Спекулациите около новият малък модел на Tesla могат да бъдат приключени, защото първият автомобил напусна завода. За да добави стойност към този силен момент за компанията, Елън Мъск ще бъде собственикът на този автомобил произведен във Фремонт, Калифорния.
Първият Model 3 носи означенията "SN1" или "сериен номер 1", като първоначално е бил запазен за член на борда на директорите - Ира Еренпрайс, но машината завършва в ръцета на Мъск. Мъск споделя в Twitter, че Ира е първият човек дал депозит за модела, но фактът, че Мъск скоро навършил своята 46-та година накарал Еренпрайс да извърши тази благородна постъпка и да превърне автомобила в подарък.
Информацията обаче, все още е ограничена, като тя ще бъде разкрита на 28-ми юли. За тогава от Tesla са организирали официално представяне на първите 30 автомобила. Мъск споделя, че през август ще бъдат създадени около 100 автомобила, през септември се очаква те да нарастнат на 1500, а в бъдеще да достигнат до внушителните 20 хиляди на месец.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Иван
Коментиран от #2, #3
17:14 09.07.2017
2 гост
До коментар #1 от "Иван":
Това е подобрен и смален Модел С , така че технически "изненади" не може да има , а за търсенето той ВЕЧЕ е най-успешния , няма друга кола поръчана над 400 000 пъти преди да бъде произведена !Коментиран от #24
17:35 09.07.2017
3 Гост
До коментар #1 от "Иван":
Само, че преди повече от 100 години, електричките са сменили първо файтоните, но ти от къде ли да знаеш?!Важното е да вярваш на лъжите за революция, вместо да прочетеш малко история!
Коментиран от #4
17:37 09.07.2017
4 Иван
До коментар #3 от "Гост":
Представи си знам,но не са се наложили нали!?Основно заради късият пробег .Дори Тесла не е върха в това отношение в днешно време,но все пак е по добре от други нали?Само да добавя ,че сскоростта 100 км/ч е постигната за първи път от френски електромобил.Ама аз откъде ли да знам,кът съм расъл в гората!Коментиран от #5
18:04 09.07.2017
5 Гост
До коментар #4 от "Иван":
Ами тогава за каква революция и за какви файтони говориш???ДВГ е далеч по-нова и далеч по-сложна технология.
Да видим какво ще стане в крайна сметка, защото нещата съвсем не са толкова прости. Като гледам електромобила се опитват да го наложат с диктатура, а това едва ли е най-правилния път за развитие!
Коментиран от #9
18:50 09.07.2017
6 ТеслатаБраво
18:56 09.07.2017
7 Тъпото
Коментиран от #8, #13
19:14 09.07.2017
8 Кракра
До коментар #7 от "Тъпото":
Ейййй, вярно бе, ма как не се е сетил Елон Мъск да помисли как ще палят колите му при -15 и колко пробег ще имат! Сигурен съм, че анонимният български форумджия ТЪПОТО знае по-добре от него!19:36 09.07.2017
9 Иван
До коментар #5 от "Гост":
Май ти трябва да се осведомиш по добре.ДВГ бил по-нова технология!?.В интернет с 5 кликвания ще разбереш ,че не е така.Другото ти твърдение-„по сложна“-Това не е предимство ,а минус.Сложните неща се развалят по често от простите.Нали по форумите всички „реват“ от електрониката и нововъведенията.Виж също така в речника какво означава революция и какво еволюция.Общо взето при първата промените са за кратък срок и големи,а при втората е обратно.....Нали не се изразявам много сложно и ми разбираш мисълта.Ти ако искаш да си караш петролната кола никой не те спира,както навремето с файтоните........Коментиран от #10
19:49 09.07.2017
10 Гост
До коментар #9 от "Иван":
Ако ти се изряваш сложно, аз трябва да съм Нобелов лауреат!А като ти гледам и правописа, май и той не ти е сила, както не ти е сила и проумяването на елементарни факти!
Викаш ДВГ не е по-нова технология, а?
Ето с 5 кликвания какви са фактите:
Електрически двигател - създаден от Майкъл Фарадей през 1821 г: https://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%95%D0%BB%D0%B5%D0%BA%D1%82%D1%80%D0%B8%D1%87%D0%B5%D1%81%D0%BA%D0%B8_%D0%B4%D0%B2%D0%B8%D0%B3%D0%B0%D1%82%D0%B5%D0%BB
ДВГ - създаден от Николаус Ото през 1876 г:
https://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%9D%D0%B8%D0%BA%D0%BE%D0%BB%D0%B0%D1%83%D1%81_%D0%9E%D1%82%D0%BE
Това, че не може да си служиш с Google и не знаеш какво да търсиш, не е мой проблем. Само, че да продължаваш да пишеш за файтони, показва наистина доста глуповата елементарност!!!
