Един английски производител познат със спортните си купета и лимузини много бързо навлезе при SUV-тата и след пускането на F-Pace на пътя и показването на по-малкия E-pace. Тук обаче, става въпрос за третия модел от този клас, който ще видим съвсем скоро в пълния му блясък - електрическият I-Pace.
Автомобилът по-скоро може да бъде причислен към кросоувърите поради снижения си силует, за да се позиционира по средата между SUV-тата и спортните седани на компанията. Прототипът му изглежда много близо до поточната линия, защото детайлите му са покрити само с камуфлаж - без подплънки, които да ги прикриват до неузнаваемост.
Характеристиките на I-Pace вече са ясни и изглеждат по следния начин - два електрически мотора на всяка ос с комбинирана мощност от 400 конски сили и ускорение от 0 до 100 за 4.1, 90 kWh батерия с максимален пробег от 354 до 500 км. Според компанията електрическото задвижване няма да влоши автомобила и той определено ще бъде насочен към тези, които обичат управлението. Предполага се, че премиерата на автомобила ще се случи на автосалона във Франкфурт през септември, а други слухове говорят, че той вече се произвежда в заводите на Magna Steyr в Австрия.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 гост
Авторите на проучването посочват, че производството на литиево-йонни батерии за леки електрически автомобили отделя средно 150-200 килограма въглероден двуокис на киловат час капацитет на батерията. Nissan Leaf използва една от най-слабите батерии на пазара (30 kWh), но повечето модели разчитат на батерии с капацитет 60 и 100 kWh. Това означава, че за производството на батерията на Leaf се отделят малко над 5 тона въглероден двуокис. При производството на пакет батерии с капацитет 100kWh се отделя 15-20 тона въглероден двуокис още преди да е стартиран за пръв път електромобилът. Тази калкулация е на база 50-70% дял на изкопаемите горива в микса на електричеството, използван в производствения процес.
Коментиран от #2, #3, #4, #5
09:36 01.07.2017
2 гост
До коментар #1 от "гост":
В такива разни "проучвания" си пишат каквото искат. Това кое колко замърсява е много разтегливо понятие и може да се разглежда от сто гледни точки.Второ: никой не си купува кола за толкова много пари понеже я смята за екологична. Вземат се по същата причина, поради която и другите скъпи автомобили - защото се смятат за готини.
10:23 01.07.2017
3 Гост
До коментар #1 от "гост":
Какво има да коментирам аз, че нещо не схванах?Аз не залитам в крайности и мразя просташката диктатура, която без научни факти се опитва да ми наложи нещо!
Ягуарът е екстра, а и имам сантимент като бивш собственик на кола с тази марка.
12:51 01.07.2017
4 Гост 3
До коментар #1 от "гост":
Абсолютно вярно, в производството на 18650 елементи(каквито са по колите, хиляди един до друг) няма нищо екологично. Самата идея за синтез на тежки метали е доста Н-Е-Е-КОЛОГИЧНА. Да не говорим за потенциалната самоходна факла. В крайна сметка ако вземе да се скъса една от хартиените мембранки тънки микрони в някой от хилядите елементи имаме горяща мини еко катастрофа. Доста такива случаи, разбира се не се говори много много.13:44 01.07.2017
5 Дядо поп
До коментар #1 от "гост":
А мислиш,ли,че при производството на бензинова илидизелова кола не се отделя въглероден двуокис.
14:11 01.07.2017
6 незнайко
Коментиран от #7, #8
15:20 01.07.2017
7 Гост
До коментар #6 от "незнайко":
Ами направи си кола от батериите на смартфоните.Коментиран от #9, #10
16:20 01.07.2017
8 гост
До коментар #6 от "незнайко":
Нали , реагират като първолаци без да опитат даже да помислят ! А както е написано във най-важното изречение по горе : " Тази калкулация е на база 50-70% дял на изкопаемите горива в микса на електричеството, използвано в производствения процес " !!!Тоест това е най-лошия случай . И какво се случва в него ? При средни емисии на ДВГ от 200 гр/км , да не кажа , че има и по 5-600 , въпросните 20 тона се изхвърлят само за 100000 км , след което по 20 тона на всеки следващи 100к , а батерията НЕ ОТДЕЛЯ и грам повече до края , който в момента е над 500к и то преди повторно ползване в стационарни пакети ! И след всичко това лития , никела и кобалта в нея могат да се възстановят 100% със част от енергията за нови . Да не говорим , че вече Гигафабриката се захранва със 100% ВЕИ , тоест цялата първа сметка умря ! Още обяснения ?
16:34 01.07.2017
9 гост
До коментар #7 от "Гост":
Не , драги , ти си направи смартфон и лаптоп с ДВГ !!! ХахахахахаКоментиран от #11
16:36 01.07.2017
10 гост
До коментар #7 от "Гост":
Да не би да не ти е известен и факта , че елементите на автомобилните батерии са същите като на лаптопите ? Това вече ще е излагация даже за теб !16:52 01.07.2017
11 Гост
До коментар #9 от "гост":
Май жегата ти е разтопила и без това малкото мозъче?!Викаш да си направя смартфон с ДВГ, защото сигурно с ел.кола може да си направиш смартфон.
А да, според теб лаптопа е само една батерия??? Голяма излагация, но май не е за мен, г-н кроманьонецо! Това хардуер изграден от милиарди полупроводникови елементи, това софтуер писан от хиляди програмисти, не могат да се сравнят с "великата" химическа реакция открита преди векове от Алесандро Волта!
Наистина си смешен и абсолютно неук. Сънувай си ВЕИ-та и вярвай в глупости, че слънчевите панели произвеждат много електричество, само защото навън е 40 градуса, нищо че без слънчева светлина са абсолютно неизползваеми!
