13 415 5

15 милиона автомобила от Skoda под крилото на VW 

Ангел Харизанов

Махането на оковите на режима в Чехия води до много промени и една от основните е преминаването на автопроизводителя Skoda в частния сектор. Годината е 91-ва, когато германците от Volksagen решават да придобият компанията и да я вкарат в новия век. Първоначално те се сдобиват с 30 процента от компанията, през 94-та те стават 60, а края на 95-та достигат общо 70 процента.

Първо се появява моделът Felicia, която бива своеобразен фейслифт на Favorit - моделът се приема добре, защото предлага достатъчно за скромната си цена. Скокът обаче, идва от добре познатат ни Octavia и хечбека Fabia и всичко тръгва във възходящ ред.

Малко повече от четвърт век след това или 26 години, марката може да се похвали със завидно постижение от 15 милиона продадени автомобила, като само през календарната 2016-та те достигат 1,126,500 единици. За най-продаваните модели количеството изглежда по следния начин - 5,618,597 за Octavia, 4,004,569 за Fabia и 1,026,055 за Superb, докато за "старата ера" те остават само 768,690 до 95-та.

Изпълнителният директор Бернхард Майер споделя, че компанията се е развила много динамично, като част от VW Group и те са силно мотивирани да посрещнат стратегическата 2025-та година, която ще бъде прехода към бъдещето с дигитализирането на продуктите и разрастването на SUV гамата.



Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • гост
    Отговор
    1 10:03  01.07.17
    За наше нещастие, някои бивши соц страни са по на запад от други. Пример как се прави приватизация! Заводи не се дават на бивши комунисти - да ги фалират и предадат за желязо, или направо второто.

    Коментиран от #3, #4

  • Гошо
    Отговор
    2 20:49  01.07.17
    15 милиона боклука,произведени от дефектните части на Голфваген, иначе съм съгласен с мнението на колегата за икономиката на бившите соц. страни,просто трябваше и ние като всички бивши соц държави показно да разстреляме няколко държавника и нямаше да сме на този хал.
  • Shmeker
    Отговор
    3 07:35  02.07.17

    До коментар #1 от "гост":

    Skoda Favorit, която е с механика (мотор и трансмисия) от VW е създадена по време на комунизма. След това й смениха името на FELICIA, след падането на режима. В същото време Wartburg и Trabant започнаха да ползват и те VW мотори, пак през комунизма. В момента Skoda плаща на VW механиката и ползва ноу-хау от VW. Плащането е повече от половината цена на една Skoda, а ноу-хауто е безплатно. Така или иначе хората имат работа, самочувствие, на ниво да и колите им държат цена на вторичния пазар.

    Коментиран от #5

  • Марко
    Отговор
    4 09:04  02.07.17

    До коментар #1 от "гост":

    А, на кого се дават заводи ? Само те имаха пари да ги купят... Па макар и за жълти стотинки. На такива като ГОСТ които не знаят ще кажа някой неща: 1. Имаше задкулисна договорка според която на бившите комунисти да не се търси отговоност за престъпленията им .А требваше да бъдат съдени ( също като фашистите в Германия през 1946г.) и да няма давност за престъпленията им. 2. Здължително бившите комунисти да участват в управлението на страната и да бъдат новите едри капиталисти никаква лустрация...никакво нищо. 3. Да не се отварят досиетата на ДС. И ред други тайни договорки за които ние не знаем и нема как да знаем. А и да знаем няма какво да направим...Затова в БГ. всичко е на това дереже.... И ще продължава да е така още няколко десетилетия пък после ще видим...
  • Иван Стоянов
    Отговор
    5 21:32  03.07.17

    До коментар #3 от "Shmeker":

    Skoda Favorit e изцяло разработка на чехите, дизайнът на каросерията e италиански - студио Bertone. Двигатели на Volkswagen се поставят при в наследника на модела Felicia ...

Напиши коментар:


Публикувай