Коментиран от #11, #12
20:06 09.07.2017
11 Иван
До коментар #10 от "Гост":
Правописът ми е правилен.Ще се съглася с тебе за годините на производство на ДВГ и ел. моторът.Но е факт ,че те се развиват паралелно до края на 19 век и после превес взима ДВГ.По твойта логика първият механичен компютър е изобретен в древна Елада.От там произлиза ли,че е по стара технология и се е развивал неимоверно до наши дни?С нищо не коментира втората част от отговорът ми-еволюция...революция...Също така сам можеш да видиш ДВГ колко е по сложен и съответно склонен към повредиКато задълбаваме в историята парните автомобили са още по стари.Ама са изчезнали като динозаврите.Всяко нещо с времето си.20:34 09.07.2017
12 Иван
До коментар #10 от "Гост":
Аз лично бих карал с удоволствие ел. кола като направят пробега 500 км.Навремето и за колите с ДВГ са мислели,че са играчка само за богатите,ама Д.Форд прави революция в автомобилостроенето.Сега се надявам на нещо подобно с Тесла.Ще изчезне зависимостта от фосилни горива.Ток може да се прави от всички държави и по много начини,за разлика от петролът.Коментиран от #20
20:47 09.07.2017
13 Умен Румен
До коментар #7 от "Тъпото":
Амиии якото при колите на ток е, че при екстремен студ потегляш за работа в 100 от 100 случая. А при петролната кола, особено дизела положението е плачевно. Тука младежите не знаят как се подгрява картера всяка сутрин на дизеловата печка с купичка спирт за горене, понеже маслото станало на грес, а нафтата на...Друг много як плюс на ел. колите е, че си хващаш смартфона и преди да слезеш долу, изкомандваш колата да те чака с 20 градуса в купето и с разледени стъкла. А умният комшия Пешо - стар монтьор и още по-голям разбирач - стърже лед и псува като хамал всяка януарска сутрин.
Туй то - малко акъл требе, ма навреме!
Коментиран от #14, #19
02:08 10.07.2017
14 ПАТИЛАНЕЦ
До коментар #13 от "Умен Румен":
А НАЙ ЯКОТО Е ЧЕ ТЪНКИТЕ ЖИЧКИ НЕ СА ЗА ВСИЧКИ.05:42 10.07.2017
15 Трифонов
Коментиран от #18
07:40 10.07.2017
16 Гошко
07:52 10.07.2017
17 гост
08:24 10.07.2017
18 Антон
До коментар #15 от "Трифонов":
Много добре си им го казал. Но всички повтарят тази мантра за ел.колите като зомбинрани.Освен това теслата с тази си технология няма бъдеще!
Докато не се прочени изначално технологията на ел.колите - издръжливи батерии и зареждане в рамките на до 6-7 мин. на пълен капцитет , теслата си остава екзотик за хира притежаваши оше един автомобил , а този ги купили затади модата и да се движат предимно в града. Не ми обяднявайте че става за семейна кола - лятото да я натоварите с 2 деца , 2-3куфара, про 34 -35 градуса бега и пуснат коматик да минете 400-500 км до морето със скорост от порядъка на 140-150 км/ч ПРОСТО ЗАБРАВЕТЕ. Същото се отнася и зимата.
08:39 10.07.2017
19 Бръм
До коментар #13 от "Умен Румен":
Умен, умен...колко да си умен? Първо от десетки години има печки за коли. При това се и програмират. Подгрява двигателя, купето и като слезеш палиш и заминаваш. Ма умен румен-загубен от де да знае.... После имал съм форд 1992г с подгряване на предно! и задно стъкло... След това има и модели с подгряване и на страничните огледала и на пръскалките на челното стъкло дори, че и на седалките (и 4-те) ...та това за стърженето го разправяй на лапетата пред блока и си мисли, че сте измислили топлата вода. А, да...и 100 на 100 сигурен ли си? Умен румен наясно ли е какво се случва с капацитет на батерия при ниска температура? Викаш и ще подгрее купето, ще размрази и стъклата и? - Ще остане ток до "следващата пресечка"...09:28 10.07.2017
20 незнайко
До коментар #12 от "Иван":
До двамата коментиращи , Гост и Иван ! Защо мислите напредна развитието на електромабилите ? Защото на бял свят се появиха IGBT транзисторите . Трифазните магнитни двигатели, а те са рожба на неодимовита магнити и не на последно място литиево йонните батерии. Някой виждал ли е управлението на този тип двигатели ? Замислете се колко е сложно ! Механиката от край време не е мръднала особено. Затова преди 100 години електрическите коли не са се наложили.Коментиран от #22
10:06 10.07.2017
21 некойси
10:09 10.07.2017
22 Гост
До коментар #20 от "незнайко":
А ти прочете ли колко е животът на един неодимов магнит?И какви транзистори и двигатели те гонят, като на тях им трябва електродвижещо напрежение, а то все още се получава по химичен път открит преди векове от Алесандро Волта, независимо дали са литиево-йони.
