

    Знаех си, комплексар със стар варел се изказва за нови автомобили и се кълне колко му е премиум мерцедеса. Типичен Бай Ганьо!
  • 24 Wishmaster

    17 4 Отговор
    Аз също я видях на живо Инсигнията, много би ми прилягала обаче има един проблем за мен. Дългичка е няма как да я вкарам под блока. Новите сгради трябва да се съобразяват с тази тенденция когато проектират паркоместата :).

    Коментиран от #26

  • 25 Dodge Challenger SRT Hellcat USA Power

    18 3 Отговор

    До коментар #20 от "BENZ":

    По-полеко с тези Мерцедеси ... Че не само европейците са конструкционирали автомобили през 70-та . Не е нужно да обиждаш други марки за щяло и нещяло , за не скоча срещу Мерцедес и да се почувстваш внезапно безсилен с твоята любима премиум марка .
  • 26 гост

    23 2 Отговор

    До коментар #24 от "Wishmaster":

    И аз няма да я купя, понеже не ми се побира в гаража, малко къс си пада, под 5м дължина. Но реално е излишно дълга, кола над 4.5м вече не е среден клас, а горен, но заради крашзони, удължаване на междуосие и аеродинамика колите стават все по-големи.
    Браво на опел, че свалят много килограми, а не както другите с по 5-10кг. 200кг по-ниско тегло си е доста добре и повишава сигурност, намалява разход на гориво и накланяне на колата в завой.
  • 27 filo

    42 0 Отговор

    До коментар #7 от "Ловеца на поршета":

    Разбирачо, опелите имаха проблем с ръждата до средата на 90 те години, сиреч допреди 20 години, а тук се говори за последния моде Инсигия, така че спри да ръсиш акъл, вижда се, че не ти е в излишък.

    Коментиран от #29, #50

  • 28 filo

    36 1 Отговор

    До коментар #20 от "BENZ":

    Евала баровец, мерцедеса може да е по-качествен от опела, но май ти самия си ниско качество.

    Коментиран от #51

  • 29 Ловеца на поршета

    4 29 Отговор

    До коментар #27 от "filo":

    Девиз на шофьорите на ОПЕЛ е:
    - Ръждата е по-лека от карбона!
  • 30 ние

    3 11 Отговор
    виждаме отвън какво е -предница мазда,отстрани ауди,отзад инфинити.Защо плащат на дизайнери и оскъпяват продукцията?Предната ,като излезе 2009 беше много хубава за времето си !
  • 31 Язе

    27 0 Отговор
    Видях един такъв опел в Сливен.Чужда регистрация и може да е бил тестовият.Много красив и елегантен автомобил.Опел отдавна нямат прожлем с ръждата за разлика от повечето"премиуми"(МБ,Ауди,БМВ).S-класи за една торбва пари нямат здраво по тях.Моя кош на същите години изби на прага защото го сгънах и при ремонта е изгоряло покритието.
  • 32 Opel

    15 1 Отговор
    Mercedes-а счупен, фейс-а му нацупен,
    кажи това не е ли тъпанар - абсолютен!
  • 33 Кьоравия

    11 5 Отговор
    Шевролет Малибу с емблема на Опел
  • 34 Дядо Либен

    5 11 Отговор
    Опел и Форд - любимите коли на турските гастарбайтери.
    От малък съм ги гледал като минаваха през Пловдив за Турция - Рекорд, Сенатор, Капитен, както и Таунус, Гранада, Консул..

    Коментиран от #47

  • 35 бАЙ хОЙ

    3 20 Отговор
    ЖАЛКО КОПИЕ НА МАЗДА 6! ТОЛКОВА ЛИ НЕ МОГАТ ДА НАПРАВЯТ НЕЩО НОВО И НЕЩО РАЗЛИЧНО!

    Коментиран от #39

  • 36 Shmeker

    3 14 Отговор
    Определено може да каже, че Опел точно се научиха малко да правят коли и взеха, че фалираха...
  • 37 opel

    6 6 Отговор
    дано не е като първото поколение
    всички бели косми по главата си са от този автомобл
    старата вярна астра още ми служи
    а инсигнията ...........ужас
  • 38 ....

    14 1 Отговор
    Опелчето е страхотно. И на мен много ми харесва, обаче засега не бих си го купил понеже не ми достигат едни 55000 лв
  • 39 Fil

    1 9 Отговор

    До коментар #35 от "бАЙ хОЙ":

    Точно . MAZDA 6
  • 40 tost

    5 8 Отговор
    Никога повече марката Опел,хубави са до момента в който не започнат да се чупят.

    Коментиран от #55

  • 41 До Shmeker

    17 0 Отговор
    До 36

    Шмекер ясно е че се опитаваш да шмекеруваш тука но поне малко научи автомобилите.

    Опел от 1928 г (до преди месец) бяха собственост на Дженерал Моторс.

