3 975 7

Два вида окачване и четири завиващи колела за Megane R.S.

Радослав Славчев

Французите от Renault продължават да дразнят публиката изкарвайки информация "на час по лъжичка" за новото Megane R.S. Сега от Режията потвърдиха официално, че новото наточено Renault ще разполага с т.нар. пълноуправляаемо шаси, както и с два варианта на окачването - Sport и Cup.

Системата 4control, която управлява и четирите колела беше демонстрирана от французите още с появата на GT-версията на Megane. Към момента тази система е налична за три модела на Режията - за Espace, за Talisman и за Megane GT. И докато при първите два тя е монтирана основно за подобряване на комфорта, то при GT е с цел по-добра динамика и маневреност. При новото R.S. системата е пренастроена основно, като целта е още повече да се повиши ефективността на автомобила. Колата ще е изключително подвижна и най-вече стабилна в завои с висока скорост.

Какво всъщност представлява системата 4control? Посредством електромотор, интегриран под задния мост и редуктор, задните колела също завиват, разбира се минимално. При ниска скорост обратно на предните, което намалява диаметъра на завой. Електромоторът, заедно с редуктора и управляващият модул са в един общ блок. От него излизат две щанги и две междинни рамена, които механично осъществяват контрола над задните колела. При висока скорост и в режим "sport" задните колела завиват в посока еднаква с предните, като по този начин значително подобряват устойчивостта на "горещия" хечбек.

Във версията с окачване Sport, новото R.S. ще бъде оптимално балансирано, както за използване по стандартната пътна мрежа, така и на писта. При варианта Cup колата ще разполага с други настройки (детайлна информация за тях все още няма), което ще доведе до значително по-състезателен характер. Що се отнася до двигателя, франсетата също пазят тайна, но според непотвърдена информация мощността му ще надхвърля 300 конски сили. Моторът ще работи съвместно и с шестстепенна механична скоростна кутия, и с роботизирана трансмисия с два съединителя. Официалната премиера на модела е насрочена за 12 септември, в рамките на автомобилното изложение във Франкфурт.



Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • Ловеца на поршета
    Отговор
    1 10:58  26.06.17
    А резервната му гума завива ли, че само тези четири завиващи ми се виждат малко?
  • бай Киро
    Отговор
    2 11:01  26.06.17
    И резервната гума да завива си остава едно просто пластмасово рено.

    Коментиран от #6

  • незнайко
    Отговор
    3 11:14  26.06.17
    Мисля си как завива при голяма скорост щом и задните завиват в същата посока на предните ? В този случай би трябвало да се движи насрани. Луда работа ! Просто е безсмислено усложнение на конструкцията. Представете си, че електрониката са повреди в завой ! Не искам да мисля как се излиза от ситуацията.

    Коментиран от #5

  • onq s konq
    Отговор
    4 11:38  26.06.17
    Моито беенве е изгнило изотзаде и задня мос се кълчи накъде си иска ама е яко щото става за дрифт и при ниска скорос и хората като ме гледат ми завиждат и ме питат как го права ама ас си трая !
  • Кожо
    Отговор
    5 12:38  26.06.17

    До коментар #3 от "незнайко":

    Задните завиват минимално, по-добро е изтеглянето от завой. Не завиват колкото предните, за да върви настрани. Определено се усеща по-добър контрол (тествах го на Талисман).
  • Fggu
    Отговор
    6 08:37  27.06.17

    До коментар #2 от "бай Киро":

    И с целият си мозък да се напъваш да измислиш нещо умно си оставаш едно просто кухо парче

    Коментиран от #7

  • 7 09:26  27.06.17
    Този коментар е премахнат от модератор

Напиши коментар:


Публикувай