Коментиран от #25, #27, #28, #30
12:43 10.07.2017
23 cornholio
14:44 10.07.2017
24 ГОсТ
До коментар #2 от "гост":
едно време и за ладите се чакаше, но това не ги направи успешни16:24 10.07.2017
25 гост
До коментар #22 от "Гост":
А ти прочете ли , че вече има стотици Тесла "навъртели" по 500-600 000 км без абсолютно никакви проблеми и практически без спад на капацитета на батериите ! И много скоро ще се появят такива и от новите модели на другите компании ! И че най-големите и доволни клиенти са точно тези които навъртат най-много километри ?"Mark Richards, който работи като мениджър в C&C Taxis - компанията която притежава таксито навъртяло 100,000 мили споделя, че по тяхна статистика подменянето на старо такси с Nissan Leaf спестява около $13,000 на година в гориво и разходи за ремонт на колата, а C&C Taxis вече спестяват близо $100,000 на година след добавката на няколко електрически таксита в гаража си. "
Коментиран от #26
17:26 10.07.2017
26 Този коментар е премахнат от модератор.
27 незнайко
До коментар #22 от "Гост":
Отдавна - близо 15 години се занимавам с ремонт на електро скутери и електромвелосипеди. Електродвижещото напрежение - ток, го правят преобразователите които Вие не ста виждали ! Самото наименование от Вас, електродвижещо напрежение какво значи ??? А такива двигатели едва ли !!!Коментиран от #29
19:35 10.07.2017
28 незнайко
До коментар #22 от "Гост":
Извинявам се за допълнението. Живота на неодимовия магнит е толкова, колкото е живота на Вашият хард диск !!! Говаря за компютърен диск.19:57 10.07.2017
29 Гост
До коментар #27 от "незнайко":
Не знам с какви ремонти се занимаваш, но очевидно ти липсват основите в електротехниката! Електродвижещото напрежение е потенциална разлика между две точки и НЯМА НИЩО ОБЩО С ТОКА!!!https://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%95%D0%BB%D0%B5%D0%BA%D1%82%D1%80%D0%B8%D1%87%D0%B5%D1%81%D0%BA%D0%BE_%D0%BD%D0%B0%D0%BF%D1%80%D0%B5%D0%B6%D0%B5%D0%BD%D0%B8%D0%B5
Електрическия ток е насочено движение на електрически заряди, най-често електрони:
https://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%95%D0%BB%D0%B5%D0%BA%D1%82%D1%80%D0%B8%D1%87%D0%B5%D1%81%D0%BA%D0%B8_%D1%82%D0%BE%D0%BA
Така, че моля ти се, не ми разправяй врели-некипели аз какво съм виждал и какво не, защото доста години съм отделил на образованието си точно в тази област.
И не се излагай да пишеш никога повече, че напрежението е ток, защото веднага се издаваш, че нищо не разбираш!
А ето какви са недостатъците на неодима - https://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%9D%D0%B5%D0%BE%D0%B4%D0%B8%D0%BC%D0%BE%D0%B2_%D0%BC%D0%B0%D0%B3%D0%BD%D0%B8%D1%82
Всичко има в нета, само да има човек желание да чете!
20:20 10.07.2017
30 Само с четене не става
До коментар #22 от "Гост":
Само само с напрежение, без ток, не можеш да помръднеш електромобила и с милиметър.Само с четене от Интернет не става.
Мощността освен от напрежението зависи и от тока. За да свършиш каквато и да е работа ти трябва мощност, следователно и ток.
Акумулаторни батерии има отдавна, но електромобила има специфични изисквания към батериите.