    И след като прочетеш малко в нета кои са Дженерал Моторс и каква е тяхната 100 годишна история , може да продължиш да си мислиш кой се е научил да прави коли
  • 42 Алфа Ромео

    13 1 Отговор
    Екстра е колата, предишната генерация беше доста тежка, сега колата е по-лека и изглежда много добре.
  • 43 Алфа Ромео

    5 10 Отговор

    До коментар #13 от "BENZ":

    Не прилича на Мазда 6, за мен даже Маздата е по-добре изглеждащия автомобил, много е красива.
  • 44 STEINMETZ

    17 3 Отговор
    Голяма хубавица ! От немските тунинг ателиета на irmscher и steinmetz много скоро ще изкарат невероятни тунинг пакети ,отделно скоро излиза и OPC версията с около 350 кс а при перформънс изпълнение се засилва до към 400кс без особен проблем !!! КЕФФФ
  • 45 kermen

    3 7 Отговор
    Е па ази карам Lancia Kappa SW дизайн Pininfarina 155кс. 2000год за мен тази кола супер готина с лесна подръжка и без грам ръжда!! От както се качих на нея преди 6 години немам грижи! А вие си чешете езиците!! Чао,
  • 46 хххххъхъхъ

    5 11 Отговор
    Опел=Хлопел.. Върви много, оти го гони ръждата..
  • 47 jp power

    7 3 Отговор

    До коментар #34 от "Дядо Либен":

    Турци и араби карат само мерцедес, бмв и ауди. Гледал съм ги в Германия и по Европа. С таз инсигния ще бере""срам"", пред родата. БГ селяндурите са същите тъпаци, ааа и албанците карат мерцедес.

    Коментиран от #49

  • 48 Боби

    9 1 Отговор
    Не си падам по опелите, но останах без кола и сестра ми ми подари старата си опел астра 1,7 дизел караван 98г, само на 80 х. км.с немския дв. След смяна на консумативи, гуми,джанти, спирачки , амбреаж,амортисьори и спирачки за около 1500 лв.имам перфектно автомобилче, което гори 5,5 л. нафта ,товари 400 кг. и е удоволствие да я караш.
  • 49 гост

    7 1 Отговор

    До коментар #47 от "jp power":

    А ти от кой вид беше каза? Турчин ли си ,арабин или албанец ? Тази кола е направена основно за европейци !
  • 50 Анди

    1 2 Отговор

    До коментар #27 от "filo":

    Айде, айде..., два опела съм имал, корса 1999г и зафира 2001г. И двата ръждясъха. Айде Зафирата беше австрийка, разбираемо, ама Корсата италианка и тя изгни.

    Коментиран от #53

  • 51 BENZ

    2 2 Отговор

    До коментар #28 от "filo":

    И как го разбра? Пий си хапчето и си лягай.Може и да сънуваш че имаш Мерцедес,АУДИ или БМВ.
  • 52 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 53 БЛА БЛА БЛА БЛА

    8 2 Отговор

    До коментар #50 от "Анди":

    Имал си 2 опела трънки - тея ги разправяй на баба ти .Опел имаха проблем с ръжда на моделите си до 1995-та ! След това започват яко да поцинковат купетата ,отделно в по новите им модели след 2002-2003 използват и доста алуминий ,така че тея шльокавици дето ги ръсиш за ръждата са тотално изтъркани !
  • 54 Борислав Русев

    4 1 Отговор

    До коментар #7 от "Ловеца на поршета":

    Пък ти като си от богатата прослойка чакаш автобуса на спирката и междувременно шизофренично цъкаш коментари от телефона - най-вероятно iPhone на изплащане. Голям си! Предната Insignia се продаде в тираж 950 000 бройки (има още толкова като Buick, Holden и Vauxhall). На пазара е от 2009 г - такова дълголетие няма нито един друг модел. За 2016 г модела е на 3-то място в сегмента си в Европа!

    Коментиран от #56

  • 55 ооооооо

    1 2 Отговор

    До коментар #40 от "tost":

    или по-точно - хубави са до момента в който ги купиш.-:))
  • 56 696

    1 1 Отговор

    До коментар #54 от "Борислав Русев":

    Купуват ги, защото са евтини!
    за тия пари можеш да си купиш половин БМВ, половин мерджан, половин Ауди..
  • 57 gost

    2 0 Отговор
    Супер е Инсигнията. Относно ръждата.... Имам 2 Опела... Единият е Астра Г от 1999, а другие Вектра Ц от 2005. И по двата няма грам ръжда и не са оправяни. Във вектрата има доста алуминий и не знам за случай да избива ръжда на Вектра Ц, Астра Х и по-нагоре. Както казаха вече, след 1996 яко поцинковат купетата. Затова най-старите Вектра Б от 1995 ръждясват, а по-късните не.... И все пак, както при всички марки, въпрос е на поддръжка. Без да се заяждам, но от лични наблюдения доста Мерцедеси от 2002-3 са с надутини по калниците, да не говорим за Мазди след 2010 с избити ръжди. То е ясно, че тази приказка се носи за Опела, но при правилна поддръжка на автомобили след 2000 няма ръжда. При мен от 3 години стоят само вън, защото нямам гараж, не знам как е било преди това в чужбина. С Астрата за 3 години само в БГ съм навъртял 120 000 км, с Вектрата по-малко. Много здрави коли и освен консумативи друго не съм сменял и на двете.
  • 58 Онзи

    1 0 Отговор

    До коментар #7 от "Ловеца на поршета":

    Според написаното от теб,си ловец на говна!