Аман от глупостите ти!!!
Коментиран от #12
17:08 01.07.2017
12 гост
До коментар #11 от "Гост":
Ауу , наченки на истерия ли усещам или постоянно си плещиш бабини деветини ? Първо ставаше въпрос за БАТЕРИЯ и ДВГ и за това , че без батерия НЕ можеш да направиш смартфон , лаптоп или даже модерния "хибрид" , както и още един куп уреди и инструменти без които вече съвременния живот е невъзможен и без която хардуера и софтуера ти са полезни колкото умрял плъх , а за какво ли полезен любимия ти ДВГ освен да изсмуква джобовете ти като прахосмукачка ?Коментиран от #13
20:20 01.07.2017
13 Гост
До коментар #12 от "гост":
Истерия има само при теб драги. Ако беше прочел първото ми мнение, вместо да се пени, щеше да спестиш много мъки на клавиатурата си.Да сравняваш батерия на кола с такава на лаптоп е все едно да сравняваш бензинова лампа с ДВГ.
Коментиран от #14
21:03 01.07.2017
14 гост
До коментар #13 от "Гост":
Е тия пък са направо нахални , вече и зарядно не им трябва :Малко известна холандска фирма на име Lightyear разкри плановете за направата на електрически автомобил, задвижван от слънчева енергия, с пробег 800 километра. Lightyear One разполага със задвижване на четирите колела. Благодарение на слънчевите си панели електромобилът може да се движи месеци наред, без да се налага да се зарежда с друго, освен слънчеви лъчи.
https://greentech.bg/archives/72771
Коментиран от #15
23:59 01.07.2017
15 Гост
До коментар #14 от "гост":
И един мармот ...От фенщина си забравил една много тънка подробност - слънчевите лъчи на нашите географски ширини ги има през по-малко от 20% от годината. Месеци ще върви на кукуво лято! Още преди 30 години имаше такива "революционни" коли и още ги чакаме да покажат какво могат реално.
Ама какво ли разбираш от слънчеви панели и полупроводници, че да осъзнаеш какво ти пее радиото?
Коментиран от #16
00:09 02.07.2017
16 гост
До коментар #15 от "Гост":
Я пак за "нашите географски ширини ? :Потенциалът на слънчевата радиация у нас е значителен,но се наблюдават значителни разлики в интензивността на слънчевото греене по региони. България може да се раздели на три слънчеви зони,като средната годишна продължителност на слънце греенето е около 2150 h и представлява около 49 % от максималното възможно слънцегреене.
http://alemasolar.com/ceni-i-efektivnost.html
Коментиран от #17
13:14 02.07.2017
17 Гост
До коментар #16 от "гост":
Ти верно ли не може да вденеш, че в денонощието има и нощ или караш само по светло? Та тези 49% от максималното слънцегреене правят 1053,5 часа през годината, която обаче има общо 8760 часа. Хайде сега за домашно сметни колко процента са 1053,5 часа от 8760, че наистина ставаш смешен!Коментиран от #18
13:25 02.07.2017
18 гост
До коментар #17 от "Гост":
Айде пробвай пак да ПРОЧЕТЕШ поне последните три реда или най- добре това от линка и спри да се излагашКоментиран от #19
16:32 02.07.2017
19 Гост
До коментар #18 от "гост":
Какво има да чета, така написано излиза, че в България има 1053,5 слънчеви часове. Дори и да са 2150, колко процента са от 8760?Не знам кой се излага моето момче, но ти куца яко математиката!
Хайде официално ни кажи колко процента от годината са слънчевите часове у нас и да видим колко са рентабилни слънчевите батерии!
18:43 02.07.2017
20 гост
08:24 03.07.2017
21 гост
Съгласно действащото законодателство цените за изкупуване на произведената електрическа енергия са:
- за фотоволтаични системи с мощност до 5 kWp: 0.381 лв. без ДДС за kWh (киловат час)
- за системи по-големи от 5 kWp: 0.29 без ДДС за kWh
Нормативно определеният срок за изкупуване на цялото произведено количество електроенергия е 12 години.Това приблизително е периодът, за който се изплаща една инсталация. В случай, че проектът е финансиран на 70% (по проект) , инсталацията се изплаща за 3-4 години .
+ инвестиционни разходи от 4 600 – 5 000 EUR/kW (2008 г , към момента 1800 - 2500 EUR/kW
+ експлоатационните разходи сридно 1,3 – 1,5 EURct/kWh за година,със заложена средногодишнна инфлация за 2008 г. От 3,9 % и за следващите години от експлоатацията на сэоръженията – 1,5 %;
+ полезен живот на активите – 25 години;оценка на реалната норма на собствения капитал,след данъчно облагане в размер на 9% и капиталова структура от 80% привлечен капитал и 20% собствен капитал и цена на привлечения капитал – 7%.Средно претеглената цена на капитала 7,72% .
+ При отчитането на изредените икономически параметри за образуването на цената и специфичните за България обстоятелства,обоснованите нива на цената на електрическата енергия,произведена от фотоволтаични модули са :
+ за фотоволтаични модули с обща инсталирана мощност до 5 kWp - 782 лв./MWh или 40,00 ЕURcents/kWh или 56,00 USA cents/kWh;
+ за фотоволтаични модули с обща
09:38 03.07.2017
22 гост
Казах да четеш , вместо да се вдъхновяваш от собствените си излияния
Коментиран от #23
09:41 03.07.2017
23 Гост
До коментар #22 от "гост":
Какво да чета, тъпите ти брътвежи и лъжи ли?Ще отговориш ли колко процента са слънчевите часове през годината или ще продължиш да пишеш простотии? Смешните ти лъжи лъснаха!
10:02 03.07.2017