1. Да имат малко вътрешно съпротивление. Те трябва да отдават огромен ток, за да може електромобила да ускорява бързо, но което е по-важно, да може да се зареждат бързо без да се загряват прекомерно.
2. Да имат голям капацитет, за да осигурят достатъчно пробег с едно зареждане.
3. Да имат достатъчно голяма енергийна плътност, за да може в обема на автомобила да се събере нелбходимия капацитет.
4. Ниско тегло - препоръчително, но не задължително. Ускорението на електромобилите не е чак толкова зависимо от теглото. По-големите акумулаторен въпреки че са по-тежки, осигуряват по-добро ускорение на един и същ автомобил, защото могат да осигурят по-голяма мощност.
Всяка една от първите три точки е важна. До преди 10 години, нямаше акумулатор, който да изпълни тези критерии, за да може един електромобил да има достатъчно пробег. Всяка година обаче, капацитетът се увеличава с 20% за един и същ обем и тегло на батерията, а цената също пада, дори с повече от 20%.
Въпрос на време е, цените електромобилите да се изравнят с тези на аналогичен автомобил с ДВГ, а пробегът да стане 1000 километра.
Кол
Коментиран от #32
22:43 10.07.2017
31 Продължение
22:46 10.07.2017
32 Гост
До коментар #30 от "Само с четене не става":
Трудно ти е да проумееш, че не само от интернет съм чел, а доста учебници като студент ми се е налагало да чета? Значи с четене от интернет не става, но с празнодумства става, така ли?Изобщо осъзнаваш ли какви глупости си написал???
Ето хората, които са доста по-големи авторитети от теб, какво са написали:
"Около 1800 г. Волта открива и изработва първата електрическа батерия, състояла се от редуващи се един върху друг медни и цинкови дискове, разделени с накиснато в солен разтвор кече. Това е първата и десетилетия наред единствена батерия – източник на постоянно ЕДН." - https://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0%BB%D0%B5%D1%81%D0%B0%D0%BD%D0%B4%D1%80%D0%BE_%D0%92%D0%BE%D0%BB%D1%82%D0%B0
Та запомни едно - батерията създава ЕДН (електродвижещо напрежение). А тока е равен на напрежението делено на съпротивлението, което означава, че без съпротивление в една електрическа верига, няма как да определиш тока.
Надявам се сега разбираш какви глупости си написал!
То за това за инженер се учи 5 години, а не се става с ремонт на електрически велосипеди!
Коментиран от #33, #35
23:20 10.07.2017
33 гост
До коментар #32 от "Гост":
Ако не си чувал , има една приказка , като знам какъв съм инженер ма е страх да ида на доктор , та и ти така , къде си тръгнал с образование да се перчиш , от самолет ти се види простотията . А пък за Тесла не я мисли , докато сипеш бисери хората правят история и много скоро всички ще им гълтат прахта , ти също включителноКоментиран от #34
00:15 11.07.2017
34 Гост
До коментар #33 от "гост":
ако няма какво конкретно да напишеш, по-добре не се излагай. Какво ми се види от самолет, това не е твоя работа.Ако искаш онанирай на снимка на Тесла, изобщо не ми дреме.
Обаче като става въпрос за електротехника, бъди така добър да се въздържаш от квалификации и не тормози излишно клавиатурата си!
Коментиран от #40
09:43 11.07.2017
35 Има начин
До коментар #32 от "Гост":
Освен да изброяваш факти, които по никакъв начин не са свързани с темата, нищо не каза по същество."
Та запомни едно - батерията създава ЕДН (електродвижещо напрежение). А тока е равен на напрежението делено на съпротивлението, което означава, че без съпротивление в една електрическа верига, няма как да определиш тока.
Надявам се сега разбираш какви глупости си написал!
"
За да си спестим излишни приказки, един конкретен практически пример.
Акумулатор с напрежение 12V
Двигател със съпротивление 0,06 ома
Колко ще е токът, ако ги свържем ?
Хайде да видим кой пише глупости?
Коментиран от #36
12:48 11.07.2017
36 Гост
До коментар #35 от "Има начин":
Да бе, моите коментари нямат нищо по същество, а вашите изобилстват от "факти и конкретика" достойни за ЦЕРН, нали?Аз да не съм ти безплатен учител?
