3 425 6

Jaguar представи най-мощния си седан

Георги Касабов

Заводското тунинг ателие на Jaguar Land Rover Special Vehicle Operations (SVO) представи официално най-бързата версия на XE. SV Project 8 има двигател с мощност 600 к.с. и каросерийни панели от въглеродни нишки.

От карбон са изработени броните, предният капак, "раздутите" с 19 мм предни калници, престилките, регулируемият преден сплитер, дифузьорът отзад и масивното антикрило, което може да се настройва в два ъгъла на атака.

Специално за най-мощния си седан в Ковънтри са изработили и нови задни калници от алуминий (също раздути, но с цели 55 мм). От авиационния метал са направени и задните врати, а подът е напълно плосък.

Под предния капак на SV Project 8 работи петлитров компресорен осмак, който генерира 700 Нм. Двигателят е комплектован с осемстепенна автоматична трансмисия и двойно предаване с активен заден диференциал с електронно управление.

Ускорението от 0 до 96 км/ч отнема 3.3 секунди, а максималната скорост е 320 км/ч.

SV Project 8 тежи 1 745 кг. За да намалят масата на седана, инженерите на Jaguar не само са прибегнали до детайли от въглеродни нишки, а и са проектирали изцяло титаниева ауспухна система, седалки със скелети от магнезиева сплав и дори керамични лагери от силициев нитрид.

Най-мощният седан на Jaguar обаче може да бъде олекотен още повече с поръчката на пистов пакет. Той включва полуклетка против преобръщане вместо задна седалка и състезателни кресла от въглеродни нишки с четириточкови обезопасителни колани.

Автомобилът има 20-цолови джанти с гуми Michelin Pilot Sport Cup 2 с размер 265/35 отпред и 305/30 отзад. Различни са пружините, регулируемите амортисьори и шестбуталните спирачни апарати с 400-милиметрови дискове отпред и 396-милиметрови отзад.

От модификацията SV Project 8 ще бъдат произведени само 300 коли, всяка от които ще се сглобява на ръка в Ковънтри и ще бъде с ляв волан. Цената е £149 995 (€169 361).



Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • Гост
    Отговор
    1 13:55  28.06.17
    Крайно време беше Jaguar да пуснат достоен съперник на C class AMG, RS4 и М3. С тези параметри ще разбие немската конкуренция.

    Коментиран от #2

  • Ганчо
    Отговор
    2 14:14  28.06.17

    До коментар #1 от "Гост":

    Не гледай само цифричките на конете, има голямо отношение и масата на колата към спортните характеристики. Има добър старт от място, но не се знае как се държи в завой, като там също има отношение теглото. За пример М4 с не толкова много коне 431, бие по-мощни коли заради споменатите фактори и добър баланс на купето.

    Коментиран от #3

  • Гост
    Отговор
    3 14:54  28.06.17

    До коментар #2 от "Ганчо":

    Колата е 4х4 и със сигурност ще се държи много по-добре от М4 в завоите. Ще дойде време да я изкарат на Ринга и там вече ще си проличи всичко. Виж например Subaru WRX STI от 2004 г. с 300 к.с. но 4х4, е само с 1 секунда по-бавно на Ринга от М3 Е92 с 420 к.с. https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_N%C3%BCrburgring_Nordschleife_lap_times Така, че времето ще покаже как ще се представи на писта Jaguar XE SVO.
  • БМВ
    Отговор
    4 15:41  28.06.17
    Не забравяйте, че колата струва над 2 пъти повече от М3, С63 и RS4. Като клас е същата, но като изпълнение не може да се сравняват. M4 GTS му е директен конкурент и ще е интересно да се видят на писта един срещу друг.

    Коментиран от #5

  • Гост
    Отговор
    5 18:04  28.06.17

    До коментар #4 от "БМВ":

    Така е, но как двуврато купе ще се сравнява с четириврат седан? Истината е, че този път от Jaguar са си свършили работата. X-type нямаше нито R вариант, нито SVO, а сега наследникът му изригва с 600 к.с.
  • gnida
    Отговор
    6 23:28  28.06.17
    Карал съм такава марка кола . Учудващо харизматични са . Сигурно този xe е прекрасен ......

Напиши коментар:


Публикувай