Имаш ли представа колко нелепо изглеждаш, щом не може да схванеш закона на Ом? https://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%97%D0%B0%D0%BA%D0%BE%D0%BD_%D0%BD%D0%B0_%D0%9E%D0%BC
Трудно ти е да проумееш, че ако свържеш 0,06 ома към 12 волта, то токът ще стане 200 ампера ли??? То за това хората са измисли т.нар. бушони и допълнителни съпротивления в ел. веригите. Ако не вярваш на Ом, просто вземи и свържи към клемите на акумулатор съпротивление от 0,06 ома и ще видиш какво ще ти се случи, г-н Глупости!
Но спорът става адски тъп, щом хора като вас отричат авторитети като Ом, Кирхоф, Кулон и Фарадей!
Имайте малко достойнство и не пишете повече идиотщини, че ставате жалки!
Коментиран от #37
13:27 11.07.2017
37 Има начин
До коментар #36 от "Гост":
Той закона Ом май се учеше към осми клас. Вероятно още тогава не си внимавал. Ако беше внимавал, щеше да знаеш какво е вътрешно съпротивление, за което ставаше въпрос в първа точка в едно от предишните ми мнения.Тогава щеше да се сетиш за закона на Ом за цялата верига.
Не всеки 12 волтов акумулатор може да отдаде 200 ампера, дори при късо съединение, което на теория означава 0 ома съпротивление и безкрайни ампери ток. Освен това между акумулатора и електродвигателя се предполага че има кабели, които също имат съпротивление, което колкото и да е малко, върху тях има пад от напрежение.
Ако акумулаторът е 12 V 1Ah, трудно ще изкараш от него повече от 20-30ампера дори на късо.
Ето да се образоваш:
3.Кратка теория: Всеки източник на напрежение се характеризира със своето ЕДН ε и вътрешно
съпротивление г.
Напрежение на клемите на източник (U):
о U = ε (режим на празен ход, I=0)
о U < ε (включен консуматор I ≠ 0)
Намалението на напрежението при включен консуматор е с Iг - пада на напрежение върху вътрешното
съпротивление :
U = ε - Ir (закон на Ом за цялата верига)
Колкото по-голям ток I се черпи и колкото по-голямо е вътрешното съпротивление г, толкова по-
чувствително е намаляването на напрежението. Напрежението U, освен че е напрежение на клемите на
източника, е и падът на напрежението във външната част на веригата: U=IR.
Батериите имат вътрешно съпротивление няколко ома (ако са съвсем пресни, може и да е под един ом).
Със стареен
Коментиран от #39
00:00 12.07.2017
38 Има начин
имат много по-малко вътрешно съпротивление (0,01Ω - 0,1 Ω).
Като гледам какви инженери има, чак ме е страх да отида на доктор.
Надали си схванал за какво става въпрос, но да обясня за останалите, които не са инженери, че не всеки акумулатор става за електромобил. Именно затова, развитието на електромобилите реално е развитие на батериите. Съвременните литиево-йонни батерии позволяват кратковременно натоварване в рамките на няколко секунди над 20 пъти капацитета. На практика това означава, че една 100 киловатчаса батерия, може да отдаде без проблем 2000 киловата мощност. Това се равнява на феноменалните 2700 конски сили.
00:29 12.07.2017
39 Гост
До коментар #37 от "Има начин":
Направо ме удивлява простотията и наглостта ти!!!Ти май наистина не може да проумееш елементарни неща?
Какво съпротивление ще има 10 см кабел със сечение 2 квадрата например, та говориш за пад на напрежение, г-н 8-ми клас?
И за твое сведение дори най-евтиния акумулатор има стартов ток над 300А, който е достатъчен да стопи намотката на твоя 0,06 омов двигател. Обикновено двигателите са с по 8 ома съпротивление и този пример с двигател с 0,06 ома трябва да търсиш в Лего. И изобщо освен празнодумства и брътвежи, аз не видях някакви конкретни изчисления!
На мен ми писна да ти обяснявам елементарни неща и за това искам да снимаш как свързваш двигателче с 0,06 ома към акумулатора на колата си, за да ти се посмеем всички как ще ти опърли философските вежди. Жалко, че няма да го направиш, а ще продължиш да пишеш свръх простотии как Тесла оборва Ом и цялата физика, защото всички разбрахме, че търгуваш с фотоволтаици и лъжата е единствения ти коз!!!
09:06 12.07.2017
40 незнайко
До коментар #34 от "Гост":
Този коментар не трябваше да го пишете ! Какъв инженер сте, е отделна работа, но това грубо изказване не Ви прави по умен ! Само показва по ниския Ви интелект. А това че пишещия под името "Само с четене не става" има моите разбирания ме рядва.10:08 12